چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۳۳
عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای آمریکا:

همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره 'نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم' به قوت خود باقی می‌ماند

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 409950
معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ما بتوانیم به یک توافق با ایران دست پیدا کنیم جهان از آن استقبال خواهد کرد.
همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل نوشت: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای این کشور روز جمعه در سخنرانی‌اش به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در بنیاد کارنگی گفت: اگر طرف‌های مذاکره کننده بتوانند در سال جاری به یک توافق دست پیدا کنند جهان آن را به عنوان یک اتفاق خوب تلقی خواهد کرد .

معاون وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چون این تنها راهی است که به ما اطمینان خواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و هیچ راه دیگری ما را به این هدف نخواهد رساند.

شرمن تصریح کرد: اجازه دهید بسیار روشن و صریح صحبت کنم من نمی‌خواهم بگویم که یک معامله‌ بسیار بزرگ با ایران در راه است. مذاکرات درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای ایران است و ما به خوبی از آنچه در منطقه می‌گذرد آگاه هستیم.

اوباما می‌تواند مذاکرات را به نتیجه برساند


همچنین رابرت آینهورن، مذاکره کننده هسته‌ای سابق آمریکا در واکنش به آن‌چه اظهارات مقامات ایران مبنی بر این که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ممکن است هرگونه توافق هسته‌ای جامع را زیر پا بگذارد، عنوان کرد، گفت: واقعیت این است که رئیس‌جمهور می‌تواند این مذاکرات را به نتیجه برساند و حتی در صورت مخالفت اغلب جمهوری‌خواهان، می‌تواند آن را به اجرا در بیاورد.

وی در ادامه مدعی شد موفقیت‌آمیز بودن اجرای توافق هسته‌ای نهایی به همکاری ایران بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، لازم است باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مقامات ایران را متقاعد کند که هرگونه توافق جامع پس از پایان دوره‌ کاری‌اش به قوت خود باقی خواهد ماند و مهم نیست که رئیس‌جمهور بعدی دموکرات باشد یا جمهوری خواه.

بر اساس گزارش صدای آمریکا، وندی شرمن در ادامه سخنرانی خود گفت: باراک اوباما از هیات مذاکره کننده آمریکایی خواسته است که اطمینان یابد که ایران به تسلیحاتی هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: آنچه سرانجام در این مذاکرات اهمیت دارد این است که رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا از جان کری، وزیر امور خارجه و سپس از من خواسته است که تا ضمن هدایت تیم مذاکره کننده‌مان اطمینان یابیم که ایران در هر توافقی نمی‌تواند به سلاح دست پیدا کند و همه راههای دستیابی به مواد لازم برای تولید سلاح هسته‌ای مسدود شود.

همه تحریم‌های ما علیه ایران درباره تروریسم، حقوق بشر و بی‌ثباتی منطقه به قوت خود باقی می‌ماند


این معاون وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب در خصوص وضعیت حقوق بشر ایران تاکید کرد:‌ همه تحریم‌های ما علیه ایران که در ارتباط با تروریسم و یا نقض حقوق بشر هستند و نگرانی‌های ما درباره‌ بی ثباتی منطقه به قوت خود باقی است.

شرمن افزود: ما بسیار نگران عدم امنیت و بی‌ثباتی در منطقه هستیم و به همین دلیل جان کری، وزیر امور خارجه هفته آینده در سفرش به این منطقه که بخشی از مذاکرات است با مقامات عربستانی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ادعای شرمن درخصوص تحریم‌ ایران در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق بشر در حالی مطرح می‌شود که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در خصوص استمرار تحریم‌های آمریکا علیه ایران با توسل به بهانه‌های جدید گفت: اصرار بر استفاده از ابزار تحریم علیه ملت ایران با بهانه‌جوئی‌های تازه و یا کهنه و با هدف تحمیل سیاست‌ها، کاملا خلاف مسیر دیپلماتیک بوده و با اهداف مذاکرات بین‌المللی که نیازمند حسن نیت، احترام متقابل و اعتمادسازی است مغایرت تام دارد.

مرضیه افخم همچنین در جواب به سوالی درخصوص ادعاهای مکرر مقامات آمریکایی در مورد موضوعات حقوق بشری در ایران تصریح کرد : مشروعیت آمریکا برای قضاوت درباره حقوق بشر در سطح جهان به دلایل متعددی زیر سوال است. حمایتهای آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه مردم بی دفاع افغانستان و همچنین حمایت آشکار واشنگتن از کشورهای ناقض حقوق بشر و استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مبانی اخلاقی همه از مواردی است که آمریکا باید نسبت به آنها پاسخگو باشد و لازم است مقامات آمریکا گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل در باره افول شدید حقوق بشر در آمریکا را مورد توجه قرار دهند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
دولت محترم و جناب رییس، روز اول هم حضرت آقا حفظه الله هشدار داده و گوشزد کردند که:" ... به مذاکرات خوش بین نیستم"
شما هسته ای را حل کنید، بهانه حقوق بشری را چه می کنید، آن را هم حل کنید موشک ها نظامی را چه می کنید، آن را حل کنید، بهانه دیگری به نام حقوق زنان و..... واین داستان همچنان ادامه دارد ....
این آیه شریفه و حکم قران است که:" وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ "
آنها با وجود پدیده و کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران در جهان و در عرصه معادلات بین المللی و با اصلی به نام اسلام ناب محمدی و مذهبی تحت عنوان شیعه مشکل دارند.
حمید ار تبریز
Iran, Islamic Republic of
احسنت دل بستان به آمریکا دلبستن به سرابی بیش نیست آنه ذلت ایران را میخواهند نه عزت ایران و دنیای اسلام را
آهای ملت! ببینید چگونه قدرت های بزرگ جلوی شما تسلیم شده اند!
خون از انگشتای این زنیکه داره می چکه اونوقت می گن نقض حقوق بشر
Iran, Islamic Republic of
دِ گیر بیخود ندید دیگه ساختمون تحریم ها که ترک برداشته تورم هم که صفر درصده دیگه چی می خواید بابا! اهههههههههههههههه
عزیزم ببخشید ، فرزند لطفا
"دیگه چی می خواید بابا!"
محاکمه و مجازات "سینیور" ، لطفا!!!!!!!!!!!!!!!
...
ای بی سواده بی شناسنامه! ترک نه tereek برداشته
روحانی مچکریم! ...
تِرِک
حسین
Netherlands
همه تحریم‌های ما علیه ایران...
چه شده که این سبک مغز چهل کیلوئی صهیونیست با پاسپوت دوم خود در آمریکا ، برای مومنین خط و نشان می کشد( توجه کنید به انگشت سبابه در عکس) و تصمیم میگیرد؟
لَوْ كَانَ عَرَضًا قَرِيبًا وَسَفَرًا قَاصِدًا لَّاتَّبَعُوكَ وَلَـٰكِن بَعُدَتْ عَلَيْهِمُ الشُّقَّةُ ۚ وَسَيَحْلِفُونَ بِاللَّـهِ لَوِ اسْتَطَعْنَا لَخَرَجْنَا مَعَكُمْ يُهْلِكُونَ أَنفُسَهُمْ وَاللَّـهُ يَعْلَمُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ
Czech Republic
غنی سازی صدر دصدی نظام اسلامی هم در کنار حمایت از مقاومت لبنان و سوریه و فلسطین و یمن، انکار هولوکاست، تاکید ملت ایران و نظام اسلامی بر ضرورت محو ا س ر ا ی ی ل از نقشه جغرافیا و نابودی آل سعود و آل خلیفه و استکبار جهانی به قوت خود باقی خواهد ماند
قابل توجه دوستان عشق آمریکا که به شیطان بزرگ اعتماد دارند .
مجیداعتمادی
همه تخم مرغ های را در سبد مذکرات هسته ای گذاشتن سرنوشت خوبی را به دنبال ندارد
لغو همه تحریمهای ظالمانه در یک مرحله شرط اصلی هر توافقی میباشد .
به گفته خود آقای روحانی نتیجه مذاکرات باید پایان همه تحریمها باشد .
زرديني
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه حقوقدان محترم
آشنا
...!!! جناب آقای روحانی متشکریم !!!!
م
United Kingdom
خانم افخم ، مگر دولت امریکا بمب اتمی و سلاح هسته ای ندارد و نداشته و استفاده نکرده مشروعیت این دولت تو این زمینه هم زیر سوال است اما ........
مصطفی
در سیاست خارجی آمریکا مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران، چیزی تحت عنوان توافق برد-برد و حتی نزدیک آن تعریف نشده است. تنها چیزی که تعریف شده، توافق خوب است که همان برد -باخت است. این توافق شاید به تعلیق یا لغو برخی از تحریم ها بیانجامد اما غرور و عزت حریفش را در ازای آن می خواهد و تسلیم شدنش را.
اگر هم امکان رسیدن به این نتیجه یا توافق برای آمریکا فراهم نشود گزینه تعریف شده ثانویه ترک میز و افزایش تحریم ها علیه ایران است و راه اندازی جنگ تبلیغاتی و رسانه ای که ایران مقصر شکست مذاکرات است.
بصیر
مر د تو دولت امریکا پیدا نمی شد یک زن زوار در رفته به ملت شجاع و آماده دفاع از اسلام را تهدید می کند
یکبار دیگر بی منطق بودن آمریکا و بی نتیجه بودن مذاکرات ثابت شد.
اگر در مورد هسته ای توافق کنیم در مورد تروریسم و حقوق بشر و بی ثباتی منطقه هم میتوانیم مذاکره کنیم و ثابت کنیم اینها هم اتهاماتی بیش نیستند اتفاقا" کارنامه ایران در سه زمینه فوق نسبت به تمام کشورهای منطقه وضعیت بهتری دارد گرچه ما اشکالاتی هم ممکن است داشته باشیم ولی این اشکالات براحتی برطرف شدنی است . لذا از حرفهای این پیرزن کم عقل خانم شرمن نباید نگران شویم بلکه پاسخ این است که ما در زمینه های فوق مدعی هستیم که وضعیتمان خوب است و نیازی به تحریم نیست .
abed
خدایی یه کم بیشتر فکر کن.
چقدر ساده ای!؟
عارف
امتیازات داده شده را مرور کنیم. 1- تعطیلی فردو 2- تعطیلی سایت اراک 3- عدم استفاده از ساتریفیوژ پیشرفته 4- نابودکردن و اکسید سوخت 20درصد 5- دادن اطلاعات معدن اورانیم گچین 6- اعلام کارگاههای ساخت سانتریفیوژ 7- بازرسیهای شدید و تحقیرانه دستاوردهای داده شده از سوی امریکا: 1- وضع تحریم جدید 2- زیاده خواهی و خواست فراترازهسته ای3- توهین
زینب سادات
این حرفها نشان دهنده این است که زیادی دارن جلوی آمریکا کوتاه میان که این پیری مردنی واسه ما زبون درآورده یه لقد بخوره مرده. گروه مذاکره کننده تورو خدا واسه یه بار هم که شده ببینید حضرت آقا چی میگن بخدا داریم تحقیر میشیم داریم شرمنده شهدامون بخصوص شهدای هسته ای میشیم داریم وابسته میشیم نشستیم ببینیم آمریکا و اروپا چی میگه چشممون به دهن اوناست. این تدبیر و امیده؟؟؟؟؟!!!!
Romania
سپاه پاسداران با این مانورهاش دپرسی کرده این ابله های روی زمین را . . .
عجوزه ...
ایران در شرایطی نیست که بخواد از آمریکا امتیاز بگیر .بعدشم کسانی که میگفتن تحریم ها کاغذ پاره ست و حالا شدن کاسه داغ تر از آش و الانم مخالف مذاکراتن
ایران در شرایطی نیست که بخواد از آمریکا امتیاز بگیر .بعدشم کسانی که میگفتن تحریم ها کاغذ پاره ست و حالا شدن کاسه داغ تر از آش و الانم مخالف مذاکراتن
آمریکای جنایتکار هرگز نباید از این شعار عزتمند ایران بی نصیب باشد مرگ بر آمریکا و خوش خیالان بدانند که آمریکای جنایتکار هر گز به هیچ کس امتیاز نداده و حقوق هیچ کسی را به رسمیت نشناخته مگر به خاطر منافع خودش درود بر منتقدین مذاکرات هسته ای که هوشمندانه مسائل را تعقیب کردند و نگذاشتند آب خوش از گلوی این خوش خیالان که روزنامه هایشان با دروغ پردازی چشم همه را خیره کرده است و آنها با شکست مذاکرات باید خجالت بکشند که اینقدر به آمریکا که عمری بر ای آنها اربابی کرده افتخار نکنند
Iran, Islamic Republic of
آخه منطقه به شما چه . چقدر پررویید شما . نکبت
شاهد
برادر جهان نیوز، لطفاً به ساختار سازمانی دولت آمریکا مراجعه کنید. امریکا اصلاً وزارت خارجه ای ندارد، آنها اصلاً سایر کشورها را کشور حساب نمی کنند و همه را جزو امپراتوری خود می دانند.
پس بهتر است ترجمه صحیح پست آقای کری (the secretary of state) یعنی منشی (یا مسئول) امور ایالتی را استفاده کنید تا مردم بیشتر با روح و ذات پلید شیطان بزرگ آشنا شود.
این نشان می دهد که اصولاً این یانکیها برای سایر مردم جهان ارزشی قائل نیستند و همه جهان را جزو ایالات خود می دانند و این خود می تواند قطب نمای خوبی برای جهت گیری رفتار و گفتار در خصوص این شیطان بزرگ باشد.
با ترجمه غلط به هموطنان و همه بشریت خیانت نکنید