جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳۴
۱۲۸

پاسخ شریعتمداری به نامه زیباکلام/ غیرتت کجا گل می‌کند؟

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 340497
صادق زیباکلام با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی مدعی شد برنامه هسته‌ای را باید کنار گذاشت.
پاسخ شریعتمداری به نامه زیباکلام/ غیرتت کجا گل می‌کند؟
به گزارش جهان، کیهان نوشت: وی در نامه‌ای خطاب به مدیر مسئول کیهان که جز کیهان به سایر رسانه‌ها و سایت‌ها ارسال شده (!) می‌نویسد: کشوری که سرانه دوا و درمان و آموزش و پرورش آن هم‌ردیف کشورهای توسعه‌نیافته و آفریقایی است؛ محیط‌زیست آن بدل به زباله‌دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می‌رود؛ سطح آب‌های زیرزمینی آن به دلیل بی‌توجهی و نبود بودجه دهها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده؛ با ۵/۶ میلیون بیکار روبروست و هزار و یک مشکل دیگر دارد، آیا درست است این همه توانش صرف برنامه‌های هسته‌ای‌اش بشود؟

وی می‌افزاید: جناب شریعتمداری، گیریم بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایر ملاحده و جنود شیطانی خذلهم‌الله و جنابعالی و سایر موافقین هسته‌ای وفقه‌الله در صراط مستقیم و کامروا در هر دو دنیا. اما اصل سوال لکن همچنان سر جایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟

آقای زیباکلام توضیح نمی‌دهد که اولا بر چه مبنایی سرانه درمان و آموزش و پرورش ایران را با کشورهای توسعه‌نیافته‌ آفریقایی مقایسه می‌کند؟ ثانیا اگر ایشان واقعا غصه بیکاری و مشکلات موجود اقتصادی را دارد، چرا از متهم اول سوءاستفاده و فساد اقتصادی ۳ هزار میلیاردتومانی با این ادعای خلاف واقع که او کارآفرین است، دفاع کرد حال آن که آن غارتگر اقتصادی پول هنگفت ۳ هزار میلیاردی را نه از راه خلاقیت و تولید و کارآفرینی، بلکه با زد و بند و دادن چمدان‌های رشوه‌ای که هر کدام بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون رشوه را بالغ می‌شدند، به دست آورد؟

نکته سوم این است که آقای زیباکلام چرا به جای استدلال معقول و متین، خودزنی می‌کند؟! و با مظلوم‌نمایی چنین القا می‌کند که او را ناصبی و بابی و دهری و زندیق می‌شمارند؟ در کدام رسانه به ایشان چنین تهمتی زده‌اند؟! این هم از زرنگی‌های نه چندان آمیخته با نبوع آقای زیباکلام است که به هنگام تنگ آمدن عرصه استدلال‌، اقدام به مظلوم‌نمایی و تحریک عواطف می‌کند. آقای زیباکلام با همان ادبیات آمریکایی‌ها مدعی شده باید غنی‌سازی را جمع کرد و آقای داریوش سجادی اصلاح‌طلب و مشاور سابق کروبی در واکنش به اظهار نظر ایشان گفت؛ این حرف، شبیه سخنان سپهبد رزم‌آرا در بحبوحه نهضت ملی شدن نفت است مبنی بر اینکه ملت ایران وقتی نمی‌تواند آفتابه بسازند، چه ادعایی برای ملی کردن نفت دارند.

جوهر استدلال آقای زیباکلام این است که برنامه هسته‌ای به هزینه‌ها و دردسرهایش نمی‌ارزد. اما سوال این است که آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟! اگر مثلا همین آمریکایی‌ها گفتند آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران نباید نفس بکشند چون باعث آلودگی هوا و تولید دی‌اکسید کربن می‌‌شوند! یعنی آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران باید نفس نکشند؟! اگر آمریکایی‌ها گفتند ما پیشرفت ایرانی‌ها در حوزه نانوتکنوژی و... را نمی‌پسندیم باید تعطیل کنیم؟ غیرت آقای زیباکلام کجا ممکن است گل کند؟ یعنی ملت ایران باید اختیار حیات و ممات خود را به آمریکا و انگلیس بسپارند؟ اگر این‌گونه است که آقای زیباکلام نباید در تمجید از دکتر مصدق قلمفرسایی کند بلکه باید او را نیز تخطئه کند که چرا کم یا زیاد دنبال بومی و ملی کردن صنعت نفت بود.

شما آقای زیباکلام الحمدلله ناصبی و زندیق نیستید اما در سرمقاله آن روزنامه غربگرا اذعان کردید که اگر به جای صادق زیباکلام، نام شما جانسون و اسمیت بود، حالا نظریات شما را در غرب حلوا حلوا می‌کردند!

و اما بعدالتحریر؛ آقای زیباکلام! این بود پاسخ بنده تا ببینیم انشای بعدی شما چه باشد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
میگن روس ها دریای خزر رو از ناصرالدین شاه می خواستند و به حضرت والا مقام فشار می آوردند. یک روز شاه کنار دریا بود و گفت یک لیوان آب دریا را بیارید ببینم چگونه است! او مزه ای کرد و گفت این آب که شور است همه اش برای آنها باشد!
حاج حسین دمت گرم
بی خود نیست اینا هیچ کدوم جرات مناظره با حاج حسینو ندارن
درود بر حاج حسین
این اقای زیبا کلام با فوق لیسانس شیمی چطور رفته لندن دکترای علوم سیاسی با موضوع پایان نامه انقلاب اسلامی !!!!! اونهم با بورسیه دولتی گرفته است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا من تا همین الان زیبا کلام رو با حجاریان اشتباه گرفته بودم!
یعنی متاسفم برای اصلاحات و شخص زیبا کلام با این استدلال نازیبایش!
احسان
هرچند خیلی به حاج حسین ارادت دارم و ایشان را سرباز محض انقلاب و رهبری و خاری در چشم دشمنان می دانم،اما از پاسخ ایشان به زیباکلام قانع نشدم و فکر می کنم به جای پاسخ صریح فرافکنی کرده اند!!!!
سام
مگه قراره...رو جواب داد...
مثلا من از شما سوال میکنم دوست داشتن فرزند و پدر و مادر چه فایده ای برای ما دارد...
شما باشد بیای جواب بدی؟!...
(ببخشید مثال بیخود تر از این دیگه نمیتونستم بزن ... باشد که همگان متوجه شوند!...)
یک شاگرد
Iran, Islamic Republic of
یک پای تمام استدلال های استاد زیبا کلام، اوضاع احوال شکم است.
اگر یک روز شنیدید که ایشان گرانی پشمک را به انرژی هسته ای ربط دادند تعجب نکنید.
از روی شکم سیری حرف میزنی. چون همه ی عمرت ریختن جلوتو و تو هم خوردی...
احسنت
ماشاالله حاج حسین که حرفهایش نقشه ها را نقش بر اب میکند
محمد
هرچیزی زیاد شود سرریز میکند! حتی غیرت!برعکس شما من معتقدم افرادی چون حاج حسین ناخواسته با تعصبات گاها بیموردشان کمک دست! امریکائیها شده اند.
نقطه بحث و اختلاف ما هم سر تعیین مقدار زیاد یا کم این مساله غیرته
خدا حفظت کند حاج حسین
خیلی مردی
زنده با شریعتمداری
«بسمه تعالی

حضرت حاج حسین شریعتمداری

نماینده مقام معظم رهبری و مدیرمسئول روزنامه کیهان دامت اقباله

با سلام و تحیات، مسبوق هستند که حقیر هفته گذشته مرقومه‌ای به جناب حجت‌الاسلام حمید رسایی معروض داشتم. در آن عریضه از جناب ایشان و همفکرانشان که بنای مخالفت با توافق هسته‌ای ژنو گذارده‌اند پرسیده بودم که فعالیت‌های هسته‌ای‌مان چه حاصل اقتصادی و کدام ما به ازایی برای رشد و توسعه کشور داشته‌اند؟

چه به واسطه آن نامه و چه به واسطه مواضع مشابه، آن جریده شریفه مطالبی علیه اینجانب درج کرده‌اند.

بنده به هیچ روی سودای پاسخ‌دهی به آنها را ندارم. قصدم بیشتر آن است که به استحضار برسانم که اصل سوال همچنان سر جایش باقی است. کشوری که، جناب شریعتمداری، سرانه دوا و درمان و آموزش و پرورش آن همردیف کشورهای توسعه‌نیافته و آفریقایی است، محیط زیست آن بدل به زباله‌دانی بزرگی شده و منظما دارد از بین می‌رود، سطح آب‌های زیرزمینی آن به دلیل بی‌توجهی و نبود بودجه ده‌ها متر پایین رفته و کشور را در معرض یک بحران جدی خشکسالی قرار داده، با 5،6 میلیون بیکار روبه‌روست و هزار و یک مشکل دیگر دارد، آیا درست است این همه توانش صرف برنامه‌های هسته‌ای‌اش بشود؟

جناب شریعتمداری، گیریم بنده ناصبی، دهری، بابی، زندیق و جزء سایر ملاحده و جنود شیطانی خذلهم الله و جنابعالی و سایر موافقین هسته‌ای وفقه الله در صراط مستقیم و کامروا در هر دو دنیا. اما اصل سوال همچنان سرجایش باقی مانده: هسته‌ای چه کمکی به پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی ما کرده است؟

ایام به کام باد

صادق زیباکلام

هشتم بهمن‌ماه یک هزار و سیصد و نود و دو»
زیباکلام عجب تیکه ایی انداخته به حاج حسین!

"....کامروا در هر دو دنیا........"
آره دیگه وقتی که استاد بلا منازع ایران نه تنها ایران بلکه آسیا و نه تنها آسیا بلکه جهان ونه تنها جهان بلکه کل خلقت از آدم تا آدم جناب مستدام حضرت صادق زیبا کلام از منطق کم آورد چاره ای جز تیکه انداختن نداردالبته جنابعالی هم باهمین فعلا خوش باش
کلا داب و منش بر خی اینه که با نیش و کنایه گفتگو! کنن و قپی روشنفکری بیان. فکر می کنن هر چی بیشتر با تحقیر حرف بزنن بیشتر عالم!!! جلوه می کنن!
محمدرضا
آقای زیباکلام
اول هر چیزی که برای ادم مهم است امنیت است به غذا اگه امنیت باشه غذا خودش میاد شما میان یک دسته گرگ که باشی اول فکر جان خودت وخانوادت هستی بعد فکر شکمشان ماتا نیروی نظامی قوی نداشته باشیم همه گرگ صفتها میان تا ما را بدرند این را یادت باشه
سعید
Canada
شما که میگید برنامه اتمی ما کاربرد نظامی نداره و ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم پس چرا بحث امنیت رو پیش میکشید؟
اگر واقعا آقای زبیا کلام این جواب رو نوشته؟؟!!
بهتر بود به جای تکرار متن نامه اول و بی پاسخ رها کردن استدلالهای آقای شریعتمداری، جواب آقای شریعتمداری رو میداد که این اظهارات طبق کدام مستندات است که ایران رو با کشورهای آفریقایی مقایسه میکنه.و ....
امين
بعضي سوالات شما كلا مشكل دارد.
"مثلا محيط زيست بدل به زباله داني شده"
سوال چه ربطي به انرژي هسته اي داره؟
وقتي متاسفانه مردم ما فرهنگ حفاظت از محيط زيست رو ندارند چرا بايد براي حل يك مسئله مسئله ديگر رو پاك كنيم. ياد يك حرف تو تلويزيون افتاد كه يه غار نورد ايراني به غربي گفته بود ما روز پاكسازي غارها رو داريم و غربيه با خنده گفته بود چرا اصلا آشغال مي ريزيد كه حالا بياين و جمعش كنيم.

بقيه حرف هاي شما هم ميشه گفت مخلوط كردن موضوعات و مشكلات براي توجيه كارهاي اشتباهشون است

در جواب اين سوال شما من هم چند سوال دارم.
1- چرا خود آمريكا با وجود بدهي هاي كلان دنبال انرژي هاي نو است؟
2- مگر قرار نيست ما خود را به عنوان قدرت معرفي كنيم ؟ مثلا اگر خودمان را با ژاپن به صورت درست مقايسه كنيم ضرورت داشتن انرژي هسته اي مشخص مي شود. ما در مقايسه با ژاپن ايدئولوژي، نيروي مناسب، انرژي و قدرت نظامي و ... را داريم پس نبايد رسيدن خود را به انرژي هاي ديگر محدود كنيم.
3- آيا دوا ها و برخي محصولات نو براي بازده مناسب از فرآوردهاي هسته اي استفاده نمي كنند؟ و آيا مي دانستين بيماراني كه بيشتر از آنها برا توجيه كارتان مايه مي گذاريد براي بهبود به هرآوردهاي هسته اي نياز دارند كه تاسيسات موجود براي آنها كفايت نمي كنه؟ و آيا مي دانستين كه برخي فرآوردهاي هسته اي بيش از چند ساعت عمر نمي كنند و نمي شود از آنها در مكانهايي غير تهران و يا شهرهاي نزديك به تهران استفاده كرد؟
4- آيا انرژي هسته اي پاكترين انرژي نسبت به انرژي هاي فسیلي نيست ؟
احسنت به این جواب واقعا استفاده کردم
بارك الله جناب امين خان ، هيچ ميدونستيد خيلى خيلى استاديد؟
حسین
آقای زیباکلام شما شاید قیافه تان زیبا باشد اما سحنان و کلامتان زیبا نمیباشد ، سحنان شما زشت میباشد بنده هم سوال از شما دارم و میخواهم جواب شما را بدهم آیا انرژی هسته ای که الان آمریکا و روسیه و فرانسه و ... از آن استفاده میکنند چه سودی برای آنها دارد ؟ در خصوص مشکلاتی که شما ذکر کردید باید خدمتتان عرض کنم که درست نمیباشد ، اگر فقط و فقط کشورهای همسایه ما را که تعداد آنها دهها میباشد در نظر بگیریم ما در خصوص بهداشت و آموزش و پرورش و محیط زیست و آبهای زیرزمینی بسیار بسیار پیشرفته تر از آنها هستیم و اصلا قابل مقایسه نمیباشد وضعیت ما با آنها شما اگر به بیمارستانهای نزدیک مرز سر بزنید مشاهده خواهید کرد شهروندان آن کشورها برای درمان بیماریهای بسیار ساده به ایران مراجعه میفرمایند ، در خصوص مسائل محیط زیست و نظافت نیز وضعیت ما بسیار خوب میباشد ، در خصوص مسئله آب به بحث آبهای زیرزمینی اشاره کرده اید واقعا جای تعجب است آب زیرزمینی چه ربطی به انرژی هسته ای و برق دارد یعنی میفرمایید اگر ما دست از انرژی هسته ای برداریم آبهای زیرزمینی ما زیاد میشود شما فکر کرده اید فقط خودتان سواد دارید ، امروز اگر از یک فرد با سواد معمولی در خصوص آب سوال بفرمایید خواهد گفت که آب و بحث آبهای زیرزمینی یکی از مشکلات موجود در سرتاسر جهان میباشد ، آقای زیباکلام نفت تا چند سال دیگر تمام میشود و ما باید بعد از آن برای چند آمپر برق به غرب التماس بفرماییم ، در خصوص بیکاری نمیتوان بحث بیکاری را به بحث هسته ای ربط داد البته اگر ربط داشته باشد فقط آنرا شما میدانید ما که نمیدانیم ، سخن آخر آقای زیباکلام بنده اهل استان آذربایجانشرقی هستم ، ما با دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم مرز هستیم ، این دو کشور و بخصوص آذربایجان و دولتمردان آن مطیع بی چون و چرای آمریکا و اسرائیل هستند ولی درصد بسیاری از شهروندان آن در فقر بسر میبرند و 20 درصد از خاک آن کشور در اشغال ارمنستان میباشد و نفت و گاز آنها نیز فراوانتر از ما میباشد و با آمریکا و اروپا نیز بهترین رابطه را دارند اما اگر در طول روز به خیابان 17 شهریور تبریز سر بزنیم مملو از شهروندان آذری میباشد که برای مداوا و درمان به آنجا آمده اند ، آقای زیباکلام البته مشکلات زیادی در کشور ما وجود دارد که بایستی حل بشود اما دلیل آن مشکلات بی عرضگی برخی از مسئولان و کم کاریهای مسئولین میباشد ، کدام مسئولین ؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم این مسئولان اصول گرا نیستند
از کی تا بحال خود را با کشورهای حاشیه خلیج مقایسه میکنیم یا با ژاپن امثال شماها مثل کبک سرتون کردین زیر برف و هیچ چیز رو نمیبینین ویران شدن این مملکت اصلا به چشم شما نمیاد راستی اگر معضل بی کاری مربوط به وضعیت اقتصادی و وضعیت اقتصادی متاثر از تحریمها و تحریم ها متاثر از مسئله هسته ای نیست پس به نظر شما مشکل کجاست؟
سید حسن
با سلام
جناب آقای زیبا کلام آیا دلیل عقب افتادگی ایران در بعضی از زمینه ها معلول فناوری هسته ایست یامعلول کم کاری و رانت خواری و دزدی؟؟؟؟.
چطور می تواند فناوری هسته ای که یک سرمایه بزرگ است ودر تمام دنیا از آن استفاده های مختلفی می شود واز آن توانایی در شاخه های مختلف علوم بهره برداری می شود بی فایده باشد.
والسلام
گپی با اقای زیبا کلام !
هسته ای کمک بزرگی به ما کرده است!!
هسته خرما را قدیم قدیما که آقای زیباکلام بچه بود سوراخ می کردند تسبیح درست می کردند!
هسته زردآلو که هنوز در منزل ما سرش دعواست!
هسته گردو و بادام و فندوق که دیگر از لیست خرید ما خارج شده, گاهی مغز آن را که همان هسته است به صورت نصفه نیمه و شکسته در خرمای درگذشتگان اعیان و فک و فامیل پولدار میل می کنیم.
هسته آلبالو را مادر و همسر می زدند سرمان که دربیاریم که سرکاران خانم سر فرصت شربت و مربا درست کنند!! حالا هم که شربت قند زرشکی رنگی جاشو گرفته!!

نه !! آقای محترم!! اینها سرمن و تو را به هسته بازی گرم کردند و آمپول دو نیم دلاری را با وجود سه برابر شدن ارز ، از اسکله های مریخ می آورند با 18000 تومان، چند برابر قیمت!! ما که سواد نداریم دیگه از بس دکترا گرفتیم!!

می گن پراید خوبه ولی خودشون پورشه سوار می شن و می گن دانشگاهای ایران خوبه ولی بچه ها و نوه هاشون در انگلیس و آمریکا دود چراغ می خورن!!

آقای زیبا کلام، جدا فکر نمی کنید کمپین یک نفره نامه نگاری شما ، خیلی هفتگی و روتین شده و اثربخشی گاه و بیگاهش را از دست داده؟
متاسفانه هسته ای خاری در چشم سست عنصرهاست
برای من ریاکاران حکومتی و سست عنصران اینچنینی یکی هستن و دو روی سکه بی غیرتی اند.
من خودم با حقوق 600 تومنی کارمندی با تحمل همه سختی هام هرگز راضی به خفت کشیدن نشده ام تا حالا؛ اونوقت امثال شما دارو و غیره رو بهانه می کنید. اون روز دیر نیست که به بهانه دارو از انرژی هسته ای میگذرید و مجبور می شید از همه چیز کم کم بگذرید چون ضعف نشون دادید. البته این حرفها وقتی برای اهل شکم جا میافته که بندو اب دادن و کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن.
البته توضیح دادن این مسائل برای شما اب در هاون کوبیدنه
ان شاالله که قسمت شما و خانواده ی شما نشه که امپولهای حداقل یک میلیون تومنی رو ماهی 2بار بخرید تا اون موقع رگ غیرت هسته ای شما بخوابه
از دعای خیرتون ممنونم اما اگر فکر می کنید خرج اون امپول دو میلیونی از تعطیلی سانتریفیوژها در میاد در اشتباهید. اقایون اگر عرضه دارن مافیای دارو رو تعطیل کنن و الا تا قیامت بیمارا گرفتار زیاده خواهی مافیا هستن
امين
ان شاء الله قسمت كسي هم نشه ولي مشكلات ما تو نامردياي دشمنان داخليه نه خارجي و انرژي هسته اي
برای ما فقط آرمانهاست که مهمه
شاهد
انکته اصلی در این بحث بر سر این مطلب هست که اقای به اصطلاح زیبا کلام مطالب غیر مرتبط را به هسته ای گره میزند ونمی گویید انوقتی که در سال 88 ریختند در خیابان وشکوه وعظمت ایران را به راحتی از بین بردند نتیجه اش این تحریمهای سنگین میشود...خدا لعنت کند آن کسی که به خاطر ریاست وپست با ایران قهرمان اینگونه کرد..
ارمیا
انشاالله خداوند بزرگ همه بیماران رو شفا بده...
اما دوست من شما حتما بهتر از من میدونین که بسیاری از هزینه ها و تحریم های ما اتفاقا به خاطر رادیو داروها و غنی سازی ۲۰ درصد بود...
به خاطر بیماران...
پاسخ (گپی با زیبا کلام!)
حرفات درسته اما

فکر میکنی حالا که ما این تعهد نامه رو امضا کردیم و داریم یکی یکی صنایع هسته ای مون رو تعطیل می کنیم !!

آیا سودش تو جیب مردم میره؟؟؟؟؟؟

نه والا !

درنهایت ضرر این تعهد نامه از جیب من و تو پراید سوار پرداخت میشه!

سودش همه میره تو جیب همون پورشه سوارهایی که فرزندان و نوه هایشان دارند تو انگلیس و کانادا وامریکا درس می خونند!!!

دلیل حرفم اینه که یک بند از این تعهد نامه ژنو اختصاص داره به هزینه تحصیل آقا زاده ها به مبلغ 400 میلیون دلار که مستقیما" از ثروت ملی بلوکه شده مردم ایران کسر وبه حساب دانشگاههای اون نوه ها وفرزندان پورشه سوار وبنز سوار واریز می گردد!!
ايماني
Iran, Islamic Republic of
داداش يعني ماشيكممونو صابون بماليم؟بعداز روز پرافتخار!30دي كه تأسيسات هسته اي پلمپ شد،ديگه ماهرشب تو وان شيرميخوابيم وپورشه سوار ميشيم؟!!!
عزت كيلوچنده!!!شيكموعشق است
البته تاامروز وضع مابدنبوده ،آقايان اگرنتوانستد اوضاع رابهتركنند لااقل جيب مارانزنند!!!
شب درازست و...
جلال
Iran, Islamic Republic of
عزت تمام شد فعلا گیر نمی آید شما یک سری به فیس بوک بزنید بی خیال عزت !!!!!!!!!!
محمد
اجازه بدین ماهم مدتی مثل کره جنوبی و ترکیه و یونان و استرالیا و کانادا و ایرلند و هندوستان و اندونزی و مالزی و سنگاپور و سوئد و هلند و بلژیک و ایتالیا و دهها کشور دیگه عزت خودمونو فدای غنی سازی اورانیم کنیم تا ببینیم چی میشه . شاید از عزت مداری کشوری مثل کره شمالی بهتر باشه
ایکاش آقای شریعتمداری برای یکبار هم که شده بعد از خواندن این نامه به فکر و اندیشه فرو بروند و آنگاه اگر پاسخی داشتند مرحمت نمایند. حقیقتا دو یا سه سطر انتهایی نامه جناب آقای دکتر زیباکلام به حدی تکان دهنده و هشدار دهنده است که یک استاد مبرز سیاسی دانشگاه تهران برای اثبات نظرات و توضیح و تفهیم کنه و عمق مساله ناچار می شوند در مورد شخص خودشان از این چنین عناوین و نسبتهای نا حق و ناروا در حق خودشان مایه بگذارند. خواندن این نامه عبرت آمیز است. والله اعلم.
امين
آقاي شريعتمداري اگر پاسخ ندادند نظراتو بخون جوابتو مي گيري حتمي كه نبايد آقاي شريعتمداري با شما درگير بشه ما خودمون از پس آقاي زيبا كلام برميايم.
امیر
متاسفم برای منطق ضعیفت.
مظلوم نمایی میدونی یعنی چی؟
تحریک احساسات میدونی یعنی چی؟
یعنی همون کاری که یک عمر عمروعاص انجام داد
Iran, Islamic Republic of
عالى....
بهار
لطفا کتاب عجیب محسن رنانی با عنوان مناقشه اتمی را بخوانید تا بسیاری از سوالات مهم دیگر نیز در موردادامه سیاست هستهای بطور کل برایتان روشن گردد .در اینترنت سرچ کنید دانلود کنید
Iran, Islamic Republic of
اونم یه ...ه مثل زیبا کلام
درست است دشمنی آمریکا با ما محدود به هسته ای نمی شود ولی باید قبول کنیم که هیچ مسئله ای نمیتواند مثل هسته ای اجماع جهانی علیه ما ایجاد کند
عمار
Iran, Islamic Republic of
امان از این حب نفس که برای جلب و جذب انسان، دامهایی را در راه ومسیر حرکت وی به سوی کمال وتعالی پهن می کند: یکی را اسیر دام ثروت و مال اندوزی کرده، دیگری را مبتلا به قدرت، آن یکی به شهرت و برخی را نیز به درد شهرت مبتلا می کند. سه تای اولی حداقل سعی می کنند برای رسیدن به منافع، ظاهر خود را حفظ کنند ولی این آخری برای دست یابی به شهرت و درچشم بودن از هیچ کاری فروگذار نمی کند وهرچه را که احساس کند او را از بقیه متفاوت کرده و نظرها را به سمت وی جلب کند، انجام می دهد. هدف مطرح شده است همین وبس؛ مثل کسی که خلاف جهت آب شنا می کند.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
منظورت از اجماع جهانی 5 کشور عضو شورای امنیته یا کشورهای مجمع عمومی که اکثرشون با فعالیتهای ایران موافقند؟؟؟
احسنت...
حقیقت هم همین است.
اصلا موضوع دعوا و نزاع ما و غرب، انرژی هسته ای نیست. آنها با ماهیت انقلاب و اسلام و تشیع مخالفند...
امروز انرژی اتمی، فردا حقوق بشر والی آخر...
Iran, Islamic Republic of
http://etedaal.ir/fa/news/73524/%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d8%a2%d9%87%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%af%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%b2%db%8c%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%88%d9%87!
چه ربطي به هسته اي داره!!!!!!
نوبخت ازقائمشهر
انچه که در این سالها به پیشرفت هسته ای کشور اسیب زده است همین نگاه غیرتی وشعاری به ان بوده است.نگاه شعاری به هرپدیده ای خاصه در عالم سیاست باعث ایجاد حساسیتهای کاذب میشود که لاجرم تحمیل هزینه های بی خاصیت والبته تاسف بار راهم بدنبال دارد
اونی که اسیب زده نگاه روشنفکری خام هست. نه غیرت و تعصب روی داشته های منطقی
متاسفانه امثال شما دوست دارید سیب زمینی جای ادم تربیت کنید تا زحمت پافشاری روی اصول و حقوقتون رو در برابر زورگویان نکشید.
مصداق بارز این مثل امریکایی ها شده اید که وقتی کسی بهتون تجاوز می کنه و شما نمی توندی جلوشو بگیرید با اغوش باز بپذیرید تا حداقل لذت ببرید!!!!
توی یه گزارش خبری زیباکلام می گفت که عکس شهید همت را چون دوست داشته به دیوار اتاقش زده و من هرگز نفهمیدم چرا شهید همت را دوست دارد؟
شهید همت و نیروهایی که زیر دست ایشان تربیت شده بودند برای چه به شهادت رسیدند؟ برای اینکه امروز ما در امنیت کامل پای افاضات جناب زیباکلام بنشینم و بعد برویم و همه چیز را تعطیل کنیم و رضاشاه را بیاوریم و در مقابل طاغوت و استکبار جهانی غلط کردم نامه امضا کنیم و سجده بردگی به جا آوریم؟!!!
به نظر می آید ایشان خود درگیری جدی دارد! به ایشان باید توصیه کرد مشکل خودش را با خودش حل کند ما مشکل خودمان را حل می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
آقاي زيبا!!! كلام اگر جنابعالي ارزش چيزي را نميدانيد دليل بر بي ارزشي آن نيست . لطفاً در اين زمينه هم از مراجع غربي خود تقليد نماييد و بدانيد اگر مسائل هسته‌اي ما (به هر دليل) ارزشي نداشت دشمان ايران اين همه براي از بين بردن آن تلاش نمي‌كردند.
حسین
United States
درود بر حاج حسین شریعت مداری
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این آقای ریبا کلام بفرمایند این برنامه هسته ای چه مزاحمتی برای رفع این مشکلات داشته که حالا اینطور زندیق وار حمله میکنند؟ کشور تصمیم گرفته برابر پروتکلهای بین المللی در عرصه هسته ای قدم بردارد حال یک گردنه گیر قلدر و زور گو آمده میگه توحق نداری و سعی در بستن راه دارد آیا ما باید عذر خواهی کنیم و منصرف از ادامه مسیر شویم؟ آیا این خود انگیزه نمیشود که هر راه اصلی و فرعی که این مردم بخواهند بپیمایند این زور گو بخواهد رعشه به تن ما بیاندازد و ما را ساکن کند و همان آفریقای مثال شما را به چشممان بگذارد و از گرسنگی مردم بمیرند؟ هنوز زنده هستند افرادی که با اشغال همین کشور توسط همین قلدرها جوی سیاه هم برای رفع گرسنگی گیرشان نمیامد بخورندعلت مظلوم نمایی شما معلوم نیست اما یک چیز کاملا مشخص شد که شمافقط پز روشنفکری و یا همان منور الفکری را دارید و الا نه از این جملات و عبارات استفاده نمیکردید و با منطق و عدم ورقم و آمار حرف میزدید آقای روشنفکر! عصر عصر ارتباطات و اطلاعات است و به دست آوردن اطلاعات کار سختی نیست سعی کنید با اطلاعات حرف بزنید احساسات در جای دیگری کاربرد دارد نه در یار گیری جناحی
Iran, Islamic Republic of
كار حرفه اي اين است كه اصل ومتن كامل ايشان را هم اول چاپ مي كرديد
این از نظر حرفه ای یه یادداشته نه گزارش که مجبور باشه اول مطلب نامه رو درج کنه. در این دست نوشته ها چون نامه مذکور قبلا درج شده به تحلیل می پردازن
امین
Iran, Islamic Republic of
آقای زیباکلام بهتره بره در کشورهای توسعه نیافته آفریقا براش بهتره.
احتمالا نظرشم اونجا حلو حلوا كنن
فرجی
درودبر آقای شریعتمداری عزیز ، گل گفتی . اینها غیرت ملی ندارند که . غربی ها دوکلام ازاینها تعریف بکنند حاضر میشن همه چیشونو بدن
سینا
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین
من نگران دانشجویانی هستم که زیباکلام استادشان است.
ایرانی
اصل سوال هنوز باقی مونده حاج حسین!؟ بالاخره جواب ایشون رو ندادید؟
نظراتو كامل بخون جوابتو مي گيري؟
من دانشجوی استاد زیباکلام بودم. ایشون کاری به امریکا و خواسته های امریکا نداره. وقتی میگه انرژی هسته ای چیزی نداشته، حتی اگر آمریکا هم ایرانو به داشتن انرژی هسته ای تشویق کنه، باز هم زیباکلام حرفشو پس نمی گیره. اقای شریعتمداری چه اصراری دارن همه چیز و همه حرفارو به امریکا و دشمنان ایران مرتبط بدونن؟ مگه هر کسی که احیانا مواضعش با امریکا بعضا یکی دربیاد، لزوماه به این معنیه که داره از سیاست های امریکا حمایت می کنه. البته تعجبی نیست. اینها همه ناشی از همون "توهم توطئه" است که خود اقای زیباکلام همیشه این توهم رو که اکثر مردم ما بهش مبتلا هستن سرزنش می کنه.
هم نظری ایشون با امریکا به معنای حمایت از امریکا نیست اما مخالفت شریعتمداری با توافق هسته ای به دلیل مخالفت همزمان نتانیاهو با توافق از نظر همین شماها همردیفی شریعتمداری با نتایاهو بود.
واقعا شما اصلاح طلبا مظهر دین داری!!! و انسانیت هستید!!
با این سیاست ورزی شترمرغانه مملکتو به قهقرا می برید
Iran, Islamic Republic of
تو رو قرآن تو رو خدا تو رو هر کی میپرستی خودت فهمیدی چی گفتی؟؟‌ یا اون استاد اعظم چی فرمودند؟؟
خب به خواسته های آمریکا که کاری نداره. خب از حماقتهای انسان هست که اگر دید حرفی غیر منطقی هست و قبول نکنه و پس نگیره باید به عقلش شک کرد . شما الان خودت یه نکته درباره مشکل عقلی ایشون در لفافه فرمودین. پس دیگه این استاد استاد کردن ها به درد چیز میخوره!! خودتون هم نمیدونید چند چند هستید!!
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
احتمالا برای ایشان چیزی نداشته و مخالف هستند شاید برای آمریکا هم چیزی نداشته که مخالف، نظر شما چیه ؟
احیانا این استاد(!) شما خودش از متوهمین نیست؟!
اقای عزیز بحث بر سر این مطلب هست که اقای به اصطلاح زیبا کلام مطالب غیر مرتبط را به هسته ای گره میزند ونمی گوید انوقتی که در سال 88 ریختند در خیابان وشکوه وعظمت ایران را به راحتی از بین بردند نتیجه اش این تحریمهای سنگین میشود...خدا لعنت کند آن کسی که به خاطر ریاست وپست با ایران قهرمان اینگونه کرد..
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این منطق گویای حاج حسین
واقعا کیف کردم از خواندن این پاسخ زیبا
رضا
اللّهُمّ إنّي أعوذُ بكَ مِن الكُفرِ والفَقرِ ، فقالَ رجُلٌ : أيَعدِلانِ ؟ قالَ : نَعَم .

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

بار خدايا ! من از كفر و فقر به تو پناه مى‏برم. مردى عرض كرد: آيا اين دو با هم برابرند ؟ فرمود : آرى .
ا آنجا كه مي دانيم حديث مورد نظر حديثي است كه به صورت مكرر از رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ در مجامع حديثي شيعه و سني نقل شده: حديث اين است: «كاد الفقر ان يكون كفراً»[1] نزديك است كه فقر كفر باشد. احاديثي به اين مضمون هم از رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ و هم از ائمه معصومين ـ عليهم السّلام ـ بسيار داريم.
آقاي شريعتمداري بايد بدانند كه با وجود فقر غيرت از بين مي رود تا چه برسد به اورانيوم.
فقر ما از داشتن وزرای میلیاردی درد نچشیده و نماینده ها یلابی گر و روسای سیاست زده و جناح های غرب پرست و بانک های رباخوار و مردم بی انصاف گران فروشو وووووو است نه سرمایه گذاری روی انرژی هسته ای برای داشتن اینده ای بهتر
کاش بفهمید فقر ما از کجا اب می خوره و سوراخ دعا رو پیدا کنید
عزیزم لطفا" کمی بیاندیش!

در دنیای امروز و آینده انرژی یک ثروت عظیم برای هر کشوری محسوب می شود (چه نفت وچه انرژی هسته ای)

ثروت ملی کشور ما (نفت) در آینده نه چندان دور به اتمام خواهد رسید

یکی از بهترین و با صرفه ترین و پاکترین انرژی های جایگزین در آینده که ثروت عظیمی را می تواند (می توانست!!) برای کشور مان داشته باشد همین انرژی هسته ای است( بود!!)
امين
باز چه ربطي به هسته اي داره؟
شما برو جلو اختلاس و رانت و رشو و ربا رو بگير مشكل فقر حل ميشه؟
1
Iran, Islamic Republic of
جواب جالب و محکمی نبود آقای شریعتمداری.
البته بنده با آقای زیباکلام و همفکرانشون همسو و موافق نیستم ولی بهتر بود جوابی می دادید که مثالهای عینی به کار ببرید هیچکس منکر پیشرفت صنایع مختلف در زمینه هائی مثل سوخت، پزشکی، داروئی، خوراکی، کشاورزی و... به واسطه استفاده از انرژی هسته ای نیست، ولی یک نکته رو همه ما باید مدنظر داشته باشیم:
متأسفانه این طیف دارن با عباراتی که برای عموم مردم قشنگ و زیباست در ظاهر به دنبال جذب مردم و در باطن به مقابله با ارزشهای اسلامی و انقلابی می پردازند، نمونه اش رو هم میشه از زمان تبلیغات انتخاباتی گرفته تا الان در سخنانشون دید،مثل این موارد:
من سرهنگ نیستم، حقوقدانم
چرخ سانتریفیوژ بچرخه به شرطی که چرخ زندگی مردم هم بچرخه
حقوق شهروندی
رفاه شهروندی
شکستن دیوار تحریم
و...
در حالی که اکثریت مطلق مردم پایبند به ارزشهای اسلامی و انقلابی هستن. ولی اگر ما بخواهیم با استفاده از تحلیلهای سخت و پیچیده مفاهیم آرمانی مثل مقاومت، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و... رو بیان کنیم از قافله جا می مونیم. باید با توجه به قشرهای مختلف مردم موضوعات رو برای اونها بیان کنیم و دست اینها رو برای همه رو کنیم که به دنبال چی هستن.
اگر التزام به ولایت باشد دیگر دلیلی باقی نمی ماند که برای موضوع هسته ای امثال آقای زیباکلام دلیلهای واهی واز سرذلت بیاورند
حمید
United Arab Emirates
کدوم غیرت
مهندس ذبیحی و از نخبگان مملکت
Iran, Islamic Republic of
به آقای شریعتمداری و هر کسی که از وضعیت مملکت اطلاعات صحیحی ندارند برسانید که اول بایستی مملکت را از نگاه دیروز ، وضع امروز و وضع آینده نگریست و سپس سنگ هر حقوقی را به سینه زد، بنده نمی گویم که در زمینه تحقیقات هسته ای کار نکنیم، "بایستی بطور پژوهشی برای دست یابی به فن آوری انرژی هسته ای صلح آمیز کار شود" اما اگر ما کاری کنیم که بوی انحراف و عدم پذیرش افکار عمومی جهان داشته باشد و منجر به فشار اقتصادی و از دست دادن تمامی منابع موجود در کشور که مولد محسوب می شوند، گردد این کار ما یک حماقت است. امروز ما خیلی از منابع مولد خود را از دست دادیم، طوری علیه ما تبلیغ نمودند که در کشورهای صنعتی و حتی در کشورهای بقول خودمان مسلمان، به چشم حقارت و تردید به ما نگاه می کنند و حتی آنها نیز به فکر نابودی ما هستند، این بزرگترین خسارت می باشد که عده ای به این کشور و مردم از روی ندانم کاری و یا از روی هدف وارد کردند. خیلی ها در راس نظام هستند و بعضاً در جلسات مهم کشور حاضر می شوند، اما در باطن پیگیر به بن بست رساندن کشور و عدم پویائی کشور می باشند. مثل مار سمی که در آستین شخصی آرمیده و هر از چندگاهی نیشی می زند اما در لباس دوست نقش بازی می کند. از جمله اختلال در سیستم بازار، روی خوش نشان دادن به دشمنان مملکت، حمایت از تفکر سوداگری و پشت کردن به حمایت از صنایع تولیدی کشور و ... چه کسی بایستی چهره زشت و منافقانه این افراد فرصت طلب را به مردم نشان دهد؟ تنها کسانی که در این مهم بایستی ایفای نقش کنند، رهبری نظام، وزارت اطلاعات و سیستم قضائی متصل به رهبری نظام می باشند. بنده یک جمله بیشتر نمی گویم، ادامه این روند، مملکت را متلاشی خواهد کرد و توضیحات بیشتر را نمی توانم بدهم (دشمن شاد کن است)/
عبداله
سلام آقای مهندس ذبیحی. از اینکه به فکر هستید. متشکریم.این یک صفت خوبی است ، اما مملکت ما زمانی متلاشی خواهد شد که قدرت علمی و قدرت مردمی و اتکای به خود نداشته باشیم. این را بدانید هرچه قدر ضعیف تر باشیم دشمنان فشارهای بیشتری برما اعمال خواهند کرد و بر نقطه ضعف ما بیشتر فشار می آورند.بهتر است یک مسیر معتدل و به دور از تنشها و تند رویها از هر جناحی و بر پایه خودباوری و اقتدار پیش برویم. دشمنان فقط ذلت ما را می خواهند و هر چه بیشتر عقب برویم بیشتر فشار می آورند تا اینکه ما را متلاشی کنند. تاریخ گذشته و معاصر این را نشان می دهد. وتاریخ نشان میدهد که باید به قدرت الهی و وحدت مردم توجه کرد. در خیلی از جاها نخبگان ما راه را اشتباهی رفتند. و ما را فقط وابسته به بار آوردند. و در بعضی جاها داریم چوب انحراف بعضی نخبگان جامعه را می خوریم.البته منظورم نخبگان تأثیرگذار است.
آقای مهندس و نخبه!

ظاهرا بینی شما خیلی قوی کار میکنه! از کجای فعالیت های هسته ای کشور "بوی انحراف" میاد؟ البته اگر بینی شما به بینی استکبار متصل است این حرف دیگری است!
در مورد جمله آخر شما هم باید گفت اگر مملکت با طرز فکر افرادی مثل شما اداره بشه متلاشی میشه. هر روز یکی از فعالیت ها را تعطیل می کنند!!!

آقای مهندس نخبه!

بخش عمده ی مشکلات مملکت مربوط به کم کاری و عدم تعهد است! نه تحریم و فشار و استشمام بوی انحراف!
1
Iran, Islamic Republic of
آقائی که خودت رو نخبه می دونی که من از فرمایشاتت شک دارم، منظورت چیه از این عبارت که می گی انحراف و عدم پذیرش افکار عمومی جهان؟
ظاهراً تو باغ نیستی یا خودت رو به اون راه زدی؟
یعنی واقعاً شما از افکار عمومی جهان خبر نداری؟ یا بهتر بپرسم این جهانی که شما میگی منظورت کدوم کشورها هستند؟
فضای غالب در جامعه امروز جهانی فضای ظلم و استکبار و زورگوئیه. ما هیچ نیازی نه در اعتقاد و نه در عمل نداریم که با این افکار عمومی همراه و سازگار باشیم.
ما نه واقع گرائیم مثل شما که فقط مشکلات رو می بینن و البته بعضیهاشون هم همراه با ترس و ناامیدی
و نه آرمانگرائیم مثل بعضیهای دیگه که فقط به رسیدن به اهدافشون فکر می کنند بدون هیچ تدبیر و درایتی
ما برای رسیدن به آرمانهامون واقعیتها رو می بینیم و براش تدبیر به خرج می دیم و زیر بار هیچ زورگوئی و قلدری نمی ریم و به جای نگران بودن از اینکه از افکار جهانی انحراف پیدا کنیم، مواظبیم که از اعتقادات و آموزه های دینیمون که یکی از اونها ظلم ستیزی و استکبار ستیزیه انحراف پیدا نکنیم.
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : جناب مهندس نخبه، شاید زمانی که برای هسته ای (صلح آمیز) شدن کشور تصمیم میگرفتند شما نبودی یا هنوز نخبه نبودی پس بدان این یک تصمیم واراده ملی است که 22 بهمن ها پشت آن است و ملت پاش ایستاده پس شما هم به تصمیم نخبه های قدیمی احترام بگذار تا به شما احترام گذاشته شود ولی اگر درد دیگری داری و خیلی میخواهی نخبه نخبه بازی از خودت در بیاری تا شیوه زندگی غربی به خودت بگیری، یک فکر دیگری باید بکنی و نمیشود اینجا گفت ( دشمن شادکن است ) و جملات آخر شما هم که ببخشید به نخبه بودن شما باید شک کرد
جعفر
Iran, Islamic Republic of
اقای نخبه مملکت سلام,من یک سوال از شما دارم , حد گوش به فرمان بودن به جامعه جهانی!!و افکار عمومی جهان؟!! کجاست؟ لطفا به این سوال من دقیقا جواب بدهید, تا قبل از بهانه انرژی هسته ای, اگر اخبار سالهای قبل از این موضوع را رصد میکردید , بهانه آنها حقوق بشر!! زندانی کردن افراد محکوم و اعدام زندانیان حتی قاچاقچیان مواد مخدر و متجاوزین به عنف بود( البته الان هم هست اما الان بهانه بهتری گیر آوردند!!) اگر ما به حرف کسانی مثل اقایان زیباکلام! گوش دهیم و تمامی فعالیتهای هسته ای حتی همان پژوهشی را تعطیل کنیم , آقای نخبه مشکلمان با آمریکا حل میشود؟ آیا افکار عمومی جهان !!! از ما راضی میشوند, ایا کشورهای بقول خودمان مسلمان ( همان جگر خوارها و جهاد نکاح ایها ) از ما راضی میشوند!؟ ما دیگر چه چیز های دیگری را باید تعطیل کنیم ! اگر چند روز دیگر گفتند برای اینکه رضایت جامعه جهانی و افکار عمومی و رضایت همسایگان جگرخوارتان را جلب کنید ما کارشناسانی به کشورتان اعزام میکنیم تا تمامی موشکهایتان و البته سکوهایشان را نابود کنیم تا اسباب ترس و دلهره آنها نشویم چی قبول کنیم؟اگر گفتند برای آنکه رضایت افکار عمومی جهان !! جلب شود و همه مشکلاتتان طبق گفته آقای زیباکلام حل شود لیست تمام پژوهشگران خود را بما بدهید و تمامی پژوهشهای علمی خود را تعطیل کنید و مثل یک کشور جهان سومی پر پرستیژ مثل آقاها (مثل عربستان) نفتتان را بفروشید و ما هر چه خواستید به شما میفروشیم !! و شما مثل یک ملت خوب و نجیب فقط حق دارید گوجه و خیار بکارید و هر سال مسابقات قشنگترین دختر ایرانی و یا قشنگترین گوسفند!! و بز!! را برگزار کنید چی قبول کنیم!؟ اصولا ما تا کجا باید مثل یک ملت خوب و ذوب در جامعه جهانی!! باید حرف آنها را گوش کنیم و خدایی نکرده غیرتی نشویم؟ خواهش میکنم ما نا روشنفکرها را روشن کنید؟! و سوالمان را پاسخ دهید.
ای ترسو کاش اسم خودتو نخبه نمیگذاشتی که کلمه پخمه برازنده امثال شماست.
Iran, Islamic Republic of
الان جامعه جهانی میگه مادرتو ببر آسایشگاه، باید ببری نخبه جان؟؟؟
الان جامعه جهانی میگه همجنس بازی درسته ، باید همجنس باز بشی نخبه جان؟؟؟
ناشناس
30 سال دیگه که نفت تموم بشه، فرزندان فکری آقای زیباکلام مدعی اول دفاع از انرژی هسته ای میشن و با هزار و یه دلیل قشنگ (مثل بالا) همه تقصیرها رو به گردن نظام میندازن.
در ضمن به قول سعید جلیلی: انرژی هسته ای سنگر اول هست. اگه کوتاه اومدیم باید منتظر فتح سنگرای بعدی باشیم.
من تعجب می کنم آز آقای زیباکلام -که نام فامیلشان اصلاً با مسمی نیست- چه اصراری دارند که با اظهار نظرهای آنچنانی و قلم فرسائی ، خود را اندیشمند معرفی کنند و یا به تعبیری روشنفکر !! . بیشتر تعجب می کنم از آقای شریعتمداری که با آنهمه سابقه و تیزبینی و شناخت کافی و وافی نسبت به آقای دکتر! چرا در صدد پاسخ گوئی به ایشان بر می آیند ؟! والله مردم آقای دکتر ! را می شناسند . اظهارات و افاضات نامبرده از حیز انتفاع ساقط است .
Iran, Islamic Republic of
از یک نظر درست میگوید چرا یک نفر نمی آید به مردم توضیح بدهد تکنولوژی فوق پیشرفته هسته ای چه درهایی را بروی اقتصاد وصنعت کشورمان باز میکند ؟وقتی دانشمندان ما میتوانند دستگاهی را بسازند که 60هزار دور در دقیقه میتواند بچرخد پس حتما میتوانند قطعات بسیار ضعیفتر هواپیما و... را هم بسازند .یاانرژی هسته ای چگونه میتواند آفت های بذر گندم وجو و... را ازبین ببردو...الته زیباکلام که به اصطلاح استاد دانشگاه هست بعید هست که اینقدر بیسواد وعامی باشد که این ها را نفهمد ولی برای عموم مردم باید بیش از اینها توضیح بدهیم .تا خودفروختگان به غرب میدان دار نشوند .
سعید
Canada
خوب چرا این مدت همراه با تکنولوژی هسته ای در موارد دیگه کاری نکردید؟
بابا اینا یه مشت دیکتاتور و غربزدن که به نام اصلاطلب تو کشور فعالیت می کنن
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای دکتر زیباکلام منفرد
سوالی که اینجا پیش میاید در رابطه با سخنان این استاد عزیز علوم سیاسی کشورمان که احتمالا به خاطر شرکت در همایشی که اخیرا درباره محیط زیست بوده است نسبت به این مسائل حساس شده اند
سوالی که اینجا پیش میاید اینست که ایا ایشان در باره انرژِی حاصل از انرژِی هسته ای که جزء انرژیهای پاک محسوب میشوداطلاعاتی دارند واگرندارند لطفا اطلاعتشان راجع به محیط زیست را محدود به یک همایش {که البته همایش خوبی هم بود}نکنند!
متشکرم
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی فایده ای داره اینهمه جنجال
دوستان چرا دو طرف فکر میکنن حق مطلق اند ؟!
تو رو به خدا قسمتون میدم که با وجدانتون خلوت کنید
باتشکر
به قول زنده یاد استاد عسکراولادی:
احسنت بر این "سردار قلم"
صنم
واقعا کی به این زیبا کلام مدرک دکترا داده.این که اینقد سطحی نگره.آخه یه بچه هم میفهمه که انرژی هسته این تضمین آینده این کشوره.آینده ای که توش خبری از نفت و گاز نیست و محور انرژی دنیا رو انرژی هسته ای تشکیل میده و هر ملتی که انرژی هسته ای نداشته باشه باید دست گدائی خودشو جلوی ابر قدرت ها زیاد کنه.
واقعا کجا غیرتت گل میکنه آقای زیبا کلام؟
Iran, Islamic Republic of
از یه طرف ایشون مشکل محیط زیستو میگه از یه طرف لازم نبودن انرژی هسته ای که یه انرژی پاکی است واین مشکلو حل میکنه اسمه خودشم گذاشته تئوریسین!!!
صدرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا گل گفتی.
این سیکل هم براش زیاده. اینم مثله زهرا رهنورد دکتراش قلابیه
محمد
جناب زیبا کلا بایستی بدانند که سوالشان درست نیست .
1- مشکل ما با غرب هسته ای نیست . ان هم جمع شود بهانه دیگری خواهند اورد.
2- مشکلات مدیریتی در داخل کشور را نبایستی به تمرکز نظام برکسب دانش هسته ای در داخل کشور ربط داد و انرا دلیلی بر کاهش تمرکز ان برروی مسائل دیگر دانست .زیرا اولا بدلیل عرض شده در بند شماره 1 دعوای انها بر سر لحاف ملاست واگر دعوای هسته ای نیود چیز دیگری را علم می کردند که انهم موازی در حال انجام است .درحقیقت اینها با استفاده از جو ذلالت بار جوامع فعلی به زور خودرا قاضی ، دادستان و ضابط قضایی جازده اند و لذا باب بهانه جویی بسیار است . منطق دنیا را هم که می بینیم . ثانیا حال که در یک مورد به این مهمی پیشرفت داشته ایم بایستی توی سر مسئولین بزنید که چرا اینقدر پیشرفت کرده ایم ؟ . پدر جان اگر بر فرض تنها یک کار درست هم انجام شده باشد بایستی اینگونه تبلیغ فرمایید ؟
3- انرژیی هسته ای دستاوردهای کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدتی دارد. در کوتاه مدت مسائلی نظیر تامین ماده اولیه برای رادیو ایزوتوپ های دارویی انجام شده است که اگر نبود انهم بابی بود برای گرو کشی و اعمال فشاربیشتر مالکیاولی های غربی انها .
از دیگر دست اوردهای ان ایجاد روحیه خود باوری در داخل و اعتبار برای ایران در میان ملت هاست هرچند سردمداران و رسانه های غربی به ان معترف نباشند. در میان مدت و دراز مدت قادر به تامین سوخت هسته ای نیروگاه های خود هستیم که غربی ها قراراست یا ندهند و اگر هم می دادند با قیمت های انچنانی و اخذ هزاران امتیازمیبود.
از دیگر مزایای ورود به تولید سوخت هسته ای ایجاد فرصت برای نسل های اتی ایران خواهد بود که بتوانیم در بازار انرژی اینده حرفی برای گفتن داشته باشیم . همچنین انرژی هسته ای کاربردهای وسیعی در صنایع دارد که بدون داشتن دانش فنی و ایجاد فضای تحقیق و توسعه توان رقابتی در تکنولوژی های مدرن ماهیت وجودی ما زیر علامت سوال می بود
جناب زیبا کلام .
مسائل زیاد است . من نظرات شما را کرارا خوانده ام .با عرض پوزش ظاهرا جنابعالی سوراخ دعا را گم کرده اید.اگر انتقاد می کنید بجا انتقاد بفرمایید . بگویید اگر هسته ای رشد کرد پس اقتصاد و فرهنگ ما هم قابل بهسازی است . از مسئولین و مردم بخواهید در ان زمینه ها نیز تلاش بیشتری اعمال کنند نه اینکه چنین دستاوردی را باعنایت به انچه که در بالا گفته شد زیر سوال ببرید . حلقه اطلاعات خود را با تحلیل درست کامل فرمایید نه اینکه از اول یک لوپ واگرا را به عنوان پیش فرض ترسیم کرده و سپس نتیجه گیری می کنید که اصل داستان غلط است . البته اقای زیبا کلام در بسیاری از موارد مخالفند و رک گویی ایشان قابل تقدیر است . ما فقط نگران این هستیم که این صحبت ها حتی در ذهن یک نفر ساده اندیش نیز تاثیر نگذارد . نه از ایشان باید عصبانی شد و نه از مخالفینی ( منظور براندازان نیست ) که خوب به هر حال نظرشان چیز دیگری است .
روش جناب شریعتمداری را من می پسندم . البته قائل به حق بودن تمامی گفته های این برادر صادق و زحمتکش نیستم لیکن بسیاری از حرف ها و جهت گیری های وی صحیح است . برخی برخلاف واقعیات موجود میخواهند تئوری توهم توطعه را در افکار عمومی جا بیاندازند .
با عرض تشکر
آرش
باسلام
بنده جزو اخراجیون سازمان انرژی اتمی هستم.
استدلال های آقای زیبا کلام ناشی از عدم اطلاع ایشان از فواید انرژی هسته ای و آینده دنیایی است که در آن نفت تمام شده و انرژی هسته ای تنها راه ارزان قیمت تولید انرژی خواهد بود.
یادمان باشد برای دستیابی به تولید 2400 مگاواتی برق در سالهای آتی و پاسخگویی انرژی به بحش های صنعت و خانگی، بهترین و اقتصادی ترین راه ، تولید برق هسته ای است.
وظیفه سایت شما و روزنامه کیهان است که در این خصوص اطلاع رسانی مفصل کنید.
موفق باشید.
خدا به شما و ما کمک کنه اخراجی جان...
یه سه چار سالی باید تحمل کرد...
اقای زیبا کلام اگر علم هسته ای به درد نخور هم باشد که چنین چیزی نیست (مگر میشود علمی بد باشد ) دوست داریم انرا بدست اوریم که اوردیم وبا مقاومت ما ملت (نه مانند شماها )کدخدایتان که تسلیم شد ..استاد جهان سومی اگرعلم هسته ای خوب نیست علمی که شما هم دارید علاوه بر اینکه که اصلا خوب نیست مضر هم هست
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اگرمیتونسیم از انرژی هسته ای مثلابه جای نیروگاه سیکل ترکیبی همدان استفاده کنیم اون وقت این همه بلا بر سر منابع آب وخاک اون منطقه نمیومد.
واقعا آدم چی میتونه بگه به تفکراین استاد که به راحتی و به طور آشکارو احساساتی افکار خودشو بیان میکنه!
ای کاش ما آدما گاهی وقتها با صبر وتفکر بیشتری نظراتمون را برای دیگران اعلام کنیم وسعی نکنیم اونجور که ما دوست داریم بقیه بفهمند
من نمیگم که اقای زیبا کلام خائن ویا بیسواد هست ولی خداییش انسان احساسی است وبعضی اوقات زود تصمیم میگیره
امیدوارم صبور تر باشن ایشان!
Iran, Islamic Republic of
در ضمن ما یک کشور فقیر از نظر اب هستیم ودیگه خیلی نمیتونیم برق از اب تولید کنیم نیروگاههای فسیلی هم که هوا را الوده میکنن نیروگاه سیکل ترکیبی هم که واقعا فاجعه زیست محیطی به بار میاره پس تا وقتی که این کشور باید بره به سمت انرژیهای پاک مثل انرژی باد .خورشیدی وهسته ای و....
اقا جون کجایی که هوای کره زمین 3.5 درجه گرم شده وهمین گرم شدن زمین باعث شده که مرتبا ما در اکثر جاهای دنیا خشکسالی داشته باشیم!
مثلا مادهه شصتی ها میگیم یادش بخیر قبلا خیلی برف میومد اما همون موقع هم که در دوران کودکی ما خیلی برف میومد پدرانمون میگفتند یادش بخیر زمان ما خیلی برف میومد شاید بچه های ما از ما بپرسن :بابا برف چیه!!!!!
پس باید گفت پیش به سوی تمام انرژی های پاک.
مراد
United States
نظرات اين دو نفر را ميخوانى انگار كه كارد و پنيرند ولى زمان حمله به حاج محمود كه ميرسيد ميشدند يك روح در دو بدن. بحثى كه ميكنند اصلاً در مورد انرژى هسته اى نيست بلكه احساسا تشان در مورد غرب و آمريكاست. اولى تا اسم غرب را ميشنود آب از لب و لوچه اش جارى ميشود و دومى رعشه ميگيرد. اولى اصلاح طلب و دومى اصولگرا و سومى كليد دار خانه اعتدال، حيران بين آن دو. و همه از يك قماش.
لزومى ندارد بين بد و بدتر و بدترين يكى را انتخاب كرد.
توانمندى هسته اى يعنى توليد برق و الكتريسيته. در قرن نوزده راه آهن شاخص پيشرفت بود و قرن بيست و اكنون برق. تلاش ميهن پرستان ايرانى براى صنعت راه آهن خواندنيست و همينطور تلاش روسيه تزارى و انگلستان در جلوگيرى از آن. اول جلوگيرى از راه آهن بود و بعد ذوب آهن و الان هم انرژى هسته اى.
هموطن
زیباکلام ها واده ای بیش نیستند که یاخودشان و یا فرزندانشان تربیت یافته غرب و آمریکا هستند و انتظاری بیش از این از آنها نمی رود... حرف هایش را زیاد جدی و به دل نگیرید
عباس
Iran, Islamic Republic of
اگر تمام حرفهاي آقاي زيبا كلام را درست فرض كنيم آيا با تعطيلي برنامه هسته اي اين مشكلات حل خواهد شد ؟ يا نه مشكلات ديگري هم اضافه خواهد شد .
آيا دشمني استكبار با ما فقط براي برنامه هسته اي است ؟ يا آنان با ماهيت نظام ما مشكل دارند .مسئله هسته اي الان چيزي حدود يك دهه است .آيا قبل از آن با استكباز جهاني مشكل نداشتيم ؟ و.....
بياد داشته باشيم كه حضرت امام فرمودند اگر شما يك قدم به عقب برگرديد آنان صد قدم به جلو خواهند آمد وما در اين سالها وروزها شاهد آن هستيم .
لااقل حق زندگی از مردم گرفته نمیشود.
خوشون مي گن در دانشگاهي كه زيبا كلام استاد علوم سياسي آن است بايد گل گرفت و تخته كرد!!! شما چرا جدي گرفتيد؟!!
یه ایرونی
انسانهای به ظاهر متمدن و به روز اما در واقع عقبگردگرا و خوار کننده تو این مملکت سالهای بسیار دوری بود که باعث نابودی سرمایه ها و توانائی ها شدند
میلیاردها دلار توی کشورهای دیگه صرف تحقیقاتی میشه مثل همین هائی که زیبا کلام بی فایده می دونه اما اونها می فهمند با علمشون هست که اربابند.
کاش تو هم می فهمیدی زیبا کلام
اما شماها کبکید؛ سرتون زیر برف
از حرفاتون بوش می یاد.
خدا کنه هیچ ملتی آدمای مدرک دار اما بی فکری مثل شما ها نداشته باشه.
خدایا منم یه شهروندم درد و مریضی و گرفتاری دارم اما می دونم حرف این آدم حرف حساب نیست.
کاش به جای حالا پنجاه سال پیش شروع می کردیم.
تو به جای اینکه بگی دیر شده با الفاظ مظلوم نمایانه می گی برچینیم.
شما ها چی فکر می کنید.
ما مرد میدانیم
آماده تر از همیشه
با کوله باری از تجربه و امید
با تدبیرهائی بلند و گام هائی استوار
یا علی اغثنا
واقعا چرا به همون اندازه که برای بحث هسته ای وقت و انرژی و سرمایه صرف شد برای بهداشت و آموزش و محیط زیست و معاش مردم صرف نمیشه؟!!!!!!
سيد
هزينه اى كه صرف انرژى هسته اى شد بلوكه شدن ١٠٠ميليارد دلار پول ايرانى بود كه اگر نميشد خرج محيط زيست و رفع بيكارى و...ميشد
سعید110
سلام
آقای زیبا کلام ما آمريکا را آنطور که شما در ذهن دارید نمی بینیم. آمریکا دین ما را می خواهد و انرژی هسته ای و هر قدرت فناورانه ای که بر پایه خواست و اراده ملت بومی شده باشد و این حکومت دینی را که خواست اصلی ملت است را استوار بگرداند، نمی خواهد.
و هیچوقت دست از خواسته اصلی اش بر نداشته و بر نخواهد داشت و لذا ما همواره با او مشکل جدی خواهیم داشت. و صد البته بر خلاف جنابعالی
رضا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش اقای مدیر کیهان جواب زیبا کلام را میداد مثلا فلان سرانه چه قدراست و...این حرفها جواب ان بنده خدانبود
Iran, Islamic Republic of
احسنتم.
عباس
شما کوچکترین مخلفت راباکلماتی بدتر از کلمات آقای زیباکلام جواب میدهید.همین کلمه غیرتت کو
دمت گرم حاج حسین
ایشان استعداد رشته ادبیات و زبان فارسی را دارند
Netherlands
زیبا کلام درباره ی سرانه ی بهداشت و آموزش با معیار دولت اصلاحات حرف زده و انگار هشت سال اخیر را خواب بوده در حالی که بنا بر اعلام سازمان ملل در زمان دکتر احمدی نژاد ایران پیشرفت زیادی کرد
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
البته سوال زيباكلام هنوز جواب داده نشده است.
عباس
بزن دست قشنگه رو بخاطر داش غیرت
حسین
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام...هرقدر در اندیشه خطا کند به اندازه یکصدم شما خطا عمل نمی کند
Iran, Islamic Republic of
بله شما هم درست میگید اقای منتقد حرفهای زیبا کلام ولی هر فن و تکنولوژی باید به صورت پله پله و بر اساس زیر ساختهای اقتصادی درست به دست بیاید ما تا وقتی 18 درصد تلفات برق در شبکه داخلی خودمان داریم بر اساس کدام عقل سلیم صدهاملیارد دلار هزینه برای انرژی هسته ای میکنیم که با راه اندازی کامل نیروگاه بوشهر تنها دو درصد برق به شبکه مان اضافه میکند اول با صرف یک درصد از هزینه فوق شبکه را بهبود میدادیم بعد اگر نیازی بود به دنبال برق هسته ای میرفتیم
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس منکر زحمات دانشمندان هسته ایی کشور نبوده و نیست ، انتقاد به سیاست غلط کشور در لجبازی و ایستادگی و هزینه غیر قابل قبول به کشور است که جای انتقاد دارد و دکتر زیبا کلام به این سیاست ایراد کی گیرد ، با توجه به هزینه مستقیم و غیر مستقیم دهها برابر هزینه مستقیم موضوع هسته ایی هیچ دستاوردی نداشته است
محمدرضا خطيب شهيدى
United Kingdom
جناب شريعتمدارى
حرف أقاى زيبا كلام منطقى مى باشد ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی نظریه کارشناسی وبه روز یک استاد دانشگاه که نیتی غیر ازبهبود وضعیت مردم نجیب وگرفتار ایران ندارد باحرفهای احساسی ومتعصبانه ومتاسفانه سردبیر"به چالش کشیده میشود.ناامیدمیشوم.
علی
زیباکلام یک غرب شیفته واقعی است که خداراشکرازبرکت این نظام آزادانه هرانگی که می خواهدمی زندوهرنظری که می خواهدمی دهد میگویددرودبرآمریکاواسرائیل بگوییم ونان به نرخ روزبخوریم وسردربرف کنیم ونه به ظالم کارداشته باشیم ونه به مظلوم بعدازآن مسلمامی گویدبی طرف نبایدبودفعلانان دراین است که ظالم رایاری کنیدومظلوم رابکشید پس انجام دهیدوآسوده خاطرزندگی کنید