جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

حذف میوه ایرانی از سبد روسی

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 418671
علی‌رغم اعمال تحریم واردات میوه و سبزیجات از سوی روسیه علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی،‌ این کشور در حال بررسی کیفیت میوه‌های یونان، لهستان و قبرس برای ورود به این کشور است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از راشاتودی خبر داد، مقامات وزارت کشاورزی روسیه اعلام کردند در حال بررسی کیفیت نمونه محصولات چندین شرکت از قبرس، هند، یونان و لهستان برای واردات به این کشور است.

روسیه از ماه آگوست سال گذشته، تحریم واردات میوه را از کشورهای اتحادیه اروپا،‌آمریکا، اتریش، استرالیا و کانادا اعمال کرده است.

نخست وزیر یونان طی سفر اخیر خود به روسیه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، خواست تا تحریم علیه کشورهای اتحادیه اروپا از جمله یونان را تعدیل کرده و یا لغو کند اما این درخواست نخست وزیر یونان با مخالفت پوتین مواجه شد.

به نظرمی رسد یکی از راه های ورود شرکت های اروپایی به بازار میوه و تره بار روسیه،همکاری در واردات و شریک شدن‌آنها با شرکت های روس است.

پیشتر، ایران، مصر و ترکیه نیز از آمادگی خود برای تأمین میوه و تره بار و همچنین محصولات دامی مورد نیاز روسیه خبر داده بودند.

طی ماه های گذشته هیئتی از روسیه برای مذاکره برای واردات محصولات کشاورزی و دامی با مقامات و شرکت های ایرانی وارد تهران شدند اما همچنان صادرات ایران به روسیه آغاز نشده است.

بر اساس اعلام مقامات کشاورزی روسیه، آن ها در حال بررسی کیفیت نمونه محصولات شرکت های مختلف از این کشورها هستند و این بررسی در روز ۳۰ آوریل سال جاری به پایان خواهد رسید.

روسیه اعلام کرده است که شرکت های قبرسی هنوز نمونه های خود را به مقامات روس ارائه نداده و خواستار دریافت مهلت تا روز ۲۷ آوریل شده اند.

روسیه در ماه آگوست سال گذشته به مدت یک سال واردات میوه و سبزیجات و محصولات دامی را از کشورهای غربی ممنوع اعلام کرده است.

بنا به اعلام موسسه گایدار، آکادمی ریاست جمهوری روسیه، و همچنین آکادمی تجارت خارجی و توسعه اقتصادی روسیه، به دلیل جنگ تحریم بین روسیه و غرب و اعمال تحریم های متقابل، واردات محصولات کشاورزی و دامی این کشور ۴۰ درصد و صادرات آن نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، تحریم های روسیه علیه غرب به بهبود بخش کشاورزی و دامپروری این کشور انجامیده و خواهد انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زینب
کجای خبر از حذف میوه ایرانی نام برده!؟ اصلا صادرات آغاز شده که حذف بشه!؟؟؟؟ لطفا رعایت امانت در خبر رو داشته باشید