جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۵۰

اطلاعات تامل‌برانگیز درباره دیدار جنجالی اشتون در ایران

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 349452
اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که دیدار کاترین اشتون با ۶ فعال زن نزدیک به جریان فتنه بدون تایید دستگاه امنیتی انجام شده است.
اطلاعات تامل‌برانگیز درباره دیدار جنجالی اشتون در ایران
به گزارش جهان، ایران هسته ای افزود: یک منبع روز سه شنبه ۲۰ اسفند، به «ایران هسته ای» گفت وزارت اطلاعات با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه های میزبان اشتون اعلام کرده بوده است.

دیگر دستگاه های امنیتی نیز با این مسئله موافقتی نداشته اند.

به این ترتیب، روشن شده است که این دیدار بدون انجام هماهنگی های معمول و با علم به مخالفت دستگاه های امنیتی انجام شده است.

ظاهرا تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد وزارت خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه های وی داخل ایران را بر عهده داشته است.

وزارت خارجه نیز هنوز مسئولیت این امر را نپذیرفته است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۹ اسفند اعلام کرد که وزارت خارجه بابت این موضوع به سفارت اتریش در تهران تذکر داده است.

اما بعید به نظر می رسد که این توجیه پذیرفتنی باشد چرا که این تنها وزارت خارجه بوده که در جریان جزئیات برنامه های اشتون در تهران قرار داشته است.

علاوه براین، در حالی که دیروز منابع نزدیک به دولت گزارش «ایران هسته ای» درباره نهایی شدن آغاز به کار دفتر اتحادیه اروپا در تهران را تکذیب کردند، منابعی که این خبر را در اختیار «ایران هسته ای» گذاشته اند می گویند موضوع مربوط به تاسیس دفتر پارلمان اروپا در تهران است که عملا همان وظایف دفتر اتحادیه را در ایران انجام خواهد داد و متمرکز بر ارتباط گیری با عناصر جریان فتنه و پیگیری پرونده به اصطلاح حقوق بشر خواهد بود.

این منابع می گویند توافقات مربوط به تاسیس این دفتر انجام شده و فعالیت آن از فروردین آغاز خواهد شد.

سفر کاترین اشتون به تهران که متمرکز بر پرونده حقوق بشر و مداخله آشکار در امور داخلی ایران بود انتقادهای فراوانی را برانگیخته ولی دولت در این زمینه پاسخگو نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئولان خواب و بی تدبیر سیاسی و امنیتی به هوش باشند که فتنه اوکراین جواب داده و قرار است این فتنه جدید برای ایران عملیاتی شود.
سیا
همه بیدارن و میگن مقصر ما نیستیم
اشتون بی ادبه که میره با اونا دیدار می کنه
بهار
پس مجلس در راس امور!!!!!!خوابه که وظیفه نظارتیش رو انجام بده؟رای مردم رو اینطور امانت داری میکنند؟صدا وسیما هم که بقای خودش رو به بقای انقلاب ترجیح میده وشده دستگاه تبلیغاتی دولت............
محمد
Iran, Islamic Republic of
باید جلوی این کار گرفته شود . دولت تا کی می خواهد وا بدهد؟
عزت و قتدار اینجوری به دست نمی آید .
اگر دفعه قبل پیگیری می شد ، جرئت انجام مجدد این کار را پیدا نمی کردند ، البته الان هم دیر نشده باید به شدت با مسئولین مربوطه برخورد کرد تا دوباره این مزدوران مزدوری نکنند .
این صحبت های خانم افخم مصرف داخلی داره! اما حقیقت چیز دیگه ایست!
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم اقایونی که مدام دم از اقتدار می زنند دیدار یک دیپلمات با یک پیرزن چه مداخله ای در امور مملکت محسوب می شه ما که برای هر اتفاقی خارج از این مملکت بحث و همایش می زاریم و خودمون رو مقتدر می دونیم مسائل ساده ای مثل این چرا بایستی به تیتر اول تبدیل شه. در ضمن شما بدون هماهنگی پلیس دیپلماتیک وارد سفارتخونه هم نمی تونی بشی چه برسی به دیدار.
عزیزم ، درک این مطلب واست سنگینه ...
به قول معروف به کوچیکی عمل فکر نکن به پیامد عمل فکر کن ...
Iran, Islamic Republic of
نه عزيز جان دركش براي شما سنگين كشور ما مدعي دموكراسي نمي شه جلوي تمام سفارتخو نه ها رو يك ديوار كشيد و مانع از تردد همه به اونها شد.در ثاني اگر كشور ما در منطقه اقتدار داره اين عمل كوچك به قول شما چه پيامدي رو مي تونه براش به همراه داشته باشه؟
خوش خیال!!
فرزاد
احسنت // واقعا شيرين گفتي
Iran, Islamic Republic of
این است دولت پاسخگو ! بخوانید "پاسخ کو"
یعنی این کشور اینقدر بی در و پیکر شده که این ها وارد ایران شوند و مانند خاک کشور خودشان هر جایی می خواهند آزادانه بروند و هر غلطی می خواهند بکنند بعد نه وزارت خارجه و نه وزارت کشور و نه وزارت اطلاعات و نه مجلس شورای اسلامی از آن خبر نداشته باشد. حالا هم خانم افخم می آید و می گوید تذکر دادیم!!!
خانم افخم چشم هایت را باز کن و ببین مردم بیدارند و بافته های ذهنی شما به کار ما نمی آید. ما از شما اقتدار می خواهیم نه نازک طبعی!!! تذکر دادیم!!!
بابا ایول این نحوه کشورداری که از عهده هر لبو فروش و راننده تاکسی و آدم بی سوادی برمیاد؛ حقوقدان می خواهیم خیر سر مان دیگر برای چی؟!
علی
گفتگوی هر خارجی با هر ایرانی در ایران مداخله مستقیم در امور داخلی ایران است اما گفتگوی هر ایرانی با هر خارجی در خارج از کشور امری عادی و بدون اشکال است مثلا اشتون در دیدار با بعضی ایرانیان مداخله گر بوده و دیدار احمدی نژاد با خاخام های یهودی آمریکا کاملا بجا و عادی است...
مرتضی
Finland
مگه خاخام های عزیز یهودی فـــتـــــنــــــه نمــــودن اونجــــا!! یا اصلاً تو اِمـــریکای عزیــــزت میزارن فتنه گــــــــــــــر مــــــــزدور زندگی کنه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما حرص نخور برات سنگين حضم اين جور چيزا
اون دیدارها با هماهنگی بوده ، غیر از این فکر کنی ، باید عرض کنم خیلی ساده تشریف داری ...
چه ربطی داره؟
نشان دادی که واقعا بی سوادی!
hossein
تاقبل از این دولت فقط غیرت و عزتمون بود که بهش مینازیدیم،حالا با این وضعیت منفعلانه دولت، عزت و غیرتمون هم خدشه دار شده...
انالله و انا الیه الراجعون
Iran, Islamic Republic of
تا قيل از اين هم خواب بودي و در جريان نبودي اين هايي رو كه فرمودي دولت محترم 9 و 10 به باد دادند رفت
رضایی
دولت دهم حداقل التماس برای برقراری رابطه هم با کشورها زورگو نمی کرد
محسن
Iran, Islamic Republic of
بیایند و بروند تذکر بگیرند و دوباره بیایند و بروند و باز هم تذکر بگیرند و .... این قصه تا پایان دوره تدبیر ادامه خواهد داشت.
گل گفتی
کمالی
Sweden
تو اروپا مگه محکوم امنیتی هم هست؟
پ نه پ..............
اولین محکومای امنیتیشون مسلمانها هستند و هر مورد امنینتی مسببش یه مسلمانه از نظر اونا

ضمنا خواستی تشریف ببر اونجا تا ببینی هست یا نه
بله مثل اینکه ظریف البته فرض بسیار محال برود وبا انکار ککنده های هلوکاست دیدارکند
نه نیست ، چون همه رو به طور مشکوک ترور می کنن !
تو بمیری نسیت!!!!!اونجا محکومان امنیتی رو اینقدر با حال ناپدید میکنند که خانوادهاشون هم نمیدونن کجا باید دنبالشون بگردن .گوانتانامو یا ......
مرتضی
Finland
دیگه خیلی نخ نما و تابلو شده که خود دولت مستقیماً دست اندر کار این مسایل می باشد ، انکار و امتناع از پذیرفتن مسولیت چیزی از عقل مردم ایران زمین نمی کاهد!!
مودی
Iran, Islamic Republic of
مثل سفر سری قبل نمایندگان پارلمانی از اروپا و دیدار آنان با فیلمسازان فتنه که بازی کی بود کی بود من نبودم راه افتاد دوباره همان بازی مضحک و عدم پذیرش مسئولیت توسط نهادهای مسئول.
معلومه همش با وزارت خارجه هماهنگ شده بوده
پیش شرط اشتون برای آمدن به ایران همین دیدار بوده
دولت راستگویان راستش رو بگه
بی سواد
فتنه خطرناکی رو شروع کرده اند
sana
اینا میخوان برنامه اوکراین را اینجا پیاده کنند.اگر دولت نمیتواند اینهارا کنترل کند باید مردم خود برای حفظ این نظام مقدس همت کنند
به نظر من این به بعد باید مردان مردی این به اصطلاح مهمانهای بی ادب را که قصد تخریب خانه وبرهم زدن امنیت صاحب خانه راهمیشه در برنامه هایشان دارند را از لحظه ورود کنترل جدی کنند
Iran, Islamic Republic of
تو این کشور سپاه و وزات اطلاعات وجود داره؟
lpsk
Iran, Islamic Republic of
چه دیدار جنجالی ای؟ شما کلا مغرض و بی انصافید. چه اشکالی داره که یک میهمان خارجی با چند نفر از هموطنان ما دیدار کرده؟ با این عکس العمل ها، شما این پیام رو به دنیا میدید که تو کشور ما خبرهاییست که نمیخواهیم کسی از آن مطلع شود. مگر ما ریگی به کفش داریم؟
Finland
مگر ما هم وطن نیستیم چرا اشتون با من ملاقات نکرد؟؟؟؟
مهتاب
این دیگه چه بازییه،مگر کشور ما تحت کنترل نهادهای مربوطه نیست که هر کس وناکسی بخواهد با هرکس وناکس ملاقات کند وآنوقت وزارت امورخارجه درژستی دیپلماتیک به این بسنده می کند که تذکر دادیم؛سفر فلان کشور را احضارکردیم ؛همین باور میکنید مردم کم کمک دارن شک می کنند که نکنه افرادی درجریان این ملاقات ها هستند وپس از انجام این ملاقاتها صرفاً به تأسف و تذکر بسنده میکنند
چطور دردولت قبل وزارت اطلاعات آنچنان قدرت داشت که ریگی را ازآسمان شناسایی ودستگی نمودند بنابراین اینکه ما اطلاع ندارم ودستگاهی دیگر دستگاه را مقصر می داند فورمالیته است وبنظر با صداقت همخوانی ندارد وحاقل از طرف مردم پذیرفتنی نیست .
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم در ساختار وزارت اطلاعات تغييري ايجاد نشده فقط وزير عوض شده حتي مديراني هم كه مسئوليتشون به پايان رسيده هنوز در حال خدمتن.چرا اين خادمان كشور رو زير سوال مي برين.
ایرونی
چرا اینقدر سخت می گیرید؟ یخورده از وزیر امورخارجمون یاد بگیرید. ببینید چقدر ملیح لبخند می زنه. بخند به روی دنیا دنیا بروت... !!
علی اصغر
علی ! احمدی نزاد با خاخام های ضد صهویست که هیچ ربطی به حکومت آمریکا ندارد ملاقات کرد نه اینکه خاله اشتون بیاد با مخالفان و فتنه کران ضد ایران و اسلام که محکوم شده اند خودسر ملاقات کنه بعدهم چه ربطی داشت بعدهم توصراط با نام ناشناس آمدی این مطلب را گفتی اینجا همان مطلب را با نام علی بعد هم یادت نره بگو مرگ بر رژیم حرامزاده کودک کش سگ وحشی نجس .
عصمت بابلی
این دولت اگر بگه عسل از پشکل خوشمزه تر و مقوی تره من باورنمیکنم
اگر اینطوره وای به حال این ملت که این مسئولین به عنوان نماینده ایران در مذاکرات حیاتی مربوط به حقوق اصلی و مسلمشون با غربیها هستند. چرا اینقدر وادادگی؟؟؟
به هیچ وجه من الوجوه نباید اجازه میدادن که اشتون با اونها دیدار کنه.این میشد اقتدار.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
والله اگر وزارت اطلاعات نتواند ونگذارندکاری بکنه باید منتظر اتش فتنه جدیدی باشیم
رسولی
برای ساختار کل وزارت اطلاعات و خارج ساختن این تشکیلات مهم و حیاتی از زیر یوق دولت باید مجلس ، مقام معظم رهبری و... فکری جدی کنند . از سال 76 مصیبت هایی که به کشور وارد شده بدلیل منفعل عمل کردن این وزارتخانه بوده هم در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و...
iهموطن
بی لیاقتی تا کجا؟
110
شما وضع دادگاهها را درست واسلامی بکنید واز این چیزها نترسید ، چون ملت پشت سر نظام ایستاده است.
Iran, Islamic Republic of
سطحي نگر ترين تحليل از اين ديدار مقايسه اوضاع سياسي اوكراين و ايران بود كه در كامنتها ديدم برداشي بسيار غلط و نسنجيده شرايط اين 2 كشور قابل قياس با هم نيست.
حامد
Iran, Islamic Republic of
سوال این است که گرچه مسئله حقوق بشر یک برخورد سیاسی با ایران است:

اما آیا این فشار خارجی باید باعث شود که ما نیز به حق الناس بی تفاوت باشیم و هر انتقادی را برنتابیم؟

آیا پیشرفت در کرامت انسانی و توسعه رعایت حقوق مردم را از دستور خارج کنیم؟

آیا نسبت به رعایت حقوق متهمان و مجرمان بر تفاوت باشیم؟

ما باید بدون توجه به فشارهای خارجی و بر اساس اصول اسلامی و انسانی عمل کنیم.
United States
مقصر احمدی نژاد است. اگر احمدی نژاد در آن مناظره آن حرفها را نمی زد اینطور نمی شد.

یکی از نمایندگان نخبۀ مجلس