جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵۳
۷۴
علیرضا زاکانی:

برخی می‌خواهند دانشمندان ما را خانه‌نشین کنند/ دستور داده شده مستندات هسته‌ای جمع‌آوری شود

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 342350
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ستون پنجم دشمن خواسته یا ناخواسته در حال تضعیف اراده از درون است.
برخی می‌خواهند دانشمندان ما را خانه‌نشین کنند/ دستور داده شده مستندات هسته‌ای جمع‌آوری شود
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در ششمین شب جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان انقلاب در مسجد اهل بیت(ع) شهر قم برگزار شد با اشاره به بهانه‌جویی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: بحث هسته‌ای برای ادامه حیات عزت‌مندانه ما ضروری است.

وی افزود: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی گفت که باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد که این شعار نادرستی بود ولی کسی به آن جوابی نداد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا بیشترین بهره‌برداری را از انرژی هسته‌ای دارد عنوان داشت: در مقابل به ما می‌گویند این دانش سودی ندارد و باید از سوخت‌های فسیلی بهره ببریم.

وی ادامه داد: باید بدانیم با دشمنی بهانه‌جو مذاکره می‌کنیم و علاوه بر این بحث هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست؛ آنها تا جوهره انقلاب را از ما نگیرند ساکت نمی‌نشینند.

زاکانی با اشاره به این موضوع که آمریکا لحظه‌ای از تهاجم سخت و نرم علیه جمهوری اسلامی دست بر نداشته است خاطرنشان کرد: نفوذ در حاکمیت سومین روش آمریکا برای غلبه بر انقلاب بود و در سال ۸۸ نیز به دنبال شکافی عمیق در هرم اجتماعی ایران بر آمد و پس از آن هم تمام تلاش خود را در به وجود آوردن شرایط زندگی سخت به منظور ایجاد سیر قهقرایی در داخل ایران به کار گرفت و در حقیقت می‌توان گفت آمریکا از هر آنچه داشته علیه ما بهره گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل هسته‌ای اشاره کرد و عنوان داشت: نسبت به نوع مراودات و شرایط احساس خطر و حساسیت می‌کنیم زیرا سابقه شرارت طرف مقابل در همه شرایط را به یاد داریم بنابراین دشمن‌شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ کسانی نمایندگی ما را می‌کنند که تفکرشان تفاوت‌هایی با اندیشه‌های راستین انقلاب دارد و علاوه بر این اتفاقاتی هم در داخل کشور می‌افتد که بسیار خطرناک هستند و حتی از بحث توافقنامه هم خطر بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: اینجا دیگر بحث سواد نیست بلکه صحبت از لمس و مشاهده از نزدیک است.

در مذاکرات پاریس و بروکسل همه چیز هسته ای خود را تعطیل کردیم

زاکانی با بیان اینکه تاکنون چهار گروه تیم مذاکره‌کننده داشته‌ایم گفت: تا سال ۸۴ حجت‌الاسلام روحانی مسئول تیم مذاکره بود؛ اتفاقی که افتاد این بود که در نشست سعدآباد از گسل و اختلافات میان آمریکا و اروپا استفاده کردیم تا اجماع جهانی علیه خود را بشکنیم، گروه کشورهای عدم تعهد نیز در آن زمان علیه ما بودند زیرا جوی سنگین در عرصه بین‌الملل حاکم بود ولی ادامه مذاکرات در بروکسل و پاریس سبب شد ما همه چیز خود را در زمینه هسته‌ای تعطیل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تا ۸۶ آقای لاریجانی مسئول مذاکرات بود که جلسات مختلفی با خاویرسولانا داشت و او هم گفته بود این موضوع سیاسی است و باید با آمریکا به نتیجه برسید زیرا مسائل فنی مطرح نیست؛ در آن زمان این بحث مطرح بود که از طریق روسیه زمان بگیریم و با رویکرد سیاسی به حل موضوع بپردازیم ولی افرادی مانند آقای جلیلی معتقد بودند از نظر فنی هم می‌توانیم برخورد سیاسی آنها را ثابت کنیم به همین دلیل جلسات مختلفی در هفت دور برگزار شد و نتیجه آن هم اثبات دروغ بودن اتهامات طرف غربی بود.

در دوره قبلی جمهوری اسلامی از موضع پیشدستی وارد مذاکرات شد

وی بیان داشت: از مذاکرات بغداد به این سمت معادلات تغییر یافت و طرف غربی پیشنهاد معامله داد و در یک سیر منطقی ما به آنها قبولاندیم که اگر موضع شما سیاسی است ما هم در رابطه با همین موضوعات می‌توانیم صحبت کنیم به این ترتیب که جمهوری اسلامی از موضعی برابر و حتی با پیشدستی وارد مذاکرات می‌شد.

زاکانی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر هراس نداشتن از مذاکره و بیان منطق صحیح ایران در عرصه بین‌المللی گفت: در اوج قدرت با فتنه ۸۸ روبرو شدیم؛ یکی از ظلم‌های بزرگ این فتنه برهم زدن موازنه‌ای بود که جمهوری اسلامی از آن برخوردار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ طرف غربی را امیدوار کرد عنوان داشت: یک پایه جدی مشکلات ما در مذاکرات و مسائل هسته‌ای همین فتنه بود و پس از آن تحریم‌ها هم بیشتر شدند.

وی ادامه داد: در شهریور ۹۲ آقای ظریف مسئولیت مذاکرات را به دست گرفت؛ برای رسیدن به متن نیازمند زمینه‌ها و فرامتن هستیم، اشکالات این متن بالفعل است زیرا آنچه دریافت کرده‌ایم در مقابل آن چیزی که داده‌ایم قابل مقایسه نیست و این را از همان متن می‌توان دریافت.

آمریکا به شدت نیازمند توافق با ایران بود

زاکانی با بیان اینکه آمریکا به شدت نیازمند چنین توافقی بود و هست گفت: علاوه بر این تیم مذاکره‌کننده هم ولع توافق داشت؛ اوباما سیر نزولی خود را طی می‌کند و به همین دلیل نیازمند برگ برنده‌ای برای دموکرات‌ها در انتخابات بعدی ریاست جمهوری است زیرا برگ زرینی را باید در کارنامه خود ثبت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ستون پنجم دشمن خواسته یا ناخواسته در حال تضعیف اراده از درون است و دروغ بزرگی مبنی بر جلوگیری از حمله آمریکا را بیان می‌کند در حالیکه غرب در اوج ضعف است و توان چنین کاری ندارد.

وی با بیان اینکه سه نوع نگاه نسبت به داخل کشور و منظومه جهانی وجود دارد عنوان داشت: یک نگاه آن است که با رویکردی تند می‌گوید همه مسائل باید در درون کشور پایه‌ریزی شود؛ نگاه دیگر می‌گوید نظم موجود جهانی را بپذیریم و می‌گوید در این قالب باید فعال شد و نگاه سوم هم نگاه منطقی و انقلابی امام و رهبری است که می‌گویند اصل داخل کشور است ولی باید به سراغ دیگران رفت و منطق خود را به آنها بگوییم و از دستاوردهای جهانی که به نفع ماست استفاده کنیم؛ نباید خود را به داخل کشور محصور کنیم زیرا پیام انقلاب اسلامی جهانی است.

زاکانی با بیان اینکه نمایندگان ما در مسائل هسته‌ای متعلق به پایگاهی فکری هستند گفت: دوستانی که نمایندگان ما هستند نظم موجود جهانی را به هر ترتیبی پذیرفته‌اند و نوعی کدخدایی برای آنها قائلند و این بر خلاف آن چیزی است که انقلاب ما را به وجود آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا به دنبال مطلوب خود یعنی از بین بردن ریشه دانش هسته‌ای ایران و وابسته کردن ما به خود است؛ آمریکا می‌خواهد ما را به جایی برساند که در مقام عمل بگوییم نمی‌توانیم و این راه هم در قالب اتفاقاتی تلخ در حال رخ داده است زیرا عده‌ای مسیری را طی می‌کنند که مطلوب آمریکاست.

وی با بیان اینکه آمریکا سعی دارد ایران را در سطح حداقلی قرار دهد گفت: فناوری هسته‌ای تنها محدود به تولید انرژی نیست بلکه بسیاری صنایع را شامل می‌شود؛ امروز در داخل کشور از شهریور امسال دست‌هایی در داخل کشور فعال شده‌اند که دانشمندان ما را خانه‌نشین کند؛ شنیده‌ام دستوری داده شده که تمام مستندات صنعت هسته‌ای را جمع‌آوری کنند که معلوم نیست به کجا می‌رود.

زاکانی اضافه کرد: فردو و نطنز حاوی ۵۱ هزار پوشه مستندات هستند که درخواست شده همه آنها منتقل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطلوب ما این است که در سقف خواسته‌هایمان از دانش هسته‌ای بهره بگیریم و علاوه بر این با منطقی صحیح اجماع جهانی را بشکنیم و همچنین در موضعی تهاجمی به دنبال خلع سلاح منطقه باشیم و توانمندی‌های نظام اسلامی هم بسیار زیاد هستند.

وی با بیان اینکه در دانش هسته‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی دسته یافته‌ایم عنوان داشت: امروز برای ده‌ها هزار سانتریفیوژ امکانات داریم و ۹۸ درصد قطعات را خودمان می‌سازیم.

برخی در داخل می‌خواهند بگویند انرژی هسته‌ای هزینه بر است

زاکانی خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی در داخل کشور شنیده می‌شود که بگویند صنعت هسته‌ای هزینه‌بر است؛ اخیراً نامه‌ای را مشاهده کردیم که چرا سوخت هسته‌ای را ارزان‌تر از تولید داخلی از خارج نخریم در حالیکه فراموش کرده‌اند غرب حداقل‌های دارویی را طی سال‌های گذشته به ما نفروختند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان ندارد انسان از حداقل ضریب هوشی برخوردار باشد و نداند که دشمن سعی دارد ما را از حداقل‌های دانش محروم کند.

وی انسجام بر خواسته هسته‌ای را یکی از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی دانست و افزود: انتظار ما از مذاکره‌کنندگان این است که از حقوق حقه ما دفاع کنند؛ البته داشته‌های ما معطوف به دانش هسته‌ای نیست و اگر مسیری را دنبال کنیم که محصول آن شکست در سایر جبهه‌ها باشد نمی‌توان نام نرمش قهرمانانه را بر آن نهاد.

زاکانی با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی در روزهای اخیر تصریح کرد: آنها به دنبال بهانه‌جویی هستند و مسائل دیگری را هم در نظر دارند ولی ما هم ظرفیت‌های فراوانی داریم.

توافق هسته‌ای را سیاه و سفید می‌دانیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق صورت گرفته سیاه و سفید است گفت: البته باید بگوییم که چه زمینه‌هایی ایجاد شد که چنین عناصری نمایندگی ما را بر عهده گرفته‌اند؛ منافعی که ما می‌بریم بالقوه هستند و باید خلق شوند.

وی شکستن اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی را جزو منافع ایران دانست و عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این یک راستی‌آزمایی مجدد برای آمریکاست و این امر باید به بصیرت‌بخشی عمومی بینجامد.

نباید به دنبال تفسیر آمریکا از توافقنامه باشیم

زاکانی ادامه داد: این مواجهه نشان داده که جهان از حالت تک قطبی خارج شده است؛ امروز ما از یک قطب جهانی نمایندگی می‌کنیم ضمن اینکه آرامش موجود در جامعه برای ما مغتنم است و به عنوان یک فرصت باید از آن استفاده کرد و در مسیری حرکت کنیم که از اتفاقات روی داده بهترین استفاده را ببریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به دنبال تفسیر آمریکایی‌ها از توافقنامه باشیم خاطرنشان کرد: راه نجات ما این است که از به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم؛ نیازهای اقتصادی سبب می‌شود دشمن بتواند فشارهایی بیاورد؛ باید رایزنی کرد هجمه جهانی علیه ایران را زمین‌گیر کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانش هسته ای و چرخه سوخت آن توانمندی های بی شماری را برای توان مهندسی و طراحی کشور به ارمغان اورد. و دشمن استکباری از همين بيم داشت که آقايان مذاکره کننده با رويکرد اخير خود اين نگرانی يانکی ها را بر طرف کردند.
چه کسی بايد نگران پيشرفت و توسعه کشور باشد، معلوم نيست.
پرفسور محمد عبدالسلام فيزيکدان برجسته پاکستاني و استاد دانشگاه کمبريج- برنده جايزه نوبل:
كشورهاي شمال يا قدرتمند و ثروتمند حاضر نيستند فن آوري هاي اولويت دار خود را منتقل كنند يا بفروشند چون منشا قدرت رقابتي آنها است، منشاء خلق ثروتشان است بنابراين آنها منشاء مزيت رقابتي خودشان را به شما با پول نمي فروشند اين فن آوريها فقط در برابر فن آوريهاي ديگر معاوضه پاياپاي مي شود.
يعني بايد يك فن آوري بدهيد تا يك فن آوري بگيريد بنابراين تا زماني كه خودتان در فن آوريهاي پيشرفته خالق فن آوري نباشيد نمي توانيد خريدار فن آوري پيشرفته باشيد.

در اسلام نيز دستور اکيد داريم که معطل و لنگ کفر نباشيد.
Norway
اقا جان نفست حق
یاسین
یعنی چی ۵۱ هزار پوشه مستندات هستند که درخواست شده همه آنها منتقل شود؟؟؟؟
کی درخواست انتقال داده؟؟؟
انتقال به کجا؟؟؟

چه تدبیری داره این دولت؟
چه بلایی میخوان بیارن سر این ملت؟؟
Iran, Islamic Republic of
می شه توانمندیهاش رو نام ببرین و می شه بگین با هزینه 200 میلیارد دلاری چه پیشرفتی در علوم هسته ای شده ....
مجید مجد
United States
سرتو از برف خارج کن می بینی
با دشمنی نبین می بینی
حسن
اشتباهی منفی دادم
بله ميشه. ما بدون كمك بيگانگان به دانش شكافت هسته‌اي دست پيدا كرديم. سالهاست در حال تلاشبراي بدست آوردن انرژي هسته‌اي از طريق جوش هسته‌اي نيز هستيم. استفاده از ليزر كه اخيراً و در پي توافق ژنوچاي متوقط شده بود را هم داشتيم.
البته اگه منظورت خروجي انرژي هسته‌اي هست، بايد بگم همين انرژي كه در روزهاي سرد و برفي اخير كشور معضلي شده بود، يكي از خروجي هاي انرژي هسته‌اي است.
دستاوردهاي پزشكي و كشاورزي كه جاي خود دارد.
Iran, Islamic Republic of
میشه شما اول بگید این رقم 200 میلیارد دلاری رو از کجا آوردید ؟ اصلا میدونید 200 میلیارد دلار میشه چند تومان ؟ اول شما سندتون رو بگید البته به شرطی که همون خبر بی بی سی فرسی نباشه ، بعدا ما میگیم چه پیشرفت هسته ای شده .
طناز
United States
"...چون فن آورى هسته اى در غرب منشاء خلق ثروتشان است آنها حاضر به انتقال آن نيستند و.." من نميدانم اين گفتار متعلق به عبدالسلام هست يا نه؟ ولى چرت ترين و سخيف ترين سخنى ست كه در اين زمينه شنيده ام ؛چرا كه دو كشور پاكستان و كره جنوبى موارد بسيار گويائى براى نقض اين سخن پوچ و بى اساس است كشورهائى كه ملتشان در گرسنگى و بدبختى دست و پا ميزنند !
واقعا" که عجب منطقی
بزرگوار شما اصلاانگار تو باغ نیستی
....
در پاکستان کسانی که قدرت را دست می گیرند باید دو شاخصه عمده داشته باشند اول اینکه از خانواده های اشرافی و ثروتمند با تحصیلات غربی باشند؛ دوم اینکه متعهد به غرب باشند. این گروه هرگز به فکر مردم خودشان نخواهند بود. فناوری هسته ای آن ها وارداتی است و حتی خودشان قدرت استفاده ندارند و هر زمان غرب اراده کند تعطیل است.
.....
طناز
آخه برادر يا خواهر عزيز ى كه علت عدم پيشرفت پاكستان رو وارداتى بودن دانش هسته اى اش ذكر كردى ؛ انگار يادت رفته كه پدر دانش هسته اى پاكستان همين پروفسور عبد السلامه-يعنى همين كسيكه زاكانى به حرفش استناد كرده- در ثانى:بنا به گزارشات آژانس بخش مهمى از فن آورى ايران با استمداد از همين عبدالسلام خان به كشور ما منتقل شده .بنا براين بدون اطلاع تحليل نكنيد
همین شما کلی از توافق حمایت کردید حالا شدید کاسه داغ تر از آش
اینکه گفته بشه توافق ژنو نه سیاهه نه سفید یا بگن نه آش دهن سوزیه نه توافق ننگین، میشه «کلی حمایت؟!»
علی کوشا
خب مگه حتماْ باید حمایت بشه تا تو راضی بشی؟ اصلاْ حمایت از چی؟
برادر عزیز جناب زاکانی
بخدا تیتر مطلب را خواندم و واقعا کل حقیقت در همان تیتر خلاصه شده است . البته نمی دانم دارند دانشمندان را خانه نشین می کنند یا خیر . ولی ایا بعید است ؟ از این بشر دوپا همه چیز برمی اید .
به هر حال روشنگری امثال شما باعث ایجاد موج مثبت و جلوگیری از تندروی یک عده تندرو خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز زاکانی می شه بفرمایند چرا نباید چرخ زندگی مردم بچرخه و کجای آن اشتباه
آقاي زاكاني گفت چرخ زندگي مردم نبايد بچرخه؟!!! شما هواداران دولت راستگويان، اين دروغ رو از كجا درآورديد؟!
ما ميگيم هدف كه بهبود وضعزندگي مردم است، از راه وطن‌فروشي بدست نمي‌آيد. به عبارتي، هدف وسيله را توجيه نمي‌كند.
اگر شما معتقدي هدف وسيله را توجيه مي‌كند، جزء دسته ماكياوليست‌ها هستي كه گروه منفوري در ميان مردم جهان هستند.
محمدرضا
بعضی هافقط باشعارزنده اند آخه این انرژی هسته ای مگه چقدرارزش داره که حاضرن کل مردم روباتحریم بیچاره وبدبخت کنن....
محسن
خدا خائنان را لعنت کنه
Norway
جناب اقای زاکانی عزیز
من از شما ممنونم که غیورانه و بروشنی قضایا را می بینید و مطرح می کنید . البته با تضعیف دولت موافق نیستم لیکن علیرغم مقاومت هایی که میشود بایستی ایراداتشان نیز گفته شود . نکته مهم این است که امریکا نمی تواند از این شفاف تر ماهیت مزورانه خود را نشان دهد . کار از تزویر گذشته است . این ها انچنا ن دست خود را رو کرده اند که دیگر نمی توان گفت تزویر است . چرندیاتی را می بافند لیکن اصل قضیه وجود استانداردماکیاولی و قدرت محور در جهان است . لذا بایستی قوی شد و همانگونه که ایت ا... خامنه ای نیز فرموده اند همزمان خود را ازجهان منفصل نکرد. اصل بر محور اول است .باید قدرتمند شد . لیکن هرچیزی ابزار خود را لازم دارد . من در زندگی بطرز کاملا ملموسی مشاهده کرده ام که هرگاه خود را عوض کردیم همه چیز بالنسبه عوض خواهد شد . کار از به اصطلاح نخبگان جامعه باید شروع شود .بعد از ان خصلت های منفی مردم نیز تعدیل خواهد شد . همزمان ما نظر امثال اقای زیباکلام و زیبا کلام ها را داریم که سوراخ دعا را کاملا گم کرده اند. چرا نبایستی بخدا توکل کرد و خود را در راه خدا خالص تر نمود . تنها ان زمان است که معجزه واقعی اتفاق خواهد افتاد . البته بنده بنا به ماهیت کارم تا حدودی صنعت و اقتصاد را می شناسم . بنا به همان دلایل می گویم که اولویت و اصالت با درون است . به همان نسبت که فساد و ناخالصی داریم از طرف خارجی در فشار و در حال تحقیر شدن هستیم و به همان اندازه ای که خالص هستیم عزت داریم . شاید امریکا دلش می خواست با تضعیف نظام و دولت جو داخلی را بهم بریزد و بعد از ان با یک حمله نظامی محدود کار را تمام کند لیکن نمی تواند . ما باید دامنه این نتوانستن ها را روزبروز وسیع تر کنیم . سنت های الهی خود قانون هستند و همچون قوانین فیزیک و متافیزیک در عرصه جهان ملموس و ناپیدا جاری اند . چرا به ان بعد کمتر توجه می شود و چرا بدست خود هلاکت خود را خدای ناکرده تسریع کنیم و البته این هلاکت اگر واقع شود بد هلاکتی است که از موت فیزیکی صدها هزار برابر بدتر خواهد بود .
طاها
باسلام وتشکر از برادر عزیر جنای آقای زاکانی
ای کاش تیم مذاکره کنند این قدر به مردم خود نا امید و به امریکایی ها امید وار نبود و می دانست عزت مردم ، خون شداء با این توافقات پایمال می شود. اینها دارند به جایی می روند که تمام تاسیسات هسته را جمع و به تیم مذاکره کننده تحویل بدهدو......بیدار شوید
میترا
لعنت به حامیان و بانیان و مسببین و ساکتین و فاعلین فتنه 88 که باید تا سالها تاوانش را پس بدیم
عبداللهی
به یقین سهم ساکتین فتنه بیش از دیگران است. چرا که فتنه گران با سکوت ساکتین به قدرت می رسند و رسیدند.
آميتا
ميترا خانوم !

كاسبين رو فراموش كردين ! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
تورابه خدا جلوی این توافق ننگین را بگیرید
ای دنیا!!!!
اقای زاکانی عزیز کاش بتونید بین نیروی های حامی انقلاب حتی دوستان مذاکره کننده اجماع ایجاد کنید و یکدست به دشمن حمله کنید، کار سختیست ولی با قول لین دور از دسترس نیست
چرابرنامه هسته ای وسازمان انرژی اتمی مستقیم زیرنظر امنیت ملی کشورورهبری نیست وچراباید زیرنظر دولت باشد تاهردولت بیاید برای خودش یک تصمیم بگیرد ونهایتا منجر به نابود کردن اسنادفعالیتهای بچه هائی است که سالها زحمت کشیده اند ودراین را ه شهید هم داده ایم . لطفا دراین مورد تجدید نظر شود خوباگرقرارباشد هردولتی برای فعالیت هسته ای کشورکه بسیارمهم است تصمیم بگیرد چرااصلااین فعالیت شروع شد !!!! همان درش راتخته کنند خیال همه راحت شود واقتصادمقاومتی هم تعطیل ....
.... وزارت اطلاعات هم چون فراقوه‌اي نيست، به راحتي با تغيير وزیر ميتونه فشل بشه يا نشه. ....
Iran, Islamic Republic of
بد نیست قانون اساسی رو هم مطالعه کنید تا متوجه شید حوزه عملکرد هر کدام از قوا در چه حیطه ای
خدا آخر و عاقبت مارو با این دولت بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم!
توهم که سوزنت روی مچکرم کیر کرده!!!!
استیضاح الان حق شماست
انجام دهید لطفا
یکی
....خیلی از دوستان از اول ژنو را محکوم کردند یه موضع گرفتند شما با اونا مخالفت کردی حالا خودت هم داری ژنو محکوم میکنی ...
Finland
سلام اگه جراتش رو دارید این موضوع رو در مجلس به عنوان سوال از ریس جمهور مطرح کنید
فرهاد
صبح بخیر اقای زاکانی وقتی در نیروگاه ها را پلمپ میزنن دانشمند میخوان چکار اصلا هدف اصلی دانشمندان پروفسور
سعید
United States
دانشمند هم فقط دانشمند هسته ای دیگه!
هیج علم دیگه ای نیست جز این و علوم تسلیحاتی
خدا رو شکر که معنی علم و حق مسلم رو از شما فهمیدیم
در حال حاضر فناوری هسته ای رأس همه علوم است و در تمام صنایع مانند نساجی حرف اول را می زند.
در دنیای امروز فناوری هسته ای یعنی همه علم و پیشرفت، تنها جایی که کاربرد ندارد علوی انسانی محض است.
قاصدک
ببين آقا سعيد ما نميگيم همه علوم فقط همينه که ...تو اين زمان اين دانش ابروي خاکمونه...چون دشمن فعلا به اين موضوع گير داده...اگه بخوايم بيخيال اين موضوع شيم کل ايران باهمه علومش فدا ميشن!!!
برادر عزیز شما به اندازه کافی درد دل داری مگر روحانی وامثال او جرات این کارها را دارد .انرژی هسته ای حق مسلم این ملت شهید داده ومقتدر است.
h
قسمت دوم تیتر (دستور داده شده ...) کجای متنه؟
Ctrl+F بزن کلمه دستور رو سرچ کن! خیلی سخته؟
رضا
خوب برن سینما و خونه نشینن خوب نیست تنبلی...
یک بی سوات بدون کلید
علم هسته ای به چه دردمون می خوره؟
علم کلیدسازی ما را بس است.
میشه باهاش همه جا را قلف نمود.
روزنانه ها را توفیف کرد.
در دهان منتقدان را بست.
و ....
شهروند
جناب آقای زاکانی همه این جولان ها و توطئه ها در سایه منفعل و منزوی کردن دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور صورت گرفته و می گیرد . اگر جنابعالی و نمایندگان دلسوز کشور وزارت اطلاعات را از دست نفوذ جریانات سیاسی (دولتی) خارج کنید اونوقت هیچ ضد انقلابی یا مسئولی جرأت نخواهد کرد به بهانه های واهی آگاهانه یا غیر آگاهانه مزدور و مروج سیاست های دشمن شود . ریشه رانت خواری ، فسادهای اقتصادی و بروکراسی های کمر شکن اداری و.... ریشه کن خواهد شد . ....
احسنت؛ بهترین بچه های ما که حافظان بی نام و نشان این کشور هستند در صف اول قربانیان دگرگونی دولت ها و تصمیم گیری های غلط قرار دارند. این دولت نیست که باید برای دستگاه اطلاعاتی تصمیم بگیرد و آن ها مجبور به تبعیت باشند. اطلاعات است که باید دولت را تحت نظارت داشته باشد تا فساد و انحرافی در جهت حرکت آن ایجاد نشود. حالا فرقی نمی کند این دولت دهم باشد یا یازدهم.
نباید با تعویض دولت و وزیر مربوطه سیستم را دچار آسیب کرد.
صفی
...

ایکاش اینهمه سال بعوض اشاعه تفکر خود در فکر سالم سازی جامعه ایرانی بودید بعد از 35 سال چه نتیجه ای گرفته ا یم ؟ ...
مجید مجد
بنده خدا یکم واقعیات جامعه رو ببین یکم دو سه روز ماهواره خونتونو خاموش کن تا متوجه پیشرفت ها بشی
بابا دشمنان سر سخت ما فهمیدن شما متوجه نشدی؟؟؟
محمد
گاهي يك نادان، دستاوردهاي 100 ساله را نابود مي‌كند، چه برسد به 35 ساله.
اينكه چرا دستاوردهاي خود را داريم يكي يكي ميفروشيم به آمريكا و تجهيزاتمان را داريم بار مي‌زنيم، شما بايد پاسخگو باشيد كه حامي اين دولت هستيد، نه ما.
رشتی
اقای زاکانی بهتر است این حرفها بعنوان نماینده در مجلس زده شود تا شما و نماینده ها تصمیمی برای اینکار بگیرید فکر مردم مشتنج میشود جو سازی در جامعه به نفع دشمنان است
مجلس رو همین مردم انتخاب کرده اند. دارن آهسته آهسته نیروهای ارزشی رو از صنعت هسته ای حذف می کنند اون وقت نماینده درگیر این باشه که کجا بگه کجا نگه؟ این اسمش جوسازی نیست آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در بین مردمه.
وقتی فضای ذهنی مردم به سوی حقایق بسته باشد چگونه می توانند پای صندوق ها بروند و انتخاب صحیحی داشته باشند. دانستن حق ماست و این با دعوای فلان نماینده با دولت بر سر نقض فلان قانون رده چندم درباره فلان جاده ها متفاوت است.
بحث فناوری هسته ای بحث اصلی کشور ماست و به حمایت همه مردم نیازمند است.
بله... هر چی این آقایان دولت تدبیر کوتاه می آیند آنطرف جری تر و گستاخ تر میشود. چرا متن اصلی توافقنامه واضح بیان نمیشود؟
United States
الان مخالف توافق بودن یعنی مخالف با رهبری بودن
شما هم از دار و دسته احمدی نژاد یاد گرفتید هزینه کردن از رهبر رو؟ تا دیروز بد بود حالا...
بعد هم مخالفت با نقد کردن فرق داره
رهبری گفتند زیر بار هر چیزی چشم و گوش بسته بروید؟!
احمدی نژاد گفت بحث هسته ای مستقیم زیر نظر رهبری مدیریت می شد و من نقش خاصی در آن نداشتم.
رهبری در سخنرانی ایام عید 92 در مشهد رسما بیان فرمودند که عده ای موافق مذاکره هستند ولی من موافق آن نیستم و به غرب اعتماد ندارم امری که مستندات تاریخی صحت آن را تأیید می کند.
در زمان مذکرات رهبری تمام ملاقات های خصوصی و غیر آن را قطع کردند و حتی به تلفن ها پاسخ نداند و در نهایت فرمودند که به ریز مذاکرات کاری ندارند ولی بحث هسته ای خط قرمز است و نباید تعطیل شود. آن هم رهبری که ریز مسائل در هر موضوعی را به قوی ترین شکل ممکن بررسی می کند. ایشان حتی در عرصه موسیقی صاحب سخن است. حال چه چیزی در حال وقوع است که می فرمایند به ریز کاری مذاکرات کاری ندارم؟
لطفا از رهبری برای تأیید عملکرد دولت خرج نکنید.
Germany
داستان پایان جنگ قراره تکرار بشه داداش.
گل به خودی دارن میزنن آگاهانه و عامدانه
بسمه تعالی
کسانی که ضعف ایمان به خدا دارند و از شیطان بزرگ آمریکا و خلف نامشروعش یعنی اسرائیل جنایتکار می ترسند و این شیطان بزرگ را به عنوان بت بزرگ پرستش می کنند در صدر کشور فروشی به بیگانگان هستند. ...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که می خواهند دانشمندان ما را خانه نشین کنند کسانی هستند که در فتنه 88 بر علیه نظام جمهوری اسلامی قد علم کردند همین ها می خواهند دل امریکای جنایتکار را شاد کنند تا بتوانند چندین میلیارد پول از اربابانشان به جیب بزنند. دیگر نمی دانند که وقتی امریکای جنایتکار وقتی به هدفش برسد امثال این انسانهای بزدل را به گوشه ای پرت می کند.
Iran, Islamic Republic of
انرژی هسته ای زمانی به درد میخورد که رفاه و آرامش و آسایش نسبی برکشورومردم حاکم باشد ، نه زمانی که بحران و فقرکشورومردم رافلج کرده است و بیماران مردم ، ازبی دارویی هلاک میشوند و مردم گرسنه هستند .
Iran, Islamic Republic of
مخالفت باتوافق ژنو ، مخالفت صریح بامردم .. است و بس . ....
دانشمندان ما در دوران سياه ...8ساله اصول گرايان خاموش شده بودند. حتما دانشمند اني که حامي شما هستند.....
احمد
اگر اعتقاد دارید که دنیا آنقدر کوچک است که شده یک دهکده پس آمریکا را یک کدخدا ی قدار ببینید و به بیان قرآن یک طاغوت و اگر مسلمان فقط نه شیعه نه یک روحانی شیعه هستید به او کفر بورزید نه از او حساب ببرید و اطاعتش کنید که با او به جهنم خواهید رفت الی الابد ! بیایید دست از ولایت خدا که همان ولایت امام زمان و نایبش هست بر نداریم . وراه سخت پیموده کسب عزتی که در پی گفتن رب ما خداست و پای آن استقامت ورزیدیم را با جهل و ترس از کدخدا ! برنگردیم .
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- ذاکانی گروه مذاکره کننده را دارای تفکری متفاوت‌ از اندیشه‌های راستین انقلاب می دانند در حالی که رهبری ایشان رل فرزندان خود و انقلاب نامکیدند.
2- زاکانی علاوه برموضوع مذکور اتفاقات داخل کشور را بسیار خطرناکتراز توافقنامه می داند در حالی مقام رهیری وحشت دشمن را از پویایی و بصیرت مردم ایران تعریف می کنند.
3- نجات را تنها در تمسک به اقتصاد مقاومتی می دانند نمی گویند چیست؟ و این نماینده علاقمند به سخنرانی در سایر حوزه های انتخاباتی مجلس ، از طریق صندلی نمایندگی مجلس شورای اسلامی طی سالجاری یا مقطع تصویب بودجه 93 چه طرح و اقدام مشخصی بعنوان لبیک به فرمایش رهبری داشتند؟
4- آقای زاکانی می توانید تعداد انگشت شماری از ظرفیت‌های فراوان مورد اشاره و نحوء بالفعل سازی آنها از بعد نظری و اقداماتی که طی سالیان طولانی نمایندگی مجلس داشتند را بفرمایید؟
5- فرمودند امروز آمریکا بیشترین بهره‌برداری را از انرژی هسته‌ای دارد در مقابل به ما می‌گویند این دانش سودی ندارد و باید از سوخت‌های فسیلی بهره ببریم. نماینده محترم بفرمایند : بیشترین بهره آمریکا در چه حوزه تعریف شده است؟ فارغ از اینکه چه کسی گفته آیا انرژی هسته ای برای ایران به صرفه است؟ آیا برق تولیدی با سوخت هسته ای برای کشورمان توجیه اقتصادی دارد؟ سایر زمینه های بهره برداری از سوخت هسته ای بجر تولید برق کدام است؟ آیا تولید غنی سازی بیست درصد و بالاتر با توجه به داشته های علمی و صنعتی می تواند توجیه داشته باشد؟ آیا با فرض صرفه اقتصادی تولید برق در شرایط عادی با توجه به مشکلات یک دهه گذشته و قطعا مشکلاتی که طی سالهای آتی نیز گریبانمان را خواهد گرفت آغاز و ادامه این مسیر منطقی و معقول بود؟ آقای زاکانی بفرمایند با کدام ادله می توانند اثبات کنند که موضوع هسته ای با تبعات عدیده ای که برایمان داشت و خواهد داشت انتخاب ما بود؟ اگر انتخابی با این هزینه داخلی و بین المللی انجام شده باشد واقعا می توان از عقلانی و منطبق با مصالح و امنیت ملی بودن چنین انتخابی سخن گفت؟
6- فرمودند دوران مذاکرات تیم جناب جلیلی جلسات مختلفی در هفت دور برگزار شد و نتیجه آن هم اثبات دروغ بودن اتهامات طرف غربی بود سوال این است که آیا ما برای اثبات دروغگویی آمریکا یا طرف غربی وارد بازی مذاکره شده ایم؟ آیا اثبات دروغگویی طرف غربی با افزایش منافع و امنیت ملی ایران همراه بود؟ اصولا مشکل مسئله ما اثبات چنین موضوعی بود؟ تیم مذاکره کننده به کدام گروه از مخاطبین موضوع مذکور را اثبات کرد؟ کسی در مورد صداقت یا دروغگویی طرف مذاکره کننده غربی از ایران سوال کرده بود؟ با اثبات دروغگویی عرف غربی چه عایدی نصیب ایران شد؟ شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا در خصووص مصوبه ای مذاکره نمودید که اگر طرف غربی از برنامه اقدام مشترک تخطی کرد دولت موظف است غنی سازی را تا حدود شصت درصد انجام دهد به چه منظور و برای چه کاربردی؟ ایا غنی سازی در سطوح بالاتر از بیست درصد کاربرد غیر نظامی دارد؟ ایا در صورت اعمال فشار آنگونه که گفتید نباید منتظر مصوبه دیگری مبنی بر غنی سازی مورد نیاز برای بمب اتم باشیم؟ ضمانت اجرایی جهانی ایجاد اطمینان جهانی برای عدم تمایل ایران به غنی سازی قابل استفاده در بمب اتم چیست؟ رهبری عالی کشورمان که دشمن رسمی آنان آست و بر انقلابی و غیر دیپلمات بودن خودشان در موضوع هسته ای تأکید فرمودند؟
7- فرمودید آنچه دریافت کرده‌ایم در مقابل آن چیزی که داده‌ایم قابل مقایسه نیست و این را از همان متن می‌توان دریافت. رهبری در پایممشان فرمودند در مذاکرات چیزی از دست نمی دهیم و حتی جدیت تیم ایرانی برای دستیابی به برنامه اقدام مشترک را از لطف و عنایت خداوند دانستند چرا شما اقدامی را که به فرمایش معظم له به لطف الهی بدست آمده را هیچ می دانید؟ نماینده محترم شما همه چیز را با چه شاخص هایی تعریف می کنید؟ دی و بهمن سال گذشته ایران با افزایش حدود صد الی صد و پنجاه درصدی قیمت در اقلام خوراکی بود شرایطی که بنابر گزارش رسمی سازمان بهزیستی زنان خیابانی تهران را با رشدی برابر با بیست درصد مواجه کرد آقای زاکانی چرا با شنیدن حضور ناخواسته بیست دصدی زنان شیعه علی ابن ابی طالب در موقعیت فاحشگی خیابانی را از دست دادن همه چیزایران و مجلس شورای اسلامی ندانستید؟ اقای زاکانی می دانید که سالانه چه میزان از حق ایران در میدان گازی پارس جنوبی توسط شیخ نشین قطر برداشت و بر ثروت این شیخ نشین می افزاید ثروتی که با بخش بسیار ناچیزی از آن می توان کشوری مانند سوریه یعنی تنها متحد جمهوری اسلامی ایران در جهان که از همکاری رهبردی سی و پنج ساله برخوردار بود را برای دهها سال در چاه نابودی قرار داد چرا در مواجه با چنین فاجعه عظمایی همه چیز خود را به باد رفته ندانستید؟ نماینده محترم بدلیل شرایط بین المللی و منطقه ای ایجاد شده ناشی از بحران هسته ای ایران درآمد نفتی ایران به حدود پانزده میلیارد دلار غیر دستیابی کاهش داشت در حالی که دقیقا به همین دلایل درآمد نفتی بزرگترین رقیب کشورمان یعنی عربستان فقط از همین مورد سالانه به حدود سیصد و پنجاه میلیارد دلار افزایش داد چرا در این خصوص تصور نکردید که تیم مذاکره کننده از ایران خودروبازدید و اقلامی را تحت عنوان تولید ملی بازدید فرمودند اقلامی که در میانه همانسال با بالاترین واردات تعریف و زمینه ساز انفجار قیمت خودرو در کشور بودند آقای زاکانی چرا دروغگویی رسمی و آشکار مقامات وقت به رهبری را از دست رفتن همه چیز نظام ولایی ایران تلقی نکردید؟
8- فرمودید دوستانی که نمایندگان ما هستند نظم موجود جهانی را به هر ترتیبی پذیرفته‌اند و نوعی کدخدایی برای آنها قائلند لطفا با صرف اندکی انصاف با ارائه اسناد و مدارک لازم فرمایید از کجای فرمایشات و هدفگذاری تیم مذاکره کننده به چنین نتیجه و استدلالی رسیدید؟ چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر چنین وطن فروشی بشرافتمندانه وارد میدان نشده و بدور از هر مصلحت سنجی دولت را به آتش نکشیدند تا به فرمایش دوستانتان ترکمانچتی تکرار نشود؟ آقای زاکانی ایران در مذاکرات بین المللی به استناد دهها مورد تاریخی همواره تنها ماندن و خیانت مرکز به تیم مذاکره کننده خسارت دیده و خیانمت پذیرفته لذا مناسب است یکباره دیگر خود و دوستانتان را مرور کنید.
9- زاکانی اضافه کرده فردو و نطنز حاوی ۵۱ هزار پوشه مستندات هستند که درخواست شده همه آنها منتقل شود امروز برای ده‌ها هزار سانتریفیوژ امکانات داریم و ۹۸ درصد قطعات را خودمان می‌سازیم. شما که اطلاعاتی تا این حد دقیق دارید چطور از مذاکرات منتشر شده و فعل و انفعلات اجرایی ادعایی بی اطلاعی می کنید؟ آیا نمی دانید که حتی آمریکا نیز 98% قطعات هیچ دستگاهی را در هیچ صنعتی را بدلایل صنعتی و اتقصادی خود نمی سازد؟
10- امکان ندارد انسان از حداقل ضریب هوشی برخوردار باشد و نداند که دشمن سعی دارد ما را از حداقل‌های دانش محروم کند. نماینده محترم مجلس باور بفرمایید اندیشه منطقی مانع از فحاشی می گردد چطور شد که همه مخالفین ادعاهایتان را دارای ضریب هوشی حداقلی می نامید؟ دوران دانشجویی شما را زمانی که یکی از مدیران دانشگاه تهران بودم به یاد دارم اجازه دهید برای بنده بعنوان یکی از اساتید و مدیران علمی دانشگاه تهران حداقل هوش و ذکاوت را قائل باشند. بنده بعنوان یکی از اساتید دانشگاه موضوع هسته ای را دامی برای زمینگیری اقتدار و پویایی جمهوری اسلامی ایران می دانم ایرانی که در آستانه اثرگذاری بین المللی قرار گرفته بود و امروز باید برای هر بازیگر خرد و درشت بین المللی سلامت و خردمندی خود را اثبات کند آقای زاکانی امیدوارم با ذکاوت و ضریب هوشی حداقلی از جنس هوش اینجانب اندکی تأمل کنید چرا تمامی مراحل تحریم و اعمال فشار لحظه به لحظه جهانی علیه کشورمان توسط تنها بازیگر خارجی سازنده تاسیسات اتمی ایران یعنی روسیه مصوب و همراهی گردید؟ یعنی روسیه نمی دانست و نمی داند در حوزه اتمی کشورمان چه می گذرد؟ بنظر شما منطقی است اگر گمان کنیم که روسیه با حضوور رسمی و بی دغدغه هزاران کارشناس طی ده سال در ایران نتوانسته به اندازه دو عامل جاسوسی مثلا رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان هسته ای ایران کسب اطلاع نماید؟ نماینده محترم بنابر وظیفه نمایندگی می توانید بدست آورید که هزینه تمام شده نیروگاه بوشهر چه میزان بودهو خواهد بود؟ میتوانید توضیح دهید نیروی برق تولیدی بوشهر نسبت به برق موجود کشور چه نسبتب از حیث قیمت خواهد داشت؟
11- البته باید بگوییم که چه زمینه‌هایی ایجاد شد که چنین عناصری نمایندگی ما را بر عهده گرفته‌اند آقای زاکانی یعنی واقعا نمی دانید که در انتخاب دهم چه کسی رییس جمهور شد و چه کسی را بعنوان وزیر امور خارجه انتخاب و در محل کار شما با چند رای انتخاب گردید؟ می دانید چه زمینه هایی باعث انتخاب و سقوط تفکر هشتم و نهم در ایران رقم بخورد؟ تمام سوال از شما این است بعنوان نماینده مجلس بررسی کنید چه زمینه هایی باعث گردید امروز در پیچ دهم هسته ای قرار داشته باشیم؟ ایا اسناد و سوابق چنین تصمیمی را مطالعه فرمودید؟
12- رهبر معظم انقلاب فرمودند این یک راستی‌آزمایی مجدد برای آمریکاست و این امر باید به بصیرت‌بخشی عمومی بینجامد آقای زاکانی شاید فراموش کرده باشید که در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بناچار و علی رغم میل و اراده خودمان و با مقداری تأخیر ناچار از بازدارندگی با استفاده از شلیک موشک و ... شدیم ضمانتی وجود دارد در برابر فشار مشابه در شرایطی دشوار در حوزه هسته ای مقابله به مثل نداشته باشیم؟ دارندگان سلاح هسته ای پس از اتمام جنگ جهانی دوم اثبات کردند که از ظرفیت روحی لازم برای عدم استفاده از چنین اهرمی برخوردارند ما نیز با توجه به تهدیدات مکرر بستن تنگه هرمز یا تصویب الزام دولت برای غنی سازی شصت درصدی در صورت ادامه فشار نیروی خارجی می توانیم چنین اعتمادی ایجاد کنیم؟ فراموش نکنید وزیر خارجه وقت ایران در مقابل انفجار اتمی پاکستان که تمامیت ارضی و امنیت ایران را نقض کرد طی پامی تولد بمب اتمی اسلامی را تبرک گفت بینی بین الله شما قشاوت کنید به چنین کشوری می توان اعتماد داشت؟
13- اقای زاکانی انصاف و رفتار عقلانی بهترین راه رسیدن شما به نمایندگی مجلس است لطفا خود را بازیابید.
آقای ناشناسی که انگار فوق تخصص فیزیک هسته ای داری و پرسیده ای که چه پیشرفتی حاصل شده اگه بگویند چه پیشرفتی حاصل شده متوجه میشوی؟چقدر از خود راضی هستید پسر جون فقط تعداد دور در دقیقه گردش سانترفیوژها خودش خیلی پیشرفته . میدونی تو بالشتک هوا دوران میکنه.میدونی چرا؟
شمس
آقای زاکانی در همین صفحه مطالب آقای صالحی را بخوان....
آقای زاکانی 8 سال دولت قبل کجا تشریف داشتند که تازه زبان باز کردند و بلبل شدند؟!
حقگو
احسنت
مهسا
Iran, Islamic Republic of
كاملاً با گفته هايتان موافقم
نبايد عقب نشيني كرد
هر كاري از دستمان بيايد مي كنيم
چرا مدارك هسته اي را جمع آوري مي كنند؟ شايد بخواهند نابودشان كنند
خواهش مي كنيم شما مسئولان عزيز مراقب شياطين داخلي باشيد و جلوي چنين حماقت هايي را بگيريد! ما حمايتتان مي كنيم! ما با شمائيم! در زمان آقاي روحاني انرژي هسته اي ضعيف شده بود الان كه به قدرت رسانده ايم مي خواهند دوباره تعطيل كنند! عجب حماقتي!
ما اجازه ي چنين غلط هايي را نمي دهيم !
حامد قزوینی
آقای زاکانی!

تو 8 ساله احمدی نژلد کجا بودید؟

بلبل زبان شدهاید؟

به فکر مردم تازه افتادهاید؟

احمدی نژاد تورم را به %40 رساند چیزی نگفتید حالا به فکر منافع مردم شده اید؟

این انصاف نیست؟


البته اگر داشته باشید؟؟


که من بعید می دانم؟


یا حق
وقتی که داشتید احمدی نژاد خراب می کردید باید به فکر این روز ها می بودید .
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند باعث و بانی تعطیلی هسته ای