پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۹

گران شدن «شیر» در سکوت!/ تذکر داده ایم به قیمت قبل بازگردند

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 410075
در حالی در چند روز اخیر قیمت شیر ۲۰۰ تومان افزایش یافته است که نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی می‌گوید: افزایش قیمت لبنیات علاوه بر ۱۵ درصد مصوبه تیرماه غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.
گران شدن «شیر» در سکوت!/ تذکر داده ایم به قیمت قبل بازگردند
به گزارش جهان، محمد فربد در گفت وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که چرا صنایع لبنی قیمت محصولاتشان را برای سومین بار افزایش داده‌اند، گفت: کدام برندها افزایش قیمت داده‌اند؟ افزایش قیمتی مشاهده نشده تا دلیلی برای آن عنوان شود.

سخنان وی درحالی است که برند «دامداران» هفته گذشته شیر ۲۳۰۰ تومانی را به ۲۵۰۰ تومان افزایش داد. جالب است که چنین افزایش قیمتی رخ می‌دهد و مسؤولان خبر ندارند!

وی در مورد غیر قانونی بودن این اقدام اینگونه پاسخ می‌دهد: تیرماه امسال و پس از ماه رمضان صنایع لبنی طبق مصوبه مجاز شدند که قیمت محصولاتشان را ۱۵ درصد افزایش دهند.

فربد با بیان اینکه در آن روزها برخی صنایع براساس مصوبه ۱۵ درصد افزایش قیمت را اعمال کردند، گفت: اما برخی دیگر به دلایلی از جمله عدم کشش بازار و مسائل رقابتی این افزایش قیمت را اعمال نکردند، بنابراین طبق مصوبه مجازند هر زمان که تشخیص دهند این کار را انجام دهند.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: اگر صنایع لبنی افزایش قیمتی در محصولاتشان اعمال کرده‌اند باید تحقیق شود که این افزایش مربوط به همان ۱۵ درصد مصوبه بوده یا افزایش علاوه بر آن ۱۵ درصد است.

فربد افزود: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با شرکت‌های خاطی که افزایش قیمت آنها توجیه لازم را ندارد برخورد کند و با دعوت از این شرکت‌ها درباره افزایش قیمت محصولاتشان توضیح بخواهد و اگر سازمان حمایت تخلف را محرز بداند آن واحد به واحد قضایی معرفی و با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ واحد لبنی در سطح کشور فعال و این صنعت یک صنعت رقابتی است که با توجه به اینکه برخی صنایع از مواد کیفی‌تر استفاده می‌کنند ممکن است قیمت تمام‌شده برای آنها بالاتر باشد.

فربد در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است خرید حمایتی شیر با قیمت مصوب ۱۴۴۰ تومان از دامداران باعث افزایش قیمت شیرخام و همچنین گرانی محصولات لبنی شده باشد، گفت: خیر، دولت به وظیفه قانونی خود در قبال حمایت از دامداران عمل کرده و این اقدام هیچ تأثیر نامطلوبی بر صنایع لبنی نداشته است.

گفتنی است در حالی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صنایع لبنی اولتیماتوم داده که تا ۹ اسفند مهلت دارند قیمت‌های افزایش‌یافته محصولات‌شان را به حالت قبل برگردانند، لبنیاتی‌ها محصولات تولیدی خود را همچنان با همان قیمت‌های جدید و افزایش‌یافته روانه بازار می‌کنند. به‌عنوان نمونه می‌توان به شیر کم‌چرب در بطری‌های یک لیتری اشاره کرد که تا پیش از این ۲۲۰۰ تومان فروخته می‌شد اما اکنون ۲۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

البته علیرضا رفیعی، معاون سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان پس از این تغییرات قیمتی گفت: برخی کارخانه‌های لبنی، قیمت شیر کم‌چرب را ۲۰۰ تومان افزایش داده‌اند که به آنها تذکر داده شده تا به قیمت قبل بازگردانند.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام ما که خیلی وقت هست که 2500میخریم
ما هم که مدتی قبل از سه براه گرون شدنش در سال جاری از سبد کالامون حذفش کردیم امسال شیر 3 بار گرون شد دوبار قبل از بهمن و یکبار اسفند و بعد از معجزه صفر شدن تورم
ما به گرونی عادت داریم. چون این دولت رسانه داره و ماهواره ها حامی اونها هستند، خبرهای مربوط به شرایط بد اقتصادی منتشر نمیشه
جالب اینکه میذارن گرون شه بعدش اخطار میدن بعدش جریمه میکنن میره جیب دولت، از جیب مردمم که پریده پس اخرش معلومه بابا سناریوش تکراریه!!
سید دلسوخته
من تازه از خواب بیدار شدم یکی بهم گفت تورم پایین اومده و صفر شده الان نمیدونم این خبر دروغ رو چرا پخش کردن که شیر و خیلی چیزای دیگه گران شده راستی سئوال کردم ببینم کی گفته تورم پایین آمده همه بهم گفتند رئیس دولت راستگویان
توفیقی از قزوین
حالا خدا شکر که تورم بهمن رشد صفر درصدی داشته وگرنه معلوم نبود با افزایش قیمت مرغ( 3 هزار تومان) یا شیر و شهریه دانشگاه و برق و ...چه باید سرما می آمد
شما چطور خبری از اعتصاب سراسری معلمان را کار نکردید ایا بی خبرید؟
کسانی که در دولت قبل هیاهو می کردند یا همین دولتند یا همدستانش یا جیره خوارش ... وگرنه این دولت اگر روی دست دولت قبل بلند نشده باشه ازش توی گرونی کم نداشته تازه فرض رو بر این گذاشتیم که از رکود مطلق خارج شدیم که مثلا الکی خارج شدیم
گرانی در سکوت اجرای طرحهای مهم اقتصادی بی سروصدا وبدون در نظر گرفتن شرایط ملت و....میراث شوم دولت سازندگی است که عجیب نیست دولت تدبیر وامید از ان الگو برداری کند!!!!این روشی است برای پایین کشیدن سطح توقعات مردم تا حداقل وضعیتی که در دوران هاشمی حاکم بود!!وقتی اب نباشد کسی هوس نان نمیکند!!