پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رونمایی از کتاب آیت الله جوادی آملی در بولیوی

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 108954
نسخه انگلیسی کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی در کنفرانس آب و هوای بولیوی رونمایی ‌شد. 

محمدصادق شهبازی، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی در گفت‌وگو با رسا از رونمایی نسخه انگلیسی کتاب «اسلام و محیط زیست» حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در کنفرانس آب و هوای بولیوی خبر داد و گفت: این اثر گرانبها، چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه توسط هیأت اعزامی از جنبش عدالتخواهی دانشجویی در این کنفرانس رونمایی و نسخه‌ای از آن به برخی از هیأت‌های اعزامی اهدا شد.

وی یادآور شد: کنفرانس آب و هوای بولیوی به دعوت مورالس، رییس جمهور بولیوی در پاسخ به اجلاس محیط زیست کپنهاگ و با حضور بیش از شش هزار هیأت از تشکل‌های غیردولتی سراسر دنیا از روز دوشنبه‌ 30 فروردین‌ماه در کوچابامبای بولیوی برگزار ‌شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

شهبازی با اشاره به اعزام هیأتی از جنبش عدالتخواه دانشجویی به این کنفرانس خاطرنشان کرد: فضای اجلاس عدالت آب و هوایی در بولیوی با دعوت از 11 هزار فعال مردمی از سراسر دنیا، فرصت مناسبی برای صدور گفتمان انقلاب اسلامی و طرح مباحث ایجابی انقلاب اسلامی در عرصه عدالت، توسعه انسانی و محیط زیست بود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی تصریح کرد: این هیأت، نظرات اسلام در حوزه عدالت، حقوق الهی انسان، توسعه انسانی، محیط زیست و نقش مردم در تغییر آینده جهان را مطرح کرده و با شرکت فعال در کارگروه‌ها و برقراری ارتباطات و بحث‌ها از نقش استکبار جهانی، به خصوص آمریکا و به ویژه اسراییل در تخریب محیط زیست سخن می‌گوید.

وی بیان داشت: هیأت اعزامی از جنبش عدالتخواهی دانشجویی در اجلاس، حاشیه آن و نشست‌های دوستانه از آن چه در فلسطین و غزه در حال گذار است سخن گفته و وجدان‌های آگاه و انگیزه‌مند بر فعالیت برای حفظ محیط زیست را متوجه حقوق انسان‌هایی می‌سازد که تنها به جرم توحید در حال قتل عام و مورد نقض حقوق انسانی خویش هستند، خواهد کرد.

شبهازی اذعان داشت: هیأت اعزامی که حامل محصولات فرهنگی از جمله دیدگاه اسلام درباره محیط زیست و در رأس آن نسخه لاتین کتاب اسلام و محیط زیست حضرت آیت‌الله جوادی آملی است، روز گذشته این اثر گرانبها را رونمایی و یک نسخه آن را به برخی از هیأت‌های اعزامی در کنفرانس آب و هوای بولیوی اهدا کرد.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام سید علی موسوی، عضو اولین شورای مرکزی جنبش، سرپرستی هیأت را بر عهده دارد و محمدصالح مفتاح مسؤول کمیته حقوقی و قضایی واحد بررسی‌ها و عضو سابق شورای مرکزی جنبش به عنوان سخنگو و فاطمه دلاوری پاریزی عضو شورای مرکزی و مسؤول واحد پروژه‌های استراتژیک و مسؤول سابق واحد امور زنان و خانواده جنبش وی را همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ کتاب اسلام و محیط زیست دارای پنج فصل است. حضرت آیت الله جوادی آملی در آن به توضیح این مطلب می‌پردازد که حفظ محیط زیست، پیش از آن که علمی تجربی و طبیعی باشد، دانش تجریدی و انسانی است و از خاستگاه انسانی انسان جوانه می‌زند و تنها نگاه طبیعی و مالی به آن، مایه محدود دانستن این فن و بی توجهی به این شان شریف انسانی است و چون دین عهده‌دار شئون مختلف و ابعاد وجودی انسان است، تمامی ادیان الهی به این امر توصیه و آموزه‌های بلندی را در این رابطه ارائه کرده‌اند؛ از این رو دانش محیط زیست و حفاظت از آن، علمی انسانی و دینی است.

*****
در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛
از نرم افزار جامع کتب آیت الله جوادی آملی رونمایی می شود

مدیر انتشارات اسراء گفت: انتشارات اسراء با ده عنوان کتاب جدید در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند.

حمید رضا بابایی، مدیر انتشارات اسراء در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: انتشارات اسراء با نزدیک به 110 عنوان کتاب در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند که از این تعداد ده عنوان کتاب جدید خواهد بود.

وی در ادامه افزود:‌ جلدهای 15،16،17،18،19 کتاب جرعه ای از صهبای حج، وحی و نبوت، جلد دو و سه نسیم اندیشه بخشی از کتب جدیدی است که در نمایشگاه بیست و سوم برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

بابایی اظهار داشت: روز بیست و سوم اردیبهشت ماه از نرم افزار جامع کتب آیت الله جوادی آملی در سرای اهل قلم رونمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سومین فصل نامه اسراء در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

گفتنی است، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 15 تا 25 اردیبهشت ماه امسال در مصلی حضرت امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *