پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پسر عموی حامد کرزای ترور شد

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 372771
منابع دولتی در افغانستان گزارش دادند، حشمت کرزای، پسر عموی حامد کرزای که در انتخابات ریاست جمهوری اخیرافغانستان از حامیان اشرف غنی احمدزی بود، ترور شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به گفته ضیا درانی، سخنگوی پلیس قندهار، یک بمبگذار انتحاری هنگام ورود چند تن از سران قومی به خانه حشمت کرزای در قندهار، وارد خانه او شد و مواد منفجره‌ای را که به خود بسته بود، منفجر کرد.

وی افزود که بمبگذار جوانی حدودا شانزده ساله بود و هنگام دست دادن با حشمت کرزای، خود را منفجر کرد و او را کشت. به اسثنای حشمت کرزای،پسر عموی حامد کرزای، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری افغانستان و فرد بمب گذار، هنوز از تلفات احتمالی دیگر گزارشی در دست نیست.

هنوز هیچ گروهی به صورت رسمی مسئولیت ترور حشمت کرزی را به عهده نگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، فرد بمبگذار به همراه سران قومی به مناسبت عید فطر به خانه پسر عموی حامد کرزای رفته بود.

گفته شده که این فرد مواد منفجره را در دستار خود پنهان کرده و هرچند که مهمانان حشمت کرزای بازرسی می‌شدند، اما بازرسی دستار مهمانان در قندهار به صورت سنتی، حساست برانگیز است.

استفاده از دستار برای پنهان کردن بمب در گذشته هم در قندهار و برخی جاهای دیگر افغانستان گزارش شده بود.

از سال ۱۳۹۰ تا کنون این دومین عضو خانواده حامد کرزای است که ترور می‌شود. پیشتر در ۲۱ تیر ۱۳۹۰ احمد ولی کرزای برادر کوچک حامد کرزای نیز به دست محافظش کشته شد.

حشمت کرزای از افراد بانفوذ خانواده کرزای در قندهار و از حامیان اشرف غنی احمدزی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود.

او در گذشته رئیس یک شرکت امنیتی خصوصی بود و به شکار و نگهداری حیوانات وحشی در خانه بزرگش در قندهار شهرت داشت.

حشمت کرزای یک شیر نر در خانه‌اش داشت که عکسش با آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *