پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۷
۲۱۴

پیشنهاد شریعتمداری برای تنبیه انگلیس به دلیل گستاخی کامرون

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 382473
انتظار آن است رئیس‌جمهور محترم به عنوان کمترین برخورد با اهانت نخست‌وزیر انگلیس به جمهوری اسلامی و مردم ایران، اعلام کنند مادام که نخست‌وزیر انگلیس رسما از ایران و مردم آن عذرخواهی نکند، حضور این کشور در گروه ۵+۱ را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند.
پیشنهاد شریعتمداری برای تنبیه انگلیس به دلیل گستاخی کامرون
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "موج خون در دل لعل!" نوشت:

۱- انتظار این بود که آقای دکتر روحانی در نطقی که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ایراد کردند به اظهارات سخیف و اهانت‌های بی‌شرمانه نخست‌وزیر بی‌سر و پای جزیره انگلیس علیه کشورمان پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده‌ای می‌دادند ولی متأسفانه ایشان حق امانتی را که به عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی و مردم انقلابی و حماسه‌ساز آن برعهده داشتند، به جای نیاورده و از کنار سخنان گستاخانه دیوید کامرون با بی‌تفاوتی غیرقابل‌توجیه که برای دولت و ملت این مرز و بوم تحقیر‌آمیز بود! به سادگی عبور کردند و نه فقط به تصریح، بلکه به اشاره و تلویح نیز پاسخی به آنهمه وقاحت و بی‌شرمی نخست‌وزیر انگلیس ندادند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس چند ساعت بعد از ملاقات با آقای روحانی که نخستین دیدار رئیس‌جمهور ایران با نخست‌وزیر انگلیس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی، نقض حقوق بشر و غیرقابل اعتماد بودن برنامه هسته‌ای کشورمان و... متهم کرد! و این همه در حالی است که فقط مروری گذرا به اسناد آشکار- و نه سری و طبقه‌بندی شده- از جنایات بی‌شمار دولت کنونی- و نه فقط امپراطوری سابق- انگلیس علیه ملت‌های مظلوم و حتی مردم این کشور حکایت می‌کند و اسناد فراوان دیگری را می‌توان آدرس داد که در حمایت انگلیس از گروه‌های تروریستی - از جمله، داعش، القاعده، منافقین- کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد و فعالیت هسته‌ای کشورمان نیز به گواهی اسناد حقوقی و فنی در بستری صلح‌آمیز در جریان بوده و هست.

اما، جناب آقای دکتر روحانی که می‌توانست دستکم برخی از این اسناد را به عنوان اندکی از بسیارها ارائه دهد و ماهیت نفرت‌انگیز دولت انگلیس را از تریبون سازمان ملل متحد به جهانیان بشناساند، متأسفانه کمترین واکنشی از خود نشان نداد و حال آن که ایشان قبل سفر نیویورک درباره ضرورت این سفر به بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای معرفی چهره واقعی ایران اسلامی و شخصیت برجسته مردم این مرز و بوم به جهانیان اشاره کرده بودند. بنابراین جای این پرسش و انتظار بر زمین مانده هست که آیا اتهامات نخست‌وزیر انگلیس به کشورمان، معرفی واژگونه ایران و مردم ایران نبود؟!

۲- انگلیس برخلاف آنچه ادعا می‌کند نه فقط یک قدرت بزرگ جهانی نیست، بلکه این روزها بسیاری از مراکز استراتژیک غرب و برخی از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی نیز به طعنه از بریتانیای کبیر! با عنوان «بریتانیای کوچک- LITTLE BRITAIN-» یاد می‌کنند. انگلیس به‌لحاظ اقتصادی در یکی از دشوارترین دوران حیات خود قرار دارد و طرح ریاضت اقتصادی آن اعتراضات خیابانی و پی در پی مردم این کشور را در پی داشته است تا آنجا که «دنیس کبل» وزیر خزانه‌داری انگلیس، شرایط اقتصادی را نزدیک به «خط قرمز» ارزیابی می‌کند و دیوید کامرون درباره ضرورت سیاست صرفه‌جویی اقتصادی می‌گوید «من به شدت نگران هستم، اگر دیر بجنبیم به فاجعه می‌رسیم. یا باید شنا کنیم (سیاست صرفه‌جویی) و یا غرق می‌شویم».

انگلیس از مجموعه ۴ کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است که اسکاتلند از سال‌ها قبل در پی جدایی بوده است و هفته قبل با ۴۵درصد آرا، در مقابل ۵۵ درصد مخالفان جدایی، این خواسته به تعویق افتاده است. «ولز» هم در پی جدایی است و زمان همه‌پرسی برای جدایی نیز اعلام شده است. ایرلند شمالی از چند دهه قبل خود را جدا از انگلیس می‌داند.

شرایط متزلزل انگلیس به دو عرصه تجزیه سرزمینی و مشکلات اقتصادی خلاصه نمی‌شود. بلکه در سال‌های اخیر ارتش انگلیس نیز به دلیل شرایط سخت اقتصادی در حد قابل توجهی کوچک شده است.‌ افزون بر موارد یاد شده، باید به‌زمزمه‌های ضدسلطنتی در انگلیس هم اشاره کرد که طی سال‌های اخیر گسترش فراوانی داشته است.

تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در پاسخ کسانی که او را به خاطر پیروی بی‌چون و چرا از جرج‌ بوش، «سگ آمریکا» لقب داده بودند، می‌گفت؛ همراهی با آمریکا می‌تواند حضور ما را در عرصه بین‌المللی تضمین کند! و...

گفتنی است قلمرو کنونی انگلیس از ۳۳ میلیون کیلومتر مربع در سال ۱۹۹۲ به ۲۴۴ هزار و ۸۲۰ کیلومتر مربع کاهش یافته است و...

خدا بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که یک‌بار در پاسخ به زیاده‌گویی‌های نخست‌وزیر وقت انگلیس فرموده بودند، حالا انگلیس هم خودش را قدرت بزرگ تصور می‌کند (نقل به مضمون).
با توجه به موارد فوق درباره یاوه‌های نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران اسلامی باید با لسان‌الغیب شیراز همنوا شده و گفت؛
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش!

۳- از نخستین ساعاتی که اعلام شد، ملاقات رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر انگلیس در دستور کار سفر نیویورک قرار دارد، مدعیان اصلاحات که خود را در حلقه مشاوران آقای روحانی و حامیان و نزدیکان دولت ایشان قلمداد می‌کنند و متأسفانه رئیس‌جمهور محترم نیز در مواردی به مشاوره آنان با نظر قبول می‌نگرند، بیشترین مصاحبه‌ها، تحلیل‌ها و صفحات روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های تحت مدیریت خود را به «اهمیت بی‌نظیر»! این ملاقات و نقش بی‌بدیل آن در گره‌گشایی از نقاط - به قول آنها- بسته سیاست خارجی دولت یازدهم اختصاص دادند. به موارد زیر که فقط چند نمونه از آنهاست توجه کنید؛

روزنامه دولتی ایران برای تیتر درشت صفحه اول خود «پایان ۳۵ ساله رابطه سرد»! را انتخاب کرد. روزنامه اعتماد تمام صفحه اول را به عکس این دیدار اختصاص داد و تیتر زد «رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر انگلستان دستان یکدیگر را فشردند». روزنامه آفتاب یزد با تیتر درشت «تحول تاریخی در دیپلماسی» به میدان آمد و تاکید کرد «این ملاقات قطعا با موافقت آمریکا صورت گرفته» و با ذوق‌زدگی نتیجه گرفت «این ملاقات می‌تواند پیامی از طرف آمریکا به ایران باشد»! روزنامه شرق، تیتر زد که «طلسم دیدار مقامات بلندپایه ایران و بریتانیا شکسته شد»! روزنامه مردم‌سالاری تیتر «بهار روابط تهران-لندن» را برگزید، روزنامه شهروند وابسته به هلال‌احمر به «دیدار تاریخی در نیویورک» اشاره کرد. روزنامه آرمان این ملاقات را «چراغ سبز مجموع کشورهای غربی برای رابطه صمیمانه‌تر با تهران» معرفی کرد و یا آقای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود، دیدار آقای روحانی با نخست‌وزیر انگلیس را یکی از دستاوردهای مهم سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک معرفی می‌کند! و ...

اما، هنوز ذوق‌زدگی طیف مدعی حمایت از رئیس‌جمهور و مشاوره به ایشان از این ملاقات ادامه داشت که نخست‌وزیر انگلیس چند ساعت بعد از دیدار با رئیس‌جمهور محترم کشورمان پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل رفت و سیل اتهامات و ناسزاها و اهانت‌ها را نثار جمهوری اسلامی ایران کرد!

عبرت‌انگیز- و البته مضحک- آن که یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای بعد از کلی ذوق‌زدگی درباره این ملاقات و این که ملاقات یاد شده، «چراغ ‌سبز کشورهای غربی برای رابطه صمیمانه با ایران است»! پیش‌بینی کرده بود که «ممکن است برخی مخالفان تنش‌زدایی ایران و ایالات متحده، ما را متهم کنند که به این ملاقات بیش از حد خوشبین هستیم»! و دیدیم و دیدند که...!!

اکنون جای آن است که جناب دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم کشورمان را به قضاوت بطلبیم و پاسخ این پرسش را بجوییم که «آیا هنوز هم می‌توان به این طیف از مشاوران و مدعیان حمایت از دولت کمترین امیدی برای مشاوره داشت»؟!

۴- خوشبینی برخی از دولتمردان محترم از جمله ریاست‌ محترم جمهوری و وزیر محترم امور خارجه به حریف نیز نمی‌تواند در جرأت بخشیدن به نخست‌وزیر بی‌سروپای انگلیس برای اهانت به ایران اسلامی بی‌تاثیر تلقی شود.

به عنوان مثال جناب دکتر روحانی در نشست با سرمایه‌داران و اقتصاددانان آمریکایی به «ریچارد هاوس- RICHARD HAASS» مسئول شورای روابط خارجی آمریکا و یکی از مدیران شناخته شده فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ اجازه داده است که در کنار ایشان حضور داشته باشد. از جمله اقدامات ریچاردهاوس در فتنه ۸۸ طرح «ائتلاف سفید» بود که در آن از همه مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی خواسته شده بود اختلافات میان خود را کنار گذاشته و روی یک نقطه که براندازی جمهوری اسلامی ایران است ائتلاف کنند و این ائتلاف همانگونه که شاهد بودیم صورت پذیرفت. انتظار آن بود که جناب روحانی به وی اجازه حضور ندهد چه رسد به آن که در صندلی کنار ایشان بنشیند.

و یا هفته گذشته، برادر عزیزمان جناب آقای دکتر ظریف، در جلسه همین شورای روابط خارجی آمریکا حضور یافته و در پاسخ به هاله اسفندیاری، عضو بنیاد «سوروس» و همکار جرج سوروس صهیونیست که به دشمنی با ایران اسلامی تابلودار است، موضع تأسف‌آوری گرفته و می‌گوید؛ «در صورت شکست مذاکرات ایران و ۵+۱ دوستان ما در انتخابات مجلس آینده شکست می‌خورند و جریان غرب‌ستیز در ایران، مجلس را در اختیار خواهند گرفت»! آیا دغدغه‌های حزبی بایستی با دشمنان بیرونی در میان گذاشته شود؟ و آیا این اظهارنظر -‌خدای‌نخواسته- میدان‌ دادن به دشمن برای تصمیم‌سازی در مسائل داخلی کشور نیست؟ حضور در شورای روابط خارجی آمریکا و هم‌صحبتی با همکاران جرج سوروس که جای خود دارد...

۵- و بالاخره؛ انتظار آن است رئیس‌جمهور محترم به عنوان کمترین برخورد با اهانت نخست‌وزیر انگلیس به جمهوری اسلامی و مردم ایران، اعلام کنند مادام که نخست‌وزیر انگلیس رسما از ایران و مردم آن عذرخواهی نکند، حضور این کشور در گروه ۵+۱ را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند. این کار شدنی است و ایران اسلامی در جایگاه برجسته‌ای از اقتدار و نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی قرار دارد که تصمیم به تحریم انگلیس در مذاکرات به آسانی امکان‌پذیر است و نباید خود را دستکم بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بازم میگم تو این دولت... ..داره نهادینه میشه. اگه از این دولتمردان .. آبی گرم شد من اسممو عوض میکنم.
چراغعلی
ما که روز اول گفتیم این دولت مفت گرونه
مرگ بر اصلاحات آمریکایی
حالا معلوم شد کی بزدله ، ما یا مدعیان اعتدال ...
United States
دولت تدبیر و امید
بلدم بلدم
نیکتا
دلواپسیم
حاج حسین یه توقعایی داریا..........
فردا صبح برو اسمت رو عوض کن ...
بنده خدا
بنام خدا- انگلیس و روسیه تزاری شدید ترین لطمات را به ایران زده اند . علاوه بر جدا کردن بسیاری از سرزمین های ماردری از پیکره اصلی ، بریتانیا یا همان انگلند قاتل ده ملیون ایرانی بدلیل ایجاد قحطی کاذب در زمان جنگ دو م جهانی در ایران می باشد. متاسفانه هرگز هم مجازات نشده اند. پاسخ دندان شکن اما مودبانه در عرف دیپلماتیک حداقل کاری است تا مرحمی بر زخم دل ایرانیان باشد.
فرشاد
فکر کنم کاری که آمریکا در شصت سال گذشته با ایران کرد از لطمات چندین قرن این دو تا که فرمودی بدتر باشه....
علی
Iran, Islamic Republic of
حسین جون دیوید را باید در میدان آزادی فلک کرد .
علی اصغر
جماعتی را که فحش خوریشون ملسه را باید فلک کرد .
Iran, Islamic Republic of
روحانی پاسخ کامرون را خواهد داد
...
داوود
انشاالله سال دیگه در سازمان ملل جوابشو میده
کی دیگه؟!
اوا ،نه .خدای نکرده یه موقع غربی ها ناراحت میشن لبخند ملیح بهترین جوابه!
United States
موی ما باید سفید بشه بعد
نواب
بله جوابش. نوشدارو بعداز مرگ سهرابه
بی صبرانه منتظریم
هدف شومی را این ... دنبال میکند ...
هروقت آقای شریعتمداری در مقام تصمیم گیری قرار گرفتند از این تصمیم ها بگیرند
گوروش گاری چی
نقدا که تصمیم گیر های ما واداده اند
Iran, Islamic Republic of
پس طبق دیدگاه جنابعالی ، بیشمار روزنامه های طرفدار و وابسه به دولت نیز باید ساکت شوند . چون آنها هم در هیچ جایگاهی نیستند
انقده تصمیم نگرفتیم اینجوریشد که هر ناکسی پامیشه به ملتمون توهین میکنه
لطفا به جای مردم صحبت نکنید
مردم خودشان زبان دارند
رومیصا
1. برادر یا خواهر گرامی، شما هم از طرف خودت حرف بزن، نه از طرف مردم. همه ی مردم که با شما هم عقیده نیستند.
2. اگر به فکر مردمی بدون که این جماعت نه به فکر مردم و رفع تحریم ها، بلکه به فکر حزب و جریان خودشون و بیرون آوردن آن از انزوا هستند (صحبت های کاملا واضح جناب آقای ظریف).
Iran, Islamic Republic of
اگر غربی ها تو سر امثال تو بزنند و زیر پا لگدشان هم کنند باز هم آنها را فردی مؤدب خواهید یافت
سوفیا لوره
نوکری توی ژنه این اقلیت است
Iran, Islamic Republic of
شما مقاله خوندی اصلا ؟؟!!!!
حاج حسین حرف دل ما رو زدی !!
اقتدار ایران احساس میکنم لگدمال شده
حاج حسین ای کاش تو رییس جمهور بودی
چراغعلی
ناگفته نماند ایشون دکترای حقوق خود را از جزیره انگلیس شهرک گلاسگو دانشگاه پ... کلدانیان گرفته ...
United States
اونم چه دکتراییی
بی نام
خداوند شما را با حاج حسین محشور کناد
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که منفی دادند منظورشون این بوده که به جای مردم صحبت کنید یا مردم زبان ندارند؟
خیر منظورشون این بوده که امثال شماها هروقت می خواهید نظام رو به چالش بکشید، زبونتون درازه و از گفتن هر حرفی به نام مردم، ابا ندارید و همیشه هم از مردم مایه می ذارید اما وقتی مخالفتون داره مسایل رو تحلیل می کنه و حرف خودشو می زنه، چون جوابی ندارید، با این گونه شعارها اون رو بایکوت می کنید. شریعتمداری، از اصحاب رسانه است و اصحاب رسانه، در همه ی نظامهای دموکراتیک، نماینده و زبان لااقل بخشی از مردم محسوب می شوند. جمله ای که شماها نوشته اید در اینگونه نظامها، چیزی غیر از زورگویی و استبدادورزی تلقی نمی شود. چطور شد که در انتخابات 88، رأی مردم مهم نبود و اقلیت باید به هر قیمتی پیروز اعلام می شدند اما امروز روزنامه های مخالف سلیقه شما باید خفه شوند!!
عروس اینا
عزیز این اصلاح طلبان طالبانی داعش پناه رسانه و دموکراسی چی سرشون میشه اینها فقط استعداد نوکری دارند و بس
farhad
اشاره خوبی کردید.... نظامهای دموکراتیک !!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم زبان دارند و آن هم زبان غیرت و عزت است برادر! نه ذلت و خواری و دست بوسی عربی ها ، و عده ای غربگرای وابسته و خاضع در برابر غرب و قلدر در برابر مردم ، کل مردم ایران به حساب نمی آیند..............
ای باباااااااااا
حاج حسین چرا میخوای میونه ی دو تا دوووووووووست رو بهم بزنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
رییس جمهور اگه حرف بزنه که کامرون جون باهاش قهر میکنه!!!!!!!!!!!
نگو دیگه این حرفا رو...............بعضیها تحمل قهر دوستاشونو ندارن!!!!!!!
متین
علاوه بر قهر کردن دیگه سفارتشون هم باز نمیشه !!! این همه منت کشیدن که برگردند ایران سفارتشونو باز کنند ..... !!!!!
صحبت ما مردم بیشتر از این حرفاست ایشان زبان مودب ما مردم هستند
چراغعلی
هم زبان مؤدب دارند و هم فحش خوری و توهین پذیری ضایع شدنشون حرف نداره
Iran, Islamic Republic of
یعنی می گویید زبان مردم ایران ذلت و تجاوزپذیری است ؟
سوفیا لوره
زبان ملت نه زبان اعتدالچی ها
United States
مرگ بر انگلیس
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
اونوفت شما اصلاح طلبان، فتنه گران سبز، کارگزاران، سلطنت طلبها، چپ های قدیم ، طرفداران اسرائیل، ضدانقلابها و .... که جمعا هفت دهم بیشتر از نصاب هستید چرا بجای مردم صحبت می کنید؟
کریم شیره ای
عبدالله ژون خاتمی و کروبی خائن و گلشیفته عژیژ به تنهایی یک ملت هشتند
سوروس وه... رو از قلم انداختی ....اق کریم!!!
آقای عبد........
همه کسانی که به روحانی رای دادند در این زمره نمی گنجند
شما به فکر انتخابات دور آینده احمدی نژاد نباش...
آرزو
تمام کسانی که به روحانی رای دادن مثل.....از کردشون پشیمونن .(خودم سانسور کردم) یکبار نشد این بابا بره دربین وزرای خارجه وگاف نده واقعا رو چه حساب وتفکری باسر دویدن به روحانی رای دادن .حالام هی بشینن بگن چرا فحش میده ؛چرا جواب کامی رو نداد؛ چرا صدروزش شده یک سال ونیم؛چراتورم ورکود کشور بیشتر شده؛ چرا به وعده ها ی انتخاباتی عمل نکردن و هزارتاچرای دیگه!!!!خود کرده را تدبیر نیست جانم!!!
حسین
United States
بهتره بزدل ها برن به جهنم
داماد اونا
اگر احمدی شیردل بود جوابشومیداد اصلا اگر احمدی رئیس بود کامی جون اون غلط ها را نمیکرد که احتاجی به جواب باشه
آرزو
دلمون برای اون رییس جمهور حاضر جواب وشجاع ومردمی تنگولیده!!!!
دهانت را ببند انگلیسی!
بدجوری کم آورده ای
علی اصغر
تفکرات عصر حجری داری آبجی
اراکی
حتما تعبیر مردم در زعم شما امثال خودتی که با این وصف ما حصل حرف زدن های شما تقدیم دو دستی کشور به اجنبی است یعنی ارباباتون ! کور خوندید ایدئولوژی و شیوه های قاجاری خیلی وقته مرده است .
جناب روحانی فقط میتونه منتقدان داخلیشو به جهنم بفرسته!کاری به توهین کنندگان ملت بزرگ ایران نداره!!!!
محمد تقی
واقعا .... توجای مردم صحبت نمیکنی ؟؟؟؟ یا خودت که این حرفها رو قبول نداری خودتو مردم میگیری؟؟؟....
زررود
جواب کامرون را داد اما با ادبیات دیپلماتیک و مودبانه اونایی که سیاست بلدند فهمیدند چی گفت
عجب ! حتما شما هم خیلی سیاست بلدی ؟!...
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا کامرون از یان ادبیات دیپلماتیک استفاده نمی کند و جوری صحبت می کند که همه منظورش را بفهمند
محمود
تو که فهمیدی! به ماهم بگو.
چرا این حقوق دان وطرفداراش فکرمیکنن همه بیسوادن ونمیفهمن جز خودشون کامرون میاد هرچی از دهنش در میاد میگه اقا رمزی حرف میزنن که فقط افراد خاصی بفهمن حالا این رمز تو کدوم قسمت از حرفهاشون بود که منه دانشجوای دکترا متوجه نشدم لطف کنید بفرمایید.
کریم شیره ای
آقای دانشجوی دکترا برات متآشفم یا به قول بعژی ها شوربختم که آق کریم جواب کامی ژون را که دکتر با ژبان شیاشی داد فهمید و تو نفهمیدی حالا من اشاره میکنم بهش , اونجایی که فرمودند داعشی ها قربانی نژاد پرشتی غربیها هشتند و حالا حقشون اشت که تا میتونند مشلمان و شیعه بکشند تا مشاوی بشند
آرزو
Germany
ببخشید اق کریم...اشتب منفی دادم!!هزارتا مثبت.!!!!!!!
ای بابا این جمله بوده ( اونجایی که فرمودند داعشی ها قربانی نژاد پرشتی غربیها هشتند ) چرا از اول نگفتین این را باید قاب کرد سر در سازمان ملل زد عجب جمله ای گفته! اخ برادر من واقعا خودت زدی به اون راه سوال ما اینه به چه دلیل جواب اتهامات کامرون نداد؟ چرا اسم دولت انگلیس نیاورد؟ جناب شیره ای برا خودتون متاسف باشید با این حرفها سر ما نمی تونید شیره بمالیید.
شادی جون
قبول نیست اون مردک گارژی فحش بده و این بابا با ادبیات دیپلماتیک تازه این چه زبان دیپلماتیکی است که ما متوجه نشدیم میشه خواهشا به این زبان اشره ای بکنی که جواب کجاست . خودت هم میدونی که داری خالی میبندی
... به دیوید گفت!
چی گفت !
در گوشش گفت !
چی گفت !
.
.
.
ارمیا
پیشنهاد بسیار خوبیه...
هر چند بعید میدونم مسئله عزت اینقدر برای بعضی مسولین مهم باشه که بخوان همچین پیشنهادی رو بپذیرن...
سرور
عزت را با اعتدال اشان معامله کردند با انگلیس.
البته به شرط این که اعتدال را مساوی ذلت بگیری ز.
داوود
که صددر صد مساوی ذلت گرفته اند
چراغعلی
از دیگ اعتدال اینها هر ... در میاد
سجاد
چه فایده وقتی رییس جمهور رو کانالیزه کردن و از ورود امثال کیهان به کاخ ریاست جمهوری جلوگیری کردن این تحلیلهای منطقی حتی به گوش روجانی هم نمیرسه
هرچی خودشون میخوان به خورد رییس جمهور میدن...
حاج حسین دلت خوشه ها !!!
برای تبیه انگلیس از دیپلماسی خنده استفاده میکنن !!
شادی
پس برنامه خندوانه ساسی هم داریم
Iran, Islamic Republic of
کاسبان تحریم هستین از عزت دم نزنین
کاسبان تحریم کسانی هستند که با استفاده ار تحریم به ... رسیدند
چراغعلی
خب به دولت تدبیر و امید و آل کلید بگو یک زور بزنه دست کاسبان تحریم را قطع کنه اگه نمیتونه پس چه فرقی با عارف داره ؟
کاسب مذاکره
کاسبین مذاکره چی ؟
فتنه گرانی که درخواست تحریم ایران را دادند چی ؟
شهاب الدین
خوب شد چون مسولین فکر میکردن دلیل خباثت های غربی ها احمدی نژاده و میتونن با پاچه خواری از دشمنی اونها بکاهن
لااقل اینجوری با واقعیات دنیا آشنا میشن!
Iran, Islamic Republic of
اونا خودشون بهتر از من و شما می دونستند و می دونند ک دلیل دشمنی احمدی نژاد و ادبیاتش نبوده و نیست.

فقط می خواستن و میخوان اینجور جلوه بدن که خدا رو شکر به در بسته خوردن.

دشمنی اونها دشمنی عمیق هست و ناشی از عداوت با اسلام انقلابیست.
علی اصغر
8 سال تمام احمدی دلاور غرب را خوار و ذلیل کرد و توی دهنشون کوبید حال این غربی ها عقده ای شده دارند از این دولت انتقام میگیرند و عقده خالی میکنند این ها هم هی خنده میکنند و اعتدال در میکنند
جواد
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز میگفتند احمدی نژاد دارای مواضع تند و افراطی هست و جهان این منش را نمی پسندد و باید در رفتار هشت سال گذشته تجدید نظر شود!! ...فهمید
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حاج حسين ولي افسوس و دريغ از اين عدم عزت نفس بعضي ها كه حيثيت نظام ما رو و خون شهدا رو خدشه دار ميكنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا
سوفیا لوره
بجاش هی خنده تحویل میدن و اعتقاد دارند خنده بر هر درد بی دوایی دواست
ali
Iran, Islamic Republic of
میشه شما حرف نزنی...
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برادر عزيز جناب آقاي شريعتمداري
شما هم گويا مثل ما در خواب بوديد. كدام عذر خواهي، كدام عدم پذيريفتن حضور انگليس خائن؟ بعضي ها حتي اگر سربازان آمريكايي و انگليسي وارد منزلشان شوند نيز با ميوه و شيريني از آنها استقبال مي كنند...
برادر عزیز ت... ما در دست انهاست چاره همین است ...
میوه و شیرینی ؟! . . . رو هم دو دستی تقدیمشون می کنن .
قمر تاج خانوم
الهی خیر نبینند این خبیث ها ننه
Iran, Islamic Republic of
البته حاج حسین میدونه چه خبره و کی چیکارس
میخواد با ادبیات مودبانه قضیه رو مطرح کنه
ارسلان
این بعضی ها به ویروس خطرناک و مرموز نوکر صفتی چاکر منشی مبتلاهستندکه هنوز راه علاجی براش پیدا نشده
مجید
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری خوابی برادر هنوز این جماعت را نشناختید اینها حاضرند جانشان را بگیرند اما برعلیه غرب (در راس ان انگلیس وفرانسه )حرفی نزنند احترام به ملت کیلویی چند چه انتظاراتی از اینها دارید
شادی
میگن سرم را بشکن ولی به ارباب توهین نکن
لطفا از طرف مردم صحبت نکنید
حاج حسین مچکریم
چراغعلی
جناب عالی هم از طرف اربابت صحبت نکن بی لطفٱ
پ ن پ شما اقلیت 7 درصدی از طرف مردم حرف بزنید؟
نسل سوخته
زرشک...
متاسفم برای خودمون .دیگه هیچ توهینی نیست که نخست وزیر یک جزیره کوچک بما نکرده باشه وجواب ذاذن به اون فقط جرات میخواهد و غیرت.
م
United Kingdom
حال اگر رئیس جمهور جواب دندان شکن به قول جنابعالی می دادند شاید بعد از آن اینطور گفته می شد که اگر رئیس محترت جمهور سکوت می کردند و به قاعده جواب ابلهان خاموشی است عمل می کردند و باعث قهرمان سازی کامرون از خودش در جمع نمایندگان کشورها در سازمان ملل نمی شدند بهتر بود !!!!
چراغعلی
درسته در امور شخصی این مثل کار برد داره نه برای یک ملت شجاع و انقلابی دومآ این بابا سکوت هم نکرد هم خودش هم وزیرش کرو کر خندیدند
مماشات تا کی؟
خود را به خواب زدن تا کی؟
دل ملت را خون کردن تا کی؟
حزب من و حزب تو تا کی؟
موضع گیری منفعلانه تا کی؟
قمر تاج خانوم
تا حدود سه ساله دیگه ننه مماشات بازی و ضایع بازی داریم
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روحانی
اگه عصبی نمیشوید و ما را به جهنم حواله نمیدهید لطفا خواهشا دست از تحقیر ایران و ایرانی بردار.
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
دوستان برن جهنم
با دشمنان مدارا
ارسلان
قاسمی جان این که به زعم این جماعت عین اعتداله
Iran, Islamic Republic of
اینها که نمیتونن مشکل ما رو با امریکا و اروپا حل کنن بدتر روابط خوبمون با آمریکای لاتین و آفریقا که خوب بود رو هم به باد دادن.
به قول دکتر حسن عباسی دکترین سیاست خارجی این دولت همون دکترین سیاست خارجی دولت خاتمی یعنی دکترین « مو بلوند ها و چشم آبی ها» می باشد و گداگشنه ها و مستضعفین و . . . جایی در این سیاست ندارد .
یادش بخیر جزایر کومور
حیف شد دیگه جزایر کومور هم جواب ما رو نمیده
حیف ....
تصميم دارم از اين كشور بزرگ ، دوست و برادر واخوي ديدن نمايم . لطفا" آدرس آن را برام ميل بفرمائيد . موتوشكرم
Iran, Islamic Republic of
بله ايشان درست مي گويند. در زمان رئيس جمهور اصول گرايان ، كت و شلوار به تن شان مي پوشانند.!!!
سرور
شما می دانید خلع لباس کردن نظامی و روانه کردن به کشور متبوع وی توهین به اوست؟!!!
اینقدر نفهمی که نمیدونی لباس نظامی از تنش دربیارن کت و شلوار تنش کنن یعنی چی...
به نظرم پیشنهاد خوبیه ایران این کار رو بکنه اونوقت طرف های غربی هم کل مزاکرات رو تعلیق و تحریم های فلج کننده ... رو اعمال می کنند و در عرض یک هفته دلار میشه 10 هزار تومن و تورم 150 درصد. اونوقت که شورش...
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- چرا نویسنده گمان می کنند رییس جمهور با ارائه یک سخنرانی تند ، آتشین ، منطقی و کوبنده یا افشاگرانه ضمن اعاده حیثت از کشورمان به لجن مال کردن نخست وزیر پیر فرتوت انگلیس اقدام کند؟ نمی شود تصور کرد اقدام ابلهانه کامرون تکلیف صهیونیستی مبنی بر تکرار لاتائلات گذشته و تغییر روند گفتمان انتخابی ایران در این مجمع جهانی باشد.
2- نخست وزیر انگلیس فرصت سوزی کرد بجای توجه به نکات که راهگشا و دارای همپوشانی باشند جاهلانه علی رغم مشاهده نشست جده و پاریس به مواضع تاریخی شده شورای امنیت ، مجمع عمومی یا کمیسیون حقوق بشر اشاره کردند یعنی که حرفی برای گفتن ندارم. نویسنده واقعا گمان نمی کند صرف وقت بسیار محدود برای پاسخگویی رییس جمهور به لاتائلات و چنین استیصالی فرصت سوزی نیست؟
3- نویسنده به سادگی و بدون اینکه از تمامی ابعاد مسئله و شرایط غیر آشکار و غیر رسمی فضای نیویورک و مذاکرات مطلع باشند با ابراز تأسف و با فریاد در گوش افکار عمومی کشور و بین الملل رییس جمهور در حال مأموریت را به خیانت در امانت مردم ، تحقیر پذیری ، بی مبالاتی و ساده لوحی متهم می کنند. نویسنده قطعا با مبانی تبلیغ سیاسی و اصول عملیات روانی بیگانه نیستند بنابراین به خوبی می دانند رییس جمهور علی رغم انتظاری که کامرون ، رسانه های غربی و نویسنده مبنی بر نطقی تقابلی و آتشین علیه نخست وزیر جاهل پیر فرتوت داشتند شاید به شکلی معقول و زیبا به تحقیر پیر فرتوت پرداختند شاید بهتر از این نیز می شد انجام دهند شایدی که جز در خصوص قرآن به همه چیز و همه شخص قابل مصداق یابی است.
4- نویسند مدعی است اسناد بی شماری از جنایات بی‌شمار انگلیس گذشته و امروز در اختیار دارد که مشخص نیست مشابه مربوط به هموطنان چرا اقدام به انتشارشان نمی کند یا چرا با تکیه بر بودجه و امکانات فراوان عمومی که بیش از دو دهه در اختیار دارد اقدامی در سطح بین الملل نداشته است؟ آیا برای اثبات جنایات
اشکار انگلیس در مجامع حقوقی بین المللی و حتی سیاسی و بین المللی با محدودیت و ممنوعیتی روبرو هستند؟ یا خود را مسئول نمی دانند؟
5- موضوع هسته ای ایران هر چند بر ما خوشایند نبوده و نیست و بنده نیز شخصا بدلیل حمایت از مواضع هسته ای کشورم در ایران مورد مواخذه و تنبیه دولتی قرار گرفته ام اما واقعیتی است بین المللی که همه کشورهای در آن سهیم هستند که روسیه و چین و بسیاری دیگر شریک دزد و رفیق قافله اند. بطریکه روسای جمهور روسیه و چین همان می گویند که کامرون و اوباما پس چه باید کرد؟
6- نویسنده می دانند مولفه های سازنده قدرت انگلیس چیست؟ می دانند انگلیس در سازمان ملل عملا از چند رای برخوردار است؟ می دانند در هر شرایطی بدون موافقت انگلیس مانند چهار عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل همچنان با مشکلات موضوع مذکور روبرو خواهیم بود؟ نویسنده واقعا نمی دانند روسای جمهور آمریکا صرفا در مقاطع همسویی و هماهنگی انگلیس به اقدامات بین المللی دست می زنند؟ نویسنده باید بدانند که هیچ فرقه و دین نوظهور و انحرافی در جهان شکل نگرفت مگر با مکر و اقدامات پنهان این پیر فرتوت که باید به دقت مورد توجه قرارش داد؟ نویسنده درک نمی کند که انگلیس با آمیکا همزمان به عراق تاخت و وارد و مستقر شد اما هرگز مورد لعن و توهین قرار نداشت؟
7- نویسنده نمی دانند استقلال خواهی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی با سابقه دو قرن همراه است و هر بار به نوعی از درون انگلیس و استقلال خواهان مدیریت شده است؟ نویسنده حتما می داننددر آ[رین اقدام نیز ۵۵ درصد مردم اسکاتلند مخالفان جدایی بودند.
8- نویسنده به خوبی می دانند شرایط متزلزل برای انگلیس در تمامی ادوار تاریخی شکل گیری این پیر فرتوت مورد اشاره بوده است اما هر بار موفق به مدیریتش شدند اما مناسب است بفرمایند با موسسه بسیار عظیم و متکی بر بودجه عمومی که در اختیار دارند برای تجزیه این پیر فرقه ساز و دین جعلی پرور چه کردند؟ آیا نویسنده و موسسه عظیمی که بیش از دو دهه با اختیار تام در کف قدرتشان قرار دارد خود را در این زمینه مسئول نمی دانند؟
8- به لقب تونی بلر نخست وزیر سابق اشاره فرمودند در همان حال نخواندند که بوش در حمله به افغانستان و عراق به بجه پر زور و احمق بلر تبدیل شده بود؟ نویسنده کدام را باور کردند آیا تا کنون آمریکا بی انگلیس در هیچ اقدام بزرگ جهانی وارد شده است؟
10- و نخواندند که حضرت امام(ره) فرمودند امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر است.
11- آقای شریعتمدار در چند بخش نوشته خود گفتند که قبلا گفته بودیم یا جناح مقابل چنین گفتند و چنین ذوق زدگی داشتند لذا باید پرسیده شوند براستی برای شما منافع و اقتدار ملی نیز جایی دارد؟ آیا همانطور که به درستی وزیر خارجه را مورد اتاب قرار داید نمی دانید حوزه بین الملل و سیاست خارجی جای درگیری و دعو.ای جناحی نیست؟ آقای شریعتمداری با فرض شاهد بودن حضرت حق در لحظه مواجه با چنین موضوعی بدلیل در اختیار داشتن سوژه ای برای تاختن بر رییس جمهوری از جناح مقابل ذوق نکردید؟ نمی شد نامه و متنی خصوصی را برای رییس جمهور کشورمان ارسال کنید تا دنیا به مضحکه ای که مدعی شکل گیریش هستید بیش از این نخندد؟
Iran, Islamic Republic of
در یک کلمه بگو حرف حسابت چیه؟ اینهمه حاشیه رفتی که چی بگی؟؟
اکبر
کاسه لیس امریکایی
شادی
کاسه هم دیگه بهشون نمیدن که لیس بزنند
Iran, Islamic Republic of
اینها توجیهات هم فکران شما ترسوها است که به قول رئیستان اگر می ترسید یروید محلی که گرم است
Iran, Islamic Republic of
در جواب محسن آقای عزیزمان
برادر چقدر ساده لوحی و عوامانه فکر کردن بلد است ، با این استدلال های ساده و بی پایه چی رو ثابت کنی ؟؟؟؟ مگر این همه در مورد جنایات انگلیس خبیث در ایران نشنبدی؟؟!! با یک سرچ ساده در اینترنت می تونی ببینی که فقط در یک مورد در جنگ جهانی دوم چند میلیون نفر از مردم ایران(نیمی از جمعیت کشور) به دلیل اشغال و قحطی و بیماری حاصل از اشعال کشته شدند ، کودتا ها ،جنگ تحمیلی ، تحریم ها ، ترورها و.....

برادر کسی را که خواب است می توان بیدار کرد ولی کسی را که خودش را به خواب زده ، هرگز!!
آرزو
چی داری میگی واسه خودت اقا محسن باچهارتا کلمه قلمبه وسلمبه تمام حرفها وتحلیلهای سیاسی اقای شریعتمداری این مرد بزرگ سیاست وعدالت رو زیر سوال بردی!!!سکوت رییس جمهور در مقابل اهانتهای بیشرمانه نخست وزیر انگلیس پیامدی جز برداشت غلط افکار جهانیان از ترس یا علاقه شدید رسیدن به توافقات به هرقیمتی(حتی توهین به ملت شریف وشهید پرور ایران)نیست.
بنده به عنوان یک اصولگرا وکسی که همیشه تحلیل های شما را تحسین میکنم ؛توقع دارم در چنین مواقع حساسی موضع گیری بیجا نداشته باشید وبیشتر تفکر کنید وکمتر به این تحلیل های ابکی بپردازید.
احسنت جواب قاطعی بود . ولی کو گوش شنوا
... خیال می کنه با زیاده گویی، ننگ را می شود پاک کرد
محمد رهنما
نویسنده محترم اگر این نخست وزیر احمق انگلیس مواضع صهیونیست را بیان کرده که در بند اول شما اینگونه عنوان شده برای تغییر نحوه گفتمان در دیپلماسی ما، پس چرا پاسخی به کشور پشت پرده و حد اقل همان ادبیات ابلهانه داده نشد؟ ایا این ادبیات که جواب گزافه گویی را ندهیم و در برابر حمله و توهین ابلهان محافظه کارانه در برابرشان سکوت کنیم پسندیده نظام جمهوری اسلامیست که تکیه گاه همه مسلمانان و انقلابهای منطقه است؟
در بند دوم نیز حضرتعالی سعی بر این داشته اید که کلمه فرصت سوزی را در راستای نظر خود ترجمه کرده و بهره برداری کنید در صورتی که فرصت سوزی به ان گفته میشود که تریبن مشابه به رییس جمهور رسید ولی فرصت دفاع در برابر توهین و پاسخ به یاوه های انگلیس را سوزانده شد.
بند سوم شما کاملا بی معناست ،این برداشت ضعیف که اصول واضح دیپلماسی جمهوری اسلامی را دستمایه قرار داده اید تا متن رییس جمهور را در پاسخی درخور اهانت کامرون بیان کنید،در صورتی که حتی کسی که تایپیست بوده در امور خارجه میداند این گفته شما بهانه و مضحک است و با اصول دیپلماسی مبانی تبلیغ سیاسی جمهوری اسلامی مغایرت دارد.
ودیگر بند ها که جنابعالی عجولانه و بدون حتی ذره ای تعقل با ذوق زدگی یکی پس از دیگری بیان کرده اید و احتمالا قصد بزرگ نمایش دادن سیاهه را داشته اید نه انتقاد از نویسنده تماما تایید گفتار اقای شریعتمداریست نه تقابل با ان البته در بعضی از نقاط متن کم بودن اطلاعات و مطالعه نیز به چشم میخورد از جمله:انگلیس تقریبا همیشه مورد لعن و نفرین انقلابیون بوده چه در شعار چه در مواضع مگر در زمان بعضی از دولتمردان که قدرت تمیز دوست و دوشمن را نداشته اند،کیهان موسسه مورد نظر شما با این پیر فرتوت و اهداف خبیثش کم مقابله و مبارزه نکرده و اشکال عدم اطلاع شماست نه کم کاری کیهان و...
در پایان بدانید که فهم و شعور سیاسی در سطح جامعه در مرتبه ای قرار دارد که با صغری کبری چیدن و حرکت زیکزاک نمیتوان تفکر مغایر با واقعیت و بعضا طراحی شده را به راحتی در اذهان جای داد و سعی در دفاع از تفکری محافظه کار و سازش طلب نمود.  
دوست محترم
پاسخ به یاوه گویی کامرون از نظر شما فرصت سوزی بود؟؟؟؟؟؟؟
ایا صحبتهای رییس جمهور بر علیه انگلیس و امریکا و اسراییل را فرصت سوزی میدانید؟
ایا رو کردن سیاستهای خبیثانه و دشمنانه ی انها در یک جمع بین المللی فرصت سوزیست؟
ایا دفاع ایران از ارمانها و تفکرات و تمدن تاریخیمان را فرصت سوزی میدانید؟
ایا گفتن اینکه ایران سالهاست خود قربانی تروریسم است و دشمن تروریسم فرصت سوزی بود؟؟؟؟؟؟
امریکا و انگلیس با محکوم کردن و توهین به ایران در سطح جهانی فرصت سوزی کردند اما رییس جمهور ما با نادیده گرفتن توهینها و تهمتها فرصت سازی کرد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
احسنت تو دهني خوبي بود ....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز وقتی سیاستمداران کشوری این قدر کژفهم باشند که تکلیف آنان برای سخنرانی علیه کشورمان را صهیونیست ها تعیین کنند چه اصراری دارید از این ملاقات دفاع کنید. واقعا وقتی انگلیس ها می خواهند به قول شما مذاکرات ادامه نیابد تا منافع اسراییل حفظ شود!!!!!! البته این فرض شماست که خیلی هم قبولش دارید خوب به نظر شما کشوری که تکلیف خود در مقابل مذاکره را مشخص کرده است می توان با دیدارهای خصوصی تغییر داد؟؟ تغییر در حالتی امکان پذیر است که به قدر یک اپسیلون برای بریتانیا و نخست وزیر آن استقلال رای از صهیونیست ها و امید برای ادامه مذاکره قایل باشیم در غیر این صورت عرض خود بردن و زحمت نظام داشتن است قبول ندارید. البته مطمئنم که شما نیز به این بخش سخنان خویش مبنی بر تکلیف کردن صهیونیست ها به نخست وزیر انگلستان اعتقاد ندارید زیرا در صورت توافق حتما خواهید گفت دیدید می گفتیم در صورت سخن گفتن مشکلات حل خواهد شد یعنی خودتان هم اعتقاد دارید انگلستان و آقای کامرون این اعتقاد دیپلماتیکشان است که نظام جمهوری اسلامی ایران را باید بد معرفی کنند زیرا دیگرانی که امید دارند تا نظام بین الملل جدیدی را تعریف کنند که در آن مقاومت نقش دارد را ناامید سازند این همان نکته ای است که رهبری هوشمند انقلاب در هفته دولت به دولت تذکر دادند که با رفتارهای دیپلماتیک خویش امید مقاومت رابه نظام ناامید نسازید به امید گندم توافق هسته ای همه عزت نظام را خدشه دار نسازید و خودتان را مستوجب همه توهین نشان ندهید. ولی شما و تحلیلتان فقط بر پایه یک فرض نادرست مبتنی بر اطلاعات غلط سیسیون غربی بنا شده است کانه سیو اندی سال است که ما و آنها با یک دیگر گفتگو نداشته ایم آنان مسئولین فعلی را نشناخته اند و میزان تعهد آنان به نظام را نمی دانند آرمانهای نظام را نمی دانند و تنها محرک و انگیزه آنان تکالیف تعیین شده از سوی صهیونیستها نامریی است یعنی شما احتمال نمی دهید کامرون صهیونیست باشد بلکه تنها دیگرانی که معلوم نیست چه کسانی هستند راصهیونیست می دانید
Iran, Islamic Republic of
ديويد كامرون چگونه سخنراني كرد وچه نسبتهايي بهمردم ايران داد فقط پاسخش را مي داد گويا براي بعضي ها اين نيز انتظار زيادي است ..
چراغعلی
یک کلمه میگفتی جیگر نداشت خلاصمون میکرد ی این هم صغرا کبرا چرا چیدی
حسین
کپی گر خوبی نیستی محسن جان !
آقا محسن شما هم از دولتمردان تدبیر وامید خوب دو بهلو حرف زدنو یاد گرفتیا!!!
جوری این نظر را در همه سایت ها درج کردی انگار شاهکار کردی :


1- شما اگر با مبانی اسلامی آشنا باشید قرآن کریم می فرماید : فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم ، و با توجه به اینکه الاسلام یعلو و لایعلی علیه ، باید اهانت ها در همان سطح پاسخ داده شود ، و این صریح قرآن و مبانی اسلام است
2-فرصت سوزی انگلیسی ها ربطی به ما ندارد ، بلکه اهانت و گستاخی آنها را می بایست پاسخ داد ، بعید این معنای اعتدال این باشد که در مقابل اهانت آشکار در صحن بین الملی که میلیون ها انسان ناظر آن هستند سکوت کنیم !
این است معنای اعتدال ؟
آیا این اقدام باعث جری تر شدن آنها نخواهد شد ؟
آیا راه را برای زیاده خواهی ها در مذاکرات باز نخواهد گذاشت ؟
در ضمن ایشون هیچ سمت اطلاعاتی نداشتند ...وبهتر است اطلاعاتت را از سایت های آن ور آبی دریافت نکنی ...
3-ایشون مدیر مسئول دائمی نبوده اند و اختیار انتخاب ایشان با رهبر معظم انقلاب هستش
اثبات شی نفی ما عدا نمی کند ، اینکه آقای روحانی متذکر این امانت نشده اند دلیل بر این نیست که ایشان را متهم به خیانت کرده باشند ، و هیچ عقل سلیمی این را نمی پذیرد و ممکن است عدم التفات ایشان به این امانت دلیل بر عدم تببین آن توسط آقای روحانی بوده باشد
4-اقدامات و افعال روباه پیر بر هر شخصی که اندکی درک و عقل داشته باشد روشن و مبرهن است ، و قطعا جنایات این روباه پیر از آنچه امروز در واقع می بینیم فراتر است
5-آیا روسیه و چین هم به این صراحت به ایران گستاخی کرده اند ؟
و اصولا خیلی مضحک است که روباه پیر را با کشوری مثل چین مقایسه کنیم ...
حسن عزتي
Iran, Islamic Republic of
ببخشيدبه اربابتان!بي احترامي شد!
انقدراين ام الفسادها برايتان بزرگند كه هيچ توجه به قدرت عظيم ملت ايران كه همه ابرقدرتهارابه ترس انداخته و35سال است هركاري ميكنند تامارازمين بزنندونميتوانند،نداريد
واقعا براي اين همه وادادگي شما دربرابرغرب وشيطان صفتان متأسفم!!!!
ببينم اگر شخص پولداروقدرتمندي به ناموس شما بي احترامي كند بازهم با اوسرسفره غدانشسته ودست مهرباني ميدهيد؟!!!
مابراي عزت اين كشورازجان عزيزترين و بزرگترين افراداين كشورگذشتيم،حال شمامارابراي نان بيشتربه حذف عزتمان حواله ميدهيد؟!!!
ترسم نانتان راهم بگيرند،كه آنهادشمنندوتا ماراازبين نبرندازپانخواهندنشست.
وبدابحال شخصي كه به دشمنش اميدبندد...
رضا
بابا سخت نگیرید سال گذشته آمریکا بود و امسال انگلیس اگه خدا بخواد سال دیگه ...کشته مرده این سیاست اعتدالی ام!!!
راستی شیطان بزرگ شد کدخدا ! روباه پیرم بگیم خرس مهربون ! سگ هار نجس چی میشه ؟؟؟
چه حرف ها می زنی آقای شریعتمداری ترس ما ازاین است که دولتمردان دولت تدبیر و امید مجددا تدبیرشان گل کند و بجای عذرخواهی انگلیس ، خود بروند از انگلیس غذرخواهی کنند که چرا رفتار ایران سبب تاثر دولت فخیمه ی انگلیس شده است
صدرا
دلم به حال رئیس جمهور سوخت یک ساعت و نیم با کامرون خبیث گفتگو کرد و رسانه های زنجیره ای و اجاره ای چه ذوق و شوقی کردند بعد سه ساعت این مردک خبیث بد جوری مقامات و ملت ایران را ضایع کرد
سید گمنام
Iran, Islamic Republic of
لااقل می‌بایست آقای روحانی موضوع می‌گرفتند و اگر هم نمی خواستند برخورد تندی داشته باشند مثلاً می‌توانستند با یک مقدمه چینی مناسب بگویند: «... ما مشکلات انگلستان را درک می‌کنیم، آنها در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند و ممکن است این طرح ریاضت اقتصادی به شورش های خیابانی تبدیل بشه. البته جمهوری اسلامی ایران حاضر است برای رفع مشکلات دولت آقای کامرون مبلغی را به عنوان وام در اختیار این جزیره قرار بده یا محموله های حاوی کمک های انسان دوستانه را برای رفع نیاز فقرا در این کشور ارسال کنه...» این عبارات سیلی جانانه‌ای بود برای اظهارات نخست وزیر بی سر و پای جزیره انگلیس...
مسیح
سید گمنام امکان نداره این دولتی ها به انگلیس پاسخی بدهند چون اکثر مسؤلین این دولت یک یا دو و گاهی سه نفر از عضو خانواده شان در انگلیس زندگی میکنند
از ... و ظریف الممالک بیشتر از این توقع نداشته باشید حاج حسین....
اگر من نماینده مجلس بودم روحانی را برای پاسخگویی به دلایل این مذاکره احضار می کردم.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که این همه از ادبیات دیپلماتیک دولت تدبیر و امید خوششان آمده است بگویند دستاورد این ادبیات بعد از یک سال چه بوده است؟؟ الان سفیرمان در نیویورک ویزا ورود از امریکا گرفته است؟؟ الان دیگر مقامات رسمی انگلیس و امریکا به نظام جمهوری اسلامی ایران توهین و اهانت روا نمی دارند؟؟؟ الان تحریم ها را برداشته اند و هر روز داریم با یک شرکت غربی تفاهم همکاری امضاء می کنیم و عنقریب است که ایران بشود مرکز همکاری غرب در منطقه؟؟ واقعا در عمل آنچه وعده داده می شد با آنچه که می بینید چقدر مشابهت دارد. برخی می گویند الان آرامش داریم که قیمت ها هر روز بالانمی رود .... واقعا مضحک تر از این برای دستاورد دیپلماسی خارجی نمی توان شاهد مثال آورد. واقعا در موقع انتخابات می گفتند اگر ما بیاییم ادبیات دیپلماسی ما آرامش بین قوا و بازار را ایجاد می کند!!!! آرامشی که در همین یک سال دلار از 2900 به 3200 رسیده است و ما مثل همان قورباغه به پخت آرام عادت کرده ایم و تمامی رسانه ها و مجلس و صدا و سیما هم دارند به به و چه چه می گویند ویکی در این برهوت عدالت و انصاف نمی پرسد واقعا در موقع انتخابات این موارد به عنوان دستاورد مطرح می شد؟؟ آیا انتقادها به دولت قبل این بود؟؟ آیا تمام انتقادها و بدیهای دولت قبل در دو سال آخر یعنی بعد از تحریم ها و خلع ید آن دولت از سیاست خارجی خلاصه نشده است شما به همه آمرهای منفی که رجوع می کنید می بینید به سال 90 به بعد مربوط می شود و سالیان قبل از آن اوضاع مناسب بوده است و بیشترین انتقاد را به همه دوره امتداد می دهند. واقعا یک منصف و معقتد در ایرن کشور منتسب به اسلام پیدا نمی شود از مسئولین قوا بپرسد آنچه بدی در خصوص دولت قبل می گفتید و انا رجل می گفتید این بود که امروزه در حال جریان است؟؟ اینکه در سازمان ملل تمام حیثیت نظام را زیر سوال ببرند و در رسانه های حامی دولت کوس پیروزی بزنند؟؟ اینکه شهدا و منطق دفاع ملی و دینی ما زیر سوال ببرند و در سایت منتسب به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همه از توهین کننده حمایت کنند؟؟ واقعا سیاست رساننه ای و سینمایی وزارت ارشاد تقویت نظام است یا تضعیف تمام دستاوردهای نظام؟؟ اینان مدیران جمهوری اسلامی ایرانند یا مدیران اپوزیسیون؟؟
Germany
مقصر روحاني نيست ...
خدمت خانواده هاي معظم شهدا
من بعنوان يك ايراني واقعي از ...رييس جمهور كشوري كه مهد عزت و غيرت است از شما بزرگواران عذر ميخواهم
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی در قواره این حرفها نیست....
کاظم
آقای شریعتمداری لطف کنید در یک دوره فشرده آموزش اخلاق و ادبیات سخن گفتن شرکت کنید
صدرا
این نصحیت را باید به نخست وزیر خبیث جزیره انکلیس میکردی اصلا موضوع این تحلیل فحاشی و توهین این خبیث به مقامات و ملت ایران است بعد به پشتیبانی از اربابت شریعمتداری را به نزاکت دعوت میکنی
تو یکی از سمت مردم صحبت نکن ...
United States
مثل اینکه آقای شریعتمداری یادش رفته احمدی نژاد محبوبش چطوری با بدرقه سربازهای متجاوز انگلیسی ایران را تحقیر کرد
بزرگوار ، یکم اون مخت رو به کار بنداز . بیا و حالت عکس ماجرا رو تصور کن تا شدت خفتی رو که احمدی نژاد به انگلوصهیون ها داد درک کنی .
اما عکس ماجرا :
« تعدادی کماندوی دریایی سپاه توسط نیروهای sbs در یکی از مرزهای آبی بریتانیا دستگیر می شوند .
تصاویر ملوانان چشم بسته ایرانی تیتر یک رسانه های دنیا می شود .
کماندوها به یک هتل لوکس در لندن منتقل می شوند .
خیاطان معروف و جهانی لندن برای گرفتن اندازه های کماندوها به هتل می روند .
محاسن برادران پاسدار از ته زده می شود .
لباسهای سبز پاسداری منقوش به آرم سپاه و تمثال امام و رهبری با کت و شلوار عوض می شود .
ملکه انگلیس در محل حاضر شده و اسرا ی ایرانی را مورد تفقد فرار می دهد و دست نوازش به سرشان می کشد .
دیوید کامرون در یک مصاحبه ی زنده تلویزیونی اعلام می کند که ملت انگلستان متجاوزین ایرانی را مورد عفو قرار داده است .
دیوید کامرون پاسداران ایرانی را که کراوات هم زده اند را تا پلکان هواپیما همراهی می کند .»
این ما بودیم که حرومزاده های انگلیسی رو تحقیر کردیم دوست عزیز .
ايول
واقع بين
Iran, Islamic Republic of
جناب شريعتمداري حال شما خوب است؟
واقعا متوجه هستيد چه انتظاري داريد؟ اعلام كنند كه انگليس در مذاكرات تحريم است؟ اين بهترين بهانه اي است كه كه مي توان به 5+1 داد تا وانمود كنند كه ايران براي شركت در مذاكرات بهانه تراشي مي كند.
در ضمن ملت ايران و مسئولين و ... سالهاست مرگ بر انگليس و هزاران توهين و آتش زدن پرچم و تصاوير دولتمردان انگلبيس را در كارنامه داريم، آيا اينها از نظر انگليسي ها توهين نيست؟ آيا آنها هم بايد در مذاكرات شركت نكنند؟
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
جناب واقع بین
ما با دولت انگلیس مشکل داریم و هر کس به ایران وایرانی توهین کنه.
انگلیسی که حداقل یک قرن جنایت علیه ایران انجام داده است.
واقع بین عزیز!آیا آتش زدن نماد انگلیس در مجمع سازمان ملل بوده؟که کامرون ازاون تریبون جواب توهین آمیز داده؟!!!
پس واقع بینانه باید گفت الان ما یه چیزی هم بابت مخالفت با استکبار و استعمار به امریکا و انگلستان مظلوم بدهکاریم!!
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی انهم با عنوان واقع بین.
حسن عزتي
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم اين جماعت چراينقدردربابرغرب ذليلند!!!
باباآقاي واقع بين! ملت ايران سرشكم سيري پرچم آمريكاوانگليس واسرائيل روآتش ميزنند يا ازسرمقابله باظلم وتحقيرهاوجسارتهاي آنها به ملت،كشورر،استقلال،شرف،ناموس،دين،تماميت ارضي،...طي دورانهاي طولاني تاريخي است
من فكرميكنم بعضيها ازانگليسيهاهم انگليسي ترند.تواول تكليفتو باكشورت روشن كن بعداعتراض كن داداش!!!
مارادونارو ول كن فريدون روبچسب!!!
..... زندگی مردمو با قدرت .. خودتون معامله نکنید....
حمید
جناب آقای شریعتمداری لطفا پیشنهاد تنبیه ..بده بهتره اینجوری!
ایرانی
United States
اتفاقا سخنرانی عالی و متناسب با فرهنگ ایرانی کردند ...
کوروش گاری چی
ایرانی جعلی فرهنک ایرانی بتو هیچ ربطی ندارد
ايراني
Iran, Islamic Republic of
بله البته ايراني غرب زده وايراني دنياپرست وايرانيي كه فقط شناسنامش ايراني باشه ولي شيفته غرب ومبهوت آنهاست!!!
تورخدالااقل دم ازكوروش وداريوش و...نزنيد كه همه همت آنها بزرگي وصلابت ايران بودوحقارت ايران روزمرگ آنهابود.شمابريددم ازآبراهام لينكلن وپيوريتنهاواليزابت ا
Iran, Islamic Republic of
حسين جان فقط از طرف اقليت خودتون صحبت كن عزيز
حالا حرفای این اقلیت ادعایی همه درست از آب در اومدن چرا؟
داوود
شریعمتداری به عارف هیچ ربطی نداره
افسادطلب 7 درصدی
وقتی می گین اقلیت یاد 7 درصدی عارف می افتم
Germany
شما مخالفان روحانی همه در کشورهای عربی سکونت دارید
برعکس ما دوستان واقعی آقای روحانی هستیم که اشتباهات دولت رو بهش گوشزد می کنیم نه مثل دریوزگان غرب زده که مدام در حال ماله کشی کثافتکاری های اربابانشونن و عزت ملی براشون معنایی نداره
رومیصا
شما موافقان روحانی هم کاملا واضحه که تو ایران زندگی می کنید. سازمان تحریم فرو ریخته، از رکود خارج شدیم، ارزونی که بیا و ببین، مشکل آزادی بیان حل شده و ....از خواب بیدار شو جانم.
مسیح
شاه عبدالله و سران مرتجع عرب نزدیکترین افراد به... هستند
حميد
Iran, Islamic Republic of
آقاي شريعتمداري شما اگه با راي مردم رئيس جمهور شدي اونوقت هرجور خواستي صحبت كن حالا اجازه بده آقاي روحاني خودش تصميم بگيره كه با كي و چطوري صحبت كنه ،لطفاً اينقدر تعيين تكليف نكنيد
این یعنی مخالف و منتقد، خفه بشوند. صداقت مدعیان آزادی بیان و اندیشه را اینجا باید شناخت. اگر ما در سالهای 84 تا 92 که احمدی نژاد بارها در سازمان ملل سخنرانی کرد و شماها هر بار، در روزنامه های خود، فحشها و توهینها را نثار او کردید، می گفتیم که شما هر وقت رئیس جمهور شدید، هر طور خواستید عمل کنید، چه پاسخی می دادید؟ آیا داد و هوار نمی کشیدید که اینها مخالف آزادی بیان و آزادی نقدند؟؟ خوب خودتون را رسوا می کنید.
علی اصغر
با رای مردم رئیس جمهور نشدند که در برابر توهین یک عنصر پست و خبیث به همین مردم رای دهنده خندوانه تحویل بدهند
این دولتو عزتمندی؟؟؟!!!
brt
United States
منم پیشنهاد می کنم ایشان مدتی سکوت کنند
Germany
ما هم همین پیشنهاد رو به شما داریم.
علي خزائي
اگليس خيلي غلط كرد و به گورپرش هم خنديد ولي اگر مسئولين جواب آنهرا ندهند يك بار ديگر بايد لانه جاسوسي انگليس را آتش بزنم با قدرت خدا وبچه هاي حزب الله
توصیه میکنم احمدی نژاد برگرده دوباره به همه فحش وناسزا بگه تا دندان کل جهان رو بشکنه می دو نید که ادبیات در خیابان ها و مردم ما خیلی طرفدار داره اگه کسی جلوت پیچید بحش فحش بده یا جواب دندان شکن بده هیمن شده که یکی مثل دادشی مرحوم الان سینه قبرستان هست ....
محور شرارت
البته فحش دادن کار اراذل فتنه گر است ...
در ضمن شما با این تعامل !!!!!چه گلی سر ملت زدید؟
ایرونی
چه توقعاتی از این دولت دارین؟ نمیگین انگلیسیها ناراحت میشن. مگه نمیدونین ناراحتی اونها ناراحتی کدخداست و ناراحتی کدخدا ناراحتی جامعه جهانیه!! فعلا فقط رو به دشمن همه بگین سیب(منظور لبخند ملیح ظریفانه است.)
علی اصغر
به باور دولت تدبیر و امید اعتدال یعنی اینکه فحش خوری و توهین پذیریت از دشمنان ملس باشد .
احسان
جوووووووووووووووووووووووووونم

ممنوووووووووووووووووووووووونم از سردار قلم

و...
متن سخنرانی ایشون قبلا تهیه شده بوده و نمیتونسته تغییرش بده !!!!
مرد این حرفها نیستند . اینها از دیپلماسی فقط ذلت پذیری را بلدند
بچه یتیم
خدایا حسین آقا رو رییس جمهور ایران بگردان تا تمام مشکلات حل شود آمین...
معلوم است وقتی قدرت پاسخگویی نداری رو به فحاشی و کنایه بیارید...
ماهان
من سوال دیگه دارم از آقای روحانی و دولتشون دقیقه غربی ها چی بگن به ایران و ایرانی آقای روحانی موضع قاطع می گیرن؟؟؟
امیر
حاج حسین تو هم از اینا انتظارات بیش از حد داریا؟
اینا تو قد و قواره این حرفا نیستن که بخوان نظام سلطه و صهیونیستا رو به چالش بکشن.
آقاي شريعتمداری أصلا چه نيازيه ما در مذاكرات شركت كنيم؟ چرا انگليس رو بيرون كنيم همشون يكي هستند،لطفا شما پيشنهاد بده نفت و گاز رو چه جوري بفروشيم تا شكم أين ملت رو سير كنيم؟تشكر
شما اگه نقدی داری ، بگو والا ...
مجتبی
حاج حسین جاسوس گذاشتی تو هیات ایرانی...
Iran, Islamic Republic of
بهتراست که سکان مجلس و دولت و همه نهادهارابه دست توانای حاج حسین شریعتمداری بدهند و همه مسئولان بازنشسته بشوند تاایشان هرطورکه دلشان می خواهد مملکت رااداره بکنند تااینهمه به زمین و زمان گیرندهند و راضی باشند .
ایشون روزنامه نگار هستند تو اگه نقدی داری بسم الله و الا ...
Germany
برو خودتو واسه نن جونت لوس كن ....
Iran, Islamic Republic of
درایران فقط یک نفرعقل کل وجودد ارد و اوشریعتمداری کیهان است .
شما ثابت کن و عقل کلی !
به جای توهین پاسخ بده ...
بنده خدا ما بودیم که از دیوارشون رفتیم بالا و عذر خواهی کردیم
آره ما بودیم آنهمه کودتا و جاسوسی و جنایت کردیم!
خجالت بکش.
شمسايي
مي خواستم مطلبي بنويسم اما ديدم نويسنده اي به نام محسن عزيز حق مطلب را ادا كرده اند ...
علی
اینم از آثار سیاست خنده ی آقای ضریف و حاج حسن
آبروی ما را به راحتی می ریزند عین خیالشان هم نیست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
مجتبي
Saudi Arabia
سلام ،دريغ ازيك جوابيه ساده درحد گفتن جمله معروف (بيسواد).ما درمكه منتظردفاع رييس جمهورازغيرت ايراني بوديم كه متاسفانه شرمنده محبان ودوستداران ايران عزيزشديم
United States
... آخرش مزدشم گرفتند .
رضا
اونوقت به آقای رفسنجانی چه جوابی بدهد و چطوری دیگه تو روش نگاه کند!!!
United Kingdom
...چرا نمی میره
farhad
بازم این آدم !!!!!! حرف زد....
حسن زرنگ
بابا این حرفا یاسین ...
Germany
نعل وارونه نزن ...
بسمه تعالی برادر حسین عزیز همان قدر که برخی از روزنامه ها از دیدار آقای روحانی با کامرون ذوق زده شده واز آن طرف افتادند جنابعالی نیز از این طرف معکوس افتاده اید....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خیلی مهم....
بنده هم به عنوان یک بیسواده بی شناسنامه اعلام می کنم حرفهای اقای کامرون در قالب روح توافقنامه ها نبوده....
البته البته امیدواریم دیوار چین توهینات به جمهوری اسلامی توسط غربی ها و بی تفاوتی اقایون بزودی ترک بخوره
ان شاء الله
جانباز
درودبرحاج حسین
کو گوش شنوا
....