شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقرار اقيانوس پيمای تحقیقاتی در بوشهر

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 392742
رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی با استانداری بوشهر کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در بوشهر مستقر می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مانا، احسان عابدی افزود: توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی از برنامه‌های مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر است که آماده اجرای برنامه‌های تدوین شده هستیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی بوشهر به پژوهشکده تبدیل می‌شود ، گفت : با انعقاد تفاهم‌نامه میان رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و استانداری بوشهر ایستگاه تحقیقاتی این پژوهشگاه به پژوهشکده تبدیل می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و مطالعات جوی کشور از حمایت این پژوهشگاه برای استقرار کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای پژوهشگاه در بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر جایگاه ویژه و ممتازی در خلیج فارس دارد.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه این مرکز از نظر خط ساحلی در مرکز خلیج فارس بسیار مهم است ، اظهار داشت : مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس با توجه به اهمیت توسعه فناوری و مهندسی دریا و در چارچوب ارتقای فعالیت‌های دریایی ایجاد شده است.

عابدی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های این مرکز دارای امکانات فنی ادوات آزمایشگاهی و تجهیزات اندازه گیری است ، گفت: چهار آزمایشگاه یاد شده به فن آوری روز دنیا تجهیز شده است و برای انجام عملیات میدانی پژوهش و مطالعه در زمینه‌های مختلف علوم دریایی کاربرد دارد.

وی از توسعه همکاری با استانداری بوشهر برای اجرای طرح‌های مهم پژوهش دریایی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر منعقد شده است.

رئیس مرکزاقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در بوشهر مستقر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *