شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۱
مشاور اشد جان کری و سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا:

تا ایران از حمایت از حزب‌الله کوتاه نیاید، تحریم‌های تروریستی لغو نمی‌شود

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 447453
ماری هارف مشاور اشد جان کری و سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که ایران باید از حمایت از حزب‌الله لبنان دست بکشد تا تحریم‌های مربوط به حمایت از گروه‌های تروریستی، لغو شود.
تا ایران از حمایت از حزب‌الله کوتاه نیاید، تحریم‌های تروریستی لغو نمی‌شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ماری هارف» که چند وقتی است دیگر در پشت بلندگوی مخصوص سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نمی‌ایستد و همکارانش بار سخنگویی را به دوش می‌کشند، امشب (سه‌شنبه) در یکی از برنامه‌های رادیو صدای آمریکا حاضر شد و در خصوص تحریم‌های ایران سخن گفت.

بر اساس این گزارش، هارف در خصوص آینده بخش عمده‌ای از تحریم‌های ایران که به ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از تروریسم مربوط می‌شود پرداخت و گفت: «تا ایران کوتاه نیاید، تحریم‌های آمریکا بخاطر حمایت ایران از تروریست‌هایی مثل حزب‌الله برداشته نمی‌شود.»

‌آمریکایی‌ها گروه‌هایی را که در مقابل اسرائیل، اسلحه به دست بگیرند را تروریست می‌داند.

آمریکا پس از توافق نمایندگان ایران و ۱+۵ بر سر نحوه حل بحران حول برنامه هسته‌ای ایران در وین، متعهد شد که تحریم‌های ایران را در ازای برداشته شدن گام‌های مورد نظر «جامعه بین‌الملل» بردارد ولی مشکل آنجاست که بسیاری از تحریم‌های اعمال شده از اولین ماه‌های پس از انقلاب اسلامی، به بحث «تروریسم» مربوط است.

تحریم‌هایی که حالا هارف می‌گوید فعلاً قصد برداشته شدن ندارند.

سخنگوی فعال روزهای «مذاکرات هسته‌ای» در خصوص داعش هم سخن گفت. وی در خصوص میزان اثربخشی حملات هوایی ارتش کشورش به مواضع داعش در سوریه گفت: «آمریکا انتظار دارد وقتی به مواضع داعش حمله می‌کند، مناطق آزاد شده، دست اپوزیسیون منطقی بیفتد.»

هارف منظور خود را از «اپوزیسیون منطقی» به طور واضح بیان نکرد ولی اخیراً برخی کشورهای حاضر در ائتلاف ضدداعش، پس از ساختن واژه «معارضان میانه‌رو»، از گروه تروریستی جبهه‌النصره حمایت کردند تا حداقل این ائتلاف هوایی بر روی زمین هم جای پایی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه نفعی کشوراز اون همه نوکری شماها در زمان پهلوی برد؟!!!
فقر و فساد و تبعیض رو نمیخوایم و به اقتدارمون ادامه میدیم
Iran, Islamic Republic of
این همه حمایت ازاعراب برای چه منفعتی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
نفعش همونه که الان داعشی ها پشت مرزهای ما نیستند و جاهای دیگه مشغولشون کردیم....این بده به نظرتون...؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هیچی شما آبتو بخور و راحت بخواب
Iran, Islamic Republic of
شما بگو چه نفعی غربیها برای عربها داشتن که شاید ما هم خوشمان بیاد ؟
Iran, Islamic Republic of
جان ما فدای شیعیان عزیز حزب الله
صابر
مشکل ما به علت این است که یک وزیر خارجه بادل وجرات نداریم تا جواب دندان شکن این خانم را بدهد تا دیگر از این غلط های زیادی نکند ما چقدر ضعیف شدیم تا این ... به ما هم شاخ و شونه نشان دهد
منصور
فدای سرت ماری هارف جون خودتو ناراحت نکنیا
United States
ماشاالله حزب الله
. تمام تحریم ها رو حفظ می کنیم و
حزب الله ارزشش خیلی بیشتره
وقتی دیپلماتهای ما می نشینند تا اونها شرط و شروط تعیین کنند همین میشه دیگه... هسته ای رو تعطیل کردند اومدند سر حزب الله... دیپلماتی که نمی فهمد باید ابتکار عمل داشته باشد هر ذره امتیاز را گران بفروشد... نه اینکه مفت مفت و داوطلبانه در هسته ای رو گل بگیره به امید لبخند رضایتمندانه دشمن....
هوش سیاسی رو( علیرغم بدیهاش) اون احمدی نژاد داشت، یه هلوکاست گفت مدتها ریختشون بهم ... دیگه فرصت سر بلند کردن نداشتند چه برسه بخان خط و نشان هم بکشند
علیرضا
ما امریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.