جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گنبد آهنین دیگر آهنین نیست

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب: 401958
نشریه صهیونیستی معاریو توان موشکی حزب الله را جدی دانست و نوشت که گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های حزب الله نخواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه صهیونیستی معاریو در خبری اعلام کرد: تهدیدهای موشکی حزب الله را باید جدی تلقی کرد و در این باره باید سریعا ً شهرک‌های صهیونیست نشین تخلیه شوند.

این نشریه در ادامه افزود: مقامات اسرائیلی باید توجه داشته باشند که گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های مقاومت حزب الله نخواهد بود.

این نشریه دیروز هم نوشته بود: در اسرائیل این درک وجود دارد که جنگ آتی در جبهه شمالی [لبنان] سخت‌ترین جنگ در دوران کنونی خواهد بود.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حزب‌الله دارای هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری و موشک‌های دقیق و تسلیحات ضد جنگنده و ناو است.

بر اساس این گزارش، [سید حسن] نصرالله، انبارهای تسلیحات خود را با سلاح‌های ایرانی که اسرائیل هنوز با آن مواجه نشده، پر کرده است.

چندی پیش نیز ژنرال یعقوب عمیدرور مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه "اسرائیل الیوم" نوشته بود: حزب الله لبنان ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد که تعداد زیادی از این سلاح ها قادر هستند به هر نقطه از اسرائیل اصابت کند.

وی به عنوان یک مسئول بلند پایه که تا چندی پیش در تصمیم گیری های رژیم صهیونیستی شرکت داشت، به ارزیابی توانمندی‌های نظامی حزب الله پرداخته و نوشته بود: حزب الله سازمانی غیر دولتی است که توانمندی نظامی آن تقریبا با یک کشور برابری می کند.

وی با اشاره به اینکه حزب الله ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد، از اندازه و فراوانی این سلاح ها به عنوان قدرت آتش بسیار بی نظیر یاد کرد و گفت: چه بسا این توانمندی با تمام کشورهای اروپایی برابری می‌کند.

این مسئول سابق صهیونیستی در ادامه گفته بود: حزب الله موشک های زمین به دریا با برد طولانی و ضد هواپیما و ضد تانک و نیز هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد.

به گفته وی، حزب الله ساختار نظامی هرمی بسیار منظم و سازمان یافته در اختیار دارد که از نظر فرماندهی بسیار منحصر به فرد بوده و قدرت کنترل زیادی دارد.

پیش از این شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود که "صهیونیست‌ها نیز به‌خوبی می‌دانند که حزب‌الله موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارد و به‌علت امکاناتی که حزب‌الله به دست آورد و حمایت‌های جمهوری اسلامی و آمادگی حزب‌الله برای هر جنگ آینده، این جنگ برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر خواهد بود".

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *