جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

آمریکا: ما هم حمله هوایی به داعش داریم

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 448272
سفارت آمریکا در عراق با صدور بیانیه‌ای برخی گزارش‌ها درباره قطع همکاری با ارتش عراق و توقف حملات هوایی علیه مواضع داعش در استان الانبار را تکذیب کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات آمریکایی، برخی گزارش‌ها مبنی بر قطع همکاری با ارتش عراق یا توقف حملات هوایی در استان «الانبار» علیه مواضع داعش را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری UPI، سفارت آمریکا در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌های خبری اخیر که مدعی هستند ائتلاف تحت رهبری آمریکا، عملیات هوایی یا همکاری نظامی با نیروهای امنیتی عراق را قطع کرده است، کاملاً نادرست هستند.»

این بیانیه با اشاره به عدم توقف حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، بر عدم قطع آنچه نقش مشورتی آمریکا در استان الانبار خوانده شده نیز تأکید کرده است.

ادعاها درباره قطع حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، روز یکشنبه و پس از افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره شروع حملات ارتش روسیه در این کشور مطرح شدند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق چند روز پیش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس‌۲۴ ضمن انتقاد از حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در کشورش گفته بود از عملیات مسکو در کشورش استقبال می‌کند.

آقای العبادی این اظهارات را چند روز بعد از آغاز عملیات هوایی مسکو در سوریه که بنا به درخواست بشار اسد رئیس‌جمهوری آن کشور صورت می‌گیرد، مطرح می‌کرد.

مسکو منتقد حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش است. حملات این ائتلاف از اواسط ماه جولای در کشور عراق و پس از آن در سوریه آغاز شدند، اما تا کنون دستاوردی به همراه نداشته است.

روسیه می‌گوید آمریکا در ماه‌های گذشته، تنها وانمود کرده که مواضع گروه داعش را هدف قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به این دولت نامردان روانی آمریکا باید گفت مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
عین سین
Iran, Islamic Republic of
خانم کلینتون در کتاب خود به ایجاد و پشتیبانی گروه های القاعده و داعش توسط امریکا آن هم با اهداف معین اعتراف کرده است، بنابراین هیچ عاقلی ، مبارزه امریکا را در این موضوع جدی و صادقانه تلقی نمی کند، بنابراین هر جایی هم که امریکا ورود کرده ،به قصد نجات آنها از بن بست ،یا برای کمک رسانی به آنها بوده، شاید بخشی از افراد متمرد را هم تسویه یا تأدیب نمایند اما این در جهت برنامه کلی خودشان است و نمی شود نام مبارزه روی آن گذاشت
ابراهیمی
ای شیطان بزرگ داعش دست پرورده خودت است ملت ایران را چه فرض کردی ای مرگ بر امریکا ولشگریان کثیفش به نام داعش
حالا دیگه با آمدن روسیه به میدان جنگ علیه داعش و مانع تراشی های آمریکا و دوستانش معلوم شد واقعا این اعتلاف آمریکایی از اولش دروغین بود....