سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اعزام یگان زرهی آمریکا به مرز روسیه

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 383571
یگان زرهی ارتش آمریکا موسوم به «اسب آهنین» تا دو هفته دیگر در سه کشور بالتیک و لهستان واقع در مرزهای روسیه مستقر می‌شوند؛ ماموریت آن ارسال پیام قاطع ناتو به مسکو عنوان شده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد، یگان زرهی نیروی زمینی آمریکا به دنبال تنش‌های اخیر بین روسیه و غرب بر سر اوکراین به مناطق همجوار فدراسیون روسیه اعزام می‌شوند.

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد: «هدف از این اقدام، اعلام این موضوع به روسیه است که هرگونه دخالت روسیه در امور کشورهایی از قبیل لیتوانی، لتونی یا استونی سبب جنگ بین ناتو و مسکو خواهد شد.»

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت: «همه این سه کشور قبلا عضو اتحاد شوروی بودند و تحلیلگران معتقدند که مسکو خواهان تاثیرگذاری بر این کشورها به ویژه اثرگذاری بر روس‌تبارهای ساکن آنها است.»

کاپیتان جان فارمر، مامور امور عمومی یگان «اسب آهنین» گفت: «هدف از اعزام این نیروها، نشان دادن بسیار واضح تعهدمان به متحدانمان است.»

به گفته ارتش آمریکا این اولین بار از زمان پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی خواهد بود که تجهیزات نظامی به اروپا ارسال می‌کند.

تنش‌ها بین دو کشور بر سر اوکراین، سبب شده برخی کشورهای اروپای شرقی و حوزه بالتیک که در آنها روس‌تبارها اقلیت قابل توجهی از جمعیتشان را تشکیل می‌دهد، از آنچه «دخالت احتمالی روسیه در امور داخلی» این کشورها خوانده شده، ابراز نگرانی کرده و از آمریکا و ناتو درخواست کمک داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *