پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

با گدایی فدراسیون ها را آباد نکنیم!

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 437175
علاوه بر آن رئیس اداره تربیت بدنی باید برای حمایت از تیم ها به جای نشستن در اتاق کاری خود با مجموعه آن سازمان در جستجوی حمایتگرهای مالی یا همان اسپانسرها باشد نه اینکه تنها بنشیند و اسپانسر به سمت او بیاید.
به گزارش جهان به نقل از سایت ورزش بانوان؛ بررسی مشکلات ورزشی بانوان و عدم حمایت مسئولان، نبود اسپانسرهای ورزشی برای آنها دغدغه ای است که این روزها بسیاری از ورزشی ها و حتی بانوان سیاسی کشور را درگیر خود کرده است. شهلا میرگلوبیات هم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از وضعیت ورزش بانوان و مشکلات آنها به خوبی آگاه است. به همین دلیل خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت و گویی با وی ترتیب داده است که متن آن پیش روی شماست.

میرگلوبیات در ابتدا در خصوص اهمیت سلامت بانوان در کشور گفت: با توجه به اینکه بیش تر جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند بنابراین سلامت آنها تاثیر مستقیمی بر سلامت کل جامعه خواهد داشت.

محدودیت مالی تنها بهانه دولت است

وی در ادامه درباره مشکل کمبود بودجه ها در بخش ورزش بانوان اظهار داشت: در هر وزارت خانه ای بودجه کلی به ورزش اختصاص داده می شود. بودجه ای در حوزه مسائل و مشکلات مربوط به بانوان هم در قانون ۲۳۰ برنامه پنجم در سال ۸۵ – ۸۶ مصوب شد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است و هر سال به بهانه اینکه محدودیت مالی وجود دارد در لایحه قرار نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی در حوزه ورزش چه در بخش بانوان و چه آقایان محدودیت های منابع مالی زیادی وجود دارد، گفت: وزارت خانه باید این مسئله مهم (ورزش بانوان) را مورد توجه قرار دهد و برای آن هزینه کند. در حال حاضر بر اساس لایحه بودجه اندکی به حوزه زنان اختصاص دادند که قابل تامل است.

فدراسیون ها باید خودشان به فکر جذب اسپانسر باشند

عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا تبلیغات برای ورزش بانوان در تمامی حوزه ها صورت نمی گیرد تا موجب تشویق بیشتر بانوان به ورزش و همچنین جذب اسپانسرها و بخش های خصوصی به این حوزه شود، توضیح داد: وزارت ورزش و زیر مجموعه ها در شهر ها و استان ها باید تلاش بیشتری برای بهبود ورزش بانوان داشته باشند تا بتوانیم شاهد پشرفت چشمگیری در ورزش بانوان باشیم. در هر اداره ورزشی که مربوط به شهر های مشخص می شود باید خودشان به دنبال اسپانسر باشند. این موضوع مهمی است که باید ورزش بانوان نیز همچون سایر بخش ها زیر چتر حمایتی دولت و بخش خصوصی قرار گیرد.

وزارت خانه تبلیغ کند

وی خاطرنشان کرد: معاون وزیر ورزش در حوزه بانوان و مشاوران آن در این حوزه باید به حل مشکلات ورزش بانوان بپردازند. چراکه در هر شهر و شهرستان معاونی وجود دارد که به بخش بانوان رسیدگی می کند؛ اداره هر استان باید به دنبال جذب اسپانسر باشد.

بیکار ننشینید به فکر جذب اسپانسر باشید

میرگلوبیات اضافه کرد: علاوه بر آن رئیس اداره تربیت بدنی باید برای حمایت از تیم ها به جای نشستن در اتاق کاری خود با مجموعه آن سازمان در جستجوی حمایتگرهای مالی یا همان اسپانسرها باشد نه اینکه تنها بنشیند و اسپانسر به سمت او بیاید.

این نماینده مجلس گفت: نیاز است تا تبلیغات برای ورزش های همگانی نیز در سطح شهرها افزایش یابد. برای بهبود وضعیت ورزش بانوان لازم است وزارت خانه تبلیغاتی انجام دهد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با گلایه از اینکه بارها مشکلات مربوط به بانوان در مجلس مطرح شده ولی توجهی به آن نشده است تصریح کرد: بر خلاف تلاش ما برای حل مشکل بانوان متاسفانه هنوز قانونی اجرایی نشده و بودجه به این سمت کشیده نمی شود.

نقص مدیریتی در سطح کلان جامعه وجود دارد

وی ادامه داد: متاسفانه حاضر نیستند برای قشری که تمام زحمت جامعه بر دوش اوست کاری انجام دهند. حل این مشکلات در ابتدا باید از مدیریت ها شروع شود و آنها را سامان داد. البته نمی توان همه چیز را بر گردن وزارت ورزش انداخت زیرا نقص مدیریتی در سطح کلان جامعه نیز وجود دارد.

میرگلو بیات اظهار داشت: باید دید آیا مراکز ورزشی و سالن های مختص بانوان در سطح شهرها متناسب با جمعیت آن ها است؟ به طور مثال در شهر ساوه چند سالن ورزشی داریم؟ البته باید نیمه پر لیوان را نیز دید و تنها از شرایط شکوه نکرد.

یک مجمع خیرین تشکیل دهیم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه با ارائه پیشنهادی تاکید کرد: می توان به وزیر ورزش پیشنهاد داد که همچون سایر حوزه ها که دارای مجمع خیرین هستند یک مجمع خیرین هم برای ورزش را ایجاد کرده و از مردم و بخش خصوصی درخواست کمک کند.

وی تصریح کرد: همانطور که آموزش و پرورش، بهداشت و سایر حوزه ها از بخش خصوصی نیازهای خود را برآورده می کنند، ورزش نیز می تواند این کار را انجام دهد. زیرا در حال حاضر کشور در وضعیتی نیست که بتوان انتظار داشت همه چیز به یک چشم زدن حل شود. این وضعیت نیاز به یک همت جمعی اعم از رسانه ها، وزارت ورزش و زیر مجموعه، بخش خصوصی، مدیران و دولت را می طلبد تا به هدف نهایی که سلامت جامعه است دست یابیم.

میر گلوی بیات در پایان گفت: نباید در این شرایط هر کدام از مسئولان تقصیر را بر گردن یکدیگر بیاندازند بلکه باید با تلاش و کمک تمامی مجموعه ها به شرایط بهتر دست پیدا کنیم. همچنین هر فردی باید مسئول کارهایی باشد که انجام می دهد تنها به این صورت می توان به نتیجه مطلوب رسید و ورزش بانوان را از این وضعیت نجات داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *