شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ایران سالانه میزبان چند گردشگر است؟

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 381177
در یک سال گذشته کشورمان میزبان ۴ و نیم میلیون نفر گردشگر خارجی بوده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در نگارخانه ختایی اردبیل گفت: امروز ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی سبب شده تا همه سرمایه‌های این بخش‌ها در حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در کنار هم قرار گرفته و به یک ظرفیت عظیم تبدیل شود تا توسعه گردشگری ، رونق معماری ، فضای درست شهرسازی به همراه ایجاد جذابیت‌های متنوع در جذب گردشگران داخلی و خارجی زمینه تحول و تحرک اقتصادی را فراهم بیاورد.

درویش امیری افزود: ما می‌توانیم فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی‌مان را از این زاویه به گردشگران خارجی نشان دهیم به طوری که امروز این صنعت به یک صنعت فراگیر و پر جاذبه در عالم تبدیل شده و به جهش اقتصادی عظیم مبدل شده است.

وی گفت: اقتصاد گردشگری امروز جزو پنج اقتصاد برتر دنیا است و ما باید برنامه‌ریزی هایمان را به سمتی هدایت کنیم تا از این ظرفیت استفاده و بهره‌برداری لازم انجام شود.

درویش امیری با اشاره به حضور ۱۰ میلیون گردشگر در طول سال در اردبیل گفت: گردشگران که با جیب پر پول به این استان سفر کرده‌اند زمینه ‌ساز رونق اقتصادی و گردشگری محلی و منطقه‌ای بوده‌اند و در کنار آن سفر و گردشگری اسباب تحکیم نظام خانواده و روح و روان سالم را زمینه ‌ساز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *