پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۱۰۴

جشن 'تولد 80 سالگی هاشمی‌' و گریه او/ متن تملق رفسنجانی

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 376876
رئیس دانشگاه آزاد گفت: ما در دانشگاه آزاد می‌خواستیم برای آیت‌الله هاشمی جشن تولد بگیریم که ایشان راضی نشدند.
جشن
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد که با حضور هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد، گفت: امروز تولد هشتاد سالگی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد می‌خواستیم برای ایشان جشن تولد بگیریم که ایشان راضی نشدند.

میرزاده خاطرنشان کرد: ایشان در طول عمر شریف‌شان واقعا در دانشگاه آزاد تاثیرگذار بودند و همزمانی جشن تولد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد را به ایشان تبریک می‌گوییم.

رئیس دانشگاه آزاد: من اهل اغراق نیستم. آقای هاشمی هم این را می‌داند. در زمان جنگ وقتی که ایشان فرمانده جنگ بودند، دانشگاه آزاد را هم تاسیس کردند که امروز به حکمت و دوراندیشی ایشان بیشتر پی می‌بریم.

میرزاده در ادامه گفت: خداوند سایه ایشان را از سر ما کم نکند. من تحقیق کردم که دانشگاه آزاد واقعا بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، البته باید از دوستان آقای هاشمی مانند دکتر جاسبی تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم با حمایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دانشگاه آزاد به مقام برجسته خود در منطقه و بین‌الملل برسد، گفت: ۱۲ شهریور جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد با حضور آیت‌الله هاشمی برگزار می‌شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار است توسعه رشته پزشکی و چالش‌های مالی آن مطرح شود که امیدواریم این مسائل حل شود.

، در حین سخنان میرزاده در محل برگزاری مراسم، دوربین محل برگزاری مراسم تصویر هاشمی‌رفسنجانی را نشان داد که در حال گریه کردن است.

در ادامه این مراسم، متن ذیل در ویدئوپروژکشن محل برگزاری مراسم نقش بست.

«گل آمد وزان خوش‌تر نباشد» هشتادمین زاد روز فریادگر عدالت و آزادی و خردورزی حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر تمامی دوست‌داران عدالت و آزادی مبارک باد».

تملق هاشمی/ دانشگاه آزادی‌ها در 'جشن تولد هاشمی' چه خواندند؟

در این مراسم به مناسبت سالگرد تولد هاشمی‌رفسنجانی متنی قرائت شد که سایت مرکز روابط عمومی دانشگاه آزاد با عنوان «هاشمی، اعتدال‌گرای نواندیش» متن کامل آن را به شرح ذیل منتشر کرده است.

به نام خداوند جان و خرد

گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود؟

تا اختیار کردی از آن، این طریق را

گفت آن گلیم خویش برون می برد ز موج

وین جهد می کند که، بگیرد غریق را

امروز مصادف با هشتادمین سالروز تولد مردی است که عمر خویش را به مصداق شعر سعدی شیرازی وقف ساختن ایرانی آباد در سایه اسلامی پویا و کارآمد کرده است.

سخن از اکبر هاشمی‌رفسنجانی است که نامش بر هر لقب و تعبیر دیگری افزون است، مردی از خطه کرمان که در نوجوانی راه طلبگی و معرفت را پیشه کرد و امروز نیز پس از ۶۰ و اندی سال همچنان خود را طلبه‌ای بیش نمی‌داند.

با اینکه خود در اوج درک سیاست و دیانت خویش قرار دارد با گریز از دایره انجماد و تحجّر، روز به روز بر اندیشه خود نقشی نو می‌زند و جلو می‌رود.

در مجال کوتاه این کلام، روایت از نقش آفرینی‌های تاریخی این "پیرِ اعتدال" می‌تواند همچون مقدمه‌ای باشد بر کلام ایشان تا همه بدانند که سخن را از زبان چه کسی می‌شنوند.

تاریخ اولین بازداشت هاشمی به مرداد ۱۳۳۷ باز می‌گردد. ۵۵ سال قبل در همدان. جالب اینجاست که تاریخ چاپ اولین کتاب او نیز همان سال است، چاپ کتاب امیرکبیر در سال ۱۳۳۷ . جوانی هاشمی‌رفسنجانی یکسره در التهاب مبارزه گذشت، یا زندانی و زیر شکنجه بود یا فراری و تحت تعقیب و یا فرآتر از اینها رخت هجرت می‌بست و راه عراق و لبنان و اروپا و حتی آمریکا را در می‌نوردید.

امّا آنچه از اولین روزهای مبارزه مورد توجه امام قرار گرفت، قدرت بیان و نفوذ قلم هاشمی بود. قدرتی بیش از شجاعت مبارزاتش؛ چرا که امام همواره تفکر را مقدم بر شجاعت می دانستند.

شاید بر همین مبنا که مرحوم علامه دوانی در خاطره‌اش از عاشورای ۴۲ آورده: «امام کتاب سرگذشت فلسطین را به من و اندرزگو هدیه دادند و فرمودند: قدر این آقای هاشمی را بدانید».

این توجه امام به هاشمی‌رفسنجانی تا آخرین روز حیات‌شان ادامه داشت به گونه‌ای که در بالاترین تصمیمات همواره نظرات او را مورد توجه قرار می‌دادند، هیچ‌کس هشدار و تذکری از امام به هاشمی به یاد ندارد و به قول رهبرمعظم انقلاب هیچ‌کس در دوران مبارزه تا آخرین روز حیات امام، از هاشمی به ایشان نزدیک‌تر نبود».

و این گونه بود که نام هاشمی‌رفسنجانی و انقلاب چنان درهم تنیده شده که «شناسنامه انقلاب» می‌خوانندش، ریاست مجالس شورای اسلامی و خبرگان، جانشینی امام و فرماندهی دفاع مقدس، ریاست‌جمهوری و بازسازی خرابی‌های جنگ و ریاست ربع قرنی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تنها گوشه‌ای از کارنامه پرافتخارش را به خود اختصاص داد. چرا که او همراهی با مردم بر هر چیزی مقدم می‌داند و هاشمی را فقط وقتی هاشمی می‌داند که در کنار مردم باشد.

شاید خیلی از ما که در اینجا نشسته‌ایم ندانیم که بالاترین لذت هاشمی در حضور در انتخابات و به رای گذاشتن خود است چرا که او خوب می‌داند که همیشه: "میزان، رای ملت است".

در سلوک اجتماعی‌اش نشانی از تکبر نیست و در سلوک سیاسی‌اش، کینه جایی ندارد، ریاکاری در منشش جایی ندارد، خود را هرگز برتر ندانسته و نمی‌داند و اشتباهش را می پذیرد و اصلاح می‌کند.

هرگز بر خطای خود اصرار نمی‌کند و دیگران را نیز از آن برحذر می‌دارد شاید از همین جهت باشد که تندروها هرگز او را بر نمی‌تابند. چپ و راستش هم فرقی ندارد.

هاشمی در دهه ۶۰ گفته بود که شعار مرگ بر بدحجاب ندهند درمیانه دهه ۷۰ از حق‌النّاس بودن رای مردم گفت و پای همین حرف هم دوباره در نمازجمعه سال ۸۸ ایستاد و دعا کرد که "انشاءالله دوباره هرچه رأی مردم است، همان‌طور باشد" و برای تحقق دعایش هم لحظه‌ای آرام نگرفت و حتی آبروی ۶۰ ساله‌اش را به معامله با قلب مردم سپرد تا در انتخابات ۹۲ دوباره جشن پیروزی مردم برقرار شود.

خُنُک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش

بنماند هیچش الّا، هوس قمار دیگر

و در این میانه حدیث دانشگاه آزاد اسلامی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی چیز دیگری است. حدیثی فراتر از این مقال و مجال.

شاید حق مطلب را پروفسور سمیعی گفته باشند که:«نتیجه کار هاشمی در دانشگاه آزاد را مردم، ده‌ها سال بعد خواهند فهمید» و من امروز خوشحالم که دعای امام همچنان حافظ اوست. چرا که هاشمی هنوز زنده است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
معنی خرد هم معلوم شد ...!!! والعاقبة للمتقین.
اللهم عجل لوليك الفرج
از خون جوانان وطن .................................. دميده .
چه ربطی داشت؟
آیا به این جمله دقت کردین:
درمیانه دهه ۷۰ از حق‌النّاس بودن رای مردم گفت و پای همین حرف هم دوباره در نمازجمعه سال ۸۸ ایستاد و دعا کرد که "انشاءالله دوباره هرچه رأی مردم است، همان‌طور باشد" و برای تحقق دعایش هم لحظه‌ای آرام نگرفت و حتی آبروی ۶۰ ساله‌اش را به معامله با قلب مردم سپرد تا در انتخابات ۹۲ دوباره جشن پیروزی مردم برقرار شود.

این یعنی هنوز اعتقاد داره 88 تقلب شد و 92 نشون داد 88 تقلب بشه.
رو که نیست.8 ماه کشورو به آتیش کشیدن هنوزم میگن تقلب
یه عده تو بدبختی دارن زندگی میکنن اونوقت..
مشک آن است که خود ببوید.... نه انکه پاچه خوار بگوید...
United States
.
.
تولّد تولّد تولّدش مبارک تولّد ...

بیاد شمع ها رو فوت کنه تا صد سال زنده باشه !......
اصلاح طلب
زبونتو گاز بگیر؛ بگو خدا نکنه
حااااامد
درود بر هاشمی کبیر جانم فدای هاشمی کبیر. ایت الله تولدت مبارک. جرأات داری سانسور کن!
احتمال" جانت را مفت به چنگ آورده اي كه مفتي مفتي فدا مي كني!!!!!
مجاهد
درود و هزاران سلام بر شیر پیر عرصه سیاست حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
منظورت شیرهای تولید شده با روغن پالمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجیز جیره خوار ..
20 ساله خوابی مجاهد!
United States
عجب طلبه ایه که خودشو آیت الله میدونه
تا کور شود ....
اصغری
تولدت مبارک ابر سیاستمدار
فعلا که این سیاست مدار پیر توی بازی با حیثیتی با امریکا بدجور گل به خودی زده
میزان
همزمانی ساختن دانشگاه آزاد و متروی تهران در زمان جنگ اوج ذهن بلند و آینده نگر هاشمی رو نشون میده
حامد
خیلی دور اندیشی کرد که با استفاده از سرمایه انقلاب برای خودش و خانواده و اطرافیانش یک بنگاه اقتصادی و آکادمیک رو ایجاد کرد که در جهان بزرگ ترین شد ! آیا آمریکایی های درو اندیشی نداشتن که نیومدن همچو دانشگاهی بسازن ؟ یا این که دانشگاه آزاد بالاتر از دانشگاه های آمریکاست ؟!
قبلن هم معلوم بود شما خودتو به خواب زده بودی
بهار
البته که ایشان دارای دور اندیشی است اگر اینگونه نبود که در روز تاسوعا سال 73 برای در امان ماندن از زلزله و ادامه جان فشانی خود و ابناء خلفشان برای مردم تشریف نمی بردند سد ...
من تحقیق کردم که دانشگاه آزاد واقعا بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است،......کمیت مهم نیست ،کیفیت مهمه.اینکه خروجی این دانشگاه چقدر تونسته قدرت ملی وخودکفائی رو محقق کنه!
ناشناس
تو بعضی شهرها مدرسه دبستان دو نوبته هست:یک نوبت دانش اموزها ویک نوبت هم دانشجویان دانشگاه آزاد!!!
شاید فکر کنید دارم دانشگاه ازاد رو مسخره میکنم اما باور کنید واقعیت داره یکی از اون شهرها تو استان کهگیلویه و بویراحمد هستش
نااشنا
اونی که شما می گید دانشگاه علمی کاربردی وپیام نور چون خودم دانشجوهمین دو دانشگاه بودم ضمن اینکه دانشگاه ازاد توی هرشهری بنام همان شهر هست ونیازی به این خالی بندیا نداره
توی شهر ما هم هستش
مش مظفر
بچه کجایی دلبندم
حالا نیست دانشگاههای دیگمون خیلی موفق عمل کردن و ما الان قطب صنعت و علم جهانیم !!!!!!!!
دقت كن راه دوري نمي ره .
خوب ديگه اينجورم مورد ستايش و پاچه خواري قرار نمي گيرنم .
منم تحقیق کردم دیدم که مجموع اتومبیلها در ایران، چند برایر میانگین جهانی، آلودگی ایجاد می کنند.
علی اصغر
این داشگاه جوانانی عمر تلف شده و مال باخته تحویل جامعه میدهد ولی برای بعضی شده تجارتخانه ای که هم هم ثروت ایجاد میکنه هم منصب و هم قدرت سیاسی .
دانشجوي ترم آخر مهندسي عمران -واحد شهر قدس
درود برشرفت
جانا سخن از زبان ما ميگويي
واقعا خروجی های دانشگاه آزاد بخصوص در رشته های پزشکی و فنی مهندسی محشرن به مراتب به مراتب به مراتب باسوادتر از بسیاری از خروجی های دانشگاه دولتی هستند ایشان با ایجاد دانشگاه آزاد از خروج ایرانیان بخاطر ادامه تحصیل جلوگیری نمودند .مرحبا زنده باشی ، خار در چشم تحجر
هی برای خودتون نوشابه بازکنید.
mohamad
احتمالا داشته واسه مهدي گريه ميكرده
عدالت
کاش به جای جشن تولد گرفتن و مجیز گویی یه کم امر به معروف و نهی از منکرشون میکردن.
جناب هاشمی
دیگه وقت زیادی براتون نمونده.به جای چسبیدن به دنیا به فکر حساب و کتاب قیامت باشید
سامان
خداوکیلی احسنت
Finland
يعنى پاچه خوارى كه مى گن را تا اينجور جاها و اين آذما نباشن نمى شه درك كرد !
D:
مسعود
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
باسلام

الهی
چه رمانتیک...
علی
Iran, Islamic Republic of
" من اهل اغراق نیستم. آقای هاشمی هم این را می‌داند. در زمان جنگ وقتی که ایشان فرمانده جنگ بودند، دانشگاه آزاد را هم تاسیس کردند که امروز به حکمت و دوراندیشی ایشان بیشتر پی می‌بریم."
این حرف را واقعا قبول دارم، دوراندیشی کرده که دانشگاهی را تاسیس کرده که الان شده حیات خلوت شان
Iran, Islamic Republic of
اینهمه شمع رو طی گذشت چه زمانی تونستن فوت کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ننننننننننننننن
مش مظفر
بعدا بهت میگم
اسکندر
ایشان 80 سالشه ولی از من 50 ساله جوانتره.
خدا رو شکر و الحمد لله
عدالت رو پررنگش کن !
Iran, Islamic Republic of
زير چرخ عدالت ما را نمي بينند؟!
داريم له مي شيم ها!
حاج آقا در این 80 سال عمرت چه لقمه ای به فرزندانت دادی که راه منزل تا دادگاه را از حفظ هستند آنهم با ادبیات بی ادبی.
احسنت
f
من اهل اغراق نیستم. ولی کمی پاچه خوارم! ضمنا فراموش کردید از فرزند فعال ایشان در دفاتر خارج از کشور دانشگاه آزاد تجلیل کنید؟ عجب روزگاری شده است!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي 80 سالشه؟؟؟؟.... واقعاً خوب مونده‌ها....
محمد امین
به کوری چشم دشمنانش سالهای سال زنده و پابرجاست دشمنانش میروند و او میماند چون به قول امام عزیزمان هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است
تا کور شود هرآنکس که نتواند دید
از قزوین
Iran, Islamic Republic of
آقای میر زاده
امیدوارم نظر ما مردم به گوش شما و امثال شما برسد .
صدها دانشجو مثل فرزند خودم هستند که مشکل پرداخت شهریه دارند ، آنوقت شما از بر پایی جشن 80 سالگی جناب اکبر هاشمی توسط دانشگاه آزاد با پول فرزندان این مرز و بوم سخن می گوئید ؟!
از سایت جهان نیوز عاجزانه درخواست دارم که
مطلبی در مورد تصمیم دانشگاه آز برگزاری جشن 80 سالگی هاشمی ، منتشر کند تا همه مردم از وضعیت نگران کنند و ریخت وپاش های مدیریت دانشگاه آزاد مطلع شود .
با تشکر
مآ
فریادگر عدالت و آزادی و خردورزی!!!!!!!!!!
بیایید یک دل سیر به این مطالب که به اقای هاشمی نسبت داده شده بخندیم!
حسن
خدا قبول کنه
کریم شیره ای
احشنت ! انشاالآن کد خدا هم قبول میکنه باژم احشنت
میناب
Iran, Islamic Republic of
خاک بر دهان ادم متملق و چاپلوس
عممت بابلی
آمین
میدونید چرا بزرگترین دانشگاه آزاد حضوری جهان دانشگاه آزاد است؟ چون هیچ جای دنیا این همه جوان ندارند و هیچ جای دنیا مدرک مفتی به درد نمیخورد و هیچ جای دنیا این همه تسهیلات در اختیار یک دانشگاه نمیگذارند و هیچ جای دنیا ...
خداوند وجود شریف آیت الله هاشمی رفسنجانی را در پناه خود از گزند حوادث ایام محفوظ نگاهدارد انصافا" ایشان از سرمایه های ارزشمند و گرانقدر انقلاب اسلامی هستند در کنار مقام معظم رهبری مدظله العالی هر دو یاران امام راحل و شخصیتهای پرنفوذ و کاریزماتیک که در روح و جان مردم تاثیر گذار هستند و تاکنون این انقلاب را از گردنه های سخت و دشوار با حکمت و تدبیر عبور داده اند .
سرور
خب... دیگه چی؟
حمایت آقای هاشمی از فرزندانشان که خود را طلبکار نظام می دانند باعث شده ایشان در روح و جسم مرفهین بی درد واقعا تاثیر گذار باشند!!!
کریم شیره ای
داداش تو که دعا کردی این دعا را هم میکردی که خداوند رفشنجانی را اژ شر پرونده های فشاد مالی و امنیتی و جاشوشی اقا ژاده هاش و شاژده خانوماش حفژ کنه
یاد سریال مهران مدیری افتادم تمجید های آبکی و دروغکی و پاچه خواری و ...
حسن
طفلكي من كه روز تولدم با ايشون يكي شده اه
تارینه
Germany
حداقل کاری که میتونی بکنی اینه که بری تاریخ تولد شناسنامتو عوض کنی!!!
چراغعلی
حسن جان شک نکن که روز تولد تو با این فرد در یک روز نیست چون این بابا 80 سال پیش در کرمان شهرستان رفسنجان بخش بحرمان و روستای نوق بدنیا آمده 80 سال پیش در ایران مخصوصٱ در روستاهای دور افتاده بچه 6 سالش بود هنوزشناسنامه نداشت این بابا کمه کم نزدیک 90 سالشه اگر هم بگه تاریخ تولد را پشت تورات نوشته ایم را هم باور نکن
Iran, Islamic Republic of
انشالله شما يه كاري بكنيد كه اونايي كه روز تولدشون با شماست افتخار كنند و غصه نخورند برادر.
lind
Iran, Islamic Republic of
یادم میاد در دور دوم انتخابات سال 84 وقتی فهمید که انتخابات رو به دکتر احمدی نژاد باخته تو فیلم انتخاباتیش گریه کرد تقریبا همین موقع ها بود که دولت ایشان هم تنفیذ و تحلیف شد شاید بنده خدا یاد اون روزها افتاده
جشن تولد 80 سالگی ایشونو با اخلاص تمام! بگیر! در حالی که بیش از 30 سال از چشم به راهی مادرانی می گذره که چشمشون به در خشک شد تا تکه استخوانی از جگر گوشه زیر بیست سالشونو بدن بغلشون! جگر گوشه خوش قد و بالایی که برای اعتلای پرچم لا اله الا الله تکه تکه شدن...
جشن بگیرید برای 80 سالگی پدری که بچه هاش از همون تکه استخوانها نردبون ساختن تا اون پرچمو بکشن پایین!!
چون از همه بچه هاش شناخت ندارم اصلاح می کنم؛ احتمالا بعضی از بچه هاش
همت دلاور
بچه هایی با 16 سال سن و مردانی با بیش از هفتاد سال سن 10 سال در عراق اسیر بودند که یک روزش برابری میکند با یک سال زندان ولی هیچ کس نامی از انها نشینده و این ازادگان میگن شرمنده ایم چرا شهید نشدیم ولی این بابا برای چهار ماه زندان .......
تارینه
Germany
درطول تاریخ کم پیامبرانی نبودن که فرزندانی نا خلف داشتند....گناه پسر رو نباید پای پدر نوشت, من هم با بعضی از افکار وعقاید ایشون موافق نیستم ,ولی نباید تلاشهایی رو که ایشان درزمان انقلاب وجنگ برای پایداری این نظام وکشور انجام دادند نادیده گرفت.قضاوت شمادوست عزیز کمی ناعادلانه است.
بابت خدماتش اجرش با خدا، خیلیها خدمت کردن اما خدمت گذشته هیچکس مجوز یا پاک کن خیانت امروزش نیست!
حضرت نوح وقتی اراده خداوند رو نسبت به فرزند ناخلفش فهمید تسلیم امر خدا شد نه اینکه پشت فرزندش در بیاد!
همین که ظالمی بتونه پشتت قایم بشه خودش ظلمه
ضمن اینکه بعضی رفتارهای خودش بیشتر از خلافهای بچه هاش از چشم مردم انداختش مثلا از همون موقعی که این آقا در خطبه های نماز جمعه از افتخارات مهم و بین المللی که توسط رئیس جمهوری وقت که رقیبش بوده رقم می خورد کوچکترین حرفی نزد و فقط افتخارات گذشته نظام رو برمی شمرد من دیگه خدا رو در حرفاش نتونستم ببینم گویی نفسه که اومده وسط نه خدا!
والله اعلم
حامد
حرف شما زمانی معنا داره که هاشمی از فرزندانش حمایت تمام عیار نکنه و اونها رو بر حق ندونه و نگه دانشگاه آزاد بعد از ما مال فرزندان ماست.
Switzerland
ساختمان عظیم با یک زلزله فرو میریزد.
عزت هشتاد سال عمر با یک گناه کبیره ،به ذلت تبدیل می شود.
میزان
حتما شماها هم مامور تشخیص گناه کبیره دیگران هستین. کسانی که به دیگران مشغولن و خودشان را فراموش میکنند به بد جایگاهی رهنمون خواهند شد
علی اصغر
اقا میز زاده که رئیس نمیشدی بازهم اینطور پاچه خواری میکردی ؟
Iran, Islamic Republic of
بنده دانشجوی دانشگاه آزاد بودم حساب و کتاب بنده و آقای جاسبی باشه برای قیامت!
محمد
حساب و کتابت با کرام الکاتتبین برادر
هاهاهاهاهاهاها
تولدت مبارک پدر جان
بسیار مرا خنده دار گرفت . خود گویند وخود خندند .
عجب روزگار غریبی شده .
مرادی
مشکلی برات پیش نیومد از خنده زیاد؟
س
Iran, Islamic Republic of
در زمان قدیم به آنچه کار کرده بودند از روی اخلاص می گفتند کاری نکردیم و امروز از کاری که نکردند تقدیر می کنند....عجب روزگار غریبی ....
Iran, Islamic Republic of
ای که 80 رفت و در خوابی !!!!
اصغری
اون موقع که همتون خواب بودن هاشمی بیدار بود. شب درازستو قلندر بیدار
مگر این چند روز دریابی !!!!!!!!!
درادامه .........مگراین چندلحظه دریابی !!!!
در سلوک اجتماعی‌اش نشانی از تکبر نیست و در سلوک سیاسی‌اش، کینه جایی ندارد، ریاکاری در منشش جایی ندارد، خود را هرگز برتر ندانسته و نمی‌داند و اشتباهش را می پذیرد و اصلاح می‌کند.

کی رو می گفت؟!!!!
عمو پنجعلی!!!!!!!!!!
الکی میگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای میر زاده گفته خدا سایه ایشان را از سر او کم نکنه من هم میگم الهی آمین ولی خدا کنه سر میر زاده به سنگ بخوره تا بفهمه که چه اشتباهی کرده !!!
اه اه حالم بهم خورد!
این دیگه از پاچه خواری گذشته
یکی به اینا بگه یکمی نون بازوتون رو بخورین!
خدایا دراین اخرالزمان به فریادمان برس
وزنه سیاسی
آقای رفسنجانی بداند که دنیا تا نگیرد چیزی به انسان نمی دهد پس بازی بُرد بُرد آقای روحانی را چنان تنظیم نما، که در پایان کار بخاطر دفاع از فرزندان ناخلف خود زیانکار نباشی!
علی اکبر رنجبر
Iran, Islamic Republic of
هاشمی سنگر ساز بی سنگر و سردار سازنگی بوده نا شکری نکنید ای ارازل و اوباش؟؟؟؟؟
مودی
Iran, Islamic Republic of
دوستان در نقد و مخالفت باید انصاف داشت.... کوبیدن و تخریب دانشگاه آزاد به صلاح نیست ،بگذریم که انتقادات بسیار زیادی به خود دانشگاه و مدیران آن بخصوص در دوره امپراطوری جاسبی وجود دارد.... اما اینکه بخواهیم دانشگاه ازاد و تمام فعالیت آن را صرفا به هاشمی ر فسنجانی پیوند بزنیم همان چیزی است که این جناب و خاندانش میخواهند و تمایل دارند مردم هم اینگونه فکر کنند. با این زمینه فکری بود که چند سال قبل قصد داشتند تحت عنوان وقف اموال دانشگاه آزاد برای همیشه آنرا در ملکیت و قیمومیت انحصاری خود در آورند ...(هر چند به غیر از یک دوره سه چهار ساله عملا همین گونه بوده و اکنون نیز هست )
من خود مانند تعداد بسیار زیادی از جوانان این کشور هفت سال در دانشگاه ازاد درس خوانده ام و از این فرصتی که از طریق دانشگاه آزاد برایم ایجاد شده ممنون و قدردان هستم اما این به معنای تایید این تملق های مشمئزکننده مسئولین دانشگاه ازاد از یک نفر نیست.آنگونه که در این مطلب نوشته اند گویا اگر هاشمی نبود نه تنها دانشکاه آزاد که انقلاب هم نبود ...!!!
اقایان در تملق هم حد نگه دارید...
هاشمی مسلمان صبور و متعادل خار در چشم تحجر زنده باد زنده باد زنده باد خدایش او رانگهبان
ف.ج نمین
ما هم اگر به جای او و فرزندانش بودیم بدتر از آن ها عمل می کردیم.خدایا همه ما را به راه راست رهنمون کن تا شرمنده بیت المال مسلمین نشویم! چون همه حتی اون پیره زن بدبخت در روستای دور افتاده هم حق داره...
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه
این جملاتی که آقایان فرموده اند تملق نیست، منظورشان اینست که حضرتشان می بایست اینگونه می بودند، که نبودند، اگر منصفانه خودش را با این بیانات محک بزند می یابد که، حیف از هشتادسال عمر برباد رفته.
خردی جمع اوری اسکناس رو صد در صد دارن.
Iran, Islamic Republic of
الهم اجعل عواقب امورنا خیرا ...حق را بشناس طرفداران حق را خواهی شناخت از مولا علی علی (ع)