پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آستین بالا بزنید برای جهیزیه ۲عروس

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 257779
پدر ناشنوا و نقاش ساختمان است که به علت مشکل شنوایی کمتر کار به ایشان داده می شود.
به گزارش جهان، پایگاه خیریه همت نوشت:
ما را همراهی کنید در تهیه ۲جهیزیه برای دو خانواده نیازمند؛‌

پدر عروس اولی که خانواده اش در یک اتاق زندگی می کنند، ناشنوا و نقاش ساختمان است که به علت مشکل شنوایی کمتر کار به ایشان داده می شود.

عروس دوم هم ۲سال است عقد کرده اما در خانه مانده چون پدرش که کارگر خدماتی یک شرکت است نتوانسته است جهیزیه مناسبی برای ایشان تهیه کند.

پرونده اول:

پدر ناشنوا و نقاش ساختمان است که به علت مشکل شنوایی کمتر کار به ایشان داده می شود.

دختر خانواده چند ماهی است عقد کرده و قرار است به زودی به خانه بخت برود اما مشکل تهیه جهزیه خانواده را نگران کرده است.

تک اتاقی واقع در خیابان۱۷شهریورجنوبی تهران که این خانواده در آن زندگی می کنند هم باید بزودی تخلیه شود.

اما امروز دغدغه اصلی آنها جهیزیه دخترشان است که می خواهند آبرومندانه به خانه بخت بفرستند.

پرونده دوم:

وقتی سراغ محل کار پدر رفتیم متوجه شدیم کارگر خدماتی شرکت  است که قرارداد شرکتی دارد و ماهیانه حدودپانصد هزارتومان حقوق دریافت می کند.

در محل کار همه از اخلاق و مناعت طبعش تعریف می کنند و می گویند با وجود مشکلات فراوانش از جمله دیسک کمر و مختصر عارضه کبدی که دارد، تا بحال کمتر کسی دیده از کسی چیزی بخواهد یا قرض کند.

گروهی را هم برای تحقیق به منزل شان فرستادیم. خانه ای حدودا ۴۰ متری در منطقه شهید رجایی(نازی آباد) تهران که برای اجاره اش ۴میلیون ودیعه و ماهی ۲۰۰هزارتومان اجاره می دهند.

پسری دارند که تازه از سربازی برگشته است و دختر بزرگ خانواده هم ۲سال است عقد کرده اما بدلیل ناتوانی در تهیه جهیزیه و البته مشکلات داماد که او هم جوشکار ساده است، هنوز به خانه بخت نرفته اند.

پدر ماهی ۱۳۰هزارتومان قسط می دهد که احتساب اجاره خانه و قسط ماهیانه وام ازدواجی که ۲سال پیش گرفته اند حدود ۱۲۰-۱۵۰هزار تومان از حقوقش می ماند که البته می توانید یارانه ۴نفر را هم به آن اضافه کنید.

در این ۲سال توانسته اند اندک اندک وسایل خرد آشپزخانه را تهیه کنند، تلویزیون و فرش هم به عهده داماد است.

***

همت کنید تا بتوانیم مبلغ ۵ میلیون تومان برای تهیه یک جهیزیه کامل برای پرونده اول و همچنین تهیه ماشین لباسشویی، گاز، یخچال و سرویس چوب و چند قلم دیگر جهیزیه پرونده دوم تهیه کنیم.
همت کنید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *