چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کلاس‌هایی رایگان با استادی به‌نام ولاسکو

هر بازیکن، یک مربی دارد
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 216053
ز
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران این روزها زیر نظر ولاسکو و سیچلو خود را برای حضوری موفق در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می‌کند.

در این اردوها حدود ۱۰ نفر به عنوان اعضای کادر فنی مشغول فعالیت هستند که بازیکنان را به دستور ولاسکو تمرین می‌دهند. از جمله مربیان حاضر در اردوی تیم ملی می‌توان به رضا ابراهیمی، ناصر شهنازی، جهانگیر سیدعباسی، مسعود آرمات، غلامرضا مومنی‌مقدم، محمد وکیلی و ... اشاره کرد.

* هر بازیکن، یک مربی دارد

در حالی که با توجه به برنامه تمرینی در زمانی از تمرین تنها ۸ بازیکن کار با توپ می‌کنند، ۱۰ نفر به عنوان مربی و سرمربی ۸ بازیکن را تمرین می‌دهند و به نوعی هر بازیکن یک مربی دارد!

ولاسکو همیشه دوست داشت تا مربیان باشگاهی با نوع تمریناتش آشنا شوند و به همین دلیل چندین بار از مربیان حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته اول به صورت رسمی و غیررسمی خواست تا در اردوها حاضر شوند و حداقل برای یک ساعت نظاره‌گر تمرینات باشند. با این حال شاهد هستیم مربیان جوانی همچون مومنی‌مقدم و سیدعباسی و ... به درخواست ولاسکو روی خوش نشان دادند و توانستند همکاری یا مربی بزرگی به‌نام ولاسکو را تجربه کنند، اما از طرف دیگر برخی دیگر از مربیان باشگاهی توجهی به تمرینات تیم ملی ندارند و روند کاری خود را درپیش گرفته‌اند.

 

* کم توجهی مربیان ایرانی به کلاس‌های ولاسکو

ولاسکو برخلاف برخوردی که با خبرنگاران دارد، همیشه با آغوش باز از مربیان استقبال کرده است و در هر محفلی که نشسته از مربیان درخواست کرده تا وی را کمک کرده و به تمرینات تیم ملی بیایند اما با استقبال مناسب آنها مواجه نشده است.

پیرمرد ایتالیایی در تمرینات بسیار جدی و خشک است، اما نشان داده برای ارتقای دانش مربیان ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. وی حتی در تمرینات گاهی بازیکنان را نگه می‌دارد و نکات آموزشی را به مربیان گوشزد می‌کند. برخی مواقع هم شاهد هستیم در پایان تمرین و وقتی بازیکنان محل تمرین را ترک می‌کند، ولاسکو اعضای کادر فنی را جمع و با آنها در خصوص نقاط ضعف و قوت تمرین صحبت می‌کند.

همیشه ولاسکو برای مربیان وقت دارد و کمتر شاهد بودیم که ولاسکو برای پاسخ به سئوال یک مربی ساده عبور کند. اگر لازم باشد خودش دست به توپ می‌شود و به صورت عملی برای مربیان نکاتی را توضیح می‌دهد؛ برخلاف خبرنگاران که اگر سئوالی از وی داشته باشند، ولاسکو جوابش را به کنفرانس‌های خبری موکول می‌کند!

* سلام و احوال‌پرسی ممنوع!

خولیو اما توانسته نکات کوچک، اما مهمی را در تمرین حاکم کند؛ وی به گونه‌ای رفتار کرده که بازیکنان و کادر فنی در زمان تمرین هیچ توجهی به خارج از زمین ندارند و تمام تمرکزشان به تمرین و دستورات سرمربی است؛ درحالی که پیش از این بازیکنان و کادر فنی زمان تمرین هر فردی را که می‌دیدند تمرین را تعطیل می‌کردند و برای سلام و احوال‌پرسی به سمت وی می‌رفتند و یا رقابتی که با روانشناسی و زیرکی بین بازیکنان ایجاد می‌کند در نوع خود جالب توجه است.

امید است که مربیان ایرانی از این فرصت بیش از پیش استفاده کنند و حداقل روزی یک ساعت از کار خود را به تماشای تمرین تیم ملی بپردازند تا شاهد هماهنگی بین مربیان تیم ملی و باشگاهی و در انتها داشتن تیم ملی قدرتمندی باشیم.

 

* تدارکات ملی‌پوشان تا آغاز مسابقات

مردان والیبال ایران سوم اردیبهشت‌ماه برای برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی عازم اسلوونی و صربستان خواهند شد. تیم ملی والیبال در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه با تیم ملی اسلوونی و روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه با تیم ملی والیبال صربستان دو دیدار دوستانه برگزار می‌کند.

در صورت نهایی شدن اقدامات انجام شده جهت صدور روادید و ویزا، ملی‌پوشان ایران پس از صربستان جهت برگزاری چند دیدار دوستانه به پورتوریکو سفر خواهند کرد و در نهایت چند روز مانده به آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک دو دیدار دوستانه در شانگهای چین با تیم ملی این کشور برگزار می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *