پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در حاشیه همه‌پرسی اخیر در سوریه؛

پاسخ جالب همسر اسد به زن پادشاه اردن+عکس

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 211049
پیش‌بینی می‌شود که این دیالوگ سیاسی زنانه، روابط دو کشور را که یکی مخالف سرسخت اسرائیل و دیگری متحد درجه این رژیم است، بیش از پیش سرد کند.
به گزارش جهان به نقل از العربیه 24، پایگاه القدس العربی گزارش داد: ساعاتی بعد از انتشار تصاویر حضور أسما اسد در کنار همسرش برای شرکت در همه‌پرسی اخیر قانون اساسی در سوریه، ملکه "رانیا" همسر پادشاه اردن با هدف تحقیر و پروپاگاندای رسانه‌ای علیه حکومت سوریه که احتمالاً از سوی رسانه‌های غربی برنامه‌ریزی شده بود، با همسر بشار اسد تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس این گزارش که از سوی یک مقام اردنی فاش شده، رانیا در این تماس تلفنی به "اسما اسد" گفته است: "عزیزم! تصویرت را هنگام رای دادن در تلویزیون دیدم و واقعاً برایت نگران شدم که در این شرایط سوریه، مشکلی برای تو پیش نیاید."

همسر بشار اسد نیز با حاضرجوابی عنوان کرده است: "اوضاع و احوال ما الحمدالله در سوریه مساعد و عادی است ولی ما برای اوضاع کشور شما بسیار نگرانیم!"

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000211/nf00211049-1.jpeg

پیش‌بینی می‌شود که این دیالوگ سیاسی زنانه، روابط دو کشور را که یکی مخالف سرسخت اسرائیل و دیگری متحد درجه این رژیم است، بیش از پیش سرد کند.

رسانه‌های غربی توجه ویژه‌ای به انتشار اخبار اسما اسد از خود نشان می‌دهند چرا که از زمان آغاز درگیری‌های گروه‌های سلفی در سوریه، این شایعه مطرح شده بود که اسما، مخالف سیاست‌های همسرش بوده است. اما اسما اسد با حضور در کنار همسرش در خلال راهپیمایی دو ماه گذشته که مردم به طرفداری از حکومت بشار اسد در دمشق برپا کرده بودند، به این شایعات پایان داد و تلاش از راه دور همسر پادشاه اردن نیز نتوانست خوراک مدنظر رسانه‌های غربی را برای آن‌ها ایجاد کند.

گفتنی است اردن نیز از کشورهایی است که نشانه‌هایی از ناآرامی در آن به چشم می‌خورد و برخی صاحبنظران معتقدند که متحد درجه یک اسرائیل در خاورمیانه و اولین کشور عربی که اسرائیل را به رسمیت شناخته است، در آینده‌ای نزدیک موج اعتراضات مردمی را تجربه خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *