جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۷
۶۱
شیشه عمر تیم ملی توسط عراق شکسته شد

با یک سرباز مات شدیم!

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 403442
بازیکنان ما به رهبری کی روش وقتی ترسیدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند راه صعود گم شد تا عراقی ها در برابر جنگاوران خلع سلاح شده ایران عرض اندام کنند.
با یک سرباز مات شدیم!
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : جمعه، یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ فوتبال کشورمان بود، در حالی که همگان تیم ملی ایران را بخت نخست صعود به دور نیمه نهایی قلمداد می کردند، تیم ملی کشورمان در کمال ناباوری در ضربات پنالتی به تیم جنگ زده و متوسط آسیا باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.

البته بدون تردید یکی از علل شکست ایران اخراج مهرداد پولادی در دقیقه ۴۳ بود که موجب شد تیم ایران مابقی بازی را ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد، هر چند خیلی ها اعتقاد دارند که کارت زرد دوم داور بسیار سخت گیرانه بود ولی از بازیکن با تجربه ای که جام جهانی را تجربه کرده و اتفاقا نمایش درخشانی هم داشت انتظار بیشتری می رفت تا بهانه ای به دست داور ندهد.

تیم ملی عراق در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت و اگر تیم ایران قدری شجاعانه تر بازی می کرد به راحتی می توانست به تعداد گلهای خود بیفزاید، اما متاسفانه همان گونه که پیشتر اشاره نمودیم تفکر دفاعی کی روش موجب شد که این بخت بزرگ را از دست بدهیم و نتیجه را به تقدیر و اتفاقات بازی بسپاریم که متاسفانه این بار بر خلاف بازی با امارات، بخت با ایران یار نبود و متحمل شکست شدیم.

فقدان بازیکن بازی ساز (پلی میکر) همچون محمد نوری، مجتبی جباری و حتی سروش رفیعی و استفاده همزمان از دو هافبک دفاعی نکونام و آندو همان گونه که پیشتر اشاره کردیم ضربه بزرگی به تیممان زد. جواد نكونام در برابر عراق، ضعيف ترين بازي همه عمرش را انجام داد. انتخاب او به عنوان يكي از يازده مرد از اصلي ترين اشتباهات كي روش بود.

کی روش که با اسلحه محافظه کاری همچون گذشته به بازی یکنواخت فکر می کرد پس از اخراج مهرداد پولادی هرگز نخواست آهنگ تیمش را عوض کند و همان سمفونی همیشگی را نواخت تا تیم عراق به تکرار قهرمانی هفت سال پیش خود امیدوار شود. شاید اگر وی می دانست عراق این گونه آرزوهایش را به باد خواهد داد و رویاهایش را مچاله خواهد کرد هرگز امارات را از سر راه برنمی داشت و به جای ملاقات با توپچی های مکار عراق به مصاف چشم بادامی های سرزمین آفتاب تابان می رفت.

پس از ۱۰ سال یعنی بعد از مرداد سال ۱۳۸۳ که در چین به مرحله نیمه نهایی رسیدیم، دوباره می توانستیم به این مرحله صعود کنیم که این اقبال بزرگ با قرعه مناسب براحتی از دست رفت! در یکی از تلخ ترین ماراتن کشنده غرق شدیم تا حسرت رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا ۱۴ ساله شود.

بازیکنان ما به رهبری کی روش وقتی ترسیدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند راه صعود گم شد تا یونس محمود زهردار و یارانش گستاخ شده و در برابر جنگاوران خلع سلاح شده ایران عرض اندام کنند. هر چند داور قصاب استرالیایی پوست تیم ملی را کند و با یک کارت قرمز و یک دنیا اغماض بیشترین خدمت را به عراقی ها کرد تا اتوبوس پر از مسافر ایران از خط خارج شود و کیلومترها قبل از رسیدن به جام واژگون گردد.

تیم ملی ایران در جنگ نابرابر مغلوب شد تا چهارمین تیم عربی به تاوان سه تیمی که پیش از این قربانی شدند همسایه خود را در ضیافت جبار پنالتی ها از پا درآورد و در بهت و حیرت فانوس های خاموش را به دست جنگاوران ایران دهد.

خداحافظ آسیا. خداحافظ تیرک لعنتی. خداحافظ ویلیامز نفرین شده و خداحافظ همای سعادت! معلوم نیست چرا بخت ۴۴ سال است از ما روی برگردانده است؟

به هر روی ویلیامز سوت پایان بازی را به صدا در آورد تا نخستین دیدار جام شانزدهم به ضربات پنالتی برسد و شیشه عمر فوتبال ما توسط عراق شکسته شود!

البته این شکستها برای فوتبال ما مثل این که عادی شده است و این جمله تکراری[!] را از زبان رئیس همیشه خندان فوتبال خواهیم شنید که ان شاء الله چهار سال بعد جبران می کنیم!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدالت
تیتر کوتاه و پر معنا و قشنگ
شوکه شده
Iran, Islamic Republic of
مهردادپولادی را بفرستند خاش سربازی آنهم به مدت یازده سال
سعید
قهرمانی با تیمی که بازیکنان قانون گریزی داره محاله.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بار کج به منزل نمی رسه!
و وای بر مسئولینی که ولش کردن
Romania
چه ربطی داره؟؟ اگه جام رو برده بودیم اونوقت میگفتید بخشیده بشه!!
فعلاً که باختیم
همش تقصیر این سرباز معافیاست
معافی یا فراری؟
جعفری
این هم نتیجه قهرمان پروری از قانون گریزان متخلف!!!

هرچند داور اشتباه کرد ولی خب عاملش پولادی بود. پولادی باید بعد از خوردن به زمین زود پا می شد تا داور خیال نکنه داره تمارض می کنه که نتیجه اش این بشه!!
خوب شد داور استرالیایی به نفع عراق سوت زد تا هرکی عقده گشایی کنه چه تضادی هست تو بازیهای قبل انقدر خوب باز کرد یه احسنت بهش گفتید که حالا که با ناداوری داور اخراج شد کاسه کوزه ها رو سرش شکستید اونم تو دورانی که به کسانیکه بالای 8 سال غیبت داشتن فرجه خرید سربازی و معافیت داده میشه
به کسی که ظرفیت نداره نباید زیادی اهمیت داد
بابک
تیم ملی فوتبال عراق همیشه یکی از تیمهای قدر آسیا بوده است.هشت سال پیش همین تیم که کشورش تحت اشغال امریکا بود و مردمش ساعت به ساعت در بمبگذاریهای تروریستی کشته می شدند قهرمان جام ملتهای آسیا شد و جالب اینکه سرمربی داخلی هم داشت.پیروزی بر چنین تیمی کار دشواری است.
قابل توجه بابک
Iran, Islamic Republic of
چراقصد داری خودت روفریب بدی ماباختیم به تیم ضعیف عراق
تویی که داری خودت و فریب میدی عراق 10 بازی تدارکاتی کرد ایران فقط 2 تا با کی روش بعد جام جهانی چقدر طول دادن تا قرارداد بستن درثانی عراق 11 نفر بود به اضافه داور و یران 10 نفره بازی کرد ژاپنم دیروز تو ضربات پنالتی از امارات باخت پنالتی شانس این بار شانس به نفع امارات و عراق بود تو بازی که ایران و ژاپن کم نیاوردن مخصوصا ایران اونم با 10 نفر از دقیقه 43 تا 120
این همه دبدبه و کبکبه به خاطر باخت به تیم جنگ زده عراق؟
بازیکنان آن زمان عراق قابل ملاحظه با الان نیستند؛ یک عماد رضا با کل تیم فعلی عراق برابری می کرد
به ژاپن هم که می خوردیم با این داوری بازنده بودیم!
فرزاد
بازیکنی که خودشو با یه نیش ضربه محکم به زمین میزنه معلومه که داره تمارض میکنه. کارت زرد کاملا درست بود.
Kuwait
در اینکه حرکت پولادی اشتباه بود شکی نیست اما اونطور که داور از اول بالا سرش وایستاده بود معلومه فکرایی تو سرش بود!
روحانی مچکریم!
نرگس
به نظر من کی روش باید بمونه و کفاشیان بره...
Iran, Islamic Republic of
بنظر من هردو شون باید برن
وهمچنین نکونام که همیشه در زمین قدم می زنه وگل دوم هم فقط نگاه کرد
کی روش بره که کی بیاد کی روش از 3 سرمربی قبل خودش بهتر بود از قطبی و دایی و قلعه نویی قطبی که رفته چیه بازم هوس قلعه نویی و دایی رو کردید تیم دست اونا بود 10 نفره از عراق چند تا گل میخوردیم اونم فقط با 2 تا بازی تدارکاتی
Kuwait
میشه بگید این کامنت منو که زیر مطلب ...
بای
الوداععععععععععععععععععع
محمد
United States
نصفش رو خوندم معلوم شد ..
مصطفی
United States
تیتر عالییییییییییییییییییییییییییییییی
Romania
عجیبه که بازیهای قبلی رو بردیم و گفتند بازی خوب انجام ندادند. امروز حقیقتا بازی عالی بود نتیجه هم خوب بود که اگر. ناداوری نبود نتیجه خوب باقی می موند. بازی تدارکاتی خیلی مهمه که عراق ازین امتیاز برخوردار بود و نتیجه هماهنگی حاصل از بازیهای تدارکاتی رو گرفت. بازم دست بچه ها و کادر فنی درد نکنه.
خیلی خوب و با غیرت بازی کردن همینکه بعد از اخراج ی بازیکن ، ده نفره تونستن بازی رو به ضربات پنالتی بکشونن و امید عراقی ها رو تا لحظه اخر بگیرن کلی ارزش داره.
کفاشیان پر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عدالت
به نظر ما عده ای از جوانان تا زمانی که امثال کفاشیان -عزیز محمدی - تاج ...در راس فوتبالند فوتبال ما همینطور ناکام مبمونه ..
عماد
داور استرالیایی خیلی باهوش تر از نظام وظیفه عمل کرد . نشد سر اون رو هم کلاه گذاشت.
این هم نتیجه اصرار بر دعوت از یه سرباز فراری. کسی که روی قانون مملکتش پا گذاشت و با کمال وقاحت به تیم قطری پیوست ولی مربی تیم ملی ازش دفاع کرد و نتیجه دفاع از این شخص رو دید.
شاید کی روش فکر میکرد چاقو دسته خودش رو نمیبره ولی اگه ذره ای دقت داشت میفهمید همین سرباز فراری که اصرار به اومدنش داره ، نمک ایران رو خورده و نمک دون رو شکسته، بیت المال کشور رو نوش جون کرده ولی از قانون کشور فرار میکنه.
پس بهترین جمله اینه:
از ماست که بر ماست
البته جا داره از بازیکنای تیم ملی تقدیر کرد که اینطور باصلابت بازی کردن( البته بعد از دریافت گلها)
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
تلویزیون هم کی روشی پور هست ! بجای انتقاد از بازی های بی برنامه ودفاعی این مسخره بازی را دراورده اند احتمالا مدالی هم به کی روش میدهند !! روحانی واقعا مچکریم!!
عماد
بار کج به منزل نرسید!
بردن یک متخلف به بازی ها و دهم کجی به قانون را خدا بی پاسخ نگذاشت.
محسن
Iran, Islamic Republic of
باسلام از باخت تیم ملی واقعا ناراحت شدم . اما یه چیزی میگم شاید حرف دل خیلی از مردم باشه اونم اینکه خدا جای حق نشسته . وقتی خیلی ازجوانان شنیدیند که ستاد کل ننیروهای مسلح با بازی یک سرباز فراری برای تیم ملی موافقت کرده دل خیلی از آنها شکست و از همونجا زمینه موفق نشدن تیم ملی کلید خورد و... جالب اینجاست که یکی از اصلی ترین عوامل باخت تیم ملی همین سرباز فراری شد . خوب خدایی داریم .
Netherlands
حزب الله با وارد عرصه ورزش قهرمانی به ویژه فوتبال شود رفتار بازیکنان ما در این مسابقات اصلا مطابق ارزشهای حزب الهی نبود
گل گفتی
علي
Latvia
«خشت اول چون نهد معمار كج، تا ثريا ميرود ديوار كج» اين فوتبال نه در دنيا و نه در آسيا، به هيچ جا نميرسد! حتي اگر بهترين مربيهاي دنيا را بياورد! سنگ پي اين فوتبال كج است! تيمي كه روي يك فوتباليست متخلف حساب باز كند، بايد هم توسط هم او به فنا و نابودي داده شود! حقش است كه همانجا وي را دستبند زده و توسط اتوبوس به ايران آورده و به سربازي و اعزام و بلافاصله محاكمه شود!!! اين مربي هم به درد تيم ملي ما نمي‌خورد! حتي من بي‌تجربه هم ميدانستم كه اولين پنالتي را يك با تجربه‌تر بزند و ضربات بعدي را هم باتجربه‌ها!!!
مگر قحطی بازیکن بود .وقتی با متخلف برخورد نمی شود نتیجه میشود اینکه زحمت چند ساله یک تیم به باد می رود آن هم به دست یک آدم متخلف که احساس میکند هر کسی از جمله قانون کشورش را میتواند دور بزند . تیم ملی نماینده کشور است. حضور در این تیم حرمت دارد حرمت آن را نگه دارید که به این روز نیفتید.
علی
....فیفا با داوران مغرض سیاسی وبعضا خریداری شده همیشه حق ایران را پایمال میکنند. ...محترم جمهوری اسلامی باید رسما به محاکم بین المللی شکایت کند..
ایمان
قابل توجه عادل و دوستان : کی روش پر هر چند شماها ....گرفتین
جانا سخن از زبان ما می گویی
Iran, Islamic Republic of
آقا اینجا جای ادیبانه سخن گفتن نیست. اگر تحلیل داری بگو
قهرمان متخلف
جعل، جعل تا پیروزی...
هادي
من از قوتبال ايران در اين جام لذت بردم. كي روش از حداقل ها حداكثر استفاده را كرد.مگر فوتبال ما چي داره كه اين همه انتظارات بالاست فدارسيون با درايت و مديري دارين ؟ ليگ پويا و بازيكن ساز داريم ؟ زيرساختهاي خوب داريم؟ فوتبال پايه قوي داريم ؟.............
تو اين چند سال حداقيل از تيم هاي عربي كه هميشه گريه سياه ما بودن با اينكه آنها خيلي پيشرفت كردن (ما درجا زده ايم) اما با خيالي راحت برده ايم.
منتقدان و مربي وطني كه همش ادعا دارند زحمت بكشند يكي از تيمهاي باشگاهي را در جام باشگاههاي آسيا جز تيمها غرب آسيا بكند ازشون ممنون مي شويم؟
چه بخواهيد و چه نخواهيد كي روش مربي بزرگي در دنيا فوتبال است و در اين مدت درسهاي زيادي به فوتبال ما داده (اگر حب و بغض نداشته باشيد) حتي با چرت زدنش در استاديوم گفت فوتبال شما بي روح و جاذبه است با بازيكن سالاري مقابله كرد تيم ايران صاحب سبك و شخصيت كرد تعصب و وجدان كاري را براي خيلي ها معنا كرد ......
پس وقت خودمان دوباره جهت انتخاب سرمربي تلف نكنيم از همين الان با برنامه ريزي براي جام جهاني با كي روش شروع كنيم.
و در آخر كسي كه بايد مورد مواخذه قرار گيرد فقط آقاي كفاشيان است البته اگر نخنده!!
Spain
عراق برد تموم شد خودتونو کوچیک نکنید دوپینگ بازیکن نهایتا بازیکن محروم میشه
Spain
کسایی که کی روش رو نگه داشتند بیشتر ناراحتند بخاطر جیبشون...
فرهاد
Spain
امارات هم یک بازیکن سرباز داشت که نتوانست به خاطر انجام وظیفه به جام ملتها برود.
تنها جایی که یه نقد درست نوشت همینجا بود تیم ایران مغز نداشت
Iran, Islamic Republic of
تیمی که ادعای خط دفاع خوب داشت چرا باید از عراق 3 گل دریافت کند حتی اگر یک یارکمتر باشد پس مربی بزرگ که اسمش گوش همه را کر کرده بود در این مواقع چکاره است چرا مربی به بزرگی کیروش نباید تاکتیکی برای 10 نفر داشته باشد مخصوصا تیمی که 1 گل جلو بود حیف پول میلیادری نبود؟ البته تیمی که سه دوره در این مرحله حذف شود با سه مربی مختلف معلوم میشود که مشکل از مربی و بازیکن نیست ساختار کلی فدراسیون بید تغییر اساسی کند.
ابوالحسن
United States
اخه به چی این کیروش دل خوش کردیم ؟
مربی اوردند که جوانان این کشور را اموزش دهد این مربی بجای اموزش به دنبال جوانان ایرانی که در لیگ های خارج از کشور و زیر نطر مربیان درجه یک اموزش می بیند و در تیم های تراز اول بازی میکنند جهت بازی به تیم ملی دعوت میکند یا این حساب این پول پیدا کردن فتولیست ایرانی در خارج از کشور را میگیرد پس تکلیف اموزش فتولبال بازیکنان ایرانی چه میشود ؟ البته دست مسیولین هم درد نکنه که به این راحتی هم حق جوانان داخل ایران را میکیرند هم پول مفتی به طاهر میپرداند که هیچ باز دهی ندارد .
سراغ مربی ایرانی بروید ایرانی فکر کنید و از حق فتولبالیستهای داخلی دفاع کنید و فرصت به این مربیان شگارچی ندهد تا با عث سرشکسنگی فتوبال ایران و ازردگی فتوبالیستهای داخل ایران میشوند .به امید روزی که ایران به افتخارات گدشته اش زیر نطر مربیان داخلی برگردد انشاله
عزیز
کفاشیان تاج و عزیز محمدی برن فوتبال درست میشه
United States
وزارت ورزش باید پاسخگو باشد که به مجرم پاداش می دهد تا برود در جام ملتهای آسیا شرکت کند و وساطت وی را پیش نیروهای مسلح میکند و نیز باید نیروی ا.. پاسخ دهد که اگر یک فرد عادی چنین تخلف بزرگی مرتکب شده بود چه بلایی سرش می آمد؟
تیمی که در عرض چند دقیقه گل خورده رو جبران می کنه چرا باید بره تو دفاع بخوابه، این تیم حیف بود نباید دفاعی بازی می کرد اگه هجومی بازی می کرد نتیجه این نبود. مربی باید عوض شود باید مربی هجومی برای این تیم بیارید حیفه بخدا مربی هجومی میخاد این تیم هیچ مشکل دیگه ای نداره.
واقعا متاسفم اما بهترین تیمی که ایران داشته همین مربی کی روش بوده اخه چه طور تیمی رو میشناسید که هم 1بازیکنو از دست بده بعد پنالتی هم تیم مقابل دقیقه 99بزنه بعد ایرانی ها 1دقیقه جوابشو بدن.همین برای همه ی ما ایرانی ها کافیه
United States
اعتراض ایران مسخره و جرزنی بود. ایران اگر اعتراضی داشت باید قبل از شروع بازی اعلام میکرد. در حین بازی هم هیچ کسی اسمی از دوپینگ و اینها نیاورد. مسئولان فدراسیون میخواهند با این کارها بر کوتاهی خود قبل از بازی سرپوش بگذارند
با کیروش ١۶میلیاردی مفت باز و جهان گرد مات شدیم بنز هم توسط عراق فلک زده اوراق شد