جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۴

۲۸۲شهید ومجروح درانفجار انتحاری بیروت +عکس عامل انتحاری

پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 455157
انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت به شهادت دست کم ۴۳ نفر و مجروح شدن ۲۳۹ نفر انجامید.
۲۸۲شهید ومجروح درانفجار انتحاری بیروت +عکس عامل انتحاری
به گزارش جهان، در ساعت اولیه واقعه، فارس به نقل از النشره خبرداد: دو انفجار مهیب شامگاه پنجشنبه در محله «برج البراجنه» در منطقه شیعه‎نشین «ضاحیه» واقع در جنوب بیروت رخ داد. این دو انفجار تاکنون ۲۵ کشته و ۱۰۵ زخمی بر جای گذاشته است.
 
برخی منابع خبری گزارش دادند که فاصله زمانی بین دو انفجار رخ داده هفت دقیقه بوده است. شبکه المیادین گزارش داد که کمربند  انفجاری سومین عامل انتحاری منفجر نشد.
 



اطلاعات اولیه نشان می‎دهد که دو عامل انتحاری با کمربند انفجاری خود را در محله «عین‎السکه» در برج الراجنه منفجر کردند. زخمی‎ها به دو بیمارستان بهمن و الساحل بیروت منتقل شدند.
 

شبکه العربیه گزارش داد که این دو انفجار در منطقه‎ای که پایگاه حزب‏‎الله در آن قرار دارد، صورت گرفت.

۲۸۲ شهید و مجروح در انفجارهای بیروت/ لبنان عزای عمومی اعلام کرد

انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت به شهادت دست کم ۴۳ نفر و مجروح شدن ۲۳۹ نفر انجامید.

به گزارش جهان به نقل از مهر، شبکه المیادین از وقوع انفجاری تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت خبر داد. در پی این حملات انتحاری دست کم ۴۳ نفر به شهادت رسیده و ۲۳۹ نفر مجروح شدند.

گزارش ها حاکی است پس از انفجار نخست در یک معبر پر رفت و آمد، یک عامل انتحاری دیگر کمربند انفجاری خود را منفجر کرده است. از سوی دیگر مرکز درمانی واقع در ضاحیه جنوبی بیروت برای اهدای خون جهت مداوای مجروحان فراخوان داده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزارت کشور بهداشت لبنان از کشته شدن دست کم ۴۳ نفر در این انفجار خبر داد. این در حالی است که همچنان احتمال افزایش تلفات این اقدام تروریستی وجود دارد.

در همین حال روزنامه دیلی استار اعلام کرد دولت لبنان در پی وقوع این حادثه خونبار، روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرده است.

بنابر گزارشها این انفجارها در محله برج البراجنه، واقع در جنوب بیروت، روی داده است. شبکه یورو نیوز مدعی شد هدف این حملات «حزب الله» لبنان بوده است.

بر این اساس حزب الله لبنان در فاصله جولای سال ۲۰۱۳ تا فوریه سال ۲۰۱۴، هدف ۹ حمله از این دست قرار گرفته است.

داعش هویت عاملان انفجارهای بیروت را اعلام کرد

گروهک تروریستی داعش مسئولیت دو انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت را که منجر به شهادت دست کم ۴۳ نفر شد، بر عهده گرفت.

پایگاه های وابسته به داعش اعلام کردند: گروهک تکفیری تروریستی داعش ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت انفجاری های بیروت هویت سه عامل انتحاری به نام های «حامد رشید البالغ» دارای ملیت فلسطینی، «عمار سالم الریس» دارای ملیت فلسطینی و «خالد احمد الخالد» دارای ملیت سوری را فاش کرد.


تصویر دو عامل انتحاری

عناصر انتحاری خود را در منطقه برج‌ البراجنه در جنوب بیروت و نزدیک اردوگاه پناهندگان سوری منفجر کردند که در دو انفجار تروریستی دست کم ۴۳ نفر کشته و حدود ۲۴۰ نفر زخمی شدند.

ارتش لبنان از هدف قرار گرفتن یک عامل انتحاری دیگر که نتوانسته کمربند انفجاری خود را منفجر کند، خبر داده است. در همین حال حزب الله لبنان در واکنش به این جنایت تروریستی اعلام کرد نبرد با تروریست ها ادامه خواهد داشت و این نبرد طولانی و بی وقفه خواهد بود.

خلیل معاون سیاسی دبیر کل حزب الله لبنان افزود: این حادثه نشان می دهد که ما در مسیر صحیح حرکت می کنیم و نبرد با تروریسم همچنان ادامه دارد و این نبرد طولانی خواهد بود.

گفتنی است کشورهای مختلف از جمله ایران، فلسطین، اردن، فرانسه، آمریکا، دانشگاه الازهر و شخصیت ها و احزاب لبنان این حمله تروریستی را محکوم کردند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ملیت فلسطینی???
Romania
کاملا فتنه صهیونیستی در این عملیات مشهود است.دقیقا حزب الله لبنان در حمایت از دو کشور برادر و مظلوم فلسطین و سوریه از خود گذشتگی فاوانی می کند به همین علت مزدورانی از این دو کشور برگزیده شده اند.
حمید
اگه داعش هویت اینارو منتشر کرده، به نظرتون عجیب نیست که فلسطینی و سوری معرفی شون کرده!!؟
صادق
چرا عجیب باشه؟!همین الان تعداد زیادی فلسطینی عضو داعش هستند و دارن درسوریه وعراق میجنگند و طبق آمار منتشر شده درصد بالایی از عوامل انتحاری داعش رو فلسطینیها تشکیل میدن
حزب الله باید جواب این عملیات را به اسراییل بدهد چون داعش سگ زرد اسراییل وانگلیس وامریکاست
علی لعنه الله علی القوم الظالمین
الا لعنه الله علی القوم الظالمین
مرگ بر اسرائیل
مسعود دیپلمات
صفت انتحاری برای اینگونه عملیات نادرست است. زیرا کسانی که منفجر میشوند ، در واقع خودشان خود را منفجر نمی کنند بلکه آنها را از طریق کنترل از راه دور منفجر میکنند.
در واقع به این اشخاص موار روانگردان و مخدر تزریق میکنند و سپس مواد منفجره را به آنها بسته و راهی مراکز تجمع می نمایند و سپس در لحظه مقتضی آنها را در حال اغماء منفجر میکنند.
حالا آمریکا به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه ای چقدر پر رو و بی منطق و زور گو است که حزب الله را جزو تروریست ها می داند ....خودشان هم می دانند این لیست سیاه تروریستی که علیه حزب الله درست کرده اند دروغی بیش نیست و حزب الله و ایران و سوریه و شیعیان همیشه هدف تروریسم بوده و هستند....
Iran, Islamic Republic of
من دو سه روز از اخبار دور بودم؟؟ چه خبر است؟؟ ۲۸۲؟؟؟
امیر حسین
هیچی بابا، یکی بود، یکی نبود، زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچ کس نبود، ای کاش یک روز بیاد که انسان به خلیفةالله بودن خودش پی ببره و به این جنایت ها دست نزنه، باید برای ظهور حضرت مهدی دعا کنیم
شیرین
خدا لعنتشون کنه......
صادق
متاسفانه طبق آمار منتشر شده،بالای پنجاه درصد از عاملین انتحاری ملیت فلسطینی دارند!