پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ثبت رکورد جدید پرورش میگو در ایران

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 393471
مدیرکل شیلات هرمزگان ار برداشت بالغ بر ۱۰.۶ تن میگوی پرورشی در هر هکتار از سطح یکی از مزارع سایت پرورش میگوی هرمزگان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید پرویز محبی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه میزان متوسط تولید در کشور برای هر هکتار ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم است، گفت: پرورش‌دهندگان هرمزگانی توانسته‌اند در سطح یکی از مزارع استان این میزان را به ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم برسانند. وی استفاده از غذاهای استاندارد و مرغوب، تجهیز مزارع به سیستم هوادهی، بهبود و ارتقای مدیریت و کارشناسی تولید میگو را از اهم دلایل افزایش تولید در هکتار میگو در این مزارع خواند.

محبی با اشاره به اینکه گونه استفاده شده در این مزارع میگو وانامی است، گفت: برای نخستین بار در استان و کشور به این میزان از تولید میگو در هکتار رسیده‌ایم که از این جهت ثبت رکوردی جدید برای استان و کشور محسوب می‌شود. مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: سال گذشته میزان تولید در هکتار این مزارع حداکثر سه تن بوده است. محبی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۱۲۶ هکتار از مزارع استان زیر کشت میگو رفته است، بیان کرد: تاکنون از ۵۶۰ هکتار مزارع استان بالغ بر هزار و ۳۵۰ تن میگو برداشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود چهار هزار و ۷۰۰ تن میگو از سطح مزارع پرورش میگوی استان برداشت شود، خاطرنشان کرد: برداشت میگو از مزارع پرورش میگو استان تا اواخر دی ماه ادامه خواهد داشت. هرمزگان از استان‌های مهم تامین سرانه آبزیان خانوارها در کشور است، در این استان علاوه بر صید از منابع طبیعی در خلیج فارس و دریای عمان، سالیانه میزان قابل توجهی از آبزیان از جمله میگو نیز در مزارع پرورشی و محصور به شیوه‌های مختلف کشت و تولید روانه بازار می‌شود.

به دلیل محدویت منابع آبزی طبیعی در خلیج فارس، گسترش سایت‌های پرورشی آبزیان در سواحل، سیاستی بوده که طی دو دهه اخیر در کشور از طرف سازمان شیلات مورد توجه قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *