سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

شب سخت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 448650
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید باید ابعاد حمله نظامیان این کشور به بیمارستان قندوز مشخص شود تا مقامات واشنگتن در خصوص معذرت‌خواهی تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب به خاطر روبرو شدن با چند سوال بی پاسخ، شب سختی داشت.
 
ابتدا یک خبرنگار به فاجعه بمباران بیمارستان قندوز و کشته شدن ده‌ها پزشک و بیمار افغانستانی در شهر قندوز اشاره کرد و زمان معذرت‌خواهی مقامات آمریکایی از مردم افغانستان را جویا شد.
 
سخنگو گفت: «ما به خاطر این حادثه تسلیت گفته‌ایم و آن را یک تراژدی خوانده‌ایم ولی باید همه ابعاد ماجرا مشخص شود.»
 
خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید که آیا تاکنون کسی هم در این خصوص مقصر شناخته شده یا خیر؟
 
سخنگو گفت که باید اجازه داد بررسی‌های روند خود را طی کند و نباید بر اساس «فرضیات» سخن گفت.
 
خبرنگار آسوشیتدپرس جواب بهتری از پاسخ تونر داشت و با اشاره به سخنان امروز عصر ژنرال کمپ‌بل گفت: « ... اما کمپ‌بل امروز گفت که این یک اشتباه بوده و این عملیات کاملا بر اساس دستورات صادر شده در سلسله مراتب نظامی انجام شده؛ الان دیگر حرفی از فرضیه در میان نیست.»
 
خبرنگار بعدی که آقای سخنگو را به چالش کشید، سوالی در خصوص اتهام‌زنی آمریکا به روس‌ها بر سر بمباران تروریست‌های سوریه مطرح کرد.
 
این خبرنگار پرسید: «شما می‌گویید ارتش روسیه مناطقی را بمباران می‌کند که داعش آنجا حضور ندارد. آیا داعش در رقه نیست؟ آیا داعش در ادلب حضور ندارد؟»
 
مارک تونر بدون تلاش برای قانع کردن این خبرنگار، فقط بیانیه قدیمی را از رو خواند و گفت: «ما از ابتدا گفتیم که ارتش روسیه در درجه اول مناطقی را بمباران می‌کند که داعش در آنجا حضور ندارد، روسیه ارتش آزاد را بمباران می کند.»
 
خبرنگار که پاسخ نگرفته بود، ادامه داد: «آیا آمریکا حاضر است اطلاعات مربوط به محل حضور نیروهای ارتش آزاد را با روسیه به اشتراک بگذارد تا روسیه آنها را بمباران نکند؟»
 
مارک تونر گفت: «روس‌ها خود می‌دانند که در میدان نبرد در سوریه چه خبر است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *