جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

نتیجه اعتماد به ملی پوش متخلف

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 404153
مهرداد پولادی، ملی پوش ایرانی که با اعتماد مسئولان و به صورت مشروط در بازی های جام ملت های آسیا حضور یافت که در نهایت برای پیگیری های قانونی به کشور بازگردد اما وی شب گذشته در امارات از کاروان تیم ملی جدا شد و به سمت قطر بازگشت.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت؛ فائزه ظهیری؛اوایل هفته جاری خبری مبنی بر عدم بازگشت یکی از بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی به کشور منتشر شد. علی کفاشیان در حاشیه نشست امضا تفاهمنامه خواهرخواندگی میان سازمان لیگ ایران و ژاپن، درباره وضعیت مهرداد پولادی خبر داد: پولادی به قطر می رود و پس از پایان تعهدش با باشگاه قطری، به ایران می آید تا دوره خدمت نظام وظیفه اش را طی کند.

به گزارش خانه ملت، اوایل امسال بود که گزارشی مبنی بر تخلف تعدادی از فوتبالیست ها در ارائه مدارک جعلی کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کرده اند، آمد که بعد از رسانه ای شدن این مسأله از سوی علی دایی بود که تقریبا باعث شد کار از دست مسئولان امر نیز خارج شود.

به هیچ وجه اجازه بازی به مهرداد پولادی در تیم ملی داده نمی شود

بعد از آن بود که سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت مهرداد پولادی، یکی از این بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی عنوان کرد: از ۱۱۸ نفر بررسی شده ۱۰ نفر برای مشخص شدن وضعیت‌شان مراجعه نکرده‌‌اند از جمله مهرداد پولادی.

وی ادامه داد: البته او هنوز هم فرصت دارد و می‌تواند با ارائه مدارک درخواست تجدیدنظر دهد و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم او برای تیم ملی بازی کند چرا که در حال حاضر سرباز غایب و فراری محسوب می‌شود و نیروی انتظامی می‌تواند وی را دستگیر کرده و به خدمت اعزام کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: این دلیل نمی‌شود که به خاطر تیم ملی از تخلف بزرگی که مهرداد پولادی انجام داده است چشم‌پوشی شود و از آنجایی که وی حتی مراجعه هم نمی‌کند تا پیگیری کند به همین دلیل به هیچ وجه اجازه بازی داده نشده و تقاضای مسئولان فدراسیون و مربی تیم ملی هم پذیرفته نخواهد شد.

رایزنی ها باعث راهی شدن مهرداد پولادی به استرالیا شد

بعد از مطرح شدن این موضوع از سوی سردار کمالی در آستانه بازی های جام ملت های آسیا قرار گرفتیم و بنا شد تیم ملی برای حضور در این مسابقات راهی استرالیا بشود. از آنجایی که چهار تن از ملی پوشان حاضر در تیم ملی جزء سربازانی بودند که با مشکل مواجه شده بودند، وزیر ورزش و جوانان وارد عمل شد تا رایزنی هایی در این خصوص با سازمان نظام وظیفه عمومی صورت دهد.

نتیجه این رایزنی ها این شد که سردار موسی کمالی، در نهایت در مورد وضعیت چهار ملی‌پوش سرباز که برای رفتن به جام ملت‌های آسیا با مشکل مواجه بودند، اظهار کرد: با توجه به تقاضای وزیر ورزش و جوانان سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تأکید مجدد بر برخورد قاطع و قانونی با کسانی که با جعل و دسیسه کارت معافیت جعل کرده‌اند، استثنائا با همراهی چهار نفر از بازیکنان مورد نیاز تیم ملی یعنی سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی برای حضور در جام ملت‌های آسیا تا پایان دی ماه سال جاری موافقت به عمل آمد.

سرباز مهرداد به کشور بازنگشت

بالاخره، مهرداد پولادی، ملی پوش ایرانی که با اعتماد مسئولان و به صورت مشروط در بازی های جام ملت های آسیا حضور یافت، بعد از باخت ایران مقابل عراق یکشنبه شب به همراه سایر ملی پوشان استرالیا را ترک کرد اما در توقفی که تیم ملی در امارات داشت، مسیر خود را به سمت قطر تغییر داد و بر خلاف تعهدات، به کشور بازنگشت.

پیش از این برخی اعضای فراکسیون ورزش مجلس نیز در گفت و گو با خانه ملت نسبت به عدم بازگشت مهرداد پولادی به کشور ابراز نگرانی کرده و از مسئولان خواسته بودند نسبت به اعمال قانون در خصوص بازیکنانی که دارای کارت پایان خدمت جعلی هستند اقدام عاجل صورت دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *