جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افول داعش با بازگشت به خانه هایشان

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 380358
گروه های تروریستی در دهه های اخیر از سوی کشورهای غربی، امریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد فتنه و نا امنی در کشورهای منطقه بوجود می آیند .
به گزارش جهان به نقل از دفاع پرس، گروه های تروریستی در دهه های اخیر از سوی کشورهای غربی، امریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد فتنه و نا امنی در کشورهای منطقه بوجود می آیند و پس از گسترده شدن دامنه نا امنی در منطقه غرب آسیا و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس بهانه ای برای حضور نیروهای نظامی غرب و دیگر سردمدارانشان در منطقه با هدف حفظ منابع نفتی و اقتصادی و در نقاب صلح و دوستی و مبارزه با تروریسم می شوند.

عضو گیری گروه های تروریستی چگونه انجام می شود


یکی از گروه های تروریستی دست ساز غرب و امریکا القاعده بود که در دهه ۱۹۹۰م در منطقه خاورمیانه بوجود امد و در سطح بین الملل با عضوگیری از افراد فریب خورده و جوانانی که دارای بحران هویت شدند کار خود را اغاز کرد.

احداث مدارس سلفی و وهابی عقیدتی و نظامی با پشتوانه دلارهای نفتی برخی از کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت و جوانان اروپایی و سایر افرادی که دارای ضعف اعتقادی بودند و هویت دینی نداشتند از این مدارس استقبال می کردند.

داعش را بهتر بشناسیم

دولت اسلامی عراق و شام که اختصارا داعش خوانده می شود، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه سلفی جهادی به زعم خود را انتخاب کرده است که شباهت کاملی به اندیشه های وهابی دارد و اعضای آن تشکیل خلافت اسلامی و اجرای شریعت در عراق و سوریه را هدف نهایی شان انتخاب کرده اند.تشکیل دولت اسلامی عراق در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶ در پی نشست چندین گروه مسلح اعلام شد که در چارچوب معاهده موسوم به”حلف المطیبین”، ابوعمر البغدادی به عنوان سرکرده این گروه جدید انتخاب شد، این گروه تروریستی پس از اعلام موجودیت، چندین عملیات مسلحانه در داخل عراق انجام داد.

گروه تروریستی داعش نیز که در چند سال اخیر به دنبال ایجاد نا امنی و وحشت و ترس در منطقه متولد شد و راه القاعده را با شکلی دیگر طی می کند از طریق اغفال جوانان و افراد بی هویت از کشورهای مختلف به وجود امد.

پدران و پدر خوانده های داعش از طریق شبکه های اجتماعی و سایر رسانه های نوین به دنبال جذب جوانان از اقصا نقاط جهان بودند و انگیزه های اقتصادی و دینی از جمله دلایل جذب این افراد به گروه تروریستی داعش بود.
آنچه از روزهای اول حملات تروریستی داعش به برخی از کشورهای منطقه اذهان عمومی را به خود جلب کرد هویت افراد و اعضای این گروه تروریستی بود.

روز نامه گاردین در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد اتباعی از ۸۳کشور جهان تحت عنوان داعش به فعالیت های تروریستی دست می زنند و انچه امروز دولت های حامی داعش را در جهان به وحشت انداخته بازگشت این گروه های تروریستی به کشورهای خودشان است که طبیعتا کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی با نا امنی مواجه می شوند.

همچنین برخی از کشورهای عربی منطقه از میان پناهجویان خود اقدام به عضو گیری برای داعش می کنند، ،به گزارش پرس تی وی، یک گروه سلفی در اردن از میان پناهجویان در آن کشور برای گروه تکفیری داعش نیرو جذب می‌کند. سازمان مستقل عدالت و توسعه حقوق بشر ، در بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه سلفی به دلیل «بیعت» یک گروه سلفی اردنی با گروه تکفیری داعش، از میان پناهجویان عراقی، سوری و فلسطینی افراد را برای جنگ در عراق و سوریه به خدمت می‌گیرد.

مهمترین کشورهای اعزام کننده تروریست

به گزارش پایگاه خبری المسلة عراق، این مرکز پژوهشی اعلام کرد که شمار تندروهای تونسی در عراق سه هزار نفر، عربستانی دو هزار و ۵۰۰ نفر و شمار تروریست های مراکشی یک هزار و ۵۰۰ نفر تخمین زده شده است.این مرکز، افزود: تاکنون ۸۰۰ نفر از روسیه (چچنی) به گروه های تروریستی پیوسته اند و از فرانسه نیز ۷۰۰ تروریست به منطقه خاورمیانه اعزام شده اند.

المسله در ادامه نوشت: دیوید گاردنرنویسنده انگلیسی نیز معتقد است که نظام آل سعود عربستان شمار زیادی جنگجوی مسلح که نام جهادی بر خود می گذارند، به نقاط مختلف جهان صادر کرده و این نظام در عین حال اقدام به انتشار تفکرات تندروانه وهابی در نقاط مختلف جهان می کند.

این نویسنده انگلیسی طی مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز، نوشت: عربستان تنها نفت به جهان صادر نمی کند، بلکه کاروان های افراد مسلح(تروریسم) را نیز که متشکل از وهابی هاست، به نقاط مختلف جهان صادر می کند.

بر اساس گزارش های موجود، شمار زیادی از مراکشی ها نیز به گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره پیوسته اند و کشورهای اردن، یمن، مصر، لیبی، تونس و الجزایر، هم چنین افغانستان و چچن نیز از جمله صادر کنندگان تروریست هستند.وزارت دفاع انگلیس اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شمار انگلیسی تبارهایی که به داعش پیوسته اند بسیار بیشتر از آنانی است که به ارتش انگلیس پیوسته اند.این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در حالی که ۶۰۰ مسلمان به ارتش انگلیس پیوسته اند، آمارهای دولتی و رسمی از پیوستن ۸۰۰ انگلیسی به گروه داعش در سوریه و عراق خبر می دهند.

افول داعش در منطقه

پس از شکست سخت داعشی ها در آمرلی اجتماع این گروه تروریستی در عراق متلاشی شد به طوری که اکثر فرماندهان داعش کشته و تعدادی از نیروهای آنها به اسارت در آمدند. در حال حاضر می توان گفت شکست آمرلی سر آغاز افول داعش در عراق و سوریه شد.

داعشی ها اگرچه در ابتدا داعیه خلافت اسلامی در شام و سوریه را داشتند اما نتوانستند در هیچ کشوری پایگاه دائمی ایجاد کنند از این رو زنگ شکست داعش به صدا در آمده و انها به دنبال بازگشت به کشورهایشان هستند.

در سوریه نیز با برگزاری انتخابات انشقاق تا حد زیادی میا ن جبهه تروریست های داعش بوجود امد و بعد از هماهنگی میان ملت و دولت و ارتش سوریه و اتحاد میان این سه رکن سیاسی جبهه تروریستی داعش شاهد انشقاق های گسترده از سمت شمال شرق بوکمال تا دیرالزورشد و از سوی دیگر اختلافات زیادی میان جبهه النصره و داعش رخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *