جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چندایرانی تا کنون برای اربعین اسم نوشتند؟

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 455779
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: افرادی که برای پیاده روی اربعین در سماح ثبت نام کرده اند باید مدارک خود را به دفاتر زیارتی ارائه کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محسن نظافتی گفت: ثبت نام متقاضیان اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و تا امروز بیش از ۹۲۶ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران اربعین بدون ویزا امکان پذیر نیست، گفت: افرادی که برای پیاده روی اربعین در سماح ثبت نام کرده اند باید مدارک خود را به دفاتر زیارتی که در سامانه انتخاب کرده اند، ارائه کنند تا نسبت به صدور ویزای آنان اقدام شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج در خصوص هزینه و مدارک لازم برای دریافت ویزای اربعین توضیح داد: در گروه های ۵ تا ۱۰ نفره سرگروه ها بایستی علاوه بر گذرنامه، یک برگ کپی از صفحه اول گذرنامه و یک قطعه عکس رنگی ۴*۳ زمینه سفید افراد گروه و همچنین مبلغ ۳۰ دلار هزینه صدور ویزا و مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر را به دفاتر مجاز زیارتی ارائه کنند تا ویزای گروهی برای آنان صادر شود.

وی همچنین درخصوص مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید انفرادی اربعین برای گروه های زیر ۵ نفر گفت: متقاضیان بایستی اصل گذرنامه، دو قطعه عکس رنگی ۴*۳ زمینه سفید و مبلغ ۴۰ دلار برای دریافت ویزا و همچنین مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به عنوان حق الزحمه را به دفاتر خدمات زیارتی ارائه کنند.

در ایام اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی در همایش عظیم پیاده روی اربعین حضور پیدا کردند و پیش بینی می شود این رقم در ایام اربعین سالجاری افزایش یابد.

همایش اربعین شهادت سید و سالار شهیدان با حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان در کربلای معلی برگزار می شود.
https://jahannews.com/vdcefn8eojh8nfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefn8eojh8nfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *