سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

یکی از دلایل ضعف حافظه را بدانید

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 356670
متخصصان مغز و اعصاب در یک مطالعه جدید هشدار دادند که انسداد شریان گردن در افزایش احتمال ابتلا به مشکلات ذهنی و حافظه‌ای نقش دارد.
به گزارش جهان به نقل ایسنا، پزشکان در آمریکا اظهار داشتند: بر اساس این یافته‌ کشف روش‌های درمانی موثرتر برای مبتلایان به انسداد شریان گردن ضرورت دارد. این عارضه از تشکیل پلاک‌ در رگ گردن ناشی می‌شود.

دکتر «براجش لال» از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گفت:‌ تا امروز مطالعاتِ مرتبط با تشخیص و کنترل انسداد شریان گردن روی پیشگیری از وقوع سکته مغزی متمرکز بوده چون تاکنون تصور می‌شده سکته تنها خطری است که این بیماران را تهدید می‌کند.

به گفته این پزشک، نتایج مطالعه جدید در عین حال بر اهمیت ارزیابی وضعیت حافظه و توان فکری در افرادی که شریان گردن آنها تنگ‌تر می‌شود، تاکید می‌کند. در واقع مشکلات حافظه‌ای و ذهنی از دیگر اختلالاتی هستند که مبتلایان به انسداد شریان گردن را تهدید می‌کنند.

در این مطالعه پزشکان ۶۷ فرد مبتلا به انسداد شریان گردن را مورد بررسی قرار دادند. همچنین ۶۰ نفر دیگر که دچار انسداد شریان گردن نبوده اما با فاکتورهای خطرزایی همچون دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا روبرو بودند، حضور داشتند. متخصصان همچنین توانایی تفکر، سرعت پردازش، یادگیری، حافظه و تصمیم‌گیری را در این افراد بررسی کردند.

به نقل از هلث‌دی نیوز، این متخصصان دریافتند در افرادی که انسداد شریان گردن وجود دارد عملکرد ذهنی و تفکری پایین‌تری مشاهده شده و همچنین قدرت حافظه، یادگیری و سرعت پردازش و حرکتی آنان پایین‌تر از حد طبیعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *