شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مذاکره ایران با چین برای افزایش سهم ایران

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 403776
معاون وزیر نفت در صنعت پتروشیمی از مذاکره برای افزایش سهم سازندگان داخلی در طرح‌هایی که قرار است با فاینانس (خط اعتباری) چین اجرا شود، خبر داد.
به گزارش جهان؛ عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال که برخی خبرها حاکی از افزایش سهم کشور چین در بخش تأمین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح‌هایی که قرار است با خط اعتباری چین توسعه یابند به ۸۰ درصد است تأکید کرد: این موضوع صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق توافقی که در گذشته صورت گرفت سهم سازندگان ایرانی و چینی در طرح‌هایی که قرار است با خط اعتباری چین اجرایی شوند ۵۰-۵۰ است اظهار کرد: البته هم اکنون در حال مذاکره هستیم تا سهم ایران را به ۶۰ درصد یا بیشتر از این رقم افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خط اعتباری چین شامل پنج طرح پتروشیمی می‌شود گفت: هم اکنون این خط اعتباری برای اجرای طرح‌های پتروشیمی مسجدسلیمان، سبلان و لردگان گشایش یافته است و خط اعتباری طرح‌‌های پتروشیمی بوشهر و هنگام هم در شرف گشایش است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: از خط اعتباری چین برای پنج طرح پتروشیمی مورد نظر قرار است حدود ۲.۸ میلیارد یورو اختصاص یابد.
https://jahannews.com/vdcefx8epjh87fi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefx8epjh87fi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *