چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واردات برنج با تاییدیه سلامت انجام می‌شود

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 457650
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی گفت: واردکنندگان برنج به ازای هر کیلوگرم برنج وارداتی ۵۰۰ تومان ما به التفاوت پرداخت می کند.
به گزارش جهان به نقل از میزان، عبدالمهدی بخشنده با اشاره به اینکه در کشور یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون تن برنج تولید می شود، افزود: به منظور تامین نیاز بازار داخل که سه میلیون تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن است ما به التفاوت تولید تا نیاز بازار ، وارد خواهد شد.

وی گفت: در سال های گذشته نیز کمبود بازار داخل از واردات تامین می شد و امسال وزیرجهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی پس از فصل برداشت و عرضه برنج داخلی به بازار در مذاکرات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه واردات برنج را مطرح کرد.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی افزود: براساس این برنامه واردکنندگان علاوه بر پرداخت ما به التفاوت قیمت برنج به خزانه کشور تا اول مرداد سال آینده مجوز واردات دارند و پس از آن واردات برای حمایت از تولیدات داخل و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان متوقف خواهد شد.

وی گفت: این برنامه پس از بررسی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شورای اقتصاد ارسال و در آنجا نیز حدود دو هفته پیش تصویب شد.

معاون امور برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهادکشاورزی افزود: در مصوبه شورای اقتصاد نیز تاکید شده است واردکنندگان باید به ازای واردات هر کیلوگرم برنج ۵۰۰ تومان ما به التفاوت پرداخت کنند.

بخشنده گفت: این مبلغ به خزانه کشور واریز می شود تا در طرح های مختلف کشاورزی هزینه شود.

وی افزود: پس از تصویب وارات برنج در شورای اقتصاد وزیرجهادکشاورزی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات برنج را خواستار شده است.

معاون امور برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت : حدود یک میلیون تن برنج وارد خواهد شد و از آنجا که واردکنندگان نیز در پی بازگشت سرمایه خود هستند در پی واردات بیشتر نخواهند بود.

بخشنده افزود: مصوبه شورای اقتصاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

وی درباره سلامت برنج های وارداتی گفت: برنج یا هر نوع ماده غذایی وارداتی از کشور مرجع صادرکننده گواهی تایید سلامت دارند و علاوه بر آن سازمان حفظ نباتات نیز از محموله های وارداتی نمونه برداری و آزمایش می کند و پس از تایید سلامت اجازه ترخیص می دهد.

معاون امور برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهادکشاورزی درباره داستان سیب زمینی های معدوم شده گفت: این مورد در حوزه سازمان مرکزی تعاون روستایی است از ان سازمان سوال کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *