جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سردرگمی در جبهه ضدانقلاب؛

ما هم می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم

شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 178551
به دنبال جلسات پنهانی و تکاپوی تعدادی از اصلاح طلبان تندرو و فعالان داخلی فتنه ۸۸ برای مهیا کردن زمینه حضور در انتخابات مجلس نهم، اکنون حتی بخش های خارج نشین جریان فتنه هم در حال تغییر مواضع پیشین خود و تدارک حضور در انتخابات هستند.

به گزارش جهان، در جدیدترین نمونه، گروه موسوم به "سفیران سبز امید" که به اذعان سایت ضدانقلاب خودنویس همان اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید هستند، اخیرا در پاریس جلسه‌ای انتخاباتی برگزار و بیانیه ای را در این باره منتشر کرده است.

این گروه که امیر ارجمند، مشاور ارشد موسوی هم عضو آن است، فروگذاشتن فرصت‌ مشارکت سیاسی را شرط سیاست ورزی ندانسته و عنوان کرده است: «ما» نیز از این فرصت‌ها بهره می‌گیریم تا در حین به چالش کشیدن نظم موجود، امکان تعاملات سیاسی و دسترسی به متحدان بالقوه را بیشتر کنیم.

این گروه ضدانقلاب تاکید کرده است که "ما هیچگاه از حق طبیعی خود برای انتخاب کردن و از حقوق مدنی خویش برای انتخاب شدن نخواهیم گذشت." 

پیش از این هم، "شورای هماهنگی راه سبز امید" که مطرح ترین گروه ضدانقلاب خارج نشین است، در بیانیه اخیرش از علاقمندی و تدارک فتنه گران برای حضور در عرصه سیاسی کشور پرده برداشت. 

شورای هماهنگی راه سبز امید که گفته می شود اعضایش نمایندگان موسوی و کروبی هستند، در این بیانیه با ابراز تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس نهم، همزمان شروطی را هم برای شرکت در انتخابات عنوان کرد که خلاصه و مهمترین بخش آن موضوع "انتخابات آزاد" بود. 

فتنه گران در شرایطی سخن از حضور در انتخابات می گویند که با وجود روشن شدن پشت پرده آشوب های سال ۸۸ و ۸۹، تاکنون به "ادعای دروغ تقلب" اذعان نکرده اند و حتی بارها اصل انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و آن را نمایشی توصیف کرده اند.

آنان که به نظر می رسد حاضر به چشم پوشی از انتخابات های آتی نیستند، برای فرار از اتهام دروغگویی و توجیه ادعاهای سابق خود درباره انتخابات در ایران، همزمان اقدام به اعلام شروطی برای حضور خود در انتخابات کرده اند

در واقع جریان فتنه آگاه است که بشدت در مظان اتهام دروغگویی حتی در بین هواداران خود قرار دارد و اگر بدون دلیل قانع کننده ای تمایل خود را برای ورود به عرصه انتخابات در ایران آشکار کند، اتهاماتش اثبات و بی اساس بودن ادعاهایش درباره تقلب و سالم نبودن انتخابات در ایران تایید خواهد شد؛ بویژه اینکه مجریان و ناظران انتخابات مجلس نهم همان کسانی اند که انتخابات ریاست جمهوری دهم را برگزار کرده اند.

بنابراین آنان برای متهم نشدن به قدرت طلبی و بهره کشی از پیاده نظام فتنه، می خواهند با شرط گذاری های رسانه ای سر هواداران خود را شیره بمالند.

همین موضع گیری های متفاوت موجب ایجاد سردرگمی در جبهه ضدانقلاب و درگیری میان گروه های موافق و مخالف حضور در انتخابات شده است.

اما فارغ از مضحک بودن شرط گذاری فتنه گران برای حضور در انتخابات، مدعیان تقلب با ابراز تمایل برای حضور در انتخابات اسفند ماه، ناخواسته این واقعیت را تایید می کنند که خلاف ادعاهایشان "جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست" و نمی توان در سلامت و صحت انتخابات ها شک کرد که اگر خلاف این بود آنان هرگز کوله بار خود را به قصد حضور در انتخابات نمی بستند.

از سوی دیگر جریان فتنه به خوبی می داند از صحنه سیاسی کشور حذف شده و تنها راه بازگشت آن حضور مجدد در عرصه انتخابات است.

با توجه با سابقه فتنه گران یقینا مردم و مسئولان اجازه کاندیداتوری فعالان این جریان در انتخابات را حتی بدون شرط گذاری نخواهند داد زیرا حضور اصلاح طلبان داخلی هم که ارتباطاتی با فتنه گران داشته اند نیز در مقابل شروط مختلف نظام قرار دارد، از جمله اینکه آنان باید رسما از جریان فتنه اعلام برائت کنند.

البته به گفته مسئولان ارشد نظام گروه های معتدل اصلاح طلب که از جریان فتنه اعلام برائت کرده اند، می توانند در عرصه سیاسی و انتخابات کاندیدا معرفی و حضور پیدا کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *