پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار نسبت به تداوم خشکسالی

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 372348
جلسه شورای عالی آب عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به تداوم خشكسالی و كاهش سطح منابع آب در كشور و اهمیت صرفه جویی در مصرف، بر لزوم مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوهای مصرف در بخش مصارف خانگی، بهداشت و كشاورزی تاكید كرد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت آب شرب استان های كشور و راهكارهای تامین پایدار آن از سوی نماینده وزارت نیرو ارائه شد و توضیحاتی نیز در خصوص تداوم خشكسالی، وضعیت كلی طرح های آبرسانی كشور، آخرین وضعیت كمبود آب شهرها و كلان شهرها، اهم مشكلات تامین آب، برنامه تامین آب شرب روستاها و چالش های پیش روی تامین آب شرب پایدار مناطق جمعیتی كشور ارائه شد.

همچنین در این نشست پیشنهاداتی به منظور تامین آب شرب پایدار مناطق جمعیتی كشور ارائه شد كه اصلاح تعرفه های آب شرب شهری و روستایی، تخصیص به موقع و متناسب منابع مالی، فعال سازی شورای حفاظت از منابع آب در استان ها و تهیه و توزیع وسایل و تجهیزات كاهنده مصرف آب از جمله این پیشنهادات بود.

در این جلسه بر مدیریت مصرف آب به عنوان یكی از كلیدی ترین سیاست های كشور در بخش تامین آب شرب و بهداشت تاكید و پیشنهادات و نظرات اعضای شورای عالی برای نحوه تامین منابع مالی طرح های آبرسانی كشور و همچنین به كارگیری راهكارهایی برای مصرف بهینه آب ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *