جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آخرین آمار از جمعیت استان تهران

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 126558
مدیر کل ثبت و احوال استان تهران گفت: جمعیت استان تهران تا پایان سال 88 بدون احتساب مهاجرت 13 میلیون و 769 هزار و 341 نفر بود که 242 هزار نفر در این سال متولد و 57 هزار و 582 نفر فوت شده اند.
به گزارش شبکه ایران، محمد ناظمی اردکانی رئیس ثبت احوال کشور در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران که با حضور استاندار تهران، رئیس ثبت احوال کشور و نمایندگان سازمان‌های زیرمجموعه این شورا در محل سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد با اعلام اینکه طرح آزمایشی صدور کارت هوشمند ملی هم اکنون در قم در دست اجراست، افزود: این کارت به عنوان یک کارت شناسایی هوشمند تلقی می‌شود که با استفاده از آن 90 درصد از دیگر امورات از جمله کارت گواهینامه، کارت گذرنامه، کارت خرید، بلیت اتوبوس و مترو و شرکت در انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه پیش از این هزینه صدور این کارت برای مردم سه هزار تومان اعلام شده بود تاکید کرد: این مبلغ به پنج هزار تومان افزایش یافته و پیشنهاد اجرایی آن به دولت ارائه شده است.

ناظمی اردکانی با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال کشور آمادگی صدور شناسنامه هوشمند را دارد از اجرایی شدن این طرح از سال آینده خبر داد.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در ادامه این نشست با اعلام اینکه نرخ رشد جمعیت استان تهران 1.7 صدم درصد در سال 88 بود گفت: جمعیت استان تهران تا پایان سال 88 بدون احتساب مهاجرت 13 میلیون و 769 هزار و 341 نفر بود که 242 هزار نفر در این سال متولد و 57 هزار و 582 نفر فوت شده اند.

سید احمد قشمی با اعلام اینکه از ابتدا تا پایان سال 88 ، 700 هزار نفر افزایش مهاجرت به تهران داشتند که با احتساب این رقم جمعیت استان تهران به 14 میلیون و 392 هزار و 35 نفر رسید.

وی با اعلام اینکه در سال 88 ثبت تولد در مهلت قانونی 15 روزه به 92 درصد افزایش رسید، تاکید کرد: استان تهران، ساوجبلاغ، تهران و نظرآباد بیشترین آمار را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *