جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تسهیلات به صنایع کوچک

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 424872
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خواستار اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید محمد علی سید ابریشمی در «اولین هم اندیشی بانکداری صنایع کوچک» با بیان فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال‌های گذشته اولویت اول سازمان بر ایجاد زیرساخت‌های عمرانی برای فعالیت واحد‌های صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد از صنایع کوچک با ظرفیتی کمتر از ۵۰ درصد کار می‌کنند و مهم‌ترین کار برای رفع مشکلات، دسترسی واحد‌ها به تسهیلات مورد نیاز است.

سید ابریشمی با بیان اینکه اکنون اولویت اول سازمان به بخش دوم فعالیت یعنی حمایت از صنایع کوچک تبدیل شده است، گفت: ما تقریبا فاز اول را پشت سر گذاشته‌ایم، البته اینگونه نیست که بگوییم کار اتمام یافته و دیگر نیازی به ایجاد زیرساخت صنعتی نداریم اما با توجه به اینکه بسیاری از واحد‌های صنعتی در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شده‌اند، اولویت ما رفع این مشکلات است.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن، گفت: امیدواریم که در سال‌جاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از این طریق در اختیار واحدهای صنعتی کوچک سراسر کشور قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها از نظر کارشناسی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تمام توان در اختیار بانک صنعت و معدن هستند تا بتوان بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی را حل کرد.

سید ابریشمی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ هزار هکتار زمین در ۹۴۲ شهرک صنعتی دراختیار سازمان قراردارد که از این تعداد ۷۵۱ مورد از آنها در حال بهره‌ برداری و واگذاری زمین قراردارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۶۴ هزار قرار‌داد برای استقرار واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها منعقد شده است، اظهار کرد: از مجموع بیش از ۸۷ هزار واحد صنعتی در کشور و ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که عمده این واحد‌ها صنایع کوچک هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *