پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

وضع تعاونی‌های حمل و نقل کشور

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب: 396450
مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه ضمن تشریح وضعیت تعاونی‌های حمل و نقل کشور گفت: حدود ۹۰ درصد جابجایی بخش دریایی بنادر و جزایر جنوب کشور و ۶۰ درصد جابجایی کالا و صادرات در خلیج فارس توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز حمل و نقل اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر کشور توسط تعاونی‌ اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی و سواری کرایه انجام می‌شود.

علیرضا ناطقی با تقسیم تعاونی‌های حمل و نقل (کالا و مسافر) به سه گروه عمده فعالیت؛ حمل و نقل برون شهری، حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل دریایی اعلام کرد: این تعاونی‌ها با هدف ساماندهی فعالیت حمل و نقل در گرایش‌های مختلف و ارائه خدمات حرفه‌ای به اعضاء خود تشکیل شده‌اند .

وی با اشاره به تشکیل ۲۳۰۰ شرکت تعاونی با حدود ۲۰۰ هزار نفر عضو و بالغ بر ۵۶ هزار نفر اشتغالزایی، علاوه بر اشتغال اعضاء به وجود آمده‌اند.

ناطقی ضمن برشمردن توانمندی‌ تعاونی‌های حمل و نقل گفت:‌ حدود ۷۰ درصد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر کشور عملاً توسط تعاونی‌های اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی و سواری کرایه و حدود ۲۵ درصد حمل و نقل کالای کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد جابجایی بخش دریایی بنادر و جزایر جنوب کشور و ۶۰ درصد جابجایی کالا و صادرات در حوزه خلیج فارس توسط تعاونی‌های لنج‌داران صورت می‌پذیرد.

ناطقی با بیان اینکه اتحادیه حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته حدود ۱۵ دستگاه لنج را از چوبی سنتی به فایبرگلاس جدید نوسازی کرده است، تصریح کرد: اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری ناوگان خود را بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه توسعه و نوسازی نکرده و عمر ناوگان خود را از بالای ۲۰ سال به زیر ۵ سال رسانده است.

به گفته وی، حدود ۵۱۰۰ مینی‌بوس توسط اتحادیه مینی‌بوسرانی توسعه و نوسازی شده و ۲۰۰۰ دستگاه نیز در دست نوسازی قرار دارد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر نقش مهم و اساسی اتحادیه‌های تعاونی گفت: تعداد کل اتحادیه های سراسری و استانی را ۳۵ اتحادیه است که از این تعداد ۸ اتحادیه سراسری هستند.

ناطقی، مهمترین فعالیت اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل را ایجاد هماهنگی و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش قوانین و مقررات به تعاونی‌ها، نظارت بر فعالیت شرکتها و اتحادیه‌های عضو به منظور اطمینان از اجرای مقررات این قانون و مواد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی، داوری و رفع اختلاف بین واحدهای تعاونی عضو و شرکت در شوراها و کمیسیونهای مرتبط در جهت تسریع و دفاع از منافع شرکت‌ها و اتحادیه‌های عضو برشمرد.

وی ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان تعاونی‌های حمل و نقل به مناسبت روز حمل و نقل افزود: قرار است به منظور معرفی توانمندی‌ها و امکانات بخش تعاونی‌های حمل و نقل و بررسی مسائل و مشکلات آنان، با تلاش اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی کشور و همکاری سایر اتحادیه‌های تعاونی‌های حمل و نقل کشور، همایشی سراسری با عنوان «تبیین توانمندی‌ها و بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل بخش تعاون» با حضور مسئولان ارشد ذیربط این بخش، مدیران تعاونی‌های تاکسیرانی فعال و اتحادیه‌های سراسری در حوزه حمل و نقل در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در مجموعه ارگ جدید بم واقع در شهرستان بم برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *