جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
‫بيانيه انجمن اسلامي دانشگاه ياسوج؛‬

‫"عدم توافق بهتر از توافقی است که مانع رسیدن به حقوق ملت شود"‬

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 392472
ملت شریف ایران نیز حامی توافقی است که متضمن رشد و سعادتش باشد. توافقی که همه تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا را لغو و خدشه ای به فناوری رو به رشد هسته ای وارد نکند.
به گزارش جهان، عدم توافق بهتر از یک توافقی است که در بلند مدت مانع رسیدن به حقوق ملت شود؛ هرچند که در کوتاه مدت توفیقاتی را حاصل نماید. مبارزه یک دهه این ملت بر سر مسئله هسته ای نشان می‌دهد که آنان محنت تحریم ها را مثل گذشته برای رسیدن به آرمان هایشان تحمل می‌کنند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

انقلاب اسلامی ایران که ماهیت وجودی خود را وام دار عقلانیت اسلامی است، امروز پرچم دار نهضتی جهانی شده است که داعیه دار عدالت خواهی، ظلم ستیزی، دفاع از مستضعفین و همچنین تعالی فکری و اندیشه ای آحاد جامعه بین المللی است. تاریخ ۳۶ ساله بعد از انقلاب خود گواه بارزی از مبارزه بی امان در مقابل زیادی خواهی های بی شمار این سال ها از قبیل جنگ سخت و نرم، تحریم، ترور، برنامه های براندازی و ... است. پیشرفت های همه جانبه در طی این سالیان با تکیه بر ارزش های ناب انقلابی، جامعه جهانی را به این باور رسانده که جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که علاوه بر نقش کلیدی در منطقه، کم کم به یک قطب جهانی تبدیل می‌شود. مذاکرات هسته ای ۱+۵ نیز خود نشان این مهم است که توان و قدرت ایران، آن ها را به پای میز مذاکره نشانده است.

مستکبرین عالم نیز که ادامه حیات خویش را در سلطه و استعمار دنبال می‌کنند، کشورمان را مهم ترین مانع و خطر در مقابل راه خویش می‌بینند و پر واضح آنکه تا سر حد توان برای از بین بردن توانایی های ایران عزیز تلاش کنند. اینک که به سالگرد توافق ژنو و آخرین دورهای مذاکرات برای رسیدن یک توافق جامع نزدیک می‌شویم، بر خود لازم می‌دانیم که نکاتی چند را به فرزندان انقلابی تیم مذاکره کننده و دولت منتخب متذکر شویم:

ادبیات و زبان انقلاب اسلامی، یک زبان منفعل و واداده نیست که اینچنین ادبیاتی به کار انقلاب ایستا می‌آید و نه یک انقلاب پویا. اگر انقلاب ما، انقلابی است جهانی حتماً ادبیاتش نیز باید سنخیت لازم با مبارزه انقلابی داشته باشد. البته این مهم، نافی ظرافت های لبخندی در زبان دیپلماتیک نیست؛ اما فراموش نکنیم که چشم ملت های آزادی خواه زیادی به این مذاکرات و نحوه مواجهه ما با زیادی خواهان دوخته شده است. توقع است که تیم مذاکره کننده جواب گستاخی های متعدد بعضی از کشورهای مذاکره کننده از جمله آمریکا که سابقه بسیار منفی اعمال و سیاست های استکباریش از اذهان ملت ایران محو نخواهد شد، را با اقتدار لازم بدهد. متأسفانه شاهد آنیم که این روزها مقامات آمریکایی بی شرمانه از به نتیجه رسیدن تحریم ها صحبت می‌کنند و قلدرمئابانه دست از تهدیدهای پوشالین شان برنمی‌دارند. لازم است که تیم مذاکره کننده، قهرمانانه از حیثیت و عزت ایران اسلامی با زبان انقلابی و دیپلماتیک، دفاع و نقشه های شوم تبلیغاتی طرف مقابل را رسوا کند.

دولت نباید برنامه ها و راهبردهایش را به توافق جامع هسته ای و لغو تحریم ها گره بزند که این نشانه ضعف، باعث زیاده خواهی طرف های مذاکره کننده می شود و قدرت چانه زنی را از تیم ما خواهد گرفت. همچنین گاهی سخنان سخیفی شنیده می‌شود که هرگونه توافق (اعم از خوب یا بد) برای ادامه حیات بعضی از جریانات سیاسی در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری آتی لازم و ضروری است. این نگاه خائنانه که باعث قربانی شدن حقوق ملت می‌شود، قطعاً نباید روی روند تیم مذاکره کننده تأثیری بگذارد.

ملت شریف ایران نیز حامی توافقی است که متضمن رشد و سعادتش باشد. توافقی که همه تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا را لغو و خدشه ای به فناوری رو به رشد هسته ای وارد نکند. عدم توافق بهتر از یک توافقی است که در بلند مدت مانع رسیدن به حقوق ملت شود؛ هرچند که در کوتاه مدت توفیقاتی را حاصل نماید. مبارزه یک دهه این ملت بر سر مسئله هسته ای نشان می‌دهد که آنان محنت تحریم ها را مثل گذشته برای رسیدن به آرمان هایشان تحمل می‌کنند. لذا این خود پیغام دلگرمی است به تیم مذاکره کننده که در صورت عدم توافق نیز این ملت به خاطر پافشاری بر روی حقوقشان، شما را پیروز مذاکرات می‌دانند.

تیم مذاکره کننده هسته ای که از فرزندان انقلابی این نظام هستند، بدانند که دعای خیر مردم متدین ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب (دامت برکاته) بدرقه راه پرفراز و نشیب شان است. امید که بتوانند با توکل برخدای متعال و توسل به ذوات مقدسه (علیهم السلام) از حقوق ملت عزیز و سربلند ایران دفاع و استیفاء نمایند.

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين انجمن مجازي است و يا واقعي