جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعیین زمان و مکان دور هفتم مذاکرات

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 380853
رایزنی وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز ناهار در نیویورک پس از سه ساعت و نیم پایان یافت و قرار است هفتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ صبح جمعه در مقر سازمان ملل در این شهر برگزار شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رایزنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک و بر سر میز ناهار بعد از سه ساعت و نیم پایان یافت.

معاونان وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون نیز در این نشست حضور داشتند.

قرار است هفتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ صبح جمعه در مقر سازمان ملل در این شهر برگزار شود.

مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه ساعت ۱۸ چهارشنبه به وقت محلی برگزار و پنجشنبه صبح نیز مذاکرات دوجانبه هیأت‌های ایران و روسیه به وقت نیویورک برگزار خواهد شد.

ایران و گروه ۱+۵ تاکنون شش دور در شهر وین درباره راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌‌وگو نشسته‌اند.

وزرای خارجه ایران و شش کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) در تاریخ سوم آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۲) در شهر ژنو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه در ۳۰ دی ماه اجرایی شد و پس از آن مذاکرات برای رسیدن به توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شد.

مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که اگر طرف مقابل جدی بوده و اراده سیاسی داشته باشد، حصول توافق جامع امکانپذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *