پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

برنامه‌ فرهنگسراهای تهران به مناسبت هفته دفاع‌ مقدس

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 381348
رونمایی از کتاب‌های «از جنون تا مجنون»، برگزاری ویژه‌برنامه‌های «مرهم زخم» و «بوی باروت، عطر نارنج»، تجلیل از شهدای مناطق، اجرای تئاتر «خرداد خبرنگار» و نمایش آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس تنها بخشی از بیش از ۵۰ برنامه هفته بزرگداشت دفاع مقدس در فرهنگسراهای تهران است.
به گزارش جهان، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این رابطه اظهار داشت: فرهنگسراهای تهران در هفته دفاع مقدس با برگزاری بیش از ۵۰ برنامه متنوع هنری و فرهنگی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

وی در ادامه افزود: رونمایی از چند کتاب حوزه دفاع مقدس، تجلیل از شهدای ارتش، برگزاری همایش ادبی «هنر و انقلاب»، اجرای تئاتر «خرداد خبرنگار» در فرهنگسرای ارسباران و برگزاری نمایشگاه‌هایی در مناطق مختلف تهران از جمله این برنامه‌ها هستند.

محمدی اظهار داشت: فرهنگسرای ملل با برگزاری مجموعه برنامه‌هایی با عنوان «اسوه ایثار» شامل بازدید از آسایشگاه جانبازان و برگزاری نمایشگاه عکس در ایستگاه‌های مترو سطح منطقه ۱، فرهنگسرای ابن سینا با برگزاری همایش ادبی «هنر و انقلاب» با حضور نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس در تاریخ ۳۰ شهریور، فرهنگسرای ارسباران با اجرای تئاتر «خرداد خبرنگار» در ساعت ۱۹:۳۰ هر روز و همچنین نمایش فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» با حضور عوامل این فیلم در تاریخ ۲۹ شهریور به استقبال هفته دفاع مقدس می‌روند.

وی همچنین تصریح کرد: فرهنگسراهای اشراق و هنگام در منطقه ۴ با برپایی غرفه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه عکس، مسابقه پیامکی و فضاسازی سمبلیک جبهه، فرهنگسرای معرفت با اجرای تئاترهای خیابانی، فرهنگسرای فردوس با خوانش کتاب «زیرخاکی» اثر مجید قیصری و نمایشنامه خوانی «مارش پیروزی» اثر بهزاد صدیقی در تاریخ ۳۰ شهریور، فرهنگسرای سرو با رونمایی از کتاب «از جنون تا مجنون» نوشته ابوالفضل درخشنده در تاریخ ۳۱ شهریور هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: در فرهنگسرای اندیشه از کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات دوران اسارت احمد یوسف‌زاده رونمایی می شود. مجموعه برنامه های روایت دلدادگی و شب شعر رویش در برج آزادی در تاریخ ۲ مهر از فرهنگسرای رویش و برگزاری نمایشگاه های کتاب و عکس به همت فرهنگسرای کار، برگزاری برنامه بازدید از جانبازان دفاع مقدس به همت فرهنگسرای عطار از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

وی افزود: فرهنگسرای اخلاق با برگزاری برنامه «راویان فتح» جلسه آموزشی وقایع و شرح عملیات‏های هشت سال دفاع مقدس را برگزار می کند و فرهنگسرای خاوران با برگزاری نمایشگاه عکس «نگاه مقدس»، نمایش ویژه هفته دفاع مقدس و نمایشگاه کتاب «یاد یاران» به استقبال این هفته می رود.

محمدی گفت: فرهنگسرای مهر با دو برنامه «طرح سپاس» و «دفترچه های خاکی»، کتابخانه ۱۳ آبان با رونمایی از دو کتاب «مرهم زخم» و «بوی باروت عطر نارنج» و فرهنگسرای تهران با برنامه «هشت فصل عشق» در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می دارند.

همچنین مراسم «روایت یک حقیقت» مروری بر هنر و زندگی شهید سیدمرتضی آوینی با حضور مریم امینی همسر شهید، بهروز افخمی، کیومرث پوراحمد و... ۳۱ شهريور در سالن ایران فرهنگستان هنر به همت فرهنگسرای انقلاب برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران www.fhnews.ir مراجعه کنند یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *