پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فیلمبردار «مختارنامه» درگذشت

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 393246
محمود فلاح از درگذشت عظیم جوانروح فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون شب گذشته در بیمارستان لاله خبر داد و اعلام کرد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر او منتظر هستند تا خانواده‌اش از خارج از کشور به ایران بیایند.
فیلمبردار «مختارنامه» درگذشت
به گزارش جهان به نقل از مهر ؛محمود فلاح تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با تأیید خبر درگذشت عظیم جوانروح فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون ایران به خبرنگار مهر گفت: همانطور که قبلا هم صحبت کرده بودیم، جوانروح شرایط خوبی نداشت و بعد از جراحی قلب باز، ریه او آب آورد و در آخرین مراجعه‌ای که به پزشک داشتیم، مشخص شد که او سرطان روده دارد.

وی افزود: مرحله شیمی درمانی او بلافاصله آغاز شد اما متاسفانه این مرحله جواب نداد و او شب گذشته سه‌شنبه چهارم آذر بر اثر سرطان روده درگذشت. وی در بیمارستان لاله تهران بستری بود و همانجا هم فوت کرد.

فلاح در پاسخ به مهر در این باره که آیا نامه‌نگاری به سازمان برای اقدام مرکز بهداشت نتیجه داده بود یا خیر، تأکید کرد: بله در سازمان به نامه من ترتیب اثر داده شد و تقدس نژاد معاون اداری و مالی به دکتر توکلی رییس مرکز بهداشت دستور همکاری داد. جا دارد از آنها قدردانی کنم که در همه زمینه‌ها همکاری کاملی داشتند. همچنین حسن اسلامی مهر رییس سابق سیمافیلم نیز در این زمینه همکاری کرد.

این تهیه‌کننده پیشکسوت درباره زمان و مکان تشییع پیکر جوانروح توضیح داد: دنبال مسائل تشییع پیکر او هستیم. امیدوارم تا صبح جمعه خانواده او از خارج از کشور به ایران برسند و بتوانیم پس فردا در هفتم آذر پیکر او را از خانه سینما یا مسجد بلال تشییع کنیم. البته هنوز چیزی قطعی نشده است و من زمان و مکان قطعی را بعدا اعلام می‌کنم.

به گزارش مهر، فلاح پیش از این در چهارشنبه ۱۴ آبان در گفتگو با مهر از مساعد نبودن حال جسمی عظیم جوانروح و مبتلا شدن وی به سرطان روده خبر داده بود و اعلام کرده بود برای مساعدت مالی سازمان صداوسیما نامه‌ای به تقدس‌نژاد معاون مالی و اداری نوشته است. چرا که فرزندان این فیلمبردار برجسته سال‌های سال است ایران نیستند و او به تنهایی در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کند و کسی را ندارد. بنابراین بهتر است سازمان صداوسیما مددکار یا پرستاری برای جوانروح بفرستد.

عظیم جوانروح متولد ۱۳۲۴ در اردبیل است و در سال‌های فعالیتش همکاری بسیاری با داود میرباقری داشته و از جمله در آثاری چون «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «شاهگوش» با او همکاری کرده است. ابتدای ورود او به این عرصه سال ۴۷ بوده است و آثار درخشانی در کارنامه‌اش دارد.

هفت ترانه، یکی بود یکی نبود، قصه‌های کیش، بیقرار، آخرین خون، پرواز از اردوگاه، ترانزیت، روز فرشته، صبح روز بعد، آواز تهران، مجنون و در انتظار شیطان از جمله فیلم‌هایی است که جوانروح مدیریت فیلمبرداری آنها را برعهده داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *