پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
به دلیل کوتاهی در حفاظت از محیط زیست؛

دولت انگلیس کارت قرمز گرفت!

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 380574
کمیته چند حزبی پارلمان انگلیس از ناتوانی دولت این کشور در سه حوزه کاهش آلودگی هوا، حفاظت از تنوع‌زیستی و مقابله با سیل انتقاد کرد.
به گزارش سرویس جهان به نقل از ایسنا، کمیته بررسی محیط زیست پارلمان انگلیس پس از ارزیابی تلاش‌های دولت انگلیس از سال ۲۰۱۰ میلادی و زمان روی کار آمدن «دیوید کامرون» در زمینه سه دغدغه محیط زیستی فوق به عملکرد دولت کارت قرمز نشان داد. اعضای پارلمان انگلیس همچنین کابینه دولت را به دلیل پیشرفت ناکافی در هفت موضوع زیست‌محیطی دیگر مستحق دریافت کارت زرد دانستند. با این حال اعضای دولت یافته‌های این کمیته را نادرست خوانده و به شدت با آن مخالفت کردند.

«یوآن والی»، عضو کمیته بررسی محیط زیستی پارلمان انگلیس گفت: پس از آنکه «دیوید کامرون» در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان نخست وزیر انگلیس قدرت را در دست گرفت، متعهد شد تا به عنوان سردمدار سبزترین دولت انگلیس پیشگام باشد اما تحقیقات ما از وضعیت محیط زیست کشور در طول این مدت نشان می‌دهد که برای مراقبت بهتر از آن نیاز به تلاش‌های بیشتر و جدی‌تر است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، نمایندگان پارلمان انگلیس ۱۰ معیار حفاظتی محیط زیستی را مورد آزمایش قرار دادند که در مقوله کیفیت هوا، کمیته بررسی محیط زیستی، دولت این کشور را مستحق دریافت کارت قرمز دانست. نمایندگان مجلس دریافتند در سال ۲۰۱۳ میلادی و پس از یک ثبات چند ساله، انتشار آلاینده‌ها افزایش یافته است. بدین ترتیب انگلیس بنا بر دستورالعمل اتحادیه اروپا نتوانسته در ۳۴ منطقه از مجموع ۴۳ منطقه این کشور استانداردهای لازم را به دست آورد. این مسئله باعث شد تا کمیسیون اروپایی با اتخاذ تدابیر قانونی بر انگلیس فشارهای بیشتری اعمال کند تا نسبت به پاکسازی محیط زیست خود شتاب بیشتری به خرج دهد. دولت انگلیس همچنین در مسئله تنوع زیستی کارت قرمز دریافت کرده است.

یوآن والی، تاکید کرد: قبل از اینکه دولت بتواند استانداردهای لازم در کیفیت هوا را کسب کند دیگر تمام نسل جوان شهرها سلامتی خود را از دست داده‌اند. این مسئله قابل قبول نیست. ما خواستار اقدام عاجل در این زمینه هستیم و سال آینده که نتایج تحقیقات خود را منتشر می‌کنیم با جزئیات بیشتری به این مسئله خواهیم پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *