پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه بانک سینا

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 274752
مدیرعامل بانک سینا گفت: باگذشت 70 روز مهلت قانونی تعیین شده از سوی دادگاه عالی اروپا برای قطعی شدن حکم این دادگاه مبنی بر لغو تحریم شورای اروپا علیه بانک سینا، این رأی قطعی گردید.
به گزارش جهان به نقل از بانک سینا، عبدالناصر همتی با اعلام اینکه لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه بانک سینا قطعی شده است، اظهارداشت: براساس اطلاع رسیده به اینجانب از منبع شعبه رسیدگی کننده به این پرونده در دادگاه لوکزامبورگ تا پایان روز سه شنبه 28 فوریه 2013 (8 اسفند 1391) هیچ گونه درخواست تجدید نظری از سوی وکلای شورای اروپا به آن دادگاه ارسال نشده است.
 
مدیرعامل بانک سینا افزود: مطابق رویه دادگاه عالی اتحادیه اروپایی، این رأی در غیاب درخواست تجدید نظر شورای اروپا قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.
 
به گفته همتی، مراحل بعدی رسیدگی به پرونده لغو تحریم شورای اروپا علیه بانک سینا شامل لغو اقدامات ثانویه این اتحادیه علیه بانک ینا و در نهایت تأدیه هزینه های دادرسی است که در حکم دادگاه اروپا مورد تاکید قرار گرفته است.
 
مدیرعامل بانک سینا در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه قانع شدن دادگاه اروپایی برای لغو تحریم های اعمال شده علیه بانک سینا، گفت: ارائه گزارش های مالی سالانه حسابرسی شده بانک سینا که همه ساله از سوی سازمان حسابرسی کل کشور انجام می گیرد، نقش موثری در ارائه تصویری شفاف از عملکرد این بانک داشته و طبیعی است که هر مرجع رسیدگی کننده به عملکرد مالی بانک سینا می تواند به گزارش های مالی شفاف این بانک که هر سه ماه یک بار برای مراجعه عموم در کدال سازمان بورس اوراق بهادار قرار می گیرد، مراجعه کند.
 
همتی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در 26 جولای 2010 (4 مرداد 1389) دستور تحریم بانک سینا را صادر کرده بود، تصریح کرد: اما دادگاه اروپا به ریاست پرفسور ایرنا پلیکانوا قاضی اهل چک پس از 20 ماه بررسی دقیق علل تحریم بانک سینا، مدارک و مستندات ارائه شده و جلسات متعدد دادرسی، در ساعت 10 صبح روز سه شنبه 11 دسامبر 2012 به وقت لوکزامبرگ (21 آذر 1391)، حکم لغو تحریم ها علیه بانک سینا را صادر کرد که بر اساس آن حکم دادگاه اروپا می توانست ظرف 70 روز درخواست تجدید نظر کند که اینک با عدم درخواست تجدید نظر شورای اروپا، این رأی در این مرحله قطعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *