جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فناوری جدید جایگزین شبکه جی‌پی‌اس

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 231542
یک شرکت فناوری موفق به طراحی سیستم موقعیت یاب جهانی تازه ای شده که ممکن است در آینده جایگزین سیستم فعلی جی پی اس شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از پی سی ورلد، این فناوری که توسط BAE Systems ابداع شده، از فرکانس های شبکه های رادیویی متداول مانند وای – فای ، دکل های پخش تلویزیونی و رادیویی، سیگنال های تلفن همراه و ... برای محاسبه موقعیت مکانی کاربر با ضریب خطای چند متر استفاده می کند.
 
با توجه به اینکه فناوری جی پی اس برای موقعیت یابی متکی به سیگنال های ضعیف ماهواره ای است و در برابر اختلال و خرابکاری هم آسیب پذیرتر است، پیش بینی می شود فناوری جدید به جای آن به کار گرفته شود.
 
این فناوری که Navigation via Signals of Opportunity یا ( NAVSOP) نام گرفته در برابر انواع اختلال و خرابکاری اعم از ارسال پارازیت یا تلاش برای دستکاری اطلاعات مقاومت خوبی دارد.
 
مزیت دیگر این فناوری دقت بیشتر آن است که تشخیص دقیق تر موقعیت مکانی کاربران را ساده تر می کند. این سیستم حتی در مکان های دورافتاده ای که خدمات جی پی اس در دسترس نیست عمل می کند که از جمله آن می توان به داخل آسمانخراش ها و اتاق های تودرتوی آنها یا قطب شمال اشاره کرد.
 
به ادعای شرکت سازنده از این سیستم حتی می توان برای بهینه سازی خدمات جی پی اس بهره گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *