جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تأیید دولت دهم برای تولید بنزین توسط ابتکار

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 387351
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام اینکه رئیس سازمان محیط زیست، اقدامات صورت گرفته در دولت گذشته برای تولید بنزین یورو۴ را تأیید کرد، گفت: بحث آلایندگی بنزین پتروشیمی سیاسی است.
به گزارش جهان؛ حسین آذین درباره نتیجه نشست عصر دیروز کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع بررسی کیفیت سوخت به تسنیم گفت: به علت طولانی شدن بحث و غیبت نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور، تصمیم‌گیری خاصی نشد و قرار شد ادامه نشست یکشنبه هفته آینده ( چهارم آبان ماه) برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضا کمیسیون اصل ۹۰ ، گزارش کمیسیون بهداشت را درباره بررسی کیفیت سوخت تأیید می‌کنند، ادامه داد: در این جلسه نماینده کمیسیون بهداشت و درمان خلاصه‌ای از گزارش این کمیسیون درباره کیفیت بنزین پتروشیمی و وارداتی را به اطلاع حاضران در جلسه رساند که "واردات بنزین فاقد استاندارد یورو۴ در سه ماهه نخست امسال" و "بالا نبودن "بَنزِن" بنزین پتروشیمی" از مهمترین این موارد بود.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان و انرژی مجلس نیز عنوان کردند که سازمان محیط زیست تاکنون برای ادعاهای خود اسنادی را ارائه نکرده است. از سوی دیگر در حالی سازمان محیط زیست اعلام کرده است که با توقف تولید بنزین پتروشیمی و واردات بنزین آلایندگی هوای تهران کمتر و تعداد روزهای سالم در این کلانشهر افزایش یافته است که بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده بود و بنزین وارداتی نیز استاندارد یورو۴ نداشت.

آذین گفت: علی‌رغم این که خانم ابتکار تأکید داشت، برخورد سیاسی با این موضوع نشود و همه کمک کنند تا این مشکل حل شود به نظر می‌رسد که مسئله را کمی سیاسی کردند. البته خانم ابتکار تأیید کرد که در دولت قبل خدمات خوبی در وزارت نفت انجام شده است؛ چرا که تولید بنزین یورو۴ یک پروسه زمان بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود و بعد از گذشت چندین سال نتیجه آن مشاهده می‌شود .

نماینده مردم رفسنجان و اَنار در مجلس گفت: نظارت بر کیفیت سوخت توسط وزارت نفت انجام می‌شود این در حالیست که نمایندگان مجلس معتقدند که این کار باید توسط سازمان ملی استاندارد انجام شود البته رئیس سازمان ملی استاندارد هم برای انجام این کار اعلام آمادگی کرد.

او با اشاره به این که واردات بنزین با قیمت شفاف صورت نمی‌گیرد و مشخص نیست که واسطه‌ها چقدر سود دریافت می‌کنند گفت: کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را به طور جدی پیگری خواهد کرد.

در جلسه روز گذشته علاوه بر اعضا کمیسیون اصل ۹۰، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس و معاونان سازمان محافظت محیط زیست، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان هوا، نمایندگان کمیسیون انرژی و بهداشت و درمان مجلس هم حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *