جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳
نادر طالب زاده در گفتگو با جهان:

راز براساس نیاز ساخته شده است

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 147771
جوان های بسیار خوب و خوشفکری داریم و حتی در گوشه ده کوره های سیستان و بلوچستان از فعالیت های قاچاقچیان و فقر و مشکلات مختلف با دلسوزی فراوان مستند تهیه می کنند. کسانی که مبتکر هستند، دلسوزند و اهل سیاه نمایی هم نیستند و اینها برای رفع مشکلات جمهوری اسلامی بسیار می توانند کمک کنند و اتفاقاً حرف های زیادی هم وجود دارد برای گفتن و رفع ناآگاهی ها و حل مسائل.
راز براساس نیاز ساخته شده است
 
به گزارش خبرنگار جهان، در تماسی که به بهانه شروع سری جدید برنامه «راز» با نادر طالب زاده مستند ساز، پژوهشگر و کارگردان سینما داشتیم، پرسش هایی را از او پرسیدیم و او لطف کرد و مثل همیشه با آغوش گرم پاسخ داد.

: نگاه شما در سری قبلی برنامه "راز" ابتکاری به نظر می رسید و در ایام ماه رمضان توانستید مخاطب خوبی برای برنامه فراهم کنید. برنامه شما نشان می داد که مفاهیم انقلاب اسلامی که پیش از این در رسانه ضریب طرح پایینی داشت هنوز مخاطب و دوستداران زیادی دارد نظر خود شما چیست؟

- همینطور است. در سری اول با اینکه ما تبلیغ زیادی انجام ندادیم ولی مخاطبان زیادی تا ساعات دیروقت شب پای برنامه راز نشستند. به موضوعات متنوعی که ما در زمان کم فراهم آورده بودیم توجه نشان دادند این نشان می دهد که ما در این حوزه کم کار کرده ایم و مطالب بسیار متنوع زیادی وجود دارد که در باب انقلاب اسلامی چه در حوزه داخل و چه در حوزه خارجی می توانیم مطرح کنیم و آنقدر هم جذاب است که نسل جوان را به خوبی به خود متوجه می سازد.

: این تنوع موضوعی در سری جدید برنامه "راز" هم حفظ می شود؟

- بله هم در سری قبل و هم در دوره جدید، برنامه "راز" را بر اساس "نیاز" ساختیم. بر اساس یک سری نیازها و مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و ... با تنوع موضوعی در حوزه هایی چون سینما، سیاست خارجی، صدور انقلاب، بازسازی و ... این برنامه ساخته می شد. علاوه بر این موضوعات در سری جدید راز، به موضوعاتی مثل تاریخ انقلاب، حجاب، بانکداری اسلامی و غیره می پردازیم. در واقع اینها مباحثی هستند که سال‌ها است بطور جدی به آنها پرداخته نشده است مثلا موضوعاتی چون سیستم آموزشی کشور، طب ایرانی، منحل شدن جهاد سازندگی، کشاورزی و ... را بررسی می کنیم و حتی با کمک مهمانان راهکار ارائه می دهیم تا بتوانیم کمک به اصلاح آنها در کشور کنیم و اگر بتوانیم تغییراتی را در دولت و جامعه به سبب طرح آنها در برنامه راز ببینیم به اهدافمان رسیده ایم. آنچه در این برنامه مطرح می شود دغدغه‌های بیست ساله من بوده که از سال‌ها پیش سعی داشتم در تلویزیون آنها را مورد نقد قرار دهم که در این برنامه محقق خواهد شد.

:صدا و سیما همکاری لازم را برای انجام این کار نشان داد؟ درباره ساعت پخش چطور؟

- بله. مشکل خاصی وجود نداشت و ساعت پخش سری  برنامه های جدید راز ساعت بهتری است و حدود ساعت9.30 شب پنجشنبه ها پخش می شود.

:درباره قسمت قبلی و قسمت بعدی سری جدید راز توضیح می دهید؟

- قسمت قبلی به مستندی خارجی دربار ترور رفیق حریری اشاره داشت و عملاً پیوند میان آلمان، اسرائیل و غیره را نشان می داد که آخرین و پیشرفته ترین تکنولوژی موجود موشکی در آلمان به کمک اسرائیل می آید تا با ترور رفیق حریری با استفاده از این فن آوری، حزب الله را در لبنان مورد هدف قرار دهند و در واقع انقلاب اسلامی را در آنجا زمین گیر سازند و آن وقت مستند درباره این موضوع را نه بنده، نه یک مستندساز مسلمان بلکه یک غربی، یک مستند ساز فرانسوی یعنی تیری میسان می سازد و گره این ماجرا را حل می کند.

درباره قسمت بعد به صورت مشخص هم به قضیه بسیار مشکوک سکینه آشتیانی و رویکرد غرب در رسانه هایش نسبت به آن می پردازیم و هم به بحث کاروان کمک به نواز غزه و شهدای کشتی ترکیه ای که اگر زمان اجازه بدهد به آن نیز خواهیم پرداخت.

: می شود حدس زد که این برنامه الگوی خوبی برای مستند سازهایی شود که اکثرا جوان هستند و متأسفانه مرجع چندانی هم برای خط دهی به کار آنان وجود نداشته است؟

- همینطور است. جوان های بسیار خوب و خوشفکری داریم و حتی در گوشه ده کوره های سیستان و بلوچستان از فعالیت های قاچاقچیان  و فقر و مشکلات مختلف با دلسوزی فراوان مستند تهیه می کنند. کسانی که مبتکر هستند، دلسوزند و اهل سیاه نمایی هم نیستند و اینها برای رفع مشکلات جمهوری اسلامی بسیار می توانند کمک کنند و اتفاقاً حرف های زیادی هم وجود دارد برای گفتن و رفع ناآگاهی ها و  حل مسائل.

: دوست داریم بتوانیم هر هفته نکته هایی را در خصوص برنامه بعدی راز از شما بشنویم و برای مخاطبان جهان که عموما به این برنامه علاقه مندند منعکس کنیم این قول را می دهید؟

- بله در خدمتتان هستم.

همچنین به گزارش جهان از روابط عمومی شبکه 4 سیما، رمز و راز جنجال غرب بر سر پرونده سکینه محمدی آشتیانی و راز و رمز و ناگفته های پیرامون آن پنج شنبه این هفته در دومین برنامه از مجموعه "راز" بررسی خواهد شد.
 
بنا بر این گزارش در برنامه "راز "پنج شنبه 18 آذر بعد از بررسی حضور کاروان آسیایی غزه در ایران ابعاد مختلف پرونده سکینه محمدی آشتیانی و دلایل توجه نهادهای بین المللی و نمایندگان حقوق بشر به این پرونده و چگونگی بزرگنمایی آن واشکافی می شود ... 

سکینه محمدی آشتیانی متهمی است که از سال ۱۳۸۴ به اتهام "خیانت" و قتل همسر در زندان تبریز به سر می‌برد.
 
قرار است در برنامه "راز"با حضور یک مهمان ایرانی و احتمالا یک مهمان خارجی و ارتباط تصویری با یک کارشناس در خارج از کشور ابعاد مختلف این پرونده بررسی شود.
 
گفتنی است ،در این برنامه برای نخستین بار اسناد تصویری از داخل و خارج از کشور ارائه می شود که جنبه های نادیده ای از این پرونده را فاش خواهد کرد.
 
اما به گزارش جهان از روابط عمومی شبکه 4، عواملی که در ساخت سری دوم "راز" همکاری دارند، عبارتند از : گروه طراحی و تامین محتوای برنامه : نادر طالب زاده و محمدرضا محمدی نجات ، جواد رمضان نژاد، تهيه‌كنندگان: مجيد يوسفي و مسعود پورعلی، كارگردان: عليرضا فرحجود، مدير برنامه: رحمان سيفي‌آزاد،‌ مشاور برنامه: كيوان مدني، چهره پردازی: بابك جلالي، تصويربرداران: حسينعلي منصوري، عباس علي‌اكبري و رضا فراهاني،‌ مديرتوليد: قاسم يوسفي كمانگر، مدیر نور، تصویر و آیتم های تولیدی: فرزاد صابر، تدوین کامپیوتری: حمید جوادی، دستيار تهيه:‌ پريسا خجسته، منشي صحنه: زهره عابدي و روابط عمومی:حسین ظفرخواه.
  
شایان ذکر است ، این برنامه در 52 قسمت 90 دقیقه ای تهیه و به صورت اجرای زنده 5شنبه شب هر هفته از ساعت 30/21 تا23 از شبکه چهار سیما پخش می شود. پیش بینی می شود بررسی دو موضع مهم کاروان غزه و پرونده سکینه محمدی اشتیانی برنامه راز این هفته ( 5 شنبه 18 آذر) را به یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین برنامه ها ی تلویزیونی تبدیل شود و به علت گستردگی هر دو بحث دستکم دو ساعت طول بکشد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنده قبلا هم در خواست کرده بودم که زحمت بکشید پیگیری کنید که برنامه راز و دیروز امروز فردا ، همزمان پخش نشود . از آقای طالب زاده هم درخواست دارم سایتی بسازند که هم بشود نظرات را ارائه بدهیم و هم آرشیو برنامه در آن موجود باشد . با تشکر
Iran, Islamic Republic of
اراتمند آقای طالب زاده هستیم . برادر ، خدا قوت.
Iran, Islamic Republic of
حاجی طالب زاده خدا قوت!