جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دکل های چینی جای دکلهای ایران را گرفتند!

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 415052
همزمان با بیکار شدن دکل‌های حفاری ایرانی، یک دستگاه دکل حفاری ۲ هزار اسب بخاری چینی به ناوگان حفاری شرکت ملی نفت ایران افزوده شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در طول چند ماه گذشته با مصوبات شرکت ملی نفت ایران چندین دستگاه دکل حفاری ایرانی در پروژه های نفت و گاز به ویژه در حوزه خلیج فارس و مناطق مرکزی ایران بیکار شده است.

سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به کاهش تعداد دکل‌های حفاری فعال در پروژه های نفت و گاز مناطق مرکزی کشور از ۲۲ دستگاه به ۱۶ دستگاه تا پایان اسفند ماه سال جاری گفته است: تعداد کل دکل های حفاری فعال در میادین نفت و گاز مناطق مرکزی به زودی به ۱۲ دستگاه کاهش می یابد.

همزمان با بیکار شدن دکل‌های حفاری ایرانی، یک دستگاه دکل حفاری ۲ هزار اسب بخاری چینی به ناوگان حفاری شرکت ملی نفت ایران افزوده شد.

از سوی دیگر پس از صدور دستور توقف واردات و یا اجاره دکل‌های حفاری خارجی توسط رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، هدایت الله خادمی مدیرعامل شرکت حفاری شمال از بیکاری دو دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی این مجموعه در صنعت نفت خبر داده است.

این دکل حفاری که به نام دستگاه حفاری ۳۹ فتح نام گذاری شده از سازندگان چینی خریداری شده است و هفتاد و یکمین دستگاه حفاری ملکی شرکت ملی حفاری ایران به شمار می رود که به همراه ٣ دکل استیجاری مجموعه ناوگان این شرکت را متشکل از دستگاه‌های حفاری فوق سنگین، سنگین و سبک در عرصه تامین نیازهای صنعت نفت، تقویت می کند.

احمد تمدن مدیر عملیات حفاری خشکی ٢ شرکت ملی حفاری درباره مشخصات این دکل جدید حفاری گفت: این دکل خشکی سنگین با ١٥٢ فوت ارتفاع و توان ٢ هزار اسب بخار پس از نصب در محل تعیین شده و موفقیت در آزمایش های پیش راه اندازی (نهایی) تا چند روز آینده در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نزدیکی امیدیه در حفاری یک حلقه چاه توسعه ای بکارگیری می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه این دستگاه دارای ٤ ژنراتور برق و امکانات لازم برای نصب گرداننده فوقانی (تاپ درایو) و سیستم تصفیه گل حفاری است و براساس برنامه ریزیهای انجام شده در حفاری چاه های توسعه ای توصیفی (ارزیابی) مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با پیوستن دستگاه حفاری سنگین ٣٩ فتح به ناوگان تحت مدیریت عملیات حفاری خشکی٢ تعداد دستگاه های حفاری این بخش به ٢٤ دستگاه افزایش یافت.

وی با یادآوری اینکه بیشترین حوزه کاری مدیریت عملیات خشکی٢ شرکت ملی حفاری هم اکنون گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و پروژه های حفاری در میدانهای نفتی آزادگان جنوبی و یادآوران است، تاکید کرد: شتاب بخشیدن در تحقق برنامه ها، رعایت بیش از پیش استانداردها و اعمال مقررات تعریف شده از سوی اچ اس ایی، افزایش ضریب ایمنی در کار، آموزش کارکنان و به کارگیری دستگاه های حفاری جدید با توجه به روند توسعه ای کارها، مهمترین سرفصل برنامه های امسال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *