چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

يك پديده عجيب در صنعت نوشيدني ايران

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 223055
اخيرا پديده جديد و جالبي در صنايع غذايي به ويژه صنعت نوشيدني كشور مشاهده شده است.
به گزارش ایسنا كه برخي از قوطي‌هاي آب ميوه داراي برچسبهايي هستند كه با مشخصات درج شده روي بدنه قوطي متفاوت است؛ به طوري كه اگر مصرف‌كننده برچسب روي قوطي را از آن جدا كند با شمايل و مشخصات جديدي روي قوطي مواجه مي‌شود.

در يك مورد برچسب روي قوطي يكي برندهاي نوشيدني با طعم سيب بوده، در حالي كه بعد از كنده شدن برچسب، مشخصات درج شده روي قوطي مربوط به يك برند ديگر آب ميوه با طعم ليمويي بوده است!

دقيقا مشخص نيست كه اين كار با چه هدفي از سوي توليدكننده آن انجام شده است. آيا قوطي محتوي آب ميوه چند بار مورد استفاده قرار گرفته است يا اين‌كه اين اتفاق مربوط به خطاي توليد بوده و توليدكننده براي دور نريختن قوطي روي آن يك برچسب زده است. اما حتي اگر مورد دوم را بپذيريم، اتفاق عجيبي است كه توليدكننده‌اي برچسب برند خود را روي قوطي شركت ديگري نصب كند.

در همين حال مسوول مربوطه در شركت توليدكننده آب ميوه با تاييد متفاوت بودن برچسب نصب شده روي برخي بطري‌هاي آب ميوه اين شركت با مشخصات درج شده روي بدنه بطري به ايسنا توضيح داد: هر دو برند درج شده روي بطري و برچسب آن متعلق به ماست و اگر يكي از اين دو برند متفاوت بود، آن وقت اين كار جرم بوده و غيرقانوني بود كه چنين نيست.

وي افزود: قوطي‌ يكي از برندهاي ما تمام شده و ما آب‌ميوه برند ديگر را در همان قوطي ريختيم. به دليل تحريم، واردات قوطي‌هاي موردنياز يكي از برندهاي ما مختل شده است.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا چنين كاري از نظر توليدي غيرحرفه‌اي نيست؟ گفت:‌ چرا اين‌ كار غيرحرفه‌اي است، اما غيرقانوني و جرم نيست.

وي تاكيد كرد:‌ متفاوت بودن برند درج شده روي برچسب و بدنه قوطي به معناي تقلبي بودن آب ميوه توليدي ما نيست، بلكه صرفا به علت اتمام قوطي‌هاي يكي از برندهاي ماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *