جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم شما بود

اتهام بلاتز به روسای جمهور آلمان و فرانسه

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب: 431775
سپ بلاتر در پرونده جنجالی اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر اتهام‌هایی را به روسای جمهور وقت آلمان و فرانسه وارد کرد. رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: "آقایان سارکوزی و ولف تلاش کردند مردان منتخب خود را تحت تاثیر قرار دهند. درست از همین رو جام‌ جهانی اکنون به قطر رسیده است. آن‌هایی که این تصمیم را گرفتند، اکنون باید مسئولیت پاسخگویی را نیز بر عهده بگیرند."
به گزارش جهان به نقل ازایسنا، رییس سوئیسی فیفا در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی ولت آم‌زونتاگ اتهام‌های تازه‌ای را علیه برخی از چهره‌های سیاسی اروپا مطرح کرد. او سارکوزی، رییس جمهور پیشین فرانسه و کریستیان ولف، رییس‌جمهور سابق آلمان را در دستیابی قطر به میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ تاثیرگذار خواند.

بلاتر گفت: آقایان سارکوزی و ولف تلاش کردند مردان منتخب خود را تحت تاثیر قرار دهند. درست از همین رو میزبانی جام‌ جهانی اکنون به قطر رسیده است. آنهایی که این تصمیم را گرفتند، اکنون باید مسئولیت پاسخگویی را نیز بر عهده بگیرند.

به ادعای بلاتر، آلمان و فرانسه تلاش داشتند قطر را به میزبانی جام جهانی برسانند. ولف از فدراسیون فوتبال آلمان خواسته بود به دلایل اقتصادی به نفع میزبانی قطر رای بدهد.

بلاتر در ارتباط با بررسی‌های آمریکا و سوئیس و همچنین دستگیری برخی از سران فیفا پیش از آخرین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال عنوان کرد، "شخصا از هیچ چیزی نمی‌ترسد."

او همچنین درباره سفر نکردنش به کانادا برای تماشای دیدار پایانی جام جهانی فوتبال زنان گفت: تا وقتی که همه چیز روشن نشده است، دست به هیچ سفر مخاطره‌آمیزی نخواهم زد.

بلاتر در حال حاضر در مقر فیفا در زوریخ سوئیس به سر می‌برد. او عنوان کرد سفرش به روسیه که از قبل برنامه‌ریزی شده، انجام خواهد شد؛ چرا که این سفر خطری را برایش در پی نخواهد داشت. بلاتر ۲۵ ژوئیه به سنت‌پترزبورگ سفر می‌کند تا در قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا حضور داشته باشد.

رئیس ۷۹ ساله فیفا در پایان ماه مه برای پنجمین بار به عنوان رییس فدراسیون جهانی فوتبال برگزیده شد اما چند روز بعد کناره‌گیری‌اش را از این سمت اعلام کرد. کمیته اجرایی فیفا روز ۲۰ ژوئیه تصمیم به برگزاری نشست فوق‌العاده گرفت که در آن جانشین بلاتر انتخاب خواهد شد. هر چند او چند روز پیش حرف‌های تازه‌ای زد و گفت: هیچ وقت نگفته‌ام از ریاست فیفا کناره‌گیری کرده‌ام. گفته‌ام که سرنوشتم در اختیار کنگره اضطراری فیفا است که قرار است به زودی برگزار شود. من هنوز رئیس فیفا هستم.

بلاتر با حس کردن حمایت‌هایی که از او شده می‌خواهد بار دیگر نامزد ریاست فیفا شود تا در جلسه اضطراری فیفا که به زودی برگزار می‌شود، درباره حضورش در این فدراسیون صحبت کند.

او ادامه داد: هدف این است که فوتبال اصلاح شود و این را کسانی که قبلا در راس کار بودند، بهتر درک می‌کنند. من سال‌ها در فیفا بودم و می‌دانم چطور باید امور را اصلاح کنم. تا انتخابات رئیس فیفا باقی می‌مانم و تا آن زمان با قدرت کارم را ادامه می‌دهم و منتظر نتیجه جلسه فیفا می‌مانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *