پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۱۴
اولین قدم در راستای پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند؛

دولت حذف یارانه‌بگیران غیر نیازمند را آغاز کرد/ گام اول حذف؛ ایرانیان مقیم خارج

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 393679
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حذف ایرانیان مقیم خارج از دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: دولت اولین قدم را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در راستای پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند برداشت که البته این اقدام کند است.
دولت حذف یارانه‌بگیران غیر نیازمند را آغاز کرد/ گام اول حذف؛ ایرانیان مقیم خارج
به گزارش جهان، جعفر قادری در گفتگو با مهر اظهار داشت: دولت بدون اعلام رسانه ای ایرانیان مقیم خارج را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.

وی ادامه داد: حذف یارانه نقدی این افراد و دلایل آن به اطلاعشان رسیده است.

قادری این اقدام دولت را مثبت خواند و گفت: سرعت حذف دهک های پردآمد از دریافت یارانه نقدی کند است و باید دولت سریعتر افراد بیشتری را حذف کند تا منابع هدفمندی یارانه آزاد شده و مورد استفاده اقشار مختلف قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که این اقدام دولت برای کارگران فصلی ایجاد کرده است گفت: کارگران فصلی در استان های جنوبی کشور زندگی می کنند که ۶ ماه از سال را در کشورهای حاشیه خلیج فارس کار می کنند و بقیه سال با استفاده از درآمد خود زندگی می کنند این افراد از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند و نباید یارانه آنها قطع شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: علاوه بر این همه دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار نمی باشند.

وی در پایان تاکید کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه ها مبنای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی باید درآمد و ثروت آنها باشد و خارج از کشور کار کردن یا ساکن داخل کشور بودن، مبنا و ملاک درستی برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی نیست.

گفتنی است، مجلس در قانون بودجه سال ۹۳ دولت را مکلف کرد که فقط به افراد نیازمند یارانه نقدی بپردازد اما تاکنون این تبصره از قانون بودجه اجرا نشده است، چندی پیش رئیس جمهور اعلام کرد که هزینه های این کار بیشتر از فواید آن است.

براساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، دولت به دلیل عدم اجرای دقیق این تبصره از قانون بودجه سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا چرا چراغ خاموش؟؟؟
امتیازات قول داده شده به منصرفین چی شد؟پیگیری کنید
حسن
چون بعضی ها مثل من چراغ خاموش زمان ثبت نام اسم خودمونو حذف کردیم و از دریافت یارانه انصراف دادیم می خوان بقیه خجالت نکشن !!!!
Latvia
کسی که تمکن مالی نداره چطور میره خارج؟! خب نره! چرا باید یارانه نفتی تو کشور غربی خرج بشه! اصلا نباید به خارج نشینها یارانه میدادن.این کار از اول اشتباه بود.
آره ولی برای خارج رفتن پول دارن
محمد
چراغ روشن شد نور بالا باضافه مه شکن سرعت خوب بزن دنده
اگر بخواهیم این مسایل را مطرح کنیم اصلا این کار نشد نشد است. کارگر فصلی که در خارج کار میکند در آمد یک ماهش بیشتر از یکسال من مهندس است. ای کاش نمایندگان و دیگر اقشار با زبانشان سنگ جلوی اجرایی کردن این کار نمی انداختند تا اینپکار بدرستی انجام شود.
یارالنه ما که در آبان هم (برای اولین ماه) واریز نشد.
Netherlands
هر دم از باغ دولت بری می رسد! آیا مجلس باز هم در برابر این اقدامات ضد مردمی سکوت می کند؟
دورانیه دووورانیه
چوبین
خارج نشین ها قبلا حذف شده بودند. آنها عملا نمی توانستند در سایت رفاهی ثبت نام کنند.
فک و فامیلشون توی ایران براشون ثبت نام کردند
فک و فامیلشون که تو ایران بودند
البته و صد البته در خصوص نحوه و شرايط پرداخت يارانه در طرح هدفمندي كاملا توضيح داده شده است در اين طرح قرار شد همه مردم ايران به يك اندازه از يارانه سوخت انر‍‍ژي نان دارو و .... بهره مند شوند و بواقع مساوات برقرار شود ماهيت طرح ايجاد مساوات در استفاده از منابع خداداي كشور بود قبل از اجراي طرع ميگفتند فلان بابا در شمال تهران استخرش را با ّ يارانه اي پر ميكند شبستانهاي كاخهايش را با برق يارانه ي روشن ميكن ماشين هاي چند هزار سي سي و چرخ زدن داخل شهر !!!بعد قرار شد اين ها به اندازه همان روستايي دور افتاده يارانه آب و برق و بنزين بگيرند و مابقي را از جيب پرداخت كنند و در واقع اينگونه شد و پر كردن ّاب يك استخر و باك بنزين ها الان ديگه كار ساده اي نيست و قيض هاي سرسام آور بدنبال داره و بنزين هزار توماني به جاي صد توماني و اين داستان دو دهك بالاي جامعه.اما متاسفانه كارشناسان از اين موضوع غافل هستند كه طرح هدفمندي يارانه ها يك طرح در جهت ايجاد مساوات استفاده از منابع است و اگر بحث فقير و غني را ميخواهيم مطرح كنيم به هيچ وجه نبايد در بحث يارانه ها آن را خلط كنيم!مباحثي كه ميتواند عدالت اجتمعي پايدار و بلند مدت را در جامعه برقرار سازد طرح مقطعي و كوتاه مدت يارانه ها و يارانه دادن نيست بلكه مباحثي چون اخذ ماليات واقعي و مضاعف از ثروتمندان و پرداخت حقوق بيكاري به بيكاران و استقرارنظام جامع تامين اجتماعي مسئلي است كه بايد هر چه سريعتر تكليفش روشن شود به فرض به دو دهك بالاي جامعه يارانه ندادند تنها اتفاقي كه مي افتد فرار مالياتي بيشتر ثروتمندان و ظلم به فقرا توسسط ايشان به بهانه قطع 45000 هزار تومان خواهد بود.در اين ميان دهك 5 6 و هفت نيز احتمالا حذف بايد بشوند و در واقع فشار حذف يارانه ها بيشتر بر روي كارمندان دولت خواهد بود و خرده كاسبها كه در اين دهك ها قرار خواهند گرفت زيرا عملا محلي براي جبران مافات ندارند.