جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۹
۲۹
عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

افشای لابی ۴ هزار میلیارد تومانی خودروسازان

این کار خیانت به صنایع کشور است
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 441152
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی ۴ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.
افشای لابی ۴ هزار میلیارد تومانی خودروسازان
به گزارش جهان، علی علیلو در گفت‌ و گو با فارس اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس با وزیر صنعت و مدیر عامل ایران خودرو گفت: در این جلسه بحث‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان مطرح شده در حالی که از نظر ما این کار اشتباه است و نباید به شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند، تسهیلات پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات قبلی دریافت شده را پرداخت کنند و در این شرایط، پرداخت دوباره تسهیلات به آنها یک دور باطل خواهد بود.

به گفته وی، خودروسازان تاکنون نه شرکت‌های زیان‌ده خود را واگذار کرده‌اند و نه ادغام شده‌اند، این شرکتها فقط به سراغ بانکها می‌روند تا با زور مجلس از آنها تسهیلات بگیرند که این کار اشتباه است.

علیلو با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های بسیاری از درخواست صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات بدون اقدام مانده است، گفت: بانکها می‌گویند منابعی برای پرداخت تسهیلات به این متقاضیان ندارند پس چطور می‌خواهند به خودروسازان تسهیلات بپردازند؟

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی به دنبال پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به هرکدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هستند در حالی که اگر این کار انجام شود، آنها فقط می‌توانند بخشی از بدهی قبلی خود را پرداخت کنند، اما زیان انباشته این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و هزینه‌های مالی آنها نیز بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخی در حال لابی و اقدام پشت پرده برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان هستند، گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی بانکها روبه‌رو هستیم، چرا این منابع باید به خودروسازان اختصاص یابد، در حالی که بسیاری از صنایع کوچک در شرف ورشکستگی هستند و نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به جلسه قبلی برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و مدیران خودروسازان گفت: دستور این جلسه موضوع دیگری غیر از پرداخت تسهیلات به خودروسازان عنوان شده بود، در حالی که دیدیم در اواسط جلسه بحثها به سمت پرداخت تسهیلات به خودروسازان هدایت شد.

وی افزود: برخی عنوان کردند که این مسئله با دستور رئیس مجلس مطرح شده است اما بعد از اینکه این موضوع را جویا شدیم، متوجه شدیم که دروغ گفته‌اند و رئیس مجلس چنین خواسته‌ای نداشته است.

علیلو تصریح کرد: یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی مردم خودرو نمی خرند و در مقابل این ظلم ایستادند نمايندگان مردم هم باید با مردم همراه بشن تاسف باره
مردم
United States
نمایندگان مردم،کدام نماینده میتونه در مقابل چند صد میلیون تومان و ....مقاومت کنه
United States
بنده خدا کجایی چند صد میلیون تومن؟!!!
فی بالا میدی بگو چند صد هزار تومن...
United States
نه بابا
Netherlands
اومدم مثبت بدم، دستم اشتباه خورد و منفی دادم
Romania
در تمام دنیا رسم است که دولتها به صنایعشان همواره کمک میکنند در نتیجه این کمک از طرف دولت لازم و واجب است چون میلیونها خانواده در صنعت خودرو دارند نان می برند و چرخ خانواده ها را دارد می چرخاند
محمدی
United States
نانی که به قیمت مرگ انسانها و خالی کردن جیب مردم و دودشدن و هدر رفتن ثروت ملی باشد همان بهتر که نباشد،ضمنا با پولی که از صرفه جویی در مصرف بنزین خودروهای روز دنیا بدست می آید می شود حقوق همه کارکنان صنعت سرهم بندی خودرو را داد !؟
اقا تو دنیا ولله بلا چمی دونم هر چی شما میگید به کارافرین کمک می کنن که خط تولید راه بندازه کار افرین درسته نه به کسی که تولید کننده محسوب میشه و خط تولیدش توجیح اقتصادی فوق و العاده داره مثل خودرو سازا و فقط در زمان توسعه یا بالا بردن بهروری تولید بهش کمک میشه . خودرو ساز ما که خط تولیدش ماله دوره امیر کبیره
خودروسازها پاسخ بدهند که چرا قیمت برخی خودروهای ایرانی در خارج کمتر از ایرانه! دوستان اگر نمیتونن خودروی با کیفیت تولید کنند لطفا کارخانه ها رو تعطیل کنند. نگران بیکار شدن کارگرها هم نباشند. به جای تولید خودرو اجناس دیگر تولید کنند که مجبور نباشیم از چین وارد کنیم. کارگر کار میخواهد چه فرقی میکند که در خط تولید پراید کار کند یا در خط تولید یک محصول دیگر.
صادق
Germany
میدونین اشتباه ما اینه که میخواهیم همه کالاها رو خودمان تولید کنیم! وقتی میبینید مهارت تولید یک محصول (مثل خودرو) را ندارید لطفا تولید نکنید و با جان این همه انسان بازی نکنید. بروید محصولی تولید کنید که در تولید اون محصول تخصص دارید. حتی کشوری مثل آلمان که غول اقتصاد اروپا و دنیا محسوب میشود تمام کالاهای مورد نیازش را خودش تولید نمیکند. به عنوان مثل کفش( از ایتالیا وارد میکنند) یا ساعت (از سوئیس وارد میکنند) یا بالعکس (سوئیس خودرو تولید نمیکند، کفش تولید نمیکند و ...)
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک عده درست کار انجام نمیدهند و هدف محقق نمیشود نباید هدف را رها کرد باید روش کار را تغییر داد.

اینکه همه جور محصولی خودمان تولید کنیم خیلی خوبه و باید در تولید همه چیز تخصص پیدا کنیم اما اینکه تا به حال چنین نشده از نامردی یا کمکاری بعضی از همین هموطنهای ماست که بعضیاشون مسئولند و بعضی کارخانه دار و بعضی هم کارگر.
United States
مثلا میشه به جای پراید پهباد تولید کنیم دی!
بی ماشین و بی 17/5
در شهر ما ازادشهر 17/5میلیون تومان بده 56روز بعد یک پراید بصورت نقدی یا 2میلیون سود بهت میدن یعنی زیر قیمت بازار این همه اختلاف از کجا
هموطن
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم با وجود اینکه این دو شرکت محصولات خود را با قیمت چندین برابر به مردم می فروشد چگونه زیان ده است . سود حاصله کجا صرف می شود ؟؟؟؟
سیدانی
United States
معلومه دیگه پاداشهای چندصد میلیونی به هیات مدیره و .... و ریخت و پاشهای دیگه مثل تیمداری و ....
Iran, Islamic Republic of
اينم تقصير بدحجابي خانمهاست ديگه كه صنعت ايران وورشكسته است.
Iran, Islamic Republic of
اولا که حرف بی ربط و بی مزه ای بود
دوما هرچیزی جای خودش. چون یکجا ضعف، اشکال یا دزدی و خلاف وجود داره دلیل برای سوء استفاده و ارتکاب اشتباه عمدی در موارد دیگه نیست
Iran, Islamic Republic of
دوست من اینا همه خیانتکارند منظورم نمایندگان مردم شما هم سعی نکن به این جمع بپیوندی
آرش
به نظر من همه ما باید دست به دست بدیم و تمام کسانی رو که دارند خیانت میکنند رو افشا کنیم.
همچنین تحریم خرید خودرو بهترین راهکار است و باید همه دست به دست بدیم و تا زمستان هیچ خودرویی نخریم.
باور کنید اگر چند ماه خودرو نخریم هیچ اتفاقی نمی افته!! سایتهای مردمی چون جهان نیز حمایت کنند.
شازده
Iran, Islamic Republic of
فرک کنم بخان با این تسهیلات؛
پراید کامیون
پراید بنز خاور
پراید جرثقیل
پراید کفی 10 تن
و... بسازن
چرا نگرانید ؟ اینهمه خلاقیت .
آرش
جهان جان شما با تحلیل و جمع آوری نظر سنجی از مردم کمک کنید تا خودروی داخلی که واقعا قیمتی ظالمانه داره و بی جهت و ناجوانمردانه بالا رفته، پایین بیاد.
جهان نشون داده که حامی مردمه و ما توقع داریم که توی این موارد با طرح و فکر خوب کمک کنه.
علی
مملکت بدزدبدزده دیگه.البته تورکاناداهم داره!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم اگه با هم متحد باشن و ماشین نخرن اینا هر کاری هم کنن به هدفشون نمی رسن
حامد
باید بدن تا مردم بیشتری کشته بشن پول خون مردم بدبخته
امیر
اقایون دیروز تو اخبار مدیر صادرات شرکت سایپا میگفت داریم پراید رو گرونتر از داخل به عراق میفروشیم اینا همش دروغه دارن ارزونتر میدن من تحقیق کردم تو عراق دارن پراید فول الشن رو میدن ... میلیون
هموطن
فقط میتونم بگم خودرو نخرین همه حرف هاشون دروغه. این که میگن گران میکنم فقط یه جور تحریک مردم به خرید خودرو هست یا میگن ضرر میکنیم دروغه. اینا تو قیامت چه جوابی میخوان بدن ؟ کم فروشی میکنن گران میدن به بیت المال خیانت میکنن با خودروهای بی کیفیت خانواده ها را داغدار میکنن سرمایه مملکت که نیروی انسانی هست راحت میکشن بعد شب خواب می بینن صبح میان قانون صادر میکنن جمعیت رو به کاهشه فکری به حالش بکنیین خنده داره به قول مهران مدیری از این که ما را گاگول فرض میکنیین عصبانی میشم
نه بابا مرمردم پول ندارن که بخان بخرن وگرنه خودرو صد برابرم بشه باز میخرن
نادر
سلام خدمت همه دوستا من چندروزپیش توآپارات برنامه شوک راجبه مرگ ومیرمردم درجادهااون پرایدی که وانت باربودمصاحبه بامدیرعامل سایپا میکرداثلابه حدی این آقاچرندیات میگفت که یه طفل 5ساله به حرف های این آقامیخندیدازشمادوستان دعوت میکنم این گفت گورانگاه کنیدببینیدچقدرراحت باجون مردم بازی میکنن وباکمال وقاهت تقصیرومیزاره روی بی احتیاطی
متاسفم واسه نماینده هایی که با رای مردم بر علیه مردم حرکت میکنند دزدای کثسف
Iran, Islamic Republic of
دیگه داریم خفه میشیم از این همه دزدی و زدو بند فرهنگ پیشکش