پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادامه رایزنی‌های ظریف درباره اوضاع غزه

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب: 372555
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با مقامات کشورهای دیگر درباره بحران انسانی غزه گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز یکشنبه در تماس تلفنی با فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا، در خصوص آخرین تحولات و اوضاع در باریکه غزه گفتگو و تبادل نظر کرد.

ظریف با اشاره به ابعاد گسترده جنایات رزیم صهیونیستی در قتل عام کودکان و زنان که وجدان افکار عمومی در سراسر جهان را جریحه دار کرده است، بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات بی امان به مردم بی‌دفاع و کمک و امداررسانی به مردم فلسطین در غزه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت تحرک بین المللی بر امدادرسانی و اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی به غزه از طریق کشورهای همسایه فلسطین برای مداوای مجروحان فلسطینی تاکید کرد و لزوم حمایت ایتالیا و اتحادیه اروپایی از خواسته فلسطینیان در رفع محاصره غزه بعنوان گامی انسانی و مبتنی بر واقعیات صحنه فلسطین برشمرد.

وزیر خارجه ایتالیا در این مکالمه تلفنی دیدگاهها و اقدامات این اتحادیه در بحران جاری را شرح داد.

ادامه رایزنی‌های ظریف با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان درباره تحولات غزه

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنین مقامات بین المللی در خصوص بحران غزه در تماس های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان لزوم تحرک بین المللی بویژه از سوی کشورهای اسلامی برای رفع محاصره از باریکه غزه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه ، ضرورت بازگشائی راههای ارسال کمکهای انساندوستانه به این منطقه را خاطر نشان ساخت و سرعت عمل در تامین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهیونیستها را ضروری توصیف کرد.

ظریف در این تماس های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیر متعهد در مجامع بین المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بیرحمانه مردم در باریکه تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط وخواسته های مردم غزه برای برقراری یک آتش بس پایدار را مهم و تعیین کننده خواند.

وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی تلفنی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تامین نیازهای ایشان در شرایط جاری را مورد تاکید قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *